Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

Jeg har også sommerkalesje fra Bugaboo og opplevde som deg at solen snek seg inn fra alle kanter. Knerten her hater sol for alt det er verdt, så jeg måtte gå klistret langs siden på vognen mens jeg trillet for å skygge for solen. Sykt slitsom måte å trille på forresten! Jeg liker jo egentlig kikkhullene, men akkurat når solen står lavt så er de ikke så smarte.  Solen står sikkert ikke så lavt i Nederland :vetikke: 

Jeg hadde strømpebuksen under bodyen de første ukene av Mini frøkna sitt liv, for meg virket det mest naturlig. Men skjønte jo fort at det var en rar ting å gjøre, venninnen min holdt på å le seg i hjel "Skal hun på turn eller?" Så da sluttet jeg med det :roll: Det virker jo forsåvidt mer komfortabelt å ha body innerst altså, men det hender jeg kliner til med et gymantrekk om bodyen er stor og romslig slik at det er god plass til strømpebukse under :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Carouselle skrev:

Jeg har også sommerkalesje fra Bugaboo og opplevde som deg at solen snek seg inn fra alle kanter. Knerten her hater sol for alt det er verdt, så jeg måtte gå klistret langs siden på vognen mens jeg trillet for å skygge for solen. Sykt slitsom måte å trille på forresten! Jeg liker jo egentlig kikkhullene, men akkurat når solen står lavt så er de ikke så smarte.  Solen står sikkert ikke så lavt i Nederland :vetikke: 

Jeg hadde strømpebuksen under bodyen de første ukene av Mini frøkna sitt liv, for meg virket det mest naturlig. Men skjønte jo fort at det var en rar ting å gjøre, venninnen min holdt på å le seg i hjel "Skal hun på turn eller?" Så da sluttet jeg med det :roll: Det virker jo forsåvidt mer komfortabelt å ha body innerst altså, men det hender jeg kliner til med et gymantrekk om bodyen er stor og romslig slik at det er god plass til strømpebukse under :eeeh:

Det har vi også kommentert et par ganger. Kanskje ting er annerledes i Nederland :fnise:

Kanskje hun digger å ha body øverst og faktisk blir en turner! Skulle ønske jeg hadde begynt på turn :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg savner Red Bull :sad: Tør ikke drikke det når jeg ammer så ofte (vet ikke om det er farlig, men læll). Jeg begynte å savne snus for noen dager siden også. Skjerpings! :opplyser:

Jeg husker det bildet du delte av deg på bryllupsdagen, da hadde du så fint og kort hår! Vanskelig å si om det kledde ansiktet ditt siden det var dekket til, men håret var kjempefint, altså :jepp: Jeg lurer også på hva jeg skal gjøre med håret, jeg kommer jo til å miste shitloads snart. Min "lob" har blitt alt for lang og stygg, neste gang jeg er hos frisøren bør jeg fikse en frisyre som jeg kan ha i en evighet uten å måtte innom for vedlikehold hver 3 uke :fnise: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Leviora skrev:

Ååh, jeg savner Red Bull :sad: Tør ikke drikke det når jeg ammer så ofte (vet ikke om det er farlig, men læll). Jeg begynte å savne snus for noen dager siden også. Skjerpings! :opplyser:

Jeg husker det bildet du delte av deg på bryllupsdagen, da hadde du så fint og kort hår! Vanskelig å si om det kledde ansiktet ditt siden det var dekket til, men håret var kjempefint, altså :jepp: Jeg lurer også på hva jeg skal gjøre med håret, jeg kommer jo til å miste shitloads snart. Min "lob" har blitt alt for lang og stygg, neste gang jeg er hos frisøren bør jeg fikse en frisyre som jeg kan ha i en evighet uten å måtte innom for vedlikehold hver 3 uke :fnise: 

Jeg vil heller ikke drikke det nå når jeg ammer. Drakk det ikke under graviditeten heller. Hadde med meg en boks i fødebagen, og den var goood. Glemte nesten riene (egentlig ikke) :fnise: 

Nå måtte jeg finne frem bilder fra den dagen. Så koselig å lese dagboka fra den tiden! :rodmer: Ja, det blir nok noe sånt jeg ender opp med :)  Jeg husker at jeg syntes det var litt for kort, men nå har jeg ikke så mye valg :P Morsomt å se hvor rund jeg var i ansiktet den dagen. Jeg merket ikke noe til det da, men det kom vel så gradvis. Tjukkabolla :tongue:

Det er veldig greit å ha noe vedlikeholdsfritt akkurat nå, ja :) Selv om mitt fremdeles vil være mye i en dott. M drar i det hvis jeg har det løst :ohmy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fant jeg fram Fitbiten min som jeg bruker i perioder :P Jeg har en kjipasversjon (Flex) som jeg ikke anbefaler. Helt tullete. Må inn i appen for å se skritt. Ville heller hatt Charge eller noe sånt :murvegg: Men, men. Den måtte selvsagt lades, så jeg fikk ikke brukt den hele dagen. Men jeg fikk logget to trilleturer og det ble en del skritt av det :Nikke: Litt gøy å se! Hadde vært enda mer gøy med pulsmåling, men greit! Nå får jeg igjen for å være gnien :fnise:

I går var det Mods-konsert som jeg gjerne skulle vært på. Da billettene ble lagt ut for salg snakket vi om å bestille, for "det går sikkert helt fint med barnevakt, da er hun jo kjempestor" :P Heldigvis fikk vi ikke barnevakt, for det hadde ikke vært topp å vært borte fra M kjenner jeg nå. Likevel har jeg hatt dilla på Tore Tang i hele dag. Skjønner ikke hvorfor, det er ikke den sangen jeg liker best. Desto mer irriterende :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er M sju måneder! Tenk det da :klo:

Det burde vært en sånn månedsoppdatering etter fødselen, litt lik de ukesoppdateringene som vi har når vi er gravide. Jeg vil jo skrive masse sånn at jeg har til senere. I går endte jeg opp med å lese litt i den gamle dagboka mi fra den siste ventetiden før fødselen. Moro å se hva jeg tenkte på :) Siden det ikke finnes et standard utfyllingsskjema så får jeg bare skrive det jeg kommer på i farten :fnise:

Sju måneder, ja. Det er kjempemasse! Det føles ikke så lenge ut siden jeg hang over prekestolen og sugde i meg all lystgassen sykehuset hadde å by på :tongue: 

M er nesten 8 kg (tipper jeg) og er et helt ekte lite menneske. Klamrer seg fast og drar i alt. Gensere, ansikt og hår (:ohmy:) er favoritten. Nekter å slippe. Jeg har alltid kloremerker på kinnene. 

Hun har tidligere vært en relativt seriøs baby. Gidder ikke å smile bare fordi svigermor sier at hun må :jolie: Men nå kan hun finne på å smile til vilt fremmede på butikken :fnise: Yndlingspersonen i hele verden tror jeg kanskje er mormor. Når hun kommer inn dørene altså :ler: En mer gira baby skal du lete lenge etter :Nikke:

Sitting får hun ikke til, men å krabbe - det er hennes største drøm. Hun kaster seg opp i både planken og på alle fire, men det er fryktelig tungt. Rompa til værs-metoden kjører hun på med hele dagen, men hun havner bare bakover :raven:

Dagsoving er veldig uforutsigbart. Både 30 og 90 minutter kan hun finne på å sove, men når på dagen de kommer vet ingen.  Trilling i søvn er det eneste som funker, så vi har fremdeles ikke byttet til sportsdel. Men vi må vel snart det så hun kan få se litt av verden, stakkar. 

Prosjekt Sprinkelseng fungerer ganske greit, men oppvåkninger hver eller annenhver time betyr jo en del amming tilbake i søvn, og da hender det at mamma sovner, ass :plystre:

Mellom fem og seks står vi opp. Hobbyen er å ligge på den fantastiske sjokkrosa matten fra Barnas Hus og fikle med lekene. De som lager lyd når de ristes er favorittene. Det er litt kjedelig å ligge der alene, da roper hun ut :fnise: Bøker er også veldig gøy, hun blar i sidene og biter litt på kantene. 

Mat er godt, søtpotet er best. Alt som inneholder søtpotet går ned :) Og selv om hun er mett er det alltids plass til dessert :Nikke: 

Håret hennes er et mysterium. Da hun kom til verden var det rødlig og vi lurte på om kanskje storken hadde levert feil :vetikke: Men så viste det seg at vi hadde rødhårede bestemødre på alle kanter så da var det mer logisk. Jo mer hår hun fikk jo flere kommentarer fikk vi på det. "Rødt hår?!" Men nå har hun fått en lysere ettervekst så dette er veeeldig spennende :hoppe:

Synes ærlig talt hun er en ganske fantastisk baby jeg altså! Veldig fornøyd med at vi fikk akkurat henne :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Sisti skrev:

Gratulerer med 7 måneder! Hun høres herlig ut! :blomst:

Takk! Ja, hun er et gull :) 

1 time siden, Atziri skrev:

Gratulerer med 7-måneder :hjerte: Så koselig oppdatering :)

Takk! :) Det er greit å ha en oppsummering. Tipper jeg leser dette senere og synes det er koselig. Rart hvor fort en glemmer! :ohmy:

45 minutter siden, Beccy87 skrev:

Hurra for 7 måneder! :hoppendeglad:

Wiiii :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Oida!" sa frisøren min :fnise: "Her må vi ta en del." Det var jeg forberedt på, og jammen ble det skulderlangt :Nikke: Greit å bli kvitt 10 cm i ny og ne ;) 

Jeg må sende inn telefonen min til reparasjon :rolleyes: Sånt synes jeg er fryktelig kjedelig. Håper jeg får en lånetelefon. Min driver å skrur seg av når den er kald. Og det er den jo en del når jeg går ute. Så det går ikke. Typisk iPhone-problem visstnok. 

Det har ikke blitt noe fart på bleiene til M akkurat. Hmm! Alt en må tenke på... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk iPhone! Min er en dramaqueen og tror det er aalt for lite batteri når det er 15% igjen og bare dør ut. Whaat? :vetikke:

Hurra for M som er 7 mnd! :hoppe: Herregud, så fort tiden går. Snart er det jul :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Leviora skrev:

Typisk iPhone! Min er en dramaqueen og tror det er aalt for lite batteri når det er 15% igjen og bare dør ut. Whaat? :vetikke:

Hurra for M som er 7 mnd! :hoppe: Herregud, så fort tiden går. Snart er det jul :tongue:

:glare:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Leviora skrev:

iPhone er litt drama :rolleyes: Men likevel klarer jeg ikke å kjøpe en annen type :fnise:

Hurra! Og OMG til jul. Kjente et lite stikk av panikk nå :ohmy:

8 timer siden, Mumsy skrev:

Hurra for M :nordvesta:

Hurra hurra :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*sytogklag*

Så er det sommerferie snart. Jeg gleder meg til å ha mannen mer hjemme, men noen års erfaring med ungene så vet jeg at de kommer til å bli dritleie etter en stund. Selv med "flere" familier og kanskje mer reising enn mange andre barn så er det ikke nok. Skoler har leeenge ferie altså :P Og det sier seg selv at mannen ikke skal ha to måneder ferie. Såå.... Da blir det meg som må spille rollen som bitchy stemor når det blir dårlig stemning her. Woho. 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo ikke helt rettferdig da, at du skal ha ansvaret for alle barna bare fordi du er i permisjon? Permisjon er faktisk en heltidsjobb, så man kan ikke forvente at du skal underholde de andre barna i tillegg i ukesvis? Finnes det ikke noe SFO eller lignende? Eller noen besteforeldre som har fri? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Carouselle skrev:

Det virker jo ikke helt rettferdig da, at du skal ha ansvaret for alle barna bare fordi du er i permisjon? Permisjon er faktisk en heltidsjobb, så man kan ikke forvente at du skal underholde de andre barna i tillegg i ukesvis? Finnes det ikke noe SFO eller lignende? Eller noen besteforeldre som har fri? 

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carouselle skrev:

57 minutter siden, Leviora skrev:

Enig!

Jeg hadde egentlig ikke diskutert dette med mannen, jeg tenkte det var en selvfølge at jeg har ansvaret siden jeg er hjemme uansett. Men siden dere reagerte så spurte jeg mannen om han hadde samkjørt ferien med mammaen. Han er nemlig world champion i å innbille seg at han forteller meg ting selv om han bare tenker det  :rolleyes:

De hadde ikke gjort det hele ferien, men noen uker. Og han hadde mye ferie i slutten, og det er gjerne da stemningen synger på siste vers :tongue: Så det var da godt! I tillegg har jeg spist et par Oreo-kjeks nettopp, så nå ser sommeren lysere ut ;) Kan ikke si det samme om været. Eller. Det er sol, men jeg kan ikke ha på solskjerm fordi det blåser så mye at jeg må ha på regntrekk i stedet for  :snurt: 

Alltid noe å klage på ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...