Gå til innhold

Hverdagen med ny sjef i huset


maja87

Anbefalte innlegg

På tide å lage ny dagbok, er tross alt verken prøver eller gravid lenger 😊 Nå lever jeg livet som mamma til en fin liten jente på fire måneder 😃

I tillegg til lille K bor jeg med samboer og våres to hunder (den ene bor ute og den andre inne), har også en stedatter som er hos oss en helg/uke i måneden. Vi har både hus, hytte og biler - så rimelig A4! Bortsett fra at jeg vil ha minst et barn til da 😉 

I dag snør og blåser det masse! Så antakeligvis ingen trilletur i dag. Vi driver med vogntrening 😂 Har ei som er myyye våken om dagen, og utrolig nysgjerrig og utålmodig - må underholde stort sett hele dagen, kan bli litt slitsomt 😉

Godt vi hae julestjerner i vinduene, de er fine å se på 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 2.12.2016 den 17.23, Småkjekset skrev:

Følger med videre :vinke:

 

På 2.12.2016 den 18.12, Chandra skrev:

Følger med :hjerte:

Så bra at noen følger med videre 😃 Hyggelig å vite at jeg ikke skriver helt ut i intet selv om det ikke er så spennende 😂

---

Helgen går mot slutten og den har vel inneholdt omtrent like lite som alle andre dager 😂

Trente styrke på fredag, fortsatt støl... Og da vet jeg jo (og samboeren påpeker) at det bare er å bite i det og trene på nytt i dag. Men, prøver igjen i morra 😂 I går fikk jeg meg en tur ut med begge hundene før mørket kom (mørketid ass) og i dag trillet vi en tur (i 13 minus var det visst digg å sove 😉). 

Planer for uka som komme er babycafe i morra (tøff i dag, kan være jeg backer ut når mandagen er der 😉), bebisvømming onsdag, frisør torsdag og reiser sørover til familien min på fredag. Skal være der med lille ei uke. 

Bebi våkner! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble aldri bebikafe i går, venninna mi ble ikke med så turte ikke gå alene 😉 Ble i stedet en trilletur og styrketrening på kvelden. Fornøyd med det altså 👍

I dag var jeg på trilletur med hunden i et strålende mørketids lys, slår de fleste soloppganger og nedganger det lyset altså! Men kaldt, 10-11 minus, brr! Etterpå traff jeg en venninne på kafe, veldig koselig å møte noen andre ute 😃

Fredag skal jeg reise sørover. Grugleder meg 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planen var bebisvømming, men droppet det.. Var kommet mer snø, og fristet ikke kjøre de 20 minuttene til bassenget 😂

Natten har vært elendig! Bebien sov stort sett hele tiden. Fikk pupp og flakse 01 og 05.30, men jeg sov dårlig i mellom. Ligger såå vondt! Må ligge på en side, og lite plass til å ligge på andre måter. Endte med at jeg i raseri sto opp 06, kledde på meg og spiste. Så gjorde jeg klar senga på gjesterommet på loftet, tok med meg dyna og bebi og la meg der 😂 I et sint tobefall snerret jeg til samboer at kanskje han kunne ha ofret seg 😉 Ikke helt rasjonell alltid 😶 

Nå måker samboer snø før han skal ut med hunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, så frustrende med en så dårlig natt! Det høres jo ganske slitsomt ut om du ikke får plassen du behøver for å sove behagelig! Større seng? Bedside crib? Mannen inn på gjesterommet?  Håper det blir bedre netter :) Her deler jeg seng med lillebror, mannen er kastet ut ;) Men ikke akkurat en stakkars mann vil jeg si, han får jo sove i fred selv med en relativ fersk baby i hus. Sånn skal det jo egentlig ikke være :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også mannen kastet ut. :tongue: Men ikke synd på han for da får han faktisk sovet hele natten og han får snorket i fred. ;)

Det er jo litt trist, men nattesøvn er viktigere akkurat nå altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2016 den 15.23, Carouselle skrev:

Ånei, så frustrende med en så dårlig natt! Det høres jo ganske slitsomt ut om du ikke får plassen du behøver for å sove behagelig! Større seng? Bedside crib? Mannen inn på gjesterommet?  Håper det blir bedre netter :) Her deler jeg seng med lillebror, mannen er kastet ut ;) Men ikke akkurat en stakkars mann vil jeg si, han får jo sove i fred selv med en relativ fersk baby i hus. Sånn skal det jo egentlig ikke være :P 

 

På 8.12.2016 den 16.03, Chandra skrev:

Her er også mannen kastet ut. :tongue: Men ikke synd på han for da får han faktisk sovet hele natten og han får snorket i fred. ;)

Det er jo litt trist, men nattesøvn er viktigere akkurat nå altså! 

Samboer syntes det er så trist om vi skal sove hver for oss plutselig, og jeg er jo helt enig. Kommer nok ikke til å kaste han ut, men har vurdert å spørre om vi ikke skal sette inn 75 cm rammeseng ved siden av 😉 Med neste bebi blir det sånn bedside-crib! 

----

Nå er jeg hos foreldrene mine (og har stor seng med bebi alene, men hun skal jo ligge rimelig inntil 😉 men jeg nyter det! ). Flyreisene (ja, det er bytte) og togturen gikk flott! Var litt redd for den derre flystellet, men det er jo stellebordet på do 😂 aldri reflektert over det der før, trodde seriøst at man gjorde det på gulvet jeg  😅 Men flyet var smekkfullt, ikke mye plass med en bebi på armen og det stæsjet som trengs.. 

I dag har vi vært en tur i byen (handlet til lille selvsagt 😉) og på besøk hos tante & onkel (pluss noen flere, der ble lille grinete!).

Nå sover hun på armen min. Og viktigste av alt - i går snudde hun seg for første gang, fra mage til rygg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny helg, snart jul faktisk!

Lille og jeg kom hjem torsdag kveld etter ei uke på ferie hos min familie. Var en travel uke med mye besøk. Vært veldig koselig, men K har vært mye sliten 😕 Ville sjelden bli holdt av noen andre og var veldig klengete på meg. Var knapt så jeg gikk på do alene 😅

Flyturen hjemover var et mareritt.. Skrek fra beltet kom på.. Var fem bebier på flyet, min hørtes nok mest ja 😂 Reiste meg opp med en gang det var lov da. Fikk stå bak der personalet sitter, litt kjøligere så hun sovnet til slutt og jeg ble kjent med flyverten 😂 

Natt til i går våknet K forkjølet. Ikke rart hun mistrivdes på flyet... brygget på snørr og tårer stakkar 😭 Så i går og i natt har saltvann og nesesuger blitt brukt 😉 Leste nettopp gode tips hos weebs som jeg tar med meg inn i dagen om det ikke gir seg 😉

Planene for de neste dagene er å få ryddet, vasket og fikset litt til jul. I år har vi invitert til julaften 😃 svigers, stedatte og samboer sin tante kommer. Ting må jo være på stell for vår første jul 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen oi! Dette har jeg jo gått fullstendig glipp av!!! Må jo følge med videre her :jepp: 

GOD JUL :nisselue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trassig med flyturen tilbake! Ikke rart hun var irritabel når hun var i ferd med å bli forkjølet! Da er jo de fleste av oss ganske grinete, så forstår henne godt. Godt du ikke var alene med bebis på flyet da, men man føler vel alltid på at sin baby skriker høyest - men ofte er det jo ikke sånn. Det bare føles sånn siden man står midt oppi det! Du får trøste deg med at de rundt deg mest sannsynelig ikke la like mye merke til det som du :) Og nå er alt glemt! :) 

God jul :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.12.2016 den 1.21, LilleMy1989 skrev:

Næmmen oi! Dette har jeg jo gått fullstendig glipp av!!! Må jo følge med videre her :jepp: 

GOD JUL :nisselue:

God jul ☺ Håper du har hatt og fremdeles har en fin feiring ☺

På 24.12.2016 den 8.32, Carouselle skrev:

Så trassig med flyturen tilbake! Ikke rart hun var irritabel når hun var i ferd med å bli forkjølet! Da er jo de fleste av oss ganske grinete, så forstår henne godt. Godt du ikke var alene med bebis på flyet da, men man føler vel alltid på at sin baby skriker høyest - men ofte er det jo ikke sånn. Det bare føles sånn siden man står midt oppi det! Du får trøste deg med at de rundt deg mest sannsynelig ikke la like mye merke til det som du :) Og nå er alt glemt! :) 

God jul :nissekonekyss:

Ja, ingen er vel spesielt blide i det de blir syke 😕 Tror nok jeg svetta mer enn de andre passasjerene ja 😂

God jul 😆

På 24.12.2016 den 8.32, Småkjekset skrev:

God jul :nisse:

God jul 😊

---

Andre juledag og andre dag med diaré hos bebien.. Begynte i går morgen, og fortsatte jevnt og trutt dagen lang. Skulle egentlig i juleselskap, men bebi og jeg ble hjemme. Var litt muggen da samboer og stedatter kom hjem igjen, tre timer senere! Høres kanskje ikke lenge ut, men han har aldri vært så lenge på besøk mens jeg har vært med! Jeg syns også at han kunne tatt seg bryet med å sendt meg en sms for å høre hvordan det gikk hjemme.. Har også vært oppe det meste av natten med bebien, noen bæsjebleier, flaske og pupp. Alt alene mens samboer purka ved siden av. Vurderte å vekke han, men droppet det siden han skulle på jobb. Huff, han tar absolutt sin del han og, men allikevel finner jeg ting å klage på og blir ganske urimelig. 

Ringte legevakt i morges, de mente vi bare skulle følge med fremover og tilby mye drikke. Et døgn med diare var ikke kritisk 👍 Ikke at jeg er så stressa, men greit å ha kontaktet de, så er terskelen lavere om jeg syns hu begynner virke dehydrert. Litt vanskelig å se om hun også tisser når det er diare i alle bleier 😉 Heldigvis er hun i godt humør, og nå har hun nettopp sovnet på puppen 😍

Ganske sint på svigermor også, men skal heller lage meg en vododukke som jeg kan hamre løs på fremfor å skrive hva jeg mener her 😂😂😂

Julaften gikk fint. Hadde jul hos oss for første gang, hyggelig (selv om svigers er helt annerledes enn min familie selvsagt 😂). Samboer skal jobbe hele uken inkludert nyttårshelgen, så her blir det stille og rolig. Gruer meg til nyttårsaften, husker med skrekk og gru fjorårets mtp hundene 😕 Svigermor tilbød seg å ta lille om jeg ville ta med hunden på fjellet. Ville gått greit om det var snakk om en time eller to, men rakettene begynner jo allerede ved 16-17 tiden og varer til langt på natt 😠😤 HAT! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med diaré! Har ikke opplevd det noe særlig hos verken Mini eller lillebror. Mini har vel hatt litt i forbindelse med omgangssyke, men ikke noe store greier. Det har aldri vært problemer med inntak av mat og drikke, så vi har ikke vært i kontakt med lege eller sykehus i den forbindelse. Men det er som du sier lurt å ta kontakt med legevakten slik at terskelen for å ta kontakt på nytt er ganske lav hvis det skulle være grunn til bekymring hos lille! At hun er i godt humør er jo et bra tegn :) Det er vel som ved andre sykdomstilstander allmenntilstanden som er avgjørende, så hvis hun smiler og du får kontakt med henne så er jo det positivt! Håper hun kommer seg raskt :)  Har noen av dere andre vært syke? 

Vodoodukke av svigermor :fnise: Høres ut som en veldig god forretningsidé :fnise:

 

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.12.2016 den 13.08, Carouselle skrev:

Så kjedelig med diaré! Har ikke opplevd det noe særlig hos verken Mini eller lillebror. Mini har vel hatt litt i forbindelse med omgangssyke, men ikke noe store greier. Det har aldri vært problemer med inntak av mat og drikke, så vi har ikke vært i kontakt med lege eller sykehus i den forbindelse. Men det er som du sier lurt å ta kontakt med legevakten slik at terskelen for å ta kontakt på nytt er ganske lav hvis det skulle være grunn til bekymring hos lille! At hun er i godt humør er jo et bra tegn :) Det er vel som ved andre sykdomstilstander allmenntilstanden som er avgjørende, så hvis hun smiler og du får kontakt med henne så er jo det positivt! Håper hun kommer seg raskt :)  Har noen av dere andre vært syke? 

Vodoodukke av svigermor :fnise: Høres ut som en veldig god forretningsidé :fnise:

 

  

Formen er fortsatt ikke bra, forkjølelsen har attpå til blusset opp igjen. Men humør og allmenntilstanden er god heldigvis 😊 Og antall bleier er lavere enn i går så virker som det går rett veien 👍

Sitter å hekler små ugler til vognpynt, men kanskje jeg skal gå over til svigermordukker og starte pernisjonsbusiness 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig sykdomsfri bebi i huset 👍Håper jeg i hvertfall. Ingen bæsjing i det hele tatt i dag og har ikke trengt nesesugeren siden i går 😆

I dag har vi trillet en tur, og hun sov nesten to timer utenfor i snøværet etter at vi kom hjem! Så jeg fikk både laget og spist middag, ryddet litt og skrevet adresse på 20 takkekort som skal sendes. Hentet de på posten i dag, i går hentet jeg to bilder på lerret. Det største skal vi ha i stuen og det lille på barnerommet (tror jeg). 

Samboer hadde bare fri onsdag, ellers har han jobbet og skal jobbe i helgen. Ferdig kl 20 da så vi skal spise kalkun 😃 Har lest tips om å legge den i saltlake for å unngå at den blir tørr, så nå ligger den til tining og før vi legger oss skal vi putte den i salt og vann 👍

Lille K rullet i dag rundt fra rygg til mage (for første gang) og tilbake. Fra mage til rygg har hun rullet flere ganger før. Så regner med det tar seg opp fremover 😆 Også ler hun, babler og er skikkelig herlig om dagen 😍

Vi stoppet opp med smaksprøvene når hun ble syk, får se om vi prøver igjen fra i morgen eller kanskje søndag. Kjøpte også et sånt nett i dag til å ha biter av f.eks. frukt i så hun kan suge og smatte på det på en trygg måte. 

Ammingen går bra 😊 Vi gir fremdeles 3-4 flasker og kommer nok til å fortsette med det, og eventuelt heller kutte ned på de ettersom mer fast føde får plass i hverdagen. Ønsker å opprettholde ammingen så lenge som mulig ☺ 

Arvet en Manduca bæresele i går som vi testet både på mage og rygg i dag. Var digg på ryggen, magen syns jeg var litt klumpete (der er sjal bedre syns jeg). Smart mtp støvsuging og lignende 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...