Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Synes også Foreldre for foreldre er ganske bra. Ganske nyoppstartet, men virker som om det er stor takhøyde der. Er hun som har idebank for småbarnsforeldre som har startet den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Mumsy skrev:

Hvis jeg lover at jeg ikke heter Kåre-Jonny eller Ronny? Og at jeg ikke skal komme å ta iskaffen din, kan jeg få vite hvilken Facebookgruppe dere snakker om?:) Er foreløpig bare medlem av en termin-gruppe, men kjekt å høre om flere grupper, hvis de er bra:tommelsmil:

Da har du fått hele lista, ser jeg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaviscon er et helsike å gi. Egentlig skal jeg gi før legging også, men det funker jo ikke i det hele tatt når jeg ammer i søvn. Hun kniper igjen munnen, vrir seg unna, spytter ut. 

Akkurat nå er jeg fanget her i senga. Hun våkner og skvetter til hele tiden. Jeg er litt trøtt selv, kanskje jeg skulle tatt en powernap. Det betyr vanligvis natta :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, A4-livet skrev:

Synes også Foreldre for foreldre er ganske bra. Ganske nyoppstartet, men virker som om det er stor takhøyde der. Er hun som har idebank for småbarnsforeldre som har startet den :) 

 

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Anbefaler begge de @Marimba nevner, i tillegg til TIO-tilknytningsomsorg i praksis :hjerte: 

Tusen takk:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger desperat nye joggebukser. Jeg har tre stykker som går på rundgang fra herreavdelingen på H&M i størrelse XL. De er XL siden jeg er nærmere to meter (1,80, pluss et par cm til kanskje :plystre:) så naturligvis må de snøres igjen ganske kraftig siden jeg ikke er en XL i bredden. Mer en medium kanskje? Sånn typisk høy og slank i alle fall. 

Hvooor kan jeg få behagelige bukser som passer perfekt til mammapermlooken? Faderina, jeg er lei av å ha rørleggersprekk hele dagen :P 

I tillegg har jeg hatt vondt i hodet i hele natt, M har har rekord i pupping og det ene øyet hennes renner hele tiden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasser også rundt i joggebukser, de aller fleste har jeg ''lånt'' av mannen. 
Vi har en (vi sier jeg) batmanjoggebukse som jeg har brukt såpass lenge nå at når mannen tok den på seg i helgen så ble Trollet sint, pekte på buksa og skrek ''mamma sin''.. :rodme::fnise:

Av de buksene jeg eier alene er jeg er i alle veldig glad i disse fra cubus, men de er det ikke knytting i livet så jeg vet ikke hvordan det fungerer for en tynnis med 2meter lange ben... :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med @Beccy87 angående den buksa fra Cubus, den er utrolig god:nigo: Jeg har 5 stykker, helt like.. Men jeg vet heller ikke hvordan de fungerer for langbente tynne, jeg er liksom ganske fyldig og langbent:P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den buksa og er lang og tynn (174). De funker bra og er lange på beina. Nå var du enda høyere men jeg har i alle fall en del å gå på på lengden. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips! Jeg har hørt gjetord om den buksa før, så i dag var jeg på Cubus. Ungene måtte ha nye sokker så da måtte jeg jo dit uansett ;) Dessverre funka den dårlig :( Jeg kjøpte en annen joggebukse i stedet. Jeg var wild and crazy og kjøpte large, da tenkte jeg at kanskje jeg slapp å dra ut 90 % av strikken for å stramme den. Den ble liiiitt kort. Men jeg har bestemt meg for å late som om den skal være sånn :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager har M tre lurer i løpet av en hel dag, andre dager er hun på sin tredje lur klokka tolv :Nikke: Sånn går det når hun våkner fem :daane: Har allerede vært på shopping to ganger i dag. Tenkte å lage pasta bolognese til henne senere. Håper det faller i smak. Hvis ikke spiser jeg det bare selv :nigo:

Trøøtttt! Har lite interessant å melde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde pasta bolognese uten pasta i går :fnise: Kjøttdeig, gulrot, pastinakk og en boks hakkede tomater. Da det hadde småkokt i hundre år (måtte plutselig legge inn en trilletur midt i kokinga) moste jeg det med stavmikser. Hun fikk smake det i dag. Hun hostet og brakk seg litt. Kanskje jeg var litt for kjapp med den stavmikseren. Men hun fortsatte å gape, så hun fikk i seg flere skeier :) Dessert var Gaviscon, stakkar :P 

Jeg vet ikke om det hadde sammenheng, men neste blund varte bare i 15 minutt. Hun våknet og hylskreik. Måtte trøste ganske lenge før hikstingen gav seg. Prøver igjen i morgen. Hvis det samme skjer så prøver vi en annen rett neste dag.

I dag gjorde hun et nytt "triks". Terskelen er lav for å kalle ting triks altså :fnise: Men anyways. Hun lå på magen og plutselig løftet hun opp overkroppen og rompa, så kun hender og knær var på gulvet! Det var ganske amazing, spør du meg :jepp: Det varte bare ett sekund, men hun gjorde det flere ganger. Fire, kanskje. Sååå! Ett skritt nærmere krabbing :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink hun er! Det er en milepæl det der altså. Her prøvde M sånn halvveis å dra seg fremover en gang (ga seg med en gang jeg tok av de glatte sokkene så det skulle være lettere), og jeg ble helt :duskedame: Er ho så gøy når de lærer en ny ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, A4-livet skrev:

Så flink hun er! Det er en milepæl det der altså. Her prøvde M sånn halvveis å dra seg fremover en gang (ga seg med en gang jeg tok av de glatte sokkene så det skulle være lettere), og jeg ble helt :duskedame: Er ho så gøy når de lærer en ny ting

Ja, kjente jeg ble ganske stolt altså! :biggrin:

Frustrerende når de bare kutter ut å teste nye ting. I helga rullet M seg tilbake på rygg hver dag, nå har hun ikke giddet å prøve hele uka :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her regner det for tredje dag på rad. Og jeg som endelig hadde tatt til vett å satt fram solkremen! Tenkte jeg skulle slutte å bli solbrent hver gang sola kommer frem :rolleyes: Ingen fare for det akkurat nå.

I går rakk jeg ikke å gi middag, så jeg tinte to isbiter med kraft for å se om det var en slager. Og det var det absolutt. Skulle nesten trodd det var mango. Må snart koke mer :) 

Nå tror jeg det er på tide å starte Prosjekt Sprinkelseng... Rulledronninga trives tydeligvis så godt på magen om kveldene at hun ikke lager lyd. Så når babycallen slo inn i går kveld så var det ingen baby på skjermen. Jeg gikk inn på soverommet og der hadde hun havnet litt vel langt nede på senga. Hun kommer som nevnt ikke fremover når hun prøver å krabbe, hun havner bare bakover (og lengre vekk fra leken hun så desperat prøver å nå frem til :fnise:). Jeg er ikke interessert i en baby på gulvet, så det er vel på tide med egen seng :P Øhr. Hvordan skal dette gå. Eneste metoden jeg kommer på er amming i søvn, vente til hun sover dypt, og flytte henne :vetikke: For flytting av sovende baby har alltid funket! :tommelopp: Eller ikkeeee...

Jeg dauer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på min massive erfaring med barn:plystre: Så hadde jeg sikkert prøvd å krype oppi sprinkelsenga selv, for å amme:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sisti
38 minutter siden, Weebs skrev:

Her regner det for tredje dag på rad. Og jeg som endelig hadde tatt til vett å satt fram solkremen! Tenkte jeg skulle slutte å bli solbrent hver gang sola kommer frem :rolleyes: Ingen fare for det akkurat nå.

I går rakk jeg ikke å gi middag, så jeg tinte to isbiter med kraft for å se om det var en slager. Og det var det absolutt. Skulle nesten trodd det var mango. Må snart koke mer :) 

Nå tror jeg det er på tide å starte Prosjekt Sprinkelseng... Rulledronninga trives tydeligvis så godt på magen om kveldene at hun ikke lager lyd. Så når babycallen slo inn i går kveld så var det ingen baby på skjermen. Jeg gikk inn på soverommet og der hadde hun havnet litt vel langt nede på senga. Hun kommer som nevnt ikke fremover når hun prøver å krabbe, hun havner bare bakover (og lengre vekk fra leken hun så desperat prøver å nå frem til :fnise:). Jeg er ikke interessert i en baby på gulvet, så det er vel på tide med egen seng :P Øhr. Hvordan skal dette gå. Eneste metoden jeg kommer på er amming i søvn, vente til hun sover dypt, og flytte henne :vetikke: For flytting av sovende baby har alltid funket! :tommelopp: Eller ikkeeee...

Jeg dauer. 

Jeg måtte bare gi opp det prosjektet sist jeg prøvde , og bygge opp med fire dyner rundt han i senga så han ikke havner over kanten. :P Funker greit det! 

Men har store planer om å prøve prosjektet igjen neste uke! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mumsy skrev:

Med tanke på min massive erfaring med barn:plystre: Så hadde jeg sikkert prøvd å krype oppi sprinkelsenga selv, for å amme:fnise:

Hvis jeg hadde fått plass så hadde jeg seriøst gjort det. Personlig ser jeg ikke poenget med sprinkelseng. Start rett på voksenseng, er mitt tips! Mye lettere å amme i søvn :Nikke:

4 timer siden, A4-livet skrev:

Kan du ikke bare stappe puppen inn gjennom sprinklene? :nigo: 

Jo, ikke sant :fnise: Dessverre måtte jeg sette på sånn beskyttelse fordi hun rullet og satt beina fast mellom sprinklene :rolleyes:

4 timer siden, Sisti skrev:

Jeg måtte bare gi opp det prosjektet sist jeg prøvde , og bygge opp med fire dyner rundt han i senga så han ikke havner over kanten. :P Funker greit det! 

Men har store planer om å prøve prosjektet igjen neste uke! :nigo:

Hadde vi bare hatt fire dyner til overs :klaske:

Åhr, jeg er oppgitt før jeg har begynt :tongue: Jeg må endre innstillingen min til i natt. Dette klarer vi, M! No problemo. Sprinkelseng er topp! :jepp:

Fortell oss hvordan det går neste uke! ;) Takker ja til daglig oppdatering, for å si det sånn. Hvem skulle trodd at jeg kom til å bli så opptatt av hvordan andre babyer sover :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Rema har tilbud på iskaffe! 10 kroner per stykk! Jeg turte ikke å kjøpe tusen, selv om jeg hadde veldig lyst. Så det ble bare åtte. Jeg må tilbake senere og handle mer :fnise: Uten M. Hun begynte å bli utålmodig. Men hun er skikkelig flink til å bli med på shopping. Sitter i bilstolen og glor nysgjerrig. Rister litt på rangla av og til :Nikke: Men i dag brukte jeg lang tid for handlelista var lengre enn et vondt år, og jeg fant fader ikke brekkbønner. Trodde det var i frossenavdelingen, men de hadde bare sånne blandinger. Uinteressert. Så da ble vi sure begge to og stakk hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger brekkbønner under navnet aspargesbønner, kanskje det var derfor du ikke fant dem? :vetikke:

Oi, skulle ønske jeg ikke leste om det iskaffetilbudet, da! Buksene mine skriker om nåde nok som det er :daane:Iskaffeeee :hjerter::sikle: Jeg vil ha tusen, jeg også! Men hm, åtte ER jo mindre enn tusen! 🤔 Kanskje jeg skal gå for den. Kalorier spart det, vel? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...