Gå til innhold

Kvinne og barn drept i Kristiansand


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke Politiet tilgang til klassebilder av barna på skolene i nærområdet? Om de hadde det, kunne de kanskje funnet ut guttens identitet raskt

Anonymkode: e5483...50b

Jeg vil nå tro at de vet hvem han er, siden de vet han ikke hadde relasjon til kvinnen. Hvordan kan de vite det, om de ikke vet noe om hvem han er? Slik jeg leser det,så er det formell identifisering som gjenstår, og i påvente av denne venter de med å varsle konkrete skoler osv. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Søgni skrev:

Jeg vil nå tro at de vet hvem han er, siden de vet han ikke hadde relasjon til kvinnen. Hvordan kan de vite det, om de ikke vet noe om hvem han er? Slik jeg leser det,så er det formell identifisering som gjenstår, og i påvente av denne venter de med å varsle konkrete skoler osv. 

Jeg forstår.

Anonymkode: e5483...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Søgni skrev:

Men jeg oppfatter dette med "usikker id" for å være mer teoretisk enn praktisk, og at det ikke er grunn til å tro at han ikke er savnet av noen? Ikke at jeg er inne i rutiner i sånne saker, men vil jo tro de ikke varsler skoler osv. om elever som er døde, før de har en formell id på personen? 

Slik jeg tolket politiet, så visste de ikke hvem den døde gutten var sist de uttalte seg til media. Men det er vel rundt to timer siden. Mulig de vet hvem han er nå. De kan si at de kjenner identiteten selv om de ikke går ut med navnet.

Anonymkode: 160bb...7ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"KRISTIANSAND: – Vi har nå en sikker identitet på den avdøde kvinnen. Hvem dette er ønsker vi ikke å gå ut med foreløpig. Den avdøde gutten vet vi ikke hvem er. Politiet jobber på høygir med å avklare hans identitet, sa sjef for felles kriminalenhet og konstituert visepolitimester, Terje Kaddeberg Skaar under en pressekonferanse klokka 21.45 mandag kveld."

Anonymkode: 160bb...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette som står i VG: "Etter det VG får opplyst skal det ikke være en kjent relasjon mellom ofrene"

Det betyr vel ikke at det er helt utelukket at de kjente hverandre? Kan det bety at kvinnens pårørende ikke kjenner til noen relasjon mellom de to?

Ingen kan vel ha oversikt over alle som et menneske kjenner, har snakket litt med, osv?

Anonymkode: e5483...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg tolket politiet, så visste de ikke hvem den døde gutten var sist de uttalte seg til media. Men det er vel rundt to timer siden. Mulig de vet hvem han er nå. De kan si at de kjenner identiteten selv om de ikke går ut med navnet.

Anonymkode: 160bb...7ff

Ja, slik som de gjør det her, angående kvinnens identitet:

"  – Det som er nytt er at vi har sikker identifikasjon på den avdøde kvinnen, men vi ønsker ikke nå å gå ut med hvem hun er. Når det gjelder den avdøde gutten, vet vi ennå ikke hvem han er. Vi jobber på høygir med å få sikker identifikasjon på ham, sier sjef for felles kriminalenhet og konstituert visepolitimester i Agder politidistrikt, Terje Kaddeberg Skaar, på en pressekonferanse mandag kveld. "

Anonymkode: e5483...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Søgni skrev:

Jeg vil nå tro at de vet hvem han er, siden de vet han ikke hadde relasjon til kvinnen. Hvordan kan de vite det, om de ikke vet noe om hvem han er? Slik jeg leser det,så er det formell identifisering som gjenstår, og i påvente av denne venter de med å varsle konkrete skoler osv. 

Det står ikke ordrett det som du skriver,  i avisen. Se under:

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om dette som står i VG: "Etter det VG får opplyst skal det ikke være en kjent relasjon mellom ofrene"

Det betyr vel ikke at det er helt utelukket at de kjente hverandre? Kan det bety at kvinnens pårørende ikke kjenner til noen relasjon mellom de to?

Ingen kan vel ha oversikt over alle som et menneske kjenner, har snakket litt med, osv?

Anonymkode: e5483...50b

 

Anonymkode: e5483...50b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Etter det TV 2 erfarer er gutten i ungdomsalder."

Anonymkode: 160bb...7ff

Istad stod det at han gikk på barneskole.

-

Nyeste oppdatering jeg har lest er at de enda ikke vet hvem han er, og at dette kan være tilfeldige ofre. 

Anonymkode: 7c7c9...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man vet ingenting om gjerningspersonens identitet, siden man ikke vet hvem det er.

Den drepte kvinnen (48) var etnisk norsk.

Etnisiteten til den drepte gutten har det ikke blitt opplyst om ennå.

Anonymkode: 160bb...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man vet ingenting om gjerningspersonens identitet, siden man ikke vet hvem det er.

Den drepte kvinnen (48) var etnisk norsk.

Etnisiteten til den drepte gutten har det ikke blitt opplyst om ennå.

Anonymkode: 160bb...7ff

Mente gjerningspersonens etnisitet, ikke identitet.

Anonymkode: 160bb...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15-åring er siktet for drapene. Forferdelig tragisk sak, håper for de pårørende sin del at saken med dette har fått sin løsning. 

Endret av livmor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist sak.

Ser at flere i kommentarfeltene skylder på berikelsen av våre nye landsmenn. Nå har politiet gått ut med at den siktede er etnisk norsk.

Anonymkode: 7fcf3...741

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at han som har utført drapene har tilstått, så man ikke har en gjerningsmann på frifot. Veldig trist sak - på alle måter vil jeg si. 

Leste en del kommentarfelt fra denne saken, og veldig mange som var skråsikre på at dette måtte være en utlending eller i hvert fall en som ikke var etnisk norsk. Det ble blant annet argumentert med at "knivstikking er så unorsk".

Så får vi det nok en gang bevist at ondskap og galskap hverken kjenner hudfarge eller landegrenser. Mennesker kan være alt fra gode samaritaner til grusomme beist. 

Anonymkode: 5c489...a93

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hun har gått tilfeldigvis forbi, sett at guttene var i konflikt og ville hjelpe/gripe inn og så gikk det galt.

Forferdelig tragisk.

Anonymkode: b6bfa...aa6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...