Gå til innhold

Har du et bra uttrykk for venstresidens "moderlige rasisme"?


Gjest AnonymBrunkrem

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBrunkrem

Jeg er på jakt etter et kort og konsist uttrykk for den type rasisme man stort sett finner blant venstreorienterte mennesker. Jeg snakker da om den type rasisme hvor man mener så inderlig vel - og er så opptatt av å score sosialpoeng ved å være politisk korrekt - at man istedet tipper over til å bli både nedsettende og rasistisk. 

Her er et kjempe-eksempel på akkurat det fenomenet jeg sikter til:

 

Den beste beskrivelsen jeg selv kan finne på et "moderlig rasisme", men jeg syns det er litt keitete. Vi trenger et bedre uttrykk for det. Så dersom du har noen forslag, kom med dem :)

Endret av AnonymBrunkrem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis noen er interessert i fakta så har 95% av hvite og 87% av svarte amerikanere ID. Man får selvsagt ikke tall som er representative for hele USA ved å spørre på et eneste college eller noen folk på ei gate i en relativt rik del av New York.

Anonymkode: 367bd...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen er interessert i fakta så har 95% av hvite og 87% av svarte amerikanere ID. Man får selvsagt ikke tall som er representative for hele USA ved å spørre på et eneste college eller noen folk på ei gate i en relativt rik del av New York.

Anonymkode: 367bd...bdb

Ja, videoen er naturligvis verdiløs. Jeg forsøkte bare å svare på spørsmålet, ikke å gå inn i debatten. 

Anonymkode: 95d6a...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt som når du sier "my nigga" til din svarte kjempegode kompis og det ikke faller i god jord? Vet det er et engelsk ord for det, whitesplaining, men selv moderlig rasisme forstås nok bedre i norsk dagligtale.

Anonymkode: 60d7f...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...