Gå til innhold

Har du en sang som vekker følelsene dine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 3.12.2016 den 23.08, AnonymBruker skrev:

Sia - Breathe me minner om en vond tid, gråter hver gang jeg setter den på

Anonymkode: 9770b...453

Breathe Me er så ufattelig nydelig! :hjerte: 

Den gir meg derimot gode følelser og kribling i magen. Rart hvor ulikt man kan oppleve en sang!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange, tror jeg. 

Må være 'My name is Luca' av Suzanne Vega. 

Men så har du den klassiske melodien'Lacrimosa' fra Mozarts Requiem. Jeg har hørt at den skulle være skrevet for Mozarts død. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sanger som vekker følelser på både godt og vondt. 

Her er en som jeg synes er veldig følsom: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Den Lille Heksa

Stemmen til Jonas Renkse er så utrolig emosjonell uten å bli klissete, og når han synger på Svensk blir det bare enda sterkere. I tillegg føles det som tekstene er skrevet spesielt til meg, på en eller annen måte virker det som vi går gjennom det samme samtidig. Katatoina er mitt livs soundtrack de siste årene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Har altfor mange :sukk: Har faktisk en hel rekke favorittartister jeg bare må holde meg borte fra i dårlige perioder, for det blir for mye :sukk: Men, jeg er nok litt vel ekstrem :fnise: 

 

Et par som har rørt meg spesielt i det siste; 

 

 

Ahh beklager dobbelposting av den ene, får den ikke bort av en eller annen grunn :klo: 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

"No one" av Alicia Keys og "Bohemian like you" av The Dandy Warhols. Treffer meg hardt hver gang.

Anonymkode: ec8b6...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"blott en dag" med DDE. Vekker triste minner. Kan nesten ikke høre den sangen uten at tårene triller.                             "I'm gonna be with you (500 miles)" med the proclaimers. Mange gode minner og blir glad av å høre den sangen.

Anonymkode: 99fbd...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tom Waits' "Martha" treffer meg rett i hjertet og får meg til å gråte hver gang. En fantastisk nydelig sang om gammel kjærlighet som aldri dør.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har en haug av sanger som var blant mine favoritter fordi jeg var oppover ørene forelsket på den tiden. Det er nå 1 1/2 år siden det ble slutt, men disse sangene får meg til å tenke tilbake på tiden vi forelsket oss i hverandre og det vekker alle følelsene jeg hadde for han. Det suger å tenke på hvor mye alt har forandret seg siden da, hvor mye HAN har forandret seg. Savner tiden sammen med han når disse dukker opp på Spotify
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har levd en stund, og har mange minner knyttet til musikk.  Likevel er det sangen som jeg ikke vet hvem utførte, og som jeg ikke har hørt siden, som har festet seg i hodet. 

Vi var på hyttetur, fire nære venninner, 16 år gamle.  Så hørtes en melodi på radioen (dette var i 1969).  Det var en mor som fortalte til datteren at faren var reist fra dem.  Datteren svarte i sangen, med spørsmål om hvorfor.  

Muligens var det en slags countrylåt, men den beveget meg sterkt - denne sangen mellom mor og datter.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En sista sekund - Emil. Er ikke til å unngå at tårene triller når den sangen spilles. 

Lät du henne komma närmre - Melissa Horn; også en som får tårene til å renne.

 

Cocaine - Nomy blir jeg skikkelig glad av, uten at jeg aner hvorfor. 

Edit: la til ord. 

Endret av lostpenguin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...