Weebs Skrevet 19. september 2017 Forfatter #1821 Del Skrevet 19. september 2017 Jeg stod og glodde inn i kjøleskapet da telefonen ringte. Jeg var dausulten og hadde mest lyst på brunosten som lå der og fristet, men det fikk vel duge med kaviar. Så ringer telefonen. Det var kommet en ledig time i morgen, da kunne vi troppe opp med M! Woho! Jeg feiret med polarbrød og brunost, hvem vet hva vi får beskjed om i morgen, liksom. Tre timer senere. Telefonen ringer. Nei, det var visst en feil. De hadde ikke ledig time likevel. Beklager. Faen, ass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 19. september 2017 #1822 Del Skrevet 19. september 2017 Har dere espressomaskin? Min versjon av superrask, hjemmelaget iskaffe er 1. én espresso i stor kaffekopp/krus 2. en dæsj kaffesirup 3. fyll opp med melk (du kan sikkert bruke havremelk?). Den blir kald, ikke iskald, men det fikser man lett med en isbit Hvordan blir det på date med melkefri diett? Ser for meg at det er melk i absolutt alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 19. september 2017 Forfatter #1823 Del Skrevet 19. september 2017 1 time siden, Leviora skrev: Har dere espressomaskin? Min versjon av superrask, hjemmelaget iskaffe er 1. én espresso i stor kaffekopp/krus 2. en dæsj kaffesirup 3. fyll opp med melk (du kan sikkert bruke havremelk?). Den blir kald, ikke iskald, men det fikser man lett med en isbit Hvordan blir det på date med melkefri diett? Ser for meg at det er melk i absolutt alt! Nei, vi har ikke det. Ingen av oss liker vanlig kaffe Vi har en kaffetrakter som vi tar fram når vi får besøk Men nå har jeg søkt på Ammehjelpen og kommet frem til at én boks sukkerfri Red Bull skal bli frokosten min fra nå Da holder jeg meg unna koffein resten av dagen. 80 mg koffein, det får holde Den daten går til helvete Jeg har søkt opp menyen til restaurantene vi vurderte og det lyser melk lang vei. På den ene allergigruppa jeg er med i fortalte en dame at hun hadde spist på Big Horn og fått beskjed om at peppersausen var trygg, der var det ingen melk. Hun fikk reaksjon ganske raskt og bare " WTF?" Viste seg at kokken trodde laktosefri melk ikke var melk?! Altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rainbow_dash Skrevet 19. september 2017 #1824 Del Skrevet 19. september 2017 Asiatisk mat (type thai, japansk, kinesisk) er ofte melkefri, så kanskje det går for daten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 20. september 2017 Forfatter #1825 Del Skrevet 20. september 2017 12 timer siden, _marielle_ skrev: Asiatisk mat (type thai, japansk, kinesisk) er ofte melkefri, så kanskje det går for daten? Det er hverdagsmat for oss Så det hadde ikke blitt så veldig romantisk date-følelse. Mer sånn "nei takk, trenger ikke se menyen. En nummer 17, med ekstra kjøtt." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 20. september 2017 Forfatter #1826 Del Skrevet 20. september 2017 Faen da! Spor av melk i speltlomper Det får bli potetlomper i stedet, de skal i alle fall i teorien være melkefri Da butikken åpnet i dag troppet jeg og M opp for å handle Red Bull Det holdt jeg meg unna hele graviditeten. Jeg drakk én mens jeg fødte (eller mens jeg hadde dritvonde rier da) og etter det har det vært full stopp igjen. Men nååå. Nå går det jo så mange timer uten amming. Så etter frokosten til M, der hun seriøst drikker tre liter melk fra begge puppene , så slurper jeg i meg en sukkerfri Red Bull Ammehjelperen sa det var greit! Det var godt! Ikke like godt som jeg hadde forestilt meg. Men godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 20. september 2017 #1827 Del Skrevet 20. september 2017 Red Bull er farlig godt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 21. september 2017 Forfatter #1828 Del Skrevet 21. september 2017 På 20.9.2017 den 20.30, Beccy87 skrev: Red Bull er farlig godt! Tipper jeg synes det blir bedre og bedre jo mer jeg drikker det. Jeg syntes ikke iskaffe var himmelsk i starten, men nå er det jo meningen med livet. Omtrent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 21. september 2017 Forfatter #1829 Del Skrevet 21. september 2017 Lærer aldri! Det er farlig å planlegge noe koselig på kvelden når du har baby. De kan lukte det... Og da blir du bare enda mer frustrert over at du må ligge med puppen ute i timesvis. Uten å overdrive. Jeg har vært stuck siden 18.44. Skriking hver gang jeg prøver å flytte henne. I tillegg beit hun meg i går, så høyre pupp er vooond Mannen er borte og jeg skulle kose meg med bok og en slags pudding laget av soya Men greit. Kanskje jeg sovner snart. Hadde vært like greit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 21. september 2017 Forfatter #1830 Del Skrevet 21. september 2017 Jeg slapp fri halv ti! Da spiste jeg en liksom-blåbæryoghurt med tusen cashewnøtter (må få i meg masse kalorier nå som jeg ikke drukner meg i ost hver dag) og ryddet litt på kjøkkenet. 40 minutt senere våknet hun igjen. Gudhjelpes, altså. Nå har jeg lagt meg om ligger egentlig bare å venter på at hun våkner om ca. 10 minutt. Det er liksom ikke noe poeng i å sove da Gleder meg til Red Bull i morgen tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 22. september 2017 Forfatter #1831 Del Skrevet 22. september 2017 Kan ikke påstå jeg ser noe effekt etter å ha kuttet ut melk Jada, det skal ta ukesvis før alt er ute av kroppen Men hun sover dårligere enn noensinne Selv om hun ligger ved siden av meg så gråter hun når hun våkner og gråter videre etter at hun har spist. Vet ikke jeg altså Kanskje det har noe med det utviklingstrinnet hun visstnok er i. Både appetitt og søvn kunne bli dårligere. Det med appetitt passer jækla dårlig med tanke på at vi har kuttet melk og frukt Når all mat er dritt så pleide i alle fall grøt å være litt okei. Men de uten melk; Jeg dauer selv. Og sviskemos, aprikos og pære var jo også fantastisk. Blir frustrert på hennes vegne jeg altså I dag prøvde jeg å koke hirsegrøt igjen. Hadde 50/50 havre og hirse, det skulle det visstnok bli bedre smak av. EH Gir opp den teite grøten. Så måltidene er tullete. Hun får biter av polarbrød når jeg spiser. Med majones eller leverpostei. Det går ned. Så det går i polarbrød, kjøttgryte og supermiks (søtpotet, leverpostei og kraft) hver dag. Det er jo ikke veldig krise da, men fryseren tømmes ganske raskt for kjøttgryte, oooog den inneholder eple, som er forbudt for tiden Tror ikke den blir like god uten. Nå har den en slags søt smak. Typisk at hun ikke spiser når jeg lager ny porsjon, uten eple Hmmm, ja. Det var dagens spennende oppdatering. Dette er en skikkelig travel uke, mannen er opptatt hver kveld! Og vi skal ha familieselskap på søndag! De får rett og slett takle litt støv Jeg skal lage sjokolademuffins fra Toro, de er både uten melk og gluten! Passer meget bra da faren min har cøliaki Gleder meg til neste uke. Forhåpentligvis kommer jeg litt ovenpå med ting og tang. Akkurat nå har jeg 19 hauger med rene klær på vaskerommet. Klesvask. Neverending story. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 23. september 2017 #1832 Del Skrevet 23. september 2017 Kan hun spise makrell i tomat, avokado eller banan på skiva (eller bare uten brød)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 23. september 2017 Forfatter #1833 Del Skrevet 23. september 2017 42 minutter siden, Beccy87 skrev: Kan hun spise makrell i tomat, avokado eller banan på skiva (eller bare uten brød)? Tomat er dessverre øverst på lista over nei-mat når det gjelder refluks. Vi som elsker alt som inneholder tomat Banan har hun aldri likt (crazy baby) og avokado stoppet hun plutselig å like. Veldig synd, avokado er jo the shit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 23. september 2017 Forfatter #1834 Del Skrevet 23. september 2017 M er blitt skikkelig mammadalt Jeg vet det er normalt i denne alderen, men det er likevel merkelig å oppleve Noen ganger har jeg lurt litt på om hun liker mormor bedre enn meg. Hun klikker totalt når hun kommer på besøk. Hun oppfører seg aldri sånn med meg Men nå er altså mamma best, ingen protest. De andre er helt greie, men så fort hun ser meg klager hun høylytt og ser på meg som om hun har det helt forferdelig. "Hjeeelp, de leker så kjedelige leker med meg!" Vi har ikke gjort en dritt klart til selskapet i morgen, så det får gå som det går. Det viktigste er at alle er samlet og har det koselig! Hva så om badet er støvete, trappa er flekkete og de får servert restekaker og Toro-muffins? Bare sjarmerende det vel? Vi sier det Jeg er dårlig til å være voksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 23. september 2017 #1835 Del Skrevet 23. september 2017 Høres litt koselig ut med en mammadalt Knerten smiler liksom akkurat like mye til fremmede, som han gjør til meg.. Innbiller meg selvsagt at det stråler litt ekstra i øynene når det er jeg som snakker med han da.. Lykke til med selskapet i morgen! Selvfølgelig er både toro og støvete bad helt innenfor Jeg er også litt dårlig på å være voksen noen ganger, tror det er de gangene det er kjedelige voksenting som må gjøres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 24. september 2017 Forfatter #1836 Del Skrevet 24. september 2017 10 timer siden, Mumsy skrev: Høres litt koselig ut med en mammadalt Knerten smiler liksom akkurat like mye til fremmede, som han gjør til meg.. Innbiller meg selvsagt at det stråler litt ekstra i øynene når det er jeg som snakker med han da.. Lykke til med selskapet i morgen! Selvfølgelig er både toro og støvete bad helt innenfor Jeg er også litt dårlig på å være voksen noen ganger, tror det er de gangene det er kjedelige voksenting som må gjøres Takk! Det er nok de kjedelige voksengreiene jeg også er dårligst på Klippe hekken, liksom. Hvem kommer på sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 24. september 2017 Forfatter #1837 Del Skrevet 24. september 2017 Lurer på om det blir litt orden på selskapet likevel jeg Mannen er flink til å stå på når det gjelder, han trenger bare et lite push, og helst et hint om hvilken rekkefølge ting skal gjøres. Nei, ikke bruke hundre år på å vaske gulvet nede når vi kun skal være oppe Ja, først rydde, deretter støvsuge Det har alltid manglet noe de gangene vi har hatt selskap. Det føles ut som jeg var ungdom i går, og bare er blitt kastet inn i voksenlivet. Det ble ekstra tydelig når vi hadde tre kaker og kun én kakespade. Og ikke hadde kaffekanne, kun den greia som følger med kaffetrakteren. Og der er håndtaket knekt. Fordi vi har omtrent kun brukt den når vi drikker kaffe og Baileys, og da er vi gjerne litt...sjarmerende brisen Og serveringsfat, hva er det? Så ja. Det har blitt litt halvveis disse årene. Men hvem liker ikke å skjære kake med kjøttkniv, liksom? Ingen! Men nå! Nå har vi skaffet oss både kaffekanne, kakespader og fat. Vi er klare 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 24. september 2017 #1838 Del Skrevet 24. september 2017 Åå jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 24. september 2017 #1839 Del Skrevet 24. september 2017 Du aner ikke hvor godt det er å se at vi ikke er de eneste som failer som voksne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 24. september 2017 #1840 Del Skrevet 24. september 2017 Her funker ostehøvelen utmerket som kakespade... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå