Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Men hun er 24 år og ligner disse hjemmeværende housewiferene i Hollywood på 48 år. Botoxen forynger ikke for å si det slik. Så selv God kveld Norge i går og dette 'forbildet' her er ikke bra for fremtidens kvinner. Må operere hva de vil for meg, men ikke front det og tjen penger på det. Og jenter trenger utdanning og jobb. Alle kan ikke tjene 1 mill på blogg og youtube. Hvem skal da jobbe på sykehusene, skolene, barnehagene, butikker, posten, eiendomsmeglere osv. Hvis jenter kun skal se ut som Raad, cbe og Sophie Elise ja så blir det ikke rare samfunnet videre. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bare jeg som ikke synes Mads Hansen (og andre som stadig latterliggjør andre) er noe morsom? Er ikke superfan av Isabel Raad eller andre bloggere/kjendiser etc, men ser virkelig ikke underholdningsverdien av å gjøre narr av andre... For meg sier det mer om den som må ty til slik latterliggjøring, enn den som blir hengt ut, uansett hva det gjelder. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BeautyBox skrev:

Er det bare jeg som ikke synes Mads Hansen (og andre som stadig latterliggjør andre) er noe morsom? Er ikke superfan av Isabel Raad eller andre bloggere/kjendiser etc, men ser virkelig ikke underholdningsverdien av å gjøre narr av andre... For meg sier det mer om den som må ty til slik latterliggjøring, enn den som blir hengt ut, uansett hva det gjelder. 

Det kalles for humor, og det er faktisk helt på sin plass. Hvis man ikke kan gjøre narr, kritisere eller lage satire av offentlige personer (personer som f.eks Isabel som allerede gjør narr av de rundt henne, Ariel, Martine, alle på paradise, blogg kolleger osv) så kan man vel bare gi opp ytringsfrihet i den vestlige verden. 

Den clickbaitinga, det kroppspresset, måten hun melker alle dramatiske situasjoner, løgn for oppmerksomhet (som samlivsbrudd med Pierre som var åpenbart fake), skryt av penger, kropp og status gjør at det faktisk er deilig og enkelt å gjøre narr.

Det er litt som jenter med hijab i land som Norge som kaller seg for «feminister» som bruker hijab av «fri» vilje. Noen tenker de er modige, men de fleste vet at de bare er mentalt utfordret. Eller jenter som bruker hijab fordi de må dekke seg for Gud, men som samtidig bruker mer sminke enn hele Groruddalen kombinert, og med trange jeans. Viktig å kritisere alle dobbeltmoralske aspekter, spesielt om de er influencers og/eller påvirker sårbare personer/grupper.

Endret av GrenadeApple
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BeautyBox skrev:

Jeg er enig med deg.  Det man observerer er at mange kjendiser blir sitert, gjort narr av, og det hører liksom med i denne verden å gjøre det, men når det begynner å bli ondskapsfullt så er strikket strekt litt for langt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varma
5 minutter siden, GrenadeApple skrev:

Det kalles for humor, og det er faktisk helt på sin plass. Hvis man ikke kan gjøre narr, kritisere eller lage satire av offentlige personer (personer som f.eks Isabel som allerede gjør narr av de rundt henne, Ariel, Martine, alle på paradise, blogg kolleger osv) så kan man vel bare gi opp ytringsfrihet i den vestlige verden. 

Den clickbaitinga, det kroppspresset, måten hun melker alle dramatiske situasjoner, løgn for oppmerksomhet (som samlivsbrudd med Pierre som var åpenbart fake), skryt av penger, kropp og status gjør at det faktisk er deilig og enkelt å gjøre narr.

Det er litt som jenter med hijab i land som Norge som kaller seg for «feminister» som bruker hijab av «fri» vilje. Noen tenker de er modne, men de fleste vet at de bare er mentalt utfordret. Eller jenter som bruker hijab fordi de må dekke seg for Gud, men som samtidig bruker mer sminke enn hele Groruddalen kombinert, og med trange jeans. Viktig å kritisere alle dobbeltmoralske aspekter, spesielt om de er influencers og/eller påvirker sårbare personer/grupper.

Og det har relevans til bloggere? Svaret du gir virker mentalt utfordret. Og nei, det Mads Hansen driver med er mobbing, og har ingenting med satire, eller kritikk å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Varma skrev:

Og nei, det Mads Hansen driver med er mobbing, og har ingenting med satire, eller kritikk å gjøre. 

Viktig å ta av seg krenkebrillene altså. Satire og/eller humør er viktig for å belyse store samfunnsproblemer. Isabel sier på offentlig TV at hun har sååå mye penger, hun kunne kjøpt ferrari og har en mill på sparekonto, pusher på reklame for fillers/klesmerker og er i en veldig sterk gråsone når det kommer til ekstremt mye eksponering av egen kropp og operasjoner, da er det viktig med en motvekt som Mads Hansen, Herman Flesvig eller t.o.m Kristin Gjelsvik. 

Isabel er ikke den eneste bloggeren eller Instagram «influencer» som er sånn. Jeg synes Sophie Elise er hakket verre, men Isabel er jo i rampelyset nå grunnet Paradise deltagelsen (som hun paralellt klager masse på og mener er helt forferdelig OG som hun får betalt for å delta på...) 

Selvinnsikt kan dessverre ikke kjøpes for penger, men det er mulig for henne å gjøre noe med imaget hvis hun ønsker det. Hvis hun derimot ønsker å fortsette i samme kjøret så burde hun bli kritisert for det, for det er misbruk av tillit til norsk ungdom som har henne som forbilde.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ting har gått for langt nå. En ting er f. eks kritisere overforbruk hennes av klær, men det og gjøre narr av utsende og slenge stygge kommentarer er ikke overhode greit. Når det foregår over tid og på en slik måte er det ikke humor, nei det kalles mobbing. Jeg er ikke hennes største fan men som deg/meg hun er et menneske med følelser. Forestill deg om du hadde vært i hennes sko og daglig fått kommentarer på utsende ditt. Ett utsende du har vært så usikker på at du har betalt for diverse operasjoner bare fordi man har vært så usikker. Og når man da endelig er fornøyd forsetter folk å slenge kommentarer på alt som er feil med utsende ditt. Jævlig lett og tenke at det bare er å overse, for det er relativt få av oss som får slengt så mye dritt daglig. For all del er lov å diskutere innholdet på bloggen, men er ikke nødvendig å gå på utsende til en person :)

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parodi/satire er intelligent humor svært få behersker. Ingen av de gode norske humoristene som medtrer den kunsten har så langt brukt rosabloggere som grunnlag (kanskje med unntak av Williamson/Todesen med Tina og Bettina).

Edit: Humorister som mestrer dette, sier at flrste bud for å kunne parodiere noen, er at man har respekt for personen.

Endret av Rosalie
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jordbærkake34532 skrev:

Synes ting har gått for langt nå. En ting er f. eks kritisere overforbruk hennes av klær, men det og gjøre narr av utsende og slenge stygge kommentarer er ikke overhode greit. Når det foregår over tid og på en slik måte er det ikke humor, nei det kalles mobbing. Jeg er ikke hennes største fan men som deg/meg hun er et menneske med følelser. Forestill deg om du hadde vært i hennes sko og daglig fått kommentarer på utsende ditt. Ett utsende du har vært så usikker på at du har betalt for diverse operasjoner bare fordi man har vært så usikker. Og når man da endelig er fornøyd forsetter folk å slenge kommentarer på alt som er feil med utsende ditt. Jævlig lett og tenke at det bare er å overse, for det er relativt få av oss som får slengt så mye dritt daglig. For all del er lov å diskutere innholdet på bloggen, men er ikke nødvendig å gå på utsende til en person :)

Og når man da endelig er fornøyd..... så syter og klager man over hvor dum man var som tok alle operasjonene og syns fortsatt at en ser stygg ut. For å få sympati og mer klikk. 

Nytt innlegg ute på bloggen nå. Sveip opp! 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver nå at all snakket og latterliggjøring av rumpen, gjør at hun ønsker å operere den på nytt.

og er akkurat det jeg tror, hun kommer til å fikse den på nytt,siden den ikke er perfekt. Hun og sophie Elise har akkurat samme mentalitet når det kommer til jaget på det perfekte utseende. Personlig synes jeg det er bedre bloggere er ærlige om kosmetiske inngrep, istenfor å skjule og lyve for leserne, og late som de er naturlige eller pørve å tjene penger på å falsk markedsføre produkter 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
På 6.4.2018 den 12.40, SelinaKyle skrev:

Eh, slankeoperasjoner handler om å ta vare på helsen sin, kanskje også redde liv. Du kan ikke sammenligne det med å legge inn silikon, fikse på nesen eller skaffe seg implantater i rumpa..

Det handler om bedre livskvalitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, neiognei skrev:

200.000-300.000 i måneden. Som sykepleier med full ansiennitet er jeg ihvertfall sykt sjalu på inntekta.

Jobber rævva av meg bruker et halvt år på å og tjene det hun maks tjener på en måned.

Men ville jo så klart ikke solgt meg selv uansett sum.

jeg hadde ikke villet solgt kroppen min og måtte sprøytet den full av gift for å tjene 200 000 kr pr mnd. Det er d søren ikke verdt..

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, GrenadeApple skrev:

«Du skal ikke tro at du er noe. 
Du skal ikke tro at du er like så meget som oss. 
Du skal ikke tro du er klokere enn oss. 
Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss. 
Du skal ikke tro du vet mere enn oss. 
Du skal ikke tro du er mere enn oss. 
Du skal ikke tro at du duger til noe. 
Du skal ikke le av oss. 
Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg. 
Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.»

Liten påminnelse om loven du synes bør utryddes. Dersom Isabel hadde fulgt denne sosiale loven så hadde hun garantert ikke opplevd så mye hat. Jeg synes det er ufordragelig måten hun prater seg selv opp og måten hun prater andre ned i særdeles unorsk stil. Dette hadde funka bedre i USA hvor alt er så ekstremt bipolart, men her hjemme i Norge vil man gå på en skikkelig smell dersom man tenker man bare kan gjøre som man vil, det er akkurat derfor hun får dritt slengt tilbake om det ytre og måten hun opererer på. 

Å skryte av at du tjener penger på å clickbaite unger ned i barneskole alder og måten hun markedsfører seg selv på er unikt i blogg-Norge etter min mening og dessuten totalt forkastelig. Hovmod står for fall. 

Janteloven er hellig enten du liker det eller ei og det er ikke uten grunn.

Jepp,jeg vet godt hva janteloven er og mener fortsatt den burde utryddes.

Men erkenorsk,det er den.

Og hvor utrolig tragisk er ikke det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, terteskjell skrev:

jeg hadde ikke villet solgt kroppen min og måtte sprøytet den full av gift for å tjene 200 000 kr pr mnd. Det er d søren ikke verdt..

Enig. Ser vi Celina Middelfart skryte av sin inntekt? Ikke selger hun seg selv eller privatlivet. Disse bloggerene kan ikke annet enn å by på utseende som de opererer ihjel for å tro at da er de perfekt. Sissel Kyrkjebø er også millionær, men hun kan noe. Hun synger fantastisk. Hun trenger heller ikke utlevere seg selv, barna sine eller spille på kropp. Profesjonelle artister, skuespillere og ekte forfattere osv trenger ikke det. Bloggere kan slutte nå. Og media MÅ slutte å skrive om dem. De er Å kjendiser altså ikkekjendiser.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Milio skrev:

Jeg syns Mads Hansen og Herman Flesvig er hysterisk morsomme. Det er faktisk en grense mellom hva som er humor og hva som er mobbing. Som offentlig person må man tåle litt. Hva skal stand-up komikere ellers jobbe med? 😂 Var ingen som la seg ned og gråt når Jaa9 og OnkelP slapp låta Kjendisparty for ørten år siden, hvor de ga stikk til de mest PR-kåte kjendisene og dro strikken litt langt i noen tilfeller. Hvor mange er det som har parodiert Hellstrøm, kongen, Mette Marit og Sylvi Listhaug? Isabel Raad må lære seg å ta ting med en klype salt. Hun velger selv å spille på kroppen sin og kan ikke dra krenke-kortet når det blir lagt merke til. Det er bare urettferdig mot alle som opplever grov mobbing i hverdagen.

Skulle ønske jeg kunne gi deg 100 pluss :)

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest orfeus
14 timer siden, BeautyBox skrev:

Av og til er de hysterisk morsomme, andre ganger tråkker de over og blir slemme. Mads H har en type humor som er sterkt preget av stereotyp machomann-humor med et grisegubbesyn på kvinner, så jeg syns han tråkker over stadig vekk. Det blir mest guttedo-humor, fjernt fra det imaget han tydeligvis gjerne vil fremstå med: Den intelligente atleten (mensamedlem og fotballspiller) 😂 Ups. Sorry. Ikke meningen å le.

Herman Flesvig har en litt annen innfallsvinkel, men mye av det han legger ut er likevel helt på grensen til - og noen ganger direkte - latterliggjøring av folk som er litt enkle (les: rosabloggere). Det er et faktum at rosabloggere og de fleste livsstilsbloggere, er litt enkle, og jeg tror ikke de har / er i stand til å ha distanse til det produktet de leverer. For dem er blogg og SoMe-kontoer ytterst private aktiviteter, virker det som, og de opplever kritikk som angrep på deres privatsfære, på deres person, noe som blir forståelig om man tenker på hvem de er. Bloggplattformene må gjøre jobben sin og kurse bloggerne i å skille mellom jobb og privat, kanskje det da blir mindre sutring og gråting i diverse blogginnlegg og YouTube-videoer. Kanskje. Personlig tror jeg det kan være vanskelig å kommunisere sunn fornuft og gode råd med diverse (NB Her nevner jeg ingen navn og det er tilfeldig at jeg legger ut dette i denne tråden!) megalomane narsissister.

Det er en vanskelig balansegang, dette med humor som skal karikere konkrete personer, men det er heldigvis slik at vi har ytringsfrihet i landet vårt, noe som gjør at rosabloggerne kan skrive sine barnlige innlegg om dette og hint, og at komikere kan gjøre narr av det de skriver. Det er når komikerne angriper folks utseende, det blir vanskelig. Hvorfor er det ingen komikere som harselerer med statsministerens overvekt - mens kongens snøvling er greit å tulle med? Hvorfor kan man tulle med Isabels opererte kroppsdeler, mens andre bloggeres mer eller mindre heldige kroppsdeler ikke er gjenstand for satire? En operert kroppsdel er fremdeles en kroppsdel. Eller?

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
11 minutter siden, orfeus skrev:

Av og til er de hysterisk morsomme, andre ganger tråkker de over og blir slemme. Mads H har en type humor som er sterkt preget av stereotyp machomann-humor med et grisegubbesyn på kvinner, så jeg syns han tråkker over stadig vekk. Det blir mest guttedo-humor, fjernt fra det imaget han tydeligvis gjerne vil fremstå med: Den intelligente atleten (mensamedlem og fotballspiller) 😂 Ups. Sorry. Ikke meningen å le.

Herman Flesvig har en litt annen innfallsvinkel, men mye av det han legger ut er likevel helt på grensen til - og noen ganger direkte - latterliggjøring av folk som er litt enkle (les: rosabloggere). Det er et faktum at rosabloggere og de fleste livsstilsbloggere, er litt enkle, og jeg tror ikke de har / er i stand til å ha distanse til det produktet de leverer. For dem er blogg og SoMe-kontoer ytterst private aktiviteter, virker det som, og de opplever kritikk som angrep på deres privatsfære, på deres person, noe som blir forståelig om man tenker på hvem de er. Bloggplattformene må gjøre jobben sin og kurse bloggerne i å skille mellom jobb og privat, kanskje det da blir mindre sutring og gråting i diverse blogginnlegg og YouTube-videoer. Kanskje. Personlig tror jeg det kan være vanskelig å kommunisere sunn fornuft og gode råd med diverse (NB Her nevner jeg ingen navn og det er tilfeldig at jeg legger ut dette i denne tråden!) megalomane narsissister.

Det er en vanskelig balansegang, dette med humor som skal karikere konkrete personer, men det er heldigvis slik at vi har ytringsfrihet i landet vårt, noe som gjør at rosabloggerne kan skrive sine barnlige innlegg om dette og hint, og at komikere kan gjøre narr av det de skriver. Det er når komikerne angriper folks utseende, det blir vanskelig. Hvorfor er det ingen komikere som harselerer med statsministerens overvekt - mens kongens snøvling er greit å tulle med? Hvorfor kan man tulle med Isabels opererte kroppsdeler, mens andre bloggeres mer eller mindre heldige kroppsdeler ikke er gjenstand for satire? En operert kroppsdel er fremdeles en kroppsdel. Eller?

Herman Flesvig er jo i vertfall litt mykere i kantene og prøver å spille mer på det generelle,morsmmme med de... Han andre er jo direkte stygg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel hadde vært helt uinteressant som influencer hadde det ikke vært for alle operasjonene, dessverre. For min del er det en del av hele pakken Isabel Raad som gjør henne så uspiselig. Jeg tror ikke det er noen annen blogger i Norge det uttykket "haters make me famous" passer bedre. Det er operasjonene som har gjort henne "rik", men jeg vet ikke om hun har innsikt nok til å skjønne det selv...

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Jeg syntes synd på Isabel. Ikke fordi at de "andre" har vært så fryktelig fæle mot henne, men fordi at hun tar det så hardt. Det er like ille det, på en måte.

Men nå bare melker hun det litt for meget. Innlegg på innlegg om hvor synd det er på henne og bursdagen ble ødelagt og Pierre sitt synspunkt og og og.

Nå tok hun det så langt at offerrollen forsvant og den griske stakkarsfanten tok over. Sympati slutt.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...