Gå til innhold

Hverdagen med ny sjef i huset


maja87

Anbefalte innlegg

I dag har jeg allerede vært på en gåtur med lille K og hunden, den ene i sjal og den andre i bånd 😉 Etter det og litt mating av K jogget jeg en tur 👍 Ble bare 20 minutter, men hey! Jogger sist gang før påske 2016 liksom.... 

Mannen har fri i dag så da er det rom for at begge gjør litt annet, som f.eks å trene. 

I morgen er det 4 mnd kontroll og neste fredag 5 mnd kontroll 😂 Var bortreist ved fire mnd, men den er med fysioterapeut så HS ønsket at jeg ble med på en annen gruppe. Hadde vært bra om det viste seg å være noen kule folk på den! 

Nå har vi akkurat snakket om planlegging av fars permisjon, ferie og bhg start. Vi ønsker at hun hvertfall skal være et år og at starten blir rolig med litt korte dager og ikke fulle uker. Ser ut som om det går helt fint, han har turnusjobb og jeg kontor så lett å tilpasse oss sånn, samt tilnærmet null reisevei 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontrollen gikk fint ☺ K veier snart 7 kilo og har strukket seg til 66 cm, så ingen småttis 😉 Var veldig mye trivligere barselgruppe dette enn den jeg er på.. Snakket mye med flere av de. Var litt godt å høre at ingen av de var supersosiale heller, var mest hjemme uten de store utfartene 😊 For all del, ønsker å være mer ute med folk, men det er litt mer tiltak enn jeg trodde det skulle være 😕 Regner med det blir bedre etterhvert. 

Fysioterapeuten var veldig fornøyd med K motorisk. Hun ruller begge veier (fra mage til rygg er nok litt mer pga tyngdpunkt da  😉) og er sterk. 

I dag smakte hun pære, det virket det også som hun likte. Vurderer å prøve grøt snart, kanskje neste uke. HS mente grøt var smart mtp jern, men så kom hun på at K får en del mme og den er jo tilsatt 😉 Ønsker å få gjøre som jeg mener er best, ikke bare følge strømmen.. Bebier mååå ikke ha grøt så fort de bikker fire mnd 😯 

Har også fått trillet en liten tur etter kontrollen, så K ligger fremdeles og sover i vognen. Tok vogna inn i gangen for litt siden da, er så kaldt ute og bikkja bjeffer sånn. 

Håper å få kommet meg på treningssenteret og trent litt styrke i ettermiddag også, det trengs... Men det er et sabla tiltak når det skjer så sporadisk 😣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være skikkelig mye styr å få kommet seg ut av og til :jepp: Mest pga lite søvn for min del tror jeg... Og jeg MÅ ha med bæretøy for å få han til å sove på besøk. 

De vokser sååå fort! Vi skal på kontroll idag, med vaksine :sjokk:, og jeg er spent! Det er skikkelig gøy når de beveger seg mer :) Flinke K! Snart ruller hun vel avgårde etter lekene sine :rodmer: 

Jeg tenker det samme ang mat. Nå fullammer jeg da, og da er det vel andre anbefalinger, men vi begynner med mat om 9 dager (å herregud han er så stor)! Det blir nok IKKE grøt... Greit å ha kanskje 1 grøtmåltid senere men vi begynner med avokado, grønnsaker osv. 

Spreking!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Det kan være skikkelig mye styr å få kommet seg ut av og til :jepp: Mest pga lite søvn for min del tror jeg... Og jeg MÅ ha med bæretøy for å få han til å sove på besøk. 

De vokser sååå fort! Vi skal på kontroll idag, med vaksine :sjokk:, og jeg er spent! Det er skikkelig gøy når de beveger seg mer :) Flinke K! Snart ruller hun vel avgårde etter lekene sine :rodmer: 

Jeg tenker det samme ang mat. Nå fullammer jeg da, og da er det vel andre anbefalinger, men vi begynner med mat om 9 dager (å herregud han er så stor)! Det blir nok IKKE grøt... Greit å ha kanskje 1 grøtmåltid senere men vi begynner med avokado, grønnsaker osv. 

Spreking!  

Ja, de vokser fort! Det er jo bra de vokser, men også litt sånn "hjelp, brems tiden!". 

Et grøtmåltid blir det nok etterhvert 👍 

---

Kom meg på treningssenteret i går 💪 Håper å få jogget i ettermiddag, men får se. Foreløpig er det 16 minus her, gått opp fra 20 da 😉 Sto opp til god fyr i peisen, luksus av samboer altså 😍

Vurderte babysvømming i dag, men med den kulda utgår det. Orker ikke styre med bil og bebi da, må også kjøre til nabobygda.. Blir hjemmedag, kanskje en trilletur senere da. K digger å sove i vogn når det er skikkelig kaldt, ble nesten 3 timer i går. Tok henne inn i gangen etterhvert da, syns hun var kald i ansiktet. Kler lite på henne når hun skal i vogn, den lammeskinnsposen er rene bakerovnen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det helg igjen, dagene bare flyr avgårde! Har foreløpig ikke blitt noe mer trening etter tirsdagen, men skal få til i hvertfall en økt i helgen, aller helst to. Det er ikke tid det står på, bare en dørstokk som har vokst ut av proporsjoner 😂

Ellers denne uka har jeg vasket og ryddet litt hjemme, trillet litt og brukt mye tid med K selvsagt. 

Bestilte en god del stoff og syutstyr forrige dagen. Blant annet møbelstoff til å trekke om en treseter vi overtok fra svigers. Den står på loftstua som jeg pusset opp forrige vinter ☺ Stua er malt gammelrosa og stoffet er grå/rosamelert. Tror det kan passe (var et av de rimligere stoffene, det hadde litt med det å gjøre 😉). Har aldri trukket om en sofa før så kjøpte godt med stoff 😂 (trakk om en kul stol i sommer, den er jeg fornøyd med så da kjører jeg på!). Kjøpte også en haug med innerputer og diverse stoff til å lage trekk til de. Gleder meg skikkelig til det kommer! Blir nok ikke gjort i en fei når K sover så lite på dagtid som hun i hvertfall gjør nå, men får gjøre litt og litt. Artig med et prosjekt 😆  Fikk symaskin av foreldrene mine til jul, og nå har mamma sendt meg en pakke med en del stoff og utstyr så jeg kan sy litt klær til K ☺ 

Hvis noen som leser dette har tips til kule ting å sy så gi meg gjerne tips 👍 Det som er litt kjedelig med alt sånn håndarbeid (strikking, sying, smykkelaging osv) er at det stort sett er dyrere å lage enn å kjøpe ferdig 😕 Ikke for det, gjør det jo fordi jeg syns det er gøy, men likevel 😉

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du er så kreativ da! 
Å trekke om en sofa har jeg aldri gjort, men jeg kjenner folk som har det og det er vist litt av en jobb så kudos der altså! :) 

Om jeg hadde hatt symaskin, tid og ferdigheter så hadde jeg helt klart brukt mye på å sy klær til barna. 
Det finnes så mange fine oppskrifter rundt om og det virker jo som om det kan bli billigere OG da slipper man at barna har de samme klærne som 70% av resten av barna i barnehagen. Noen ganger er det kjekt å kunne skille seg ut litt. :P 
Jeg leser blant annet bloggen til hun med speiltvillingene og synes hun er så flink til å sy klær til jentene sine, blir kjempe misunnelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Beccy87 skrev:

Så gøy at du er så kreativ da! 
Å trekke om en sofa har jeg aldri gjort, men jeg kjenner folk som har det og det er vist litt av en jobb så kudos der altså! :) 

Om jeg hadde hatt symaskin, tid og ferdigheter så hadde jeg helt klart brukt mye på å sy klær til barna. 
Det finnes så mange fine oppskrifter rundt om og det virker jo som om det kan bli billigere OG da slipper man at barna har de samme klærne som 70% av resten av barna i barnehagen. Noen ganger er det kjekt å kunne skille seg ut litt. :P 
Jeg leser blant annet bloggen til hun med speiltvillingene og synes hun er så flink til å sy klær til jentene sine, blir kjempe misunnelig! 

Da skal jeg sjekke ut Speiltvillingene, har sett den bloggen en gang mener jeg☺

Altså, kan jo hende den sofaen blir skikkelig fiasko, men det får vi jo se 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en joggetur på lørdag, må få it skrytet med en gang!

I dag har jeg vært på bebikafe. Var ålreit, men litt sånn intetsigende 😂 Liker best noe aktivt å gjøre eller snakke med folk jeg kjenner fremfor ukjente med bebier.. Men må vel gå noen ganger og bli kjent 👍 

K ligger i vogna og sover i gangen. Våknet ute etter trilletur så tok henne inn, men da sov hun videre 😆

I helga har jeg kikket såå mye på syprosjekter, stoff og tilbehør 😂 Kribler i hele meg etter å sette i gang med noe. Sydde et bæreomslag i går. 

Har planer om blant annet å konvertere en kjole jeg har til en kjole til K og litt diverse. Men venter på pakke fra stoff&stil og fra mamma med stoff og diverse. Er vant til å strikke myyye, men etter at K kom har jeg kun heklet noen ugler og festet tråder i ferdige prosjekter så det klør virkelig etter litt aktivitet på hobbyfronten igjen 😍

Nå skal jeg hive meg rundt å rydde klesskapet før K våkner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prater i vei til meg selv 😆

I dag har vi vært på kafe med ei venninne og bebien hennes, kjempe koselig ☺ Deretter handlet jeg sytråd og litt diverse, samt denne syboken https://www.haugenbok.no/bok/I9788205432024. Fikk tips om den fra en syblogg jeg kom over i går, http://lillifix.blogspot.no/?m=0, fy søren så mye fint hun lager 😍

Så, etter kafé i dag sov K halvannen time i bilstolen i gangen mens jeg tegnet av mønster for body, og klippet ut i stoff (t-skjorte jeg aldri bruker som var blant mange plagg jeg ryddet ut av klesskapet i går 👍). Fikk sydd den mens K lå på teppet på gulvet litt senere. Så jeg har sydd min første body 😆 Hadde ikke kantbånd så kantene er litt røffe, men wr overrasket over hvor fin den ble og hvor enkelt! I morgen skal jeg tilbake til sybutikken for å handle kantbånd og tvillingnål 👏 

K er blitt så aktiv! Mass rulling og i kveld ålte hun seg et stykke også når hun hadde havnet på parketten. Tok tak og dro seg fremover 💪 

På matfronten fikk hun i går eggeplomme (bløtkokt) og i dag blåbær/bananmos. Likte det som vanlig 😂 Tror jeg skal koke egg igjen i morgen, eventuelt bringbærmos. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den boken har jeg og ;) Jeg syr mye barneklær og synes det er billigere enn å kjøpe, og mye gøyere!

Sorry for dårlig deltakelse.... :( Ikke alltid jeg rekker mer enn å lese. 

Jeg har alt for mange prosjekt for tiden... Håper jeg kommer litt videre i morgen. Jeg skal sy sofaputer og klær og, og og!!! Du er heldig som har sy butikk rett i nærheten! Det finnes her og men de er sååå små :spy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2017 den 0.06, LilleMy1989 skrev:

Den boken har jeg og ;) Jeg syr mye barneklær og synes det er billigere enn å kjøpe, og mye gøyere!

Sorry for dårlig deltakelse.... :( Ikke alltid jeg rekker mer enn å lese. 

Jeg har alt for mange prosjekt for tiden... Håper jeg kommer litt videre i morgen. Jeg skal sy sofaputer og klær og, og og!!! Du er heldig som har sy butikk rett i nærheten! Det finnes her og men de er sååå små :spy: 

Veldig gøy å sy barneklær ja! Har sydd en body til og en pysj nå 👍 Har allerede en haug av prosjekter på blokka 😉  I gang med å trekke om sofaen på loftsstua nå 😆 Sybutikken her er også ganske liten, i hovedsak er det en strikkebutikk, en den har myye fint (og er veldig overfylt!)

---

Her i huset har K begynt å sove formiddagshvil, endelig! Alt fra 1- nærmere 4 timer ! I dag ble det 1,5 time. Alt kommer godt med nå som jeg har fullstendig sydilla 😂 Prøver å sy/klippe litt mens K ligger på gulvet nedenfor meg og, men i dag var tålmodigheten ca 0. Men, men, kan vel ikke vente å gjøre sååå mye annet på dagtid alene her 😉

I går gikk jeg en langrennstur og i dag er planen en tur på senteret for litt 💪. I morgen er det bebisvømming som jeg har planer om, det dumme er at det er akkurat da hun har begynt å sove på formiddagen... Ja, ja da får hun sove i bilen 😃

Vi var på hytta i helgen, såå deilig! Fikk meg en skitur med hunden før det ble mørkt lørdag også, var deilig! Vi må kjøre snøskuter til hytta så da var K i sjalet, med pelslue og hørselsvern 😂 Så søt 😉 Sovna som en stein begge veier 👍 Skal tilbake neste helg (førstkommende er jobbhelg). Da må vi ta med vippestolen. Litt kaldt å legge henne på gulvet (spartansk hytta så ikke noe gulvvarme akkurat ) og på sofaen må hun jo passes på. 

K har til nå smakt på følgende (ingenting er kommet ut igjen!);

Gulrot, søtpotet, brokkoli, pære, eple, banan, blåbær, laks, eggeplomme, appelsin (kun safta fra den). 

Har kjøpt lever også, men har ikke fått stekt og most den enda. Er jo superrik på jern og siden vi foreløpig ikke gir grøt er jo det bra ☺ Blir nok litt grøt etterhvert, for å få et frokostmåltid. Tenker i såfall å blande inn en frukt eller bær hver gang. 

Fredag er det 5 mnd kontroll. Og som vanlig føles det ut som eksamen mtp vekt 😂 Delamming er et puslespill altså 😅 Veksler hele dagen med å føle at jeg gir for mye eller for lite.. Men, hun er veldig blid og fornøyd, lite sutring/skriking, tisser mange ganger i døgnet og bæsjer 1-2 ganger per døgn. Og klærne blir jo for små 😉 Regner med alt er tipptopp! Vaksinene gleder jeg meg ikke til.. hater å se henne skrike og gråte 😭

I morgen komme solen tilbake, det blir deilig! Allerede blitt så mye lysere dager 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk til styrketrening tirsdag 💪 I ettermiddag er planen langrenn 😃 

Bebisvømming i går, suksess 😃 Meeen, hun var Miss Trøtt i går kveld da..men sove før vanlig leggetid (22.30) var ikke aktuelt.. Gikk litt med henne i sjalet, lekte litt og lot hu sove på puppen før hun endelig godtok pysj, flaske og senga. Sovna kjapt da ja! Hun har nok behov for formiddagshvilen hun har lagt seg til den siste tiden 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: 

Gøy med babysvømming :) Fått sydd litt? Syns det er vanskelig å få til selv når O er våken... 

Gleder meg til O faktisk spiser mer av maten han smaker på :fnise: Kjemper mot egne tanker om grøt og mos hver dag! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for at solen kommer tilbake! Det må være superdeilig! :tommelsmil:  

Vi har aldri kommet oss på babysvømming vi, men det ser jo veldig koselig ut :Nikke:

Her har vi kun gitt smaksprøver på grøt, ingenting annet. Ingen stor suksess enda :P Skal begynne på litt frukt om en uke eller to. Må bare se om vi får til grøten først :) Man trenger sikkert ikke drøye så lenge som vi gjør, men det hadde vært kjekt å få han til å sette pris på grøt før vi fortsetter med alt det andre. Frukt er jo ofte stor stas, men grøt metter jo sikkert litt mer :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, LilleMy1989 skrev:

:vinke: 

Gøy med babysvømming :) Fått sydd litt? Syns det er vanskelig å få til selv når O er våken... 

Gleder meg til O faktisk spiser mer av maten han smaker på :fnise: Kjemper mot egne tanker om grøt og mos hver dag! :( 

Ja, fått sydd en god del. Fått ferdig sofaen keg har trukket om, skikkelig fornøyd. Sydde også noen puter til å ha i den. 

Planen er å sy litt bebiklær fremover 👍

13 timer siden, Carouselle skrev:

Hurra for at solen kommer tilbake! Det må være superdeilig! :tommelsmil:  

Vi har aldri kommet oss på babysvømming vi, men det ser jo veldig koselig ut :Nikke:

Her har vi kun gitt smaksprøver på grøt, ingenting annet. Ingen stor suksess enda :P Skal begynne på litt frukt om en uke eller to. Må bare se om vi får til grøten først :) Man trenger sikkert ikke drøye så lenge som vi gjør, men det hadde vært kjekt å få han til å sette pris på grøt før vi fortsetter med alt det andre. Frukt er jo ofte stor stas, men grøt metter jo sikkert litt mer :)

 

Deilig med litt sol og lysere dager ja! 

Vi gir som sagt ikke grøt, regner med det glir ned uansett 😂 Lagde smaksprøver på erter, kålror og gulrot i går. Måtte mose med gaffel da for viste seg at K er redd blenderen 😂 Stakkar!

---

Var en del sutring fredag kveld og i går ettermiddag. Tok vaksine fredag så regnet med det var pga det. MEN da vi skulle legge oss i går stakk jeg fingeren i munnen hennes og der var det jammen poppet opp ei tann ila ettermiddagen 😃 Ikke rart det var sutring og irritasjon hos hu... mitt feber har hun hatt og 😕

K veier nå 7,3 og er 67,5 cm. Vokser godt hu her 😂

20170121_112738.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K sovna før vi rakk å skifte bleie og få på lue før trilletur. Så hun gikk rett fra skulder til vogna i gangen 😂 Jaja, håper hun sover like lenge der som hun pleier ute om formiddagen da 😉 Pleier å sove ca 3 timer. I går ble det to blunder og senga liiitt tidligere enn vanlig så det går rette veien 😆

I går, og fremdeles i dag, var en litt tøff dag. Fikk vite at datteren til en god og nær kollega hadde tatt livet sitt. Hun var ung, på min alder, og hadde en datter på 7-8. Har kun møtt henne så kjente henne ikke, men fikk allikevel en sterk reaksjon.. Har dessverre opplevd to unge selvmord selv i veldig, veldig nær familie. Så når jeg nå opplevde det så "nært" ble det/ er det sterkt 😕 Tenker mye på den lille jenta som nå er forlatt av mammaen sin og alle andre i familien... På kollegaen min. På den fortvilelsen den jenta må ha vært i som har valgt en sånn utvei. Rett og slett helt ubegripelig. Jeg bor i en liten by så de aller fleste er på en eller annen måte berørt av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, det er forferdelig når noen føler at det er eneste utvei i livet :( Jeg brenner veldig for mental helse, og slike ting går veldig inn på meg også. Er så mange som kommer med så mange ufølsomme kommentarer om det, men jeg føler heldigvis at det blir mer åpenhet rundt det og at det også vil føre til mer kunnskap om psykisk helse hos folk flest. Det trengs! :ac:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Carouselle skrev:

Huff, det er forferdelig når noen føler at det er eneste utvei i livet :( Jeg brenner veldig for mental helse, og slike ting går veldig inn på meg også. Er så mange som kommer med så mange ufølsomme kommentarer om det, men jeg føler heldigvis at det blir mer åpenhet rundt det og at det også vil føre til mer kunnskap om psykisk helse hos folk flest. Det trengs! :ac:  

Ja, det er skikkelige trist 😕 Og har slått ned på myyye dumme kommentarer når det gjelder selvmord opp igjennom årene! 

 

10 timer siden, Beccy87 skrev:

:klem:

😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering på hvordan dagene er her for tiden, for aner meg at alt dette glemmes fort 😂

- K ruller som bare det, oftere fra rygg til mage en omvendt, men mestrer begge godt ☺

- Øver på å krype. Trekker knærne godt under seg og opp med rumpa. Kommer ikke så langt da stakkar 😂 Men snart knekkes kanskje koden!

- Smiler og er mye med.

- Noen dager bables det mye, andre dager er hun lite pratsom. Er vel som folk flest 😉

- Bruker 68-74 i klær, og begynte på 4'er bleier i går! 7,3 kilo og 68 cm. 

- Endelig sover hun 2 blunder om dagen, må trilles i søvn da. Men ofte slukner hun før postkassen! Sover fra 45min til nesten 4 timer på første blunden.

- Småredd fremmede menn med en gang.

- Veldig mark 😂 Skal klå og spise på alt, drar ned fra bordet når hun sitter på fanget osv. 

- Sover fremdeles i mellom oss i senga, under dyna mi 😍 Savner jo å ligge inntil mannen, men tenker at hun er bitteliten så kort tid at jeg nyter all tid tett inntil henne 😊 Vi har faktisk ikke prøvd senga hennes engang, den ble jo flyttet UT av soverommer vårt i høst 😉

Nå skal jeg pakke ferdig til vi skal på hytta etterpå mens K fremdeles sover ute i vogna 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...