Beccy87 Skrevet 11. juni 2017 #1061 Skrevet 11. juni 2017 Så bra natten var en suksess! De er jo så forskjellige disse barna at man må bare finne sine egne løsninger i sitt eget tempo. Bølla og Trollet et jo to helt forskjellige individer når det kommer til søvn i alle fall og de er jo begge laget av samme ingredienser! Og nå ser jeg for meg at dere bor i et enormt herskapshus siden du ''fant mannen på et soverom i kjelleren'', gått seg vill på vei inn liksom!
Weebs Skrevet 11. juni 2017 Forfatter #1062 Skrevet 11. juni 2017 2 timer siden, Beccy87 skrev: Så bra natten var en suksess! De er jo så forskjellige disse barna at man må bare finne sine egne løsninger i sitt eget tempo. Bølla og Trollet et jo to helt forskjellige individer når det kommer til søvn i alle fall og de er jo begge laget av samme ingredienser! Og nå ser jeg for meg at dere bor i et enormt herskapshus siden du ''fant mannen på et soverom i kjelleren'', gått seg vill på vei inn liksom! Det er veldig greit med eksempler som Bølla og Trollet som er helt forskjellige. Det var et sånt eksempel som fikk mannen på rett spor igjen etter at det neket av en helsesøster klarte å overbevise han om at M lå bak i i forhold til andre babyer på samme alder Yes, herskapshus Neida, men jeg gav beskjed om at jeg og M ikke gadd å ha en full pappa på soverommet. Det er derfor jeg liker å få melding når han kommer hjem. Hvis ikke kan hjernen min komme frem til mye rart der jeg ligger og ammer. "Har han havnet i fyllearresten? Ligger han i en grøft? Er han utro? Den jævelen!" Før jeg vet ordet av det har jeg prøvd å komme opp med en løsning for hvordan vi skal ordne med huset når vi skiller oss
LilleMy1989 Skrevet 11. juni 2017 #1063 Skrevet 11. juni 2017 17 timer siden, maja87 skrev: Min er likens som din M, hun våkner av å havne på magen.. Så vi må ile til før hu krabber ut (det går fort..) eller reiser seg. Sprinkelsengen har vi kun gitt et par-tre forsøk så langt 😂 Overraskende nok går livet greit med halvgod søvn og jobb 😉 Verre med bæsjebleier og ganske fersk graviditet 😅 I dag kom det opp en del av kebab-lunsjen i vasken under bleieskift om du og hele verden lurte 😂 Vi lurte på det Jeg er som deg Weebs Stakkars mann som må forklare hva han har gjort HVER gang Men der blei bedre. Kanskje Inatt hadde mannen O for første gang. Han var våken i 1.5 time MEN ingen amming mellom 20-06... Han sov hele tiden utenom! Pokker, kanskje det må bli egen seng på han. Poenget var at det kan være bedre fordi vi forstytrer de...
Weebs Skrevet 11. juni 2017 Forfatter #1064 Skrevet 11. juni 2017 3 timer siden, LilleMy1989 skrev: Jeg er som deg Weebs Stakkars mann som må forklare hva han har gjort HVER gang Men der blei bedre. Kanskje Inatt hadde mannen O for første gang. Han var våken i 1.5 time MEN ingen amming mellom 20-06... Han sov hele tiden utenom! Pokker, kanskje det må bli egen seng på han. Poenget var at det kan være bedre fordi vi forstytrer de... Han hadde bare blitt brisen og gått tidlig hjem, så han hadde ingen spennende historier. Kjedelig! Jeg har fremdeles ikke vært ute etter fødselen så jeg lever gjennom andre sine fylleeventyr Ser ut som det kanskje blir slutt på deres samsoving også, ja. Hvis O sover bedre så er nok det det rette Jeg lurer litt på om M sov så godt i natt fordi hun slapp å høre på mannens snorking Det finner vi vel ut i natt. Da er han velkommen igjen
Weebs Skrevet 11. juni 2017 Forfatter #1065 Skrevet 11. juni 2017 M har vært i et skikkelig tullete humør og gjort seg til i dag. Kan babyer på nesten sju måneder egentlig "underholde" oss med vilje? Vi satt i sofaen og kikket på at hun lekte under babygymen. Plutselig rullet hun fra magen og overcpå rygg, og vi brøt ut i jubel og applaus. (Rart hvor glad man blir av sånne ting ) Hun snudde seg og så på oss. Hun begynte å le og gjentok det flere ganger, hver gang tok hun pause for å se på oss og le mens vi klappet. Kjempegøy! Puppen er fremdeles vond og merkelig! Jeg blir halvveis kvalm. Jeg prøvde å håndmelke i dusjen, men det er ikke så lett når kulen starter rett med brystvorta Pumping funket heller ikke. Det kom ikke en dråpe. Den eneste som får det til er egentlig M Stakkars, jeg har presset på henne puppen i hele dag. Nå har hun nettopp sovnet så jeg skal straks fortsette på prosjektet vårt
Marimba Skrevet 11. juni 2017 #1066 Skrevet 11. juni 2017 Sånne klumper er fæle! Har slitt med det selv. Husk varme omslag (bleier med varmt vann) og ammestillinger hvor tyngdekraften hjelper til. Tar lechitin og jeg nå hver dag for å forebygge. Virker som det hjelper Kult med M som underholder. Flink
Weebs Skrevet 12. juni 2017 Forfatter #1067 Skrevet 12. juni 2017 8 timer siden, Marimba skrev: Sånne klumper er fæle! Har slitt med det selv. Husk varme omslag (bleier med varmt vann) og ammestillinger hvor tyngdekraften hjelper til. Tar lechitin og jeg nå hver dag for å forebygge. Virker som det hjelper Kult med M som underholder. Flink Ja, de er ekle! Jeg blir helt forstyrra av at de er der. Må kjenne på hele dagen og tvinger mannen til å gjøre det samme Kanskje jeg må innom helsekosten i dag! Jeg leste om det på Ammehjelpen
Weebs Skrevet 12. juni 2017 Forfatter #1068 Skrevet 12. juni 2017 Det var ikke akkurat tre oppvåkninger i natt Ikke kan jeg skylde på mannesnorking heller, hun begynte ganske tidlig på kvelden da hun var alene. Noen ganger hjalp det med et par strofer av Trollmors vuggesang, andre ganger måtte det ammes. Vet ikke hva klokka var, men den siste gangen sovnet jeg Heldigvis med M liggende på den vonde puppen så i dag er kulen borte! Jeg våknet klokka fem, da lå hun på magen og spiste frokost Den ungen er så morsom. Men etterpå ville hun stå opp, og det ville iiiikke jeg! Det var fysisk vondt å ha øynene oppe. Klarte såvidt å se hva jeg holdt på med under morgenstellet. Heldigvis har jeg "et par" iskaffe i kjøleskapet. Lurer på hvor lenge Rema skal ha det tilbudet. Tror jeg må innom i dag, just in case M sover og jeg har ikke tenkt å gjøre en dritt. Det blir plenty høneblunder i dag, jeg får heller være effektiv neste gang
Chandra Skrevet 12. juni 2017 #1069 Skrevet 12. juni 2017 Jeg føler med deg! Jeg eeer så trøtt! Ingen tvil om at jeg skal sove når mini skal sove etterpå. Det gjør fysisk vondt å være våken. Godt vi er flere. Unner ingen andre å være våkne. Jeg er bitter på mannen som sover enda.
A4-livet Skrevet 12. juni 2017 #1070 Skrevet 12. juni 2017 Vi hadde også flere oppvåkninger enn vanlig i natt. Lurer på om M hørte at mannen og jeg snakket om å legge henne i sprinkelsenga og inn på eget rom når hun spiser kanskje et par ganger på natta. M bare
Weebs Skrevet 12. juni 2017 Forfatter #1071 Skrevet 12. juni 2017 8 timer siden, Chandra skrev: Jeg føler med deg! Jeg eeer så trøtt! Ingen tvil om at jeg skal sove når mini skal sove etterpå. Det gjør fysisk vondt å være våken. Godt vi er flere. Unner ingen andre å være våkne. Jeg er bitter på mannen som sover enda. Det er et helsike. Jeg føler ofte et hat mot mannen når han sover videre. Trist, men sant Av og til leker vi ekstra høylytt sånn at han våkner. Ups 6 timer siden, A4-livet skrev: Vi hadde også flere oppvåkninger enn vanlig i natt. Lurer på om M hørte at mannen og jeg snakket om å legge henne i sprinkelsenga og inn på eget rom når hun spiser kanskje et par ganger på natta. M bare Jeg er sikker på at de babyene kan lese tanker av og til. Når jeg triller sovetur så tenker jeg ofte "yes, hun sovner snart, på tide å snu", så nei Da våkner vi
Weebs Skrevet 12. juni 2017 Forfatter #1072 Skrevet 12. juni 2017 Tilbudet på iskaffe varer ut uka Jeg sier ikke at jeg har sjekket utløpsdato (august) og regnet meg frem til hvor mange jeg trenger for å ha to til dagen frem til august. Jeg sier heller ikke at jeg har funnet ut hvor mange jeg må kjøpe daglig resten av uka for få det antallet. Men asså. Jeg har det 2
Gjest Sisti Skrevet 12. juni 2017 #1073 Skrevet 12. juni 2017 2 timer siden, Weebs skrev: Tilbudet på iskaffe varer ut uka Jeg sier ikke at jeg har sjekket utløpsdato (august) og regnet meg frem til hvor mange jeg trenger for å ha to til dagen frem til august. Jeg sier heller ikke at jeg har funnet ut hvor mange jeg må kjøpe daglig resten av uka for få det antallet. Men asså. Jeg har det Men kommer du til å gjennomføre det...? I så fall er du innmari kul!
Beccy87 Skrevet 12. juni 2017 #1074 Skrevet 12. juni 2017 2 timer siden, Weebs skrev: Det er et helsike. Jeg føler ofte et hat mot mannen når han sover videre. Trist, men sant Av og til leker vi ekstra høylytt sånn at han våkner. Ups Det blir enklere når de blir mer mobile og du kan viske dem i øret ''oi, hvor er pappa henne? Skal vi se om vi finner ham?'' også kryper/løper de for egen maskin inn på soverommet og starter jordskjelv til pappaen våkner 3
Weebs Skrevet 12. juni 2017 Forfatter #1075 Skrevet 12. juni 2017 43 minutter siden, Sisti skrev: Men kommer du til å gjennomføre det...? I så fall er du innmari kul! Javisst, jeg er allerede godt på vei Bare kom å se på soverommet til M, der står de som ikke får plass i kjøleskapet Jeg eier ikke så mye skam når det handler om et godt kjøp. Hamstrer alltid dopapir på tilbud, for eksempel 50 minutter siden, Beccy87 skrev: Det blir enklere når de blir mer mobile og du kan viske dem i øret ''oi, hvor er pappa henne? Skal vi se om vi finner ham?'' også kryper/løper de for egen maskin inn på soverommet og starter jordskjelv til pappaen våkner Hohoho, kjenner jeg godter meg allerede
Chandra Skrevet 12. juni 2017 #1076 Skrevet 12. juni 2017 1 time siden, Beccy87 skrev: Det blir enklere når de blir mer mobile og du kan viske dem i øret ''oi, hvor er pappa henne? Skal vi se om vi finner ham?'' også kryper/løper de for egen maskin inn på soverommet og starter jordskjelv til pappaen våkner Det tipset skal jeg huske!
Weebs Skrevet 12. juni 2017 Forfatter #1077 Skrevet 12. juni 2017 Jeg er spent på hvordan denne natten blir. Kvelden har vært bra. Hun rullet og våknet kun én gang. Inn å snu, synge litt om trollmor, så var hun tilbake i drømmeland Nå har jeg lagt meg, så da ammer vi. Jeg lurer jammen meg på om hun holder på å få to tenner nede. Folk har mast om tenner i månedsvis fordi hun gnager på hendene sine, men jeg har ikke sett noe. Men nå stikker det opp to kuler. Spennende! Kanskje det er derfor hun har tatt litt hardt i når hun spiser Hun er også begynt å klype puppen! Tar pause i måltidet, lener seg tilbake og studerer før hun tar et skikkelig tak. Hvis hun treffer på rett plass med en negl så er det grusomt. Det kommer noen hyl fra meg av og til Baby må flyttes og mamma må sove!
Weebs Skrevet 13. juni 2017 Forfatter #1078 Skrevet 13. juni 2017 (endret) Det skjedde igjen... Her i huset er det ikke baby som har problemer med Prosjekt Sprinkelseng, det er mora Usikker på når det skjedde, tror det var tredje eller fjerde oppvåkning, men jeg sovnet under amming. Men, men. Prøver igjen i natt. Det gikk en time-halvannen mellom hver gang. Det er litt travelt, men samtidig er det ikke så himla mye arbeid heller Alt bare føles litt ekstra ut på nettene. M har plutselig fått litt problemer med magen Det går ikke mange dager mellom hver bæsjebleie, men hun jobber fælt for nesten ingenting. Jeg gir enten svisker, aprikos eller pære hver dag, det skal liksom være gode greier for å mykne opp litt. Men så var det dette med nok væske. Hun skyr vann som pesten. Hun får melk før mat, og vanlig amming mellom måltider. Det er ikke store måltidene akkurat, men jeg kaller det det Et par teskjeer liksom. Hver gang noen spør om dette på Facebook-gruppen så får de til svar at de må kutte ut grøt siden korn er tungt å fordøye for de små magene deres. Men jeg gir bare frukt, grønnsaker og (til nå) kylling. Så jeg vet ikke. Tenkte å lage noe med laks i dag. Håper hun går tilbake til normal snart. Jeg liker bedre de eksplosive bleiene enn de tørre og vonde Endret 13. juni 2017 av Weebs
Leviora Skrevet 13. juni 2017 #1079 Skrevet 13. juni 2017 Det er enkelte frukt og grønnsaker som kan være harde for magen, banan for eks. Da E hadde en bananperiode ble hun forstoppet, det gikk over da hun ble hekta på rosiner istedet
Nautika Skrevet 13. juni 2017 #1080 Skrevet 13. juni 2017 Banan og avokado blir ofte hardt i magen. Jeg hadde jo verdens mest matglade unge, så etter noen smaksprøver med både avokado og banan ga jeg dem blandet i mos. Det var veldig populært, og hun endte opp med å spise en hel banan og en hel avokado i løpet av en dag.. Dagen etter var det derfor grønn klumper i bleia Hun fikk ikke så mye neste gang
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå