Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Jeg lever jo i en helt annen verden enn deg siden vi flyttet Bølla på eget rom når hun var 3,5mnd og vi har absolutt ikke noe samsovende klistremerkebarn her så det er litt vanskelig for meg å relatere til problemene dere har. 
MEN når det er sagt så forstår jeg ikke helt hvorfor det må gjøres så vanskelig? (Les: mannen din) :vetikke:
Siden han husker så godt hvor enkelt det var med tvillingene så burde han jo også huske hvor sinnssykt mye de utvikler seg på få måneder det første året. 
M kommer til å være en helt annen baby i september! 
Det er søpplevanskelig når dere er såpass uenige men mitt tips er i alle fall å prøve å ikke bruke hele sommeren på å stresse med dette. 
Du begynner på jobb i september og det kommer til å gå helt fint om M samsover og nattammer og alt mulig helt til den dagen du må på nattevakt. Når du er på nattevakt så er du plutselig ikke der, da er det ikke noe valg og da vil mannen din klare å finne løsninger der og da. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker som deg, dere har hele sommeren på dere. Mye skjer med babyer mellom nå og september.  Tror det kommer til å gå kjempefint, men skjønner frustrasjonen! Tviler på at alt har vært så rosenrødt det høres ut som med stebarna.

 

Obs obs. I nest siste avsnitt har du glemt å anonymisere M :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei, bare for å gi mannen din litt perspektiv: M er 7 måneder gammel. Det er 3 måneder til du skal begynne på jobb. Tenk litt på hvor hun var for 3 måneder siden - hun er nesten dobbelt så gammel nå som hun var da! Om tre måneder er hun nesten 43 % eldre enn hun er nå! Tre måneder er LENGE for en liten baby, selv om en sommer virker kort for en voksen mann. Det er et HAV av tid, og det skal skje nesten uforståelig mye utvikling på den tiden. Tenk, det er like stor forskjell i alder (prosentvis, og alle vet jo at det er det som teller) som et barn på 7 år mot et på 10 år.

Om tre måneder spiser hun masse ordentlige måltider, kanskje hun har lært å ta noen skritt, kanskje hun sier et par ord - det er et HAV av forskjell på en baby på 10 måneder og en på 7. Kanskje hun ikke spiser om natten fordi hun spiser masse mat om dagen. Kanskje hun spiser om natten læll, men i så fall er det sannsynligvis ikke ofte. Og om hun våkner selv om hun ikke vil spise så er jo ikke det virkelig ikke noen krise heller. Newsflash til ham, det skjer med alle normale unger. Jeg tipper at grunnen til at han husker det som om tvillingene var en drøm om natten er at det ikke er han som våknet for å trøste dem :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor gammel mannen din er. Men hvis han er 30 år nå, er 3 måneder 0.83 % av livet hans til nå. Det er 43 % av M sitt liv. Det sier seg selv at 3 måneder er LENGE for henne selv om det ikke oppleves sånn for ham.

(Skal slutte med overivrig prosentregning nå. Jeg liker å krangle med matte)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, miore skrev:

 

(Skal slutte med overivrig prosentregning nå. Jeg liker å krangle med matte)

Krangle med matte, fantastisk :skratte: jeg digger deg! :tommelsmil: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, den utregningen @miore, var bare dritgøy:hoho:Krangle med matte faktisk! Har jeg aldri tenkt på, lurer på om jeg skal begynne med det.

Skjønner godt at du blir frustrert på mannen Weebs.. Det er irriterende med folk som har bestemt seg, så hva man sier spiller egentlig ingen rolle, fordi de vet svaret best selv.

Pussig dette med hvor lite mannfolkene kan huske fra tidligere baby/er, men hvor fantastisk enkelt det var ;) Det var en periode en venn av 6åringen her som tisset seg ut, fordi han glemte å gå på do når han var i lek, på besøk hos oss. Da måtte vi jo selvsagt passe ekstra på, å minne han på doturer. Da kunne mannen så fint referere til den tiden sønnen var liten og sluttet med bleie, han hadde nemlig ikke hatt noen uhell siden. Han hadde tisset og bæsjet på potte fra de første dagene han kunne sitte oppreist selv. Slik jeg har forstått det begynner barn og sitte selv først fra 7 måneder og oppover (?). Så jeg må si at det føles veldig bra å bo sammen med en magisk mann, som kan få babyer til å slutte med bleie før de har fylt året:fnise: Tenk hvor enkelt dette vil bli for oss:P

Sorry for tiss og bæsj avsporing :blush: Bare kom på det med tanke på den dårlige husken til mannfolkene.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg vil bare si ifra at på min nærmeste Rema har det blitt hamstret så mye iskaffe at de nå har så holdbar iskaffe at den holder til oktober! Så du må kanskje regne ut på nytt. :fnise:

Hilsen ei som prøver å ikke bare være den creepy snikleseren lenger.:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din må ta en chill pill! Som de andre sier, mye kan skje på noen måneder. Søvnmønsteret er konstant i endring, og det er typisk at det skjer i løpet av en ferie da man gjerne bryter opp i de vanlige rutinene uansett. Frøkna vår sluttet å våkne på natten da vi var på hytta. Superdeilig! Har ikke så store forhåpninger til knerten da. Frøkna hadde jo bare én oppvåkning per natt, mot knertens åtte.. Men som de andre påpeker, det kommer til å gå helt fint :)  Jeg er jo så hissig fra før så jeg kan ta en visitt for å banke litt fornuft inn i skallen på gubben :rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sisti skrev:

Men altså - søvnkurs?? Jeg syns ikke M høres ut som hun er veldig vanskelig søvnmessig altså. Tror mannen din har litt urealistiske forventninger. Og det er litt urettferdig av han å stadig dra frem barna sine som eksempler. Som om det skal trumfe noe som helst? Hvert barn er unikt, noen kan du omså legge på taket for å sove, andre ikke. :P Og hver mamma er unik! Syns fortsatt han skal bli bedre til å respektere deg og dine følelser. Skjerpings, mannen! :regler:

Her hadde jeg (før fødsel) en naiv illusjon om at baby skulle på eget rom ved 6 mnd. Mannen mente ett år var greit. Snart 11 mnd, og ikke en gang sprinkelseng får vi til, så jeg tror eget rom er mye mer enn en måned unna. :fnise:

Sier det samme! Etter én natt som ikke gikk like bra som de andre. Søvnkurs! Vi er jo nettopp begynt med dette prosjektet! Herregud, av og til begynner jeg å lure altså :huh: Urealistiske forventninger er forbokstaven. Sta kommer rett etterpå :P 

5 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg lever jo i en helt annen verden enn deg siden vi flyttet Bølla på eget rom når hun var 3,5mnd og vi har absolutt ikke noe samsovende klistremerkebarn her så det er litt vanskelig for meg å relatere til problemene dere har. 
MEN når det er sagt så forstår jeg ikke helt hvorfor det må gjøres så vanskelig? (Les: mannen din) :vetikke:
Siden han husker så godt hvor enkelt det var med tvillingene så burde han jo også huske hvor sinnssykt mye de utvikler seg på få måneder det første året. 
M kommer til å være en helt annen baby i september! 
Det er søpplevanskelig når dere er såpass uenige men mitt tips er i alle fall å prøve å ikke bruke hele sommeren på å stresse med dette. 
Du begynner på jobb i september og det kommer til å gå helt fint om M samsover og nattammer og alt mulig helt til den dagen du må på nattevakt. Når du er på nattevakt så er du plutselig ikke der, da er det ikke noe valg og da vil mannen din klare å finne løsninger der og da. ;)  

Det er morsomt å høre hvor natt og dag babyer faktisk er. Mindre morsomt at mannen tydeligvis ikke har fått det med seg :rolleyes:

Jeg er begynt å ta det ganske med ro med den sovinga. Spesielt etter at M godtok egen seng mye lettere enn ventet. Da er jo alt mulig, liksom :fnise: Så jeg er enig - ikke gjør ting så vanskelig. September er hundre år til.

6 timer siden, Marimba skrev:

Jeg tenker som deg, dere har hele sommeren på dere. Mye skjer med babyer mellom nå og september.  Tror det kommer til å gå kjempefint, men skjønner frustrasjonen! Tviler på at alt har vært så rosenrødt det høres ut som med stebarna.

 

Obs obs. I nest siste avsnitt har du glemt å anonymisere M :) 

Synes sommeren er lang jeg! :Nikke:

Og takk for tips! Hun våknet midt i skrivinga så jeg trykket bare send og håpet på det beste :fnise:

5 timer siden, miore skrev:

Åkei, bare for å gi mannen din litt perspektiv: M er 7 måneder gammel. Det er 3 måneder til du skal begynne på jobb. Tenk litt på hvor hun var for 3 måneder siden - hun er nesten dobbelt så gammel nå som hun var da! Om tre måneder er hun nesten 43 % eldre enn hun er nå! Tre måneder er LENGE for en liten baby, selv om en sommer virker kort for en voksen mann. Det er et HAV av tid, og det skal skje nesten uforståelig mye utvikling på den tiden. Tenk, det er like stor forskjell i alder (prosentvis, og alle vet jo at det er det som teller) som et barn på 7 år mot et på 10 år.

Om tre måneder spiser hun masse ordentlige måltider, kanskje hun har lært å ta noen skritt, kanskje hun sier et par ord - det er et HAV av forskjell på en baby på 10 måneder og en på 7. Kanskje hun ikke spiser om natten fordi hun spiser masse mat om dagen. Kanskje hun spiser om natten læll, men i så fall er det sannsynligvis ikke ofte. Og om hun våkner selv om hun ikke vil spise så er jo ikke det virkelig ikke noen krise heller. Newsflash til ham, det skjer med alle normale unger. Jeg tipper at grunnen til at han husker det som om tvillingene var en drøm om natten er at det ikke er han som våknet for å trøste dem :rolleyes: 

Mange bra argumenter her! Du er så flink og grei som gidder å regne ut prosenter og greier. Fantastisk! :biggrin:

Han må nok minnes på igjen hvor stor en baby på 10 måneder er. Det er ikke lenge siden han trodde at hun kom til å drikke litervis med melk når jeg skulle begynne på jobb igjen. 

5 timer siden, Mumsy skrev:

Okei, den utregningen @miore, var bare dritgøy:hoho:Krangle med matte faktisk! Har jeg aldri tenkt på, lurer på om jeg skal begynne med det.

Skjønner godt at du blir frustrert på mannen Weebs.. Det er irriterende med folk som har bestemt seg, så hva man sier spiller egentlig ingen rolle, fordi de vet svaret best selv.

Pussig dette med hvor lite mannfolkene kan huske fra tidligere baby/er, men hvor fantastisk enkelt det var ;) Det var en periode en venn av 6åringen her som tisset seg ut, fordi han glemte å gå på do når han var i lek, på besøk hos oss. Da måtte vi jo selvsagt passe ekstra på, å minne han på doturer. Da kunne mannen så fint referere til den tiden sønnen var liten og sluttet med bleie, han hadde nemlig ikke hatt noen uhell siden. Han hadde tisset og bæsjet på potte fra de første dagene han kunne sitte oppreist selv. Slik jeg har forstått det begynner barn og sitte selv først fra 7 måneder og oppover (?). Så jeg må si at det føles veldig bra å bo sammen med en magisk mann, som kan få babyer til å slutte med bleie før de har fylt året:fnise: Tenk hvor enkelt dette vil bli for oss:P

Sorry for tiss og bæsj avsporing :blush: Bare kom på det med tanke på den dårlige husken til mannfolkene.

 

Frustrert, ja. Det kan man si :P 

Du er heldig som har funnet deg en Pottehvisker! Blir null problem dette da ;) Selektiv hørsel, selektiv hukommelse... De har mange fellestrekk disse karene våre. Ikke at jeg er superperfekt selv (bare akkurat passe), men gudhjelpes :rolleyes:

5 timer siden, Tonio skrev:

Hei, jeg vil bare si ifra at på min nærmeste Rema har det blitt hamstret så mye iskaffe at de nå har så holdbar iskaffe at den holder til oktober! Så du må kanskje regne ut på nytt. :fnise:

Hilsen ei som prøver å ikke bare være den creepy snikleseren lenger.:sjenert:

De jeg kjøpte i går stod det 19. september på! Prøvde å ta matten, men det tallet ble altså helt :daane: Til og med jeg hadde skjemmes over å kjøpe så mange. Shit, siste dagen i morgen! 

Du er ikke creepy, jeg kjenner deg igjen ;) 

5 timer siden, Carouselle skrev:

Mannen din må ta en chill pill! Som de andre sier, mye kan skje på noen måneder. Søvnmønsteret er konstant i endring, og det er typisk at det skjer i løpet av en ferie da man gjerne bryter opp i de vanlige rutinene uansett. Frøkna vår sluttet å våkne på natten da vi var på hytta. Superdeilig! Har ikke så store forhåpninger til knerten da. Frøkna hadde jo bare én oppvåkning per natt, mot knertens åtte.. Men som de andre påpeker, det kommer til å gå helt fint :)  Jeg er jo så hissig fra før så jeg kan ta en visitt for å banke litt fornuft inn i skallen på gubben :rasende:

Han må faktisk ta et par av de pillene :balltre: 

Vi skal på hytta i sommer, kanskje det skjer noe magiske greier da :jepp: Tidligere har soving vært generelt drit hver gang vi har vært der, men kanskje dette er gangen det snur ;) 

Må gjerne komme med klubba di! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere slår til igjen :takke: Hver gang jeg har et lite snev av tvil på meg selv så kommer dere og sier "neida, det ordner seg", gjerne med flere eksempler. Det er altså så jækla fantastisk! Det forrige innlegget (og dette) skrev jeg mens jeg trillet. Jeg triller fremdeles rundt på byggefelter fordi søvn er visst noe tull. Den forrige blunden varte et kvarter. Blir ikke noe fornøyd baby utav det! Jeg ser garantert helt freak ut her jeg går i sakte film med nesa i telefonen. 

Mannen måtte jobbe ekstra, så det har ikke blitt noe mer diskusjon. Men han sa at dersom jeg ikke bekymrer meg så slipper vel han også det. Javisst, svarte jeg :fnise: Jeg var hakket mer seriøs enn han. 

Men jeg synes ikke han behøver å tenke så mye på det. Inntil videre er dette min jobb, han skal jo bare...sove :vetikke: Når jeg finner ut at han skal involvere seg mer i legging så skal han få beskjed. Fikk et tips av ei venninne, der hadde pappaen begynt å bli med når hun la ungen sånn at han også var en del av rutinen. Vi får se hva vi finner på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hælg.

M sover. Vi har ungene, så hun kan ikke sove inne. Naboungene leker utenfor, så hun kan ikke sove ute. Han ene er en skikkelig friskus som stikker hodet nedi vogna så fort han får sjansen. Det er full sol, men det er såpass tidlig på morgenen at den skinner M i ansiktet uansett hvilken vinkel jeg går i. Så det er faktisk litt arbeid dette her :fnise: Akkurat nå er jeg en weirdo. Står i skyggen av et stort hus og spiser frokost. 

I går sov hun i nesten tre timer! Tok igjen all dagsovinga, med andre ord. Natten gidder jeg ikke fortelle om :tongue:

Teite lave sol! Neida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pentu skrev:

Du må kjøpe deg en solskjerm til vognen. De er ikke dritfine, men funker som bare det 😁

Det skal jeg søren meg gjøre! De som Bugaboo selger (jeg har Buffalo) har noen "kikkhull" eller hva man kan kalle det, og de har ikke UV-beskyttelse. Helt på tryne. Så jeg tenkte å kjøre til Barnas Hus i dag. Håper de har et som passer :) 

------

Forresten! Ei jeg følger på Instagram har ei jente som er litt yngre enn M. I går la hun ut en film der hun nesten krabbet. Skikkelig flink! Stod på alle fire og vugget frem og tilbake. Men poenget var antrekket hennes. Hun hadde bodyen over strømpebuksa. Er det fasiten? Jeg har alltid gjort omvendt. Body, så strømpebukse. Har jeg kledd M feil i sju måneder? :fnise: Skulle trodd min versjon er mer behagelig? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår heller ikke hvorfor noen har body over strømpebuksa! Det må bare være fordi det ser litt penere ut? Eller? Jeg mener også body innerst må være mer komfortabelt :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Gjør som deg, men de jeg kjenner som gjør motsatt sier det er for å holde strømpebuksa bedre på plass (unngå at skrittet siger ned). Min unge er ganske kompakt så har ikke hatt det problemet. :P

Jeg gjør motsatt av og til, bare for å være litt sprelsk! :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Leviora skrev:

Jeg forstår heller ikke hvorfor noen har body over strømpebuksa! Det må bare være fordi det ser litt penere ut? Eller? Jeg mener også body innerst må være mer komfortabelt :vetikke:

Ah, det var da godt at jeg ikke er totalt bak mål :5: Ja, det var kanskje litt mer style over det. Men, men. Komfort kommer foran stil når det gjelder alle i dette huset :nigo:

4 timer siden, Sisti skrev:

Gjør som deg, men de jeg kjenner som gjør motsatt sier det er for å holde strømpebuksa bedre på plass (unngå at skrittet siger ned). Min unge er ganske kompakt så har ikke hatt det problemet. :P

Jeg gjør motsatt av og til, bare for å være litt sprelsk! :fnise:

 

Det å holde strømpebuksa på plass har aldri vært et problem her så jeg kom ikke på at det kunne være en grunn :tongue: Her sitter den som støpt :fnise: Jeg prøvde faktisk å gjøre omvendt i dag, men jeg angret med en gang :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Strømpebuksa er ytterst her også! :opplyser:
Men jeg er nesten fristet til å ha bodyen ytterst når vi besøker mamma for hun (av en eller annen bissar grunn) drar alltid den strømpebuksa så langt opp at den er helt oppunder armene. :sprettoy:
Ser tilbake på bilder vi har tatt når vi er der og gremmes. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG! 
Du skulle hatt #spons fra både Tine og Rema 1000 for nå har jeg vært der og handlet hele 10 iskaffer til bare fordi det har vært så mye prat om det her inne. Jeg er jo egentlig ikke så glad i iskaffe en gang, bare veldig glad i tilbud! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det at strømpebuksen er under hvis hun har på seg en shorts eller bukse. Enkelte strømpebukser er så lang i livet at det ser bedre ut om den er under bodyen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Beccy87 skrev:

Strømpebuksa er ytterst her også! :opplyser:
Men jeg er nesten fristet til å ha bodyen ytterst når vi besøker mamma for hun (av en eller annen bissar grunn) drar alltid den strømpebuksa så langt opp at den er helt oppunder armene. :sprettoy:
Ser tilbake på bilder vi har tatt når vi er der og gremmes. :fnise:

Rett og slett omvendt problem enn de andre med body ytterst :fnise: Her havner den (og alle andre bukser) under armene når andre enn meg bærer henne. Det hender jeg må bort og dra den litt ned, det ser jo ut som hun får skikkelig wedgie, stakkar. Selv om hun sikkert ikke kjenner det gjennom bleia :P 

13 timer siden, Beccy87 skrev:

OG! 
Du skulle hatt #spons fra både Tine og Rema 1000 for nå har jeg vært der og handlet hele 10 iskaffer til bare fordi det har vært så mye prat om det her inne. Jeg er jo egentlig ikke så glad i iskaffe en gang, bare veldig glad i tilbud! :hoho:

Nei huff, skaper jeg drikkepress? :tongue: Takker kjempemasse ja til spons! Spesielt når jeg er ferdig å amme, da går det sikkert fem iskaffe til dagen! Nei, forresten. Da er det vel tilbake på Red Bull for å overleve nattskift :fnise: Hører dere det, Red Bull-produsenter?! Sukkerfri Red Bull! 

9 timer siden, Pentu skrev:

Her skjer det at strømpebuksen er under hvis hun har på seg en shorts eller bukse. Enkelte strømpebukser er så lang i livet at det ser bedre ut om den er under bodyen :P 

Du er så forfengelig :sminkedokke: Neida, jeg ser den. Men nå vet jeg i hvert fall at jeg ikke er en amatørmamma som har gjort feil. Så for meg at folk ristet på hode av meg og tenkte stakkars M som ikke ser ut i måneskinn :fnise:

------

Trill, trill. Det var nettopp regn, men akkurat da M gav beskjed om at nå ville hun sove så gav det seg! Så nå er det overskyet og veldig behagelig temperatur. 

I natt har vi vært flinke. Må si "vi" siden det vanligvis har vært min feil at prosjektet har feilet. Jeg spurte mannen om vi kunne stå opp tidlig annenhver dag når han har ferie. Han sa ja. Litt nølende :P Men er ikke det greit da? Så venner hun seg til at han også tar stell, frokost og kanskje den første turen. Eller er det teit av meg å tenke sånn? 

Jeg tror jeg er ferdig med å miste tusen tonn hår til dagen! :nori: Nå er det ekstremt tynt og pistrete så jeg har bestilt frisørtime i morgen. Tenker jeg må minst ta av 10 cm. Det vil si til skuldrene. Kanskje... Må høre hva frisøren mener. Jeg synes skulderlangt hår er kjempefint på andre, men angrer alltid når jeg tester det ut selv. Likevel må jeg selvsagt gjøre det årlig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...