Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

Mine var ikke så glade i vann heller, men jeg ga de en tutekopp med håndtak og så lekte/tygde på den og fikk i seg litt vann hvertfall...De ble mer glad i vann etterhvert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter tips fra deg Weebs har jeg nå raidet Rema butikkene i nærområdet :sjenert: Fylte en handlekurv med iskaffe, så var sikkert et syn der jeg hadde kurven i en hånd og bilstolen i den andre :ler:  Frå midten av svangerskapet hadde jeg egentlig avsmak på iskaffe (utrolig men sant!) men nå er lysten tilbake for fult! Så jeg må bare prøve å begrense inntaket til tidlig på dagen slik at L ikke reagerer. Drakk Pepsi Max er en kveld, og det var ikke noe greit :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Leviora skrev:

Det er enkelte frukt og grønnsaker som kan være harde for magen, banan for eks. Da E hadde en bananperiode ble hun forstoppet, det gikk over da hun ble hekta på rosiner istedet ;) 

Det med banan har jeg hørt. Og at en godt moden går bra, men en grønn/gul uten flekker stopper det opp. Det er en stund siden hun fikk banan :) 

Rosiner gjorde nok susen :fnise:

5 timer siden, Nautika skrev:

Banan og avokado blir ofte hardt i magen. Jeg hadde jo verdens mest matglade unge, så etter noen smaksprøver med både avokado og banan ga jeg dem blandet i mos. Det var veldig populært, og hun endte opp med å spise en hel banan og en hel avokado i løpet av en dag.. Dagen etter var det derfor grønn klumper i bleia :plystre: Hun fikk ikke så mye neste gang :sjenert: 

Ah, avokado. Det hadde jeg faktisk glemt ut! Jeg leste det i Babymat-boken at noen babyer ble harde i magen av avokado. Og hun har fått smoothie flere dager på rad med mango, avokado og kokosmelk. Da kutter vi ut det :Nikke: Takk for påminnelsen!

4 timer siden, Lovebird skrev:

Mine var ikke så glade i vann heller, men jeg ga de en tutekopp med håndtak og så lekte/tygde på den og fikk i seg litt vann hvertfall...De ble mer glad i vann etterhvert 😊

Hun bare slår i bordet med koppen :fnise: Jeg får vel fortsette å gi den, til slutt går det sikkert :tongue:

2 timer siden, Småkjekset skrev:

Etter tips fra deg Weebs har jeg nå raidet Rema butikkene i nærområdet :sjenert: Fylte en handlekurv med iskaffe, så var sikkert et syn der jeg hadde kurven i en hånd og bilstolen i den andre :ler:  Frå midten av svangerskapet hadde jeg egentlig avsmak på iskaffe (utrolig men sant!) men nå er lysten tilbake for fult! Så jeg må bare prøve å begrense inntaket til tidlig på dagen slik at L ikke reagerer. Drakk Pepsi Max er en kveld, og det var ikke noe greit :rolleyes: 

Så bra! Jeg har også fylt opp en kurv i dag. Med 32 stykker, for å være eksakt. Kassadamen spurte om jeg trodde to poser var nok :biggrin:

Jeg begynte litt å tenke på dette med avsmak. Sykt dritt hvis det skjer når jeg har fylt opp et helt barnerom :klo: Men det går nok bra. Jeg har jo holdt på siden graviditeten. 

Blæhr, Pepsi Max. Forstår godt at det ikke var noe greit :snurt: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Lovte å holde deg oppdatert på hvordan prosjekt sprinkelseng går hos oss:

Foreløpig utsatt. Forhåpentligvis bare til i morgen. :ler: Planen var å legge han i egen seng når jeg skulle legge meg (da sover han tungt), men i kveld har han våknet tusen ganger og vært veldig urolig, så nå tør jeg ikke røre ungen som endelig ser ut til å sove tungt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sisti skrev:

Lovte å holde deg oppdatert på hvordan prosjekt sprinkelseng går hos oss:

Foreløpig utsatt. Forhåpentligvis bare til i morgen. :ler: Planen var å legge han i egen seng når jeg skulle legge meg (da sover han tungt), men i kveld har han våknet tusen ganger og vært veldig urolig, så nå tør jeg ikke røre ungen som endelig ser ut til å sove tungt. :P

Spennende! Og jeg skjønner godt at du utsetter det. Jeg sluttet helt å prøve å få M til å sove en annen plass en i armene mine på dagtid for jeg kom frem til at tusen oppvåkninger ikke var verdt å ha "armene fri". Dessuten fikk jeg se masse serier ;) Slutt på den tiden nå som vogna plutselig ble magisk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen spør hvordan natta gikk så sier jeg "bra!" :fnise: Selv om det var en reprise fra natta før :plystre: Skjerpings i dag! 

Jeg lurer på om mannens familie synes jeg kler M kjedelig. De handler klær til henne av og til (alltid på tilbud, så de kan ikke byttes), og det er kjoler, kjoler, kjoler. Jeg synes M er fin i bodyene og buksene jeg kjøper :vetikke: Og jeg er som sagt en ganske bedagelig person som liker komfort (jeg bor ikke i joggebukse fordi jeg synes det er så himla fint), så jeg tenker M også vil ha på seg praktiske behagelige klær (med fine farger og mønster). Og det er ikke som om vi går i tusen selskaper der M trenger å pynte seg. De fleste dagene består av rulling og å ake seg bakover. Da er ikke kjoler sykt praktisk. Men, men. Jeg har en boks jeg legger spesielle klær til spesielle anledninger. Alt havner der :P Så lyver jeg når de spør om kjolen passer...

I TiO-gruppen på Facebook ser jeg Circle Of Security nevnes ofte. Dette er visst noe som hele gjengen digger og praktiserer. Jeg visste ikke hva det var, så jeg spurte Google. Og der kom det opp et bilde som hs viste meg på sist kontroll (kontrollen fra helvete). Da kom jeg på det. I samme setning hun sa at vi måtte "forebygge separasjonsangst med å lære M å leke alene i stua mens vi gjorde andre ting, for eksempel tok en dusj, sutring var ikke farlig, gråt var verre for mor enn baby, et barn som hang i skjørtene på mor ville vi jo ikke ha :nei:", så holdt hun opp en plakat med denne Trygghetssirkelen. Jeg har ikke lest meg opp på hva COS går ut på (jeg prøvde på en nattamming, men måtte gi opp), men jeg tror IKKE hun og TiO-gruppen gjengen er enige :P 

Én måned til neste kontroll. Lurer på hva hun prøver å overbevise oss om hva vi gjør feil da... Tror jeg må lyve å si at "ja, det virket faktisk å stryke henne på pannen til hun sovnet - takk for tipset!"

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så frustrerende med folk (altså andre) som ikke forstår at vi mødre gjør HVA som helst som funker for babyen! Hvis det betyr at babyen må sove i armene våre, så gjør vi det! Heller en bylt i armene enn tusen oppvåkninger! Det er rart hvordan noe som fungerte som magi (vogn) plutselig mister sin magiske kraft. Det er bare å akseptere at babytilværelsen er konstant i endring!  

Hæ, kritiserer du Pepsi Max?! :frkk: Jeg elsker Pepsi Max - OG iskaffe. Men kanskje Pepsi Max høyest.. :Hehe:  Men hurra for tilbud på iskaffe altså, bare synd Rema ikke fører så mange varianter. Ikke i "mine" butikker i alle fall. Hvilke varianter drikker du Weebs? Jeg er ganske hekta på den nye med karamell, men prøver å gå over til de uten sukker. Har stablet kalesjen på vogna full, men du slår nok meg med dine 32 :biggrin: 

Vi har heller ikke noe hell med vann. Han synes tåteflaske og tutekopp er kjempegøy, men mest fordi han bruker det som en slags biteleke. Han drikker ikke spesielt mye. Men men, søsteren var helt lik. Går nok bra! 

Hvordan lager du smoothie til M Weebs? I blender? Bruker du frossen frukt? Hvordan serverer du den? Hilsen hun som bare kjøper smoothie på pose i butikken :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om Circle of Security jeg :sjenert: Jeg får også spørre han google, eller mon tro om Siri vet noe om det. Skal jammen teste henne (eller han..?) 

Jeg synes det høres ut som du kler M veldig riktig jeg :) Er helt enig i at de sikkert har det best i komfortable klær, og gjerne fine farger og mønster. Er veldig motstander av den grå/hvit/beige babytrenden som er nå! Koker litt innvendig når jeg ser at det finnes så mange grå og naturhvite babyleker. Ja, Fisher Price er føkkings øggli å ha liggende rundt, men det er faktisk en grunn til at de ser ut som de gjør! Ehh.. avsporing. Er litt i det hissige laget om dagen! :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med klær! Men jeg tror det kommer av at de aller fleste synes det er mye gøyere å kjøpe kjoler enn strømpebukser og body.. :P 
Vi har heldigvis et par som spør om det er noe vi trenger, da sier jeg alltid pysj, pysj er jo noe man alltid må ha og litt kjedelig, men også litt artig å finne for de som skal handle. :fnise:

Har forøvrig også fulgt strømmen men jeg holdt meg til 5 iskaffer jeg da.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun helsesøsteren din må dra på kurs før hun begynner å uttale seg. For dette er helt latterlig. COS handler om å være en trygg base for barna mens de utforsker verden. Det handler på ingen måte om å forlate de i stuen mens du tar deg en dusj. Kjenner jeg blir litt sint her jeg sitter. Fyyy til helsesøsteren! :frustrert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Weebs skrev:

Jeg sluttet helt å prøve å få M til å sove en annen plass en i armene mine på dagtid for jeg kom frem til at tusen oppvåkninger ikke var verdt å ha "armene fri". Dessuten fikk jeg se masse serier ;) Slutt på den tiden nå som vogna plutselig ble magisk :P 

Amen!! Begynner å bli sykt lei alle som maser om at jeg må legge henne alene så jeg får armene fri. Hun er tre måneder for christ sake... Og jeg vil faktisk heller la henne sove enn å vekke henne for å få armene fri. Når folk foreslår det spør jeg "åja, vil du heller at hun skal ligge å gråte alene da eller?". Da svarer de gjerne at "jo, men hun sovner vel til slutt?" :raven: Dagens utblåsning... Hilsen lille S som hater vogna for tiden :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Carouselle skrev:

Det er så frustrerende med folk (altså andre) som ikke forstår at vi mødre gjør HVA som helst som funker for babyen! Hvis det betyr at babyen må sove i armene våre, så gjør vi det! Heller en bylt i armene enn tusen oppvåkninger! Det er rart hvordan noe som fungerte som magi (vogn) plutselig mister sin magiske kraft. Det er bare å akseptere at babytilværelsen er konstant i endring!  

Hæ, kritiserer du Pepsi Max?! :frkk: Jeg elsker Pepsi Max - OG iskaffe. Men kanskje Pepsi Max høyest.. :Hehe:  Men hurra for tilbud på iskaffe altså, bare synd Rema ikke fører så mange varianter. Ikke i "mine" butikker i alle fall. Hvilke varianter drikker du Weebs? Jeg er ganske hekta på den nye med karamell, men prøver å gå over til de uten sukker. Har stablet kalesjen på vogna full, men du slår nok meg med dine 32 :biggrin: 

Vi har heller ikke noe hell med vann. Han synes tåteflaske og tutekopp er kjempegøy, men mest fordi han bruker det som en slags biteleke. Han drikker ikke spesielt mye. Men men, søsteren var helt lik. Går nok bra! 

Hvordan lager du smoothie til M Weebs? I blender? Bruker du frossen frukt? Hvordan serverer du den? Hilsen hun som bare kjøper smoothie på pose i butikken :tunge1:

Søvn er virkelig alfa omega for en baby. Gudhjelpes så dårlig dagen blir når M ikke vil sove. Så ja, her gjør vi alt som funker. Om det betyr at naboene sladrer om at jeg triller tur halv sju på morgenen så får de bare gjøre det. (De gjør forresten det. Ryktet hadde spredd seg til faren min :fnise:)

Jeg var Pepsi Max 4-ever :hjerte: for noen år siden. Drakk rett fra tuten på stor flaske. Classy ;) Tror bare jeg ble drita lei. Det kan også hende at det er fordi Pepsi Max er ypperlig blandevann til Bacardi Razz (:skya:), så nå synes jeg bare det smaker sprit :ler: Her går det i Solo Super! :) 

Jeg drikker bare cappuccino. Heldigvis - det er jo kun den de selger på stor kartong. Sparer millioner :fnise: Jeg har smakt et par av de andre, men ingen kan måle seg. Bortsett fra den nye, ja! Den er gooood! Jeg lurer på hvor lenge de skal lage den, det står jo limited edition på! :bond:  Jeg tror ikke jeg vil si hvor mange jeg har kjøpt nå... :plystre:

Jeg hadde aldri laget smoothie før jeg fant denne "oppskriften". Det er vel bare til å slenge sammen noe frukt og grønt, men jeg måtte Google litt etter tips likevel :tongue: Jeg visste at hun likte alle ingrediensene (avokado, mango, kokosmelk og litt eggeplomme). Kokosmelk som isbiter hadde jeg allerede i frysen, så jeg kjøpte mango og avokado og moste de sammen med stavmikser og frøs ned som isbiter. Når hun skulle få så tinte jeg det litt i mikro, blandet inn passe mengde kokosmelk, litt rå eggeplomme og gav med skje. 

Men altså. Sånne poser er garantert like gode :fnise:  Men jeg er litt over middels interessert i mat, så jeg synes det er gøy å ha frysen full av sånne ting :) 

10 timer siden, Carouselle skrev:

Aldri hørt om Circle of Security jeg :sjenert: Jeg får også spørre han google, eller mon tro om Siri vet noe om det. Skal jammen teste henne (eller han..?) 

Jeg synes det høres ut som du kler M veldig riktig jeg :) Er helt enig i at de sikkert har det best i komfortable klær, og gjerne fine farger og mønster. Er veldig motstander av den grå/hvit/beige babytrenden som er nå! Koker litt innvendig når jeg ser at det finnes så mange grå og naturhvite babyleker. Ja, Fisher Price er føkkings øggli å ha liggende rundt, men det er faktisk en grunn til at de ser ut som de gjør! Ehh.. avsporing. Er litt i det hissige laget om dagen! :hoho: 

Jeg hadde aldri hørt om det jeg heller, før helsesøster viste den plansjen. Og når folk nevnte det i den gruppen :) Så la jeg to og to sammen og kom frem til at hs er teit :fnise:

Enig i fargesprakende leker! Grå babygym  som matcher interiøret er fint for foreldrene, men ikke det mest stimulerende for babyene :P

Forstår ikke hva du er hissig for. Står opp klokka fire hver dag, er ikke det flott da? :troest:

9 timer siden, Beccy87 skrev:

Enig med klær! Men jeg tror det kommer av at de aller fleste synes det er mye gøyere å kjøpe kjoler enn strømpebukser og body.. :P 
Vi har heldigvis et par som spør om det er noe vi trenger, da sier jeg alltid pysj, pysj er jo noe man alltid må ha og litt kjedelig, men også litt artig å finne for de som skal handle. :fnise:

Har forøvrig også fulgt strømmen men jeg holdt meg til 5 iskaffer jeg da.. :P

Du har nok rett i det. Koselig med fin kjole som henger på butikken. Mindre koselig når den ender opp som skjerf på en baby i real life :fnise: Skulle ønske at de spurte her også... 

Fem stykk du da! Nesten flaut lite ;) 

8 timer siden, Pentu skrev:

Tror hun helsesøsteren din må dra på kurs før hun begynner å uttale seg. For dette er helt latterlig. COS handler om å være en trygg base for barna mens de utforsker verden. Det handler på ingen måte om å forlate de i stuen mens du tar deg en dusj. Kjenner jeg blir litt sint her jeg sitter. Fyyy til helsesøsteren! :frustrert:

Av det jeg har fått med meg til nå så er COS omtrent omvendt av alt hun klarte å lire av seg på den halvtimen der :P Jeg blir fremdeles sur av å tenke på henne. 

Lurer på om jeg må lese meg opp på temaet sånn at jeg kan stille henne et par utfordrende spørsmål hvis hun nevner det igjen :regler:

7 timer siden, Atziri skrev:

Amen!! Begynner å bli sykt lei alle som maser om at jeg må legge henne alene så jeg får armene fri. Hun er tre måneder for christ sake... Og jeg vil faktisk heller la henne sove enn å vekke henne for å få armene fri. Når folk foreslår det spør jeg "åja, vil du heller at hun skal ligge å gråte alene da eller?". Da svarer de gjerne at "jo, men hun sovner vel til slutt?" :raven: Dagens utblåsning... Hilsen lille S som hater vogna for tiden :dry:

Det var jo derfor vi ville ha barn. Sånn at vi kunne ha armene fri til å gjøre tuuusen ting hver gang babyen sov. For det har du selvsagt energi og lyst til med en helt fersk og bitteliten baby :tommelsmil: Nei, vet du hva. Nå som M ikke lenger vil sove hos meg (kun i vogn eller på pupp om kvelden) så savner jeg det! 

"Sovner til slutt" :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hodeverk i heeele dag. På nippet til å kaste opp-vondt. Det er så slitsomt. Kan ikke akkurat sette baby på pause :P Nå sover hun og jeg skal gjøre presis null resten av kvelden. 

I går lagde jeg en middag til henne som slo skikkelig an. Laks, søtpotet og pastinakk. Ikke akkurat nytt og revolusjonerende, men veldig babyvennlig :) Hun spiste kjempemasse til å være henne! Fikk selvsagt mange porsjoner i frysen. Snart ikke plass til mer :fnise:

Føler også jeg må tipse om denne "lekre" retten som hun sluker i seg. Én isbit søtpotetmos, én isbit kraft og en dæsj  leverpostei. Fant som vanlig tipset på internett :plystre: De nevnte ikke kraft, den delen fant jeg på selv ;) Men seriøst. Hun digger det :overrasket:

Lurer på om jeg skal flytte henne over i sengen sin nå. Så får vi se hvor lenge hun får lov til å ligge der i natt :fnise:

Herregud, denne dagboka er bare repeat, repeat, repeat. Snart må jeg begynne å lyve for å komme opp med noe interessant. Skal brainstorme i kveld :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Vil du være med så heng på!" Sånn føler jeg det er her i dagboken, det er jo plutselig en haug med nye innlegg om jeg ikke er innom et par ganger om dagen minst! Og det står så mye gøy her, åhhh.. leser og skriver til krampa tar meg her :fnise: 

Au, her har vi også hatt en lengre periode med harde tak i puppen og klyping. Han slutter å spise, betrakter puppen på litt avstand og så klyper han. Satan, det er vondt altså! Også drar han i bh-stroppene mine så det smeller mot huden, sånn som gutter gjør når de erter jenter. Han lille der altså, kommer til å bli en pest og en plage for jentene! :fnise: 

Det der med å vente på tenner. Vi har ventet i mange måneder her føler jeg :fnise: Den der perioden med å sikle, bite og tygge varer i uker og måneder. Gruer meg til de kommer jeg. Vi slet masse med intens hyling og oppvåkninger med frøkna da hun fikk tenner. Det var så ille at hun bare skrek natten igjennom. Og vi skjønte selvfølgelig aldri at det var tenner, før dagen etter da den var kommet opp. Nå skal jeg prøve å huske på det, for det er faktisk helt greit å gi en paracet når de hyler som besatt. 

Det er så vondt å se når de sliter med hard mage. Har ingen gode råd dessverre. Det pleier som regel å løse seg heldigvis! Har du prøvd å gi henne sånne maisstenger? De som kan spises fra de er 6 mnd? Jeg føler at mine barn har blitt veldig løse i magen av de. Knerten her har fire bæsjebleier om dagen, skal ikke se bort fra at det er fordi han stappes full av babyostepop :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urolig søvn på M i natt. Jeg fikk vel ikke lagt meg nedpå før rundt ett. Det hjalp ikke at jeg måtte hoste flere ganger. Det var like skummelt hver gang :fnise:

Tror vi må teste ut klosser under senga så hodeenden heves litt. Hører hun svelger en del.

Jeg er skikkelig dårlig på mat når det gjelder meg selv. Det var no problem da jeg vimset rundt uten baby. Men nå er et beger med havregrøt/gresk yoghurt/blabla ofte både frokost og lunsj. Altså. Ett beger! Og to iskaffe :rolleyes: Av og til forstår jeg ikke hvorfor jeg har lyst til å karatesparke mannen på grunn av at han ser feil på meg når han kommer hjem. Men så kommer jeg på senere at kanskje det var fordi jeg spiste en yoghurt for åtte timer siden! 

Dette har jeg gitt jeg selv en alvorsprat om flere ganger. Tror jeg må gjøre som fitnessfolka. Lage matretter å sette i kjøleskapet. Det er sikkert ikke dødsdigg, men jeg skal prøve :P Det er kanskje bedre enn at mannen får et dødelig karatespark i nakken :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Carouselle skrev:

"Vil du være med så heng på!" Sånn føler jeg det er her i dagboken, det er jo plutselig en haug med nye innlegg om jeg ikke er innom et par ganger om dagen minst! Og det står så mye gøy her, åhhh.. leser og skriver til krampa tar meg her :fnise: 

Au, her har vi også hatt en lengre periode med harde tak i puppen og klyping. Han slutter å spise, betrakter puppen på litt avstand og så klyper han. Satan, det er vondt altså! Også drar han i bh-stroppene mine så det smeller mot huden, sånn som gutter gjør når de erter jenter. Han lille der altså, kommer til å bli en pest og en plage for jentene! :fnise: 

Det der med å vente på tenner. Vi har ventet i mange måneder her føler jeg :fnise: Den der perioden med å sikle, bite og tygge varer i uker og måneder. Gruer meg til de kommer jeg. Vi slet masse med intens hyling og oppvåkninger med frøkna da hun fikk tenner. Det var så ille at hun bare skrek natten igjennom. Og vi skjønte selvfølgelig aldri at det var tenner, før dagen etter da den var kommet opp. Nå skal jeg prøve å huske på det, for det er faktisk helt greit å gi en paracet når de hyler som besatt. 

Det er så vondt å se når de sliter med hard mage. Har ingen gode råd dessverre. Det pleier som regel å løse seg heldigvis! Har du prøvd å gi henne sånne maisstenger? De som kan spises fra de er 6 mnd? Jeg føler at mine barn har blitt veldig løse i magen av de. Knerten her har fire bæsjebleier om dagen, skal ikke se bort fra at det er fordi han stappes full av babyostepop :fnise:

Føler meg har begrenset meg litt når det gjelder antall innlegg jeg? :fnise:

M har aldri vært en sikler! Helt i orden det da ;) Vet ikke om det er et must når det gjelder tenner, i så fall må vi nok vente en stund til. Intens hyling :ohmy: Takker helst nei til det :( 

Maisstenger kjøpte jeg faktisk her en dag. Hun har fått tre stykk og synes de er ganske så spennende :) Synes ikke de er så verst selv jeg. Ifølge mannen liker jeg alt som smaker luft :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Weebs skrev:

Føler meg har begrenset meg litt når det gjelder antall innlegg jeg? :fnise:

M har aldri vært en sikler! Helt i orden det da ;) Vet ikke om det er et must når det gjelder tenner, i så fall må vi nok vente en stund til. Intens hyling :ohmy: Takker helst nei til det :( 

Maisstenger kjøpte jeg faktisk her en dag. Hun har fått tre stykk og synes de er ganske så spennende :) Synes ikke de er så verst selv jeg. Ifølge mannen liker jeg alt som smaker luft :fnise:

Mente ikke å skremme deg med hylingen altså :) Men jeg føler jeg gikk på den tannsmellen 3-4 ganger med frøkna. Endte med at jeg ble sint på henne fordi hun var så urolig på natten, ikke sov og skrek, men ting falt på plass da vi noen dager etter så at det hadde poppet frem en tann. Så denne gangen vil jeg være forberedt. Paracet here we come! Men beklager skrekkhistoriene mine :P 

Haha, jeg synes ikke de maisstengene er spesielt gode. Eller de er ikke direkte vonde heller, men de er som mannen din sier "luft" :laugh: Det finnes jo tilsvarende med sukkererter. Minsten elsker de også :) Og alt annet av babysnacks :P Vi er familien Snacks. Et av de første ordene til frøkna var nettopp "Snacks" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Carouselle skrev:

Mente ikke å skremme deg med hylingen altså :) Men jeg føler jeg gikk på den tannsmellen 3-4 ganger med frøkna. Endte med at jeg ble sint på henne fordi hun var så urolig på natten, ikke sov og skrek, men ting falt på plass da vi noen dager etter så at det hadde poppet frem en tann. Så denne gangen vil jeg være forberedt. Paracet here we come! Men beklager skrekkhistoriene mine :P 

Haha, jeg synes ikke de maisstengene er spesielt gode. Eller de er ikke direkte vonde heller, men de er som mannen din sier "luft" :laugh: Det finnes jo tilsvarende med sukkererter. Minsten elsker de også :) Og alt annet av babysnacks :P Vi er familien Snacks. Et av de første ordene til frøkna var nettopp "Snacks" :fnise:

Det går helt greit! Da er jeg kanskje mer obs på at Paracet kan være løsningen hvis hun plutselig blir utrøstelig :) 

Vi er ikke familien Snacks :fnise: Vi er familien "Spis dødsmasse til middag og vær mett helt til leggetid" :tongue:

------

Da er vi på repeat igjen! Får helt vondt i magen av mannen jeg altså :dry: Nå har jeg kommet med så mange eksempler der soving løser seg etter hvert og at mange sier at når mamma er borte så går det (etter en stund) greit at kun pappa er tilgengelig ved leggetid. Men det virker som han glemmer det ut og rett og slett ikke vil høre. 

Nå har jeg og M sovet alene på soverommet et par netter. Dette er ikke noe han har snakket om til meg, men han bare legger seg på sofaen i stedet. Jeg spurte, og det er visst fordi han ikke vil forstyrre oss/bli forstyrret av oss. Han føler seg nemlig fanget når M våkner så lett. Han kan visst ikke puste uten at hun våkner. Men det stemmer det altså. Hun sover ikke så veldig tungt akkurat. Jeg tror kanskje det er fordi hun er på en ny plass? Hun sov ekstremt lett i vogna tidligere, men det har bedret seg veldig.

Han spurte når jeg hadde tenkt å flytte henne på eget rom. "Det anbefales vel å vente til de er ett år, men vi får jo se hva som passer for oss." Han holdt på å stryke med. Ett år hørtes helt ekstremt ut, ungene hans hadde flyttet på eget rom myyyye tidligere. Hvor tidlig husket han selvsagt ikke. Fordi alt var lett som en plett med de ungene, selv om han aldri husker detaljer :jepp: Noen ganger har jeg lyst til å spør mammaen hvordan det faktisk var...

Dette snakket vi om i morges fordi sprinkelseng ikke var noe gøy i natt :riste: Det første han sa var "kanskje vi skal gå på sånn søvnkurs?" Nei, det skal vi faktisk ikke. Broren min var på det kurset for noen år siden, og der var det skrikekur som var svaret. Takker nei. "Men tiden går fort. Det er snart september og da skal jeg ta over."

Han er så jævlig sta og vanskelig å overbevise når han har bestemt seg for noe. Tenk at dette skulle være det som skaper "problemer" for oss. Det er ikke en avslappet stemning når det diskuteres, for å si det sånn. Ikke at vi hever stemmen eller noe, men jeg blir ganske stresset selv om jeg rolig forteller at jeg har troa på at dette ordner seg, jeg synes vi har god tid før september kommer. At M er trygg på pappaen og at så lenge han er der for henne på kvelden og natta så er det ikke barnemishandling eller krise hvis hun ikke sovner med en gang. Han tok opp at han ikke hadde pupp. Kanskje morsmelkerstatning kan være svaret da, svarte jeg. Men faen altså, så jævlig irriterende å snakke til en vegg. Og han måtte på jobb, så vi fikk ikke snakket ferdig. Det er så frustrerende å diskutere på meldinger :P Men samtidig så lenge å vente til han kommer hjem igjen. 

Nå er M sju måneder om noen dager. Jeg begynner på jobb i midten av september, da er hun 10 måneder. Hans tankegang er "vi har bare sommeren på oss til å finne en løsning", min tankegang er "vi har jo hele sommeren på oss". 

Som sagt - repeat. Det er irriterende at han er så negativ og tydeligvis trodde at M skulle vært en selvstendig baby nå.

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Men altså - søvnkurs?? Jeg syns ikke M høres ut som hun er veldig vanskelig søvnmessig altså. Tror mannen din har litt urealistiske forventninger. Og det er litt urettferdig av han å stadig dra frem barna sine som eksempler. Som om det skal trumfe noe som helst? Hvert barn er unikt, noen kan du omså legge på taket for å sove, andre ikke. :P Og hver mamma er unik! Syns fortsatt han skal bli bedre til å respektere deg og dine følelser. Skjerpings, mannen! :regler:

Her hadde jeg (før fødsel) en naiv illusjon om at baby skulle på eget rom ved 6 mnd. Mannen mente ett år var greit. Snart 11 mnd, og ikke en gang sprinkelseng får vi til, så jeg tror eget rom er mye mer enn en måned unna. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...