Gå til innhold

Adventstråden - mens vi teller oss til jul


Dr. A. Kula

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

---

så nå gjenstår Presangen, og tips mottas med takk. Det blir ikke husholdningsprodukter eller badevekt!

Hageredskaper? :jepp: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillejulaften....

Vi stengte butikken for godt igår, litt vemodig men nå venter en fortjent juleferie. Det blir årets første ordentlige ferie. Det skal virkelig gjøre godt.

Idag skal det ryddes litt, støvsuge, vaske gulver, pynte hus og juletre. Det skal kokes grøt til middag og jeg har store planer om å bare kose meg! Husets herre er bedre i formen og skal ned i kjelleren for å finne julehefter vi sparer på. Vi har vel julehefter fra 1999-2015, vi kjøper hvert år og tar vare på dem og leser oss gjennom i juledagene. 

Det er jul folkens. Nyt det!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23. Desember

Gikk litt fort i svingene under innpakking og merking av gaver. To bonus gaver har fått en uventet twist; sjampo til en uten hår, og tannkrem til en uten tenner. :fnise: De får ordne opp seg imellom, mann og kone. :Nikke: God Lillejulaften ønskes folket her inne. :tree: 

ac6 

Anonymkode: 91fe1...758

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille julaften, 23 desember.

Tre er i hus så det blir tradisjonell pynting i dag, men først skal familien ha en kosetur til byen. Riktignok gjenstår noen gaver, men alt ordner seg..

God jul KG.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24. Desember, natt til Julaften

Ser at det kan kastes bekymrede blikk opp på gårsdagens post. :lur:  Når historien om den lille twisten kommer ut kan noen fra rl kjenne meg igjen her. Ta det helt rolig, gavene er merket "fra ac6". 

Ønsker alle sammen en riktig God Jul. :nisselue: 

Anonymkode: 91fe1...758

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, MarianneE skrev:

9åringer kan fint finne på å starte julaften med å våkne klokka 5 gitt.

God morgen :) min baby våknet også 5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sitter i stua alle tre. Julehefter, julestrømpe og ungen ser TV. Jeg satt med en kopp med noe varmt i og bare kjente på hvor godt jeg har det. 

Det var da tanken slo meg. Kanskje er det dette jula handler om? Det å faktisk kunne stoppe litt opp, nyte øyeblikkene og egentlig kjenne på hvor godt vi har det. Plutselig spiller det ikke så stor rolle lenger, det jeg ikke fikk gjort. Det eneste som betyr noe er her og nå med familien min.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24de desember,  julaften 

Da er dagen vi har ventet på, endelig her.

Da gjenstår det å ønske alle sammen en riktig

God Jul.

Og takk til alle som har bidratt her, enten ved å skrive selv, eller bare lese litt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Godt julblot, alle dere flotte menneskene! Håper dere alle får en fin kveld - uansett hvor dere er og hvem dere er sammen med.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Godt julblot, alle dere flotte menneskene! Håper dere alle får en fin kveld - uansett hvor dere er og hvem dere er sammen med.  

God jul, lafemme! :xpb_knuddel:

Anonymkode: 078f3...802

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov til å legge igjen et noter her idag og?

Sitter på kjøkkenet og ser på at ungen bygger lego Friends. Igår fikk hun noe av det hun ønsket seg aller mest nemlig lego Friends Grand Hotell. Hun fikk den fra faren og meg og hun gråt nesten da hun åpnet. Det er ikke det mest fornuftige gavekjøpet, men av flere grunner så satte vi fornuften til sides og gav henne det hun ønsket seg så. 

Koselig julekveld hos min far. Vi var 11 personer som koste oss med ribbe (fantastisk godt!) og alt som hører til. Jeg ønsket meg en parfyme og fikk den fra mann og barn. Han -altså husets herre- har ikke blitt frisk enda men holdt ut. Han var lettet over å komme hjem igjen selvom kvelden gikk fint.

Det er fint å sitte igjen etter julaften og kjenne på glede og takknemlighet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin og koselig oppdatering. Helt på sin plass, @MarianneE. Det er kjempekos å bygge Lego med barna på morgenen 1ste juledag. Ingen Lego her i år, men ungene var strålende fornøyd, og da er jo dagen vellykket. Fortsatt god bedring til mannen din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei alle sammen :vinke: Det hadde vært fint om noen har lyst til å skrive i denne fine tråden i årets adventstid også :tree:

Anonymkode: a6db5...6d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

11.12.: Reiser på juleferie neste uke og for en gangs skyld ser det faktisk lyst ut for at i det minste leiligheta ikke ser ut som nissens juleverksted med ørten alver på speed og LSD, crack og peyote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :hallo:

I dag har jeg smakt på pepperkaker for første gang i år, og jeg er snart ferdig med julegaveinnkjøpene.

Jeg ønsker dere alle en fin adventstid :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...