Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

M har jo ligget i sprinkelseng lenge, uten noen særlige problemer, men nå for tiden er det helvete på jord å få han til å sovne. Spesielt på kvelden. Han er helt tydelig kjempetrøtt og noen ganger kommer vi så langt at øynene er neeeeeesten lukka, men neida, da skal han plutselig snu seg rundt og reise seg!:vetikke: Jeg holder på å klikke i vinkel:dany:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Leopanter skrev:

De selger brekkbønner under navnet aspargesbønner, kanskje det var derfor du ikke fant dem? :vetikke:

Oi, skulle ønske jeg ikke leste om det iskaffetilbudet, da! Buksene mine skriker om nåde nok som det er :daane:Iskaffeeee :hjerter::sikle: Jeg vil ha tusen, jeg også! Men hm, åtte ER jo mindre enn tusen! 🤔 Kanskje jeg skal gå for den. Kalorier spart det, vel? :jepp:

Det visste jeg ikke! Google fortalte meg at Rema hadde sin egen versjon av hermetiske brekkbønner, men tydeligvis ikke :jolie: Heldigvis hadde Kiwi :)

Åtte er praktisk talt null, spør du meg :jepp:

3 timer siden, Hønselouisa skrev:

M har jo ligget i sprinkelseng lenge, uten noen særlige problemer, men nå for tiden er det helvete på jord å få han til å sovne. Spesielt på kvelden. Han er helt tydelig kjempetrøtt og noen ganger kommer vi så langt at øynene er neeeeeesten lukka, men neida, da skal han plutselig snu seg rundt og reise seg!:vetikke: Jeg holder på å klikke i vinkel:dany:

Det var greia sist jeg prøvde. Jeg la henne ned etter amming, hun hadde øynene igjen, men kjempet som en helt mot søvnen. Av og til gav hun opp og roet seg i noen sekunder, men så var det en ny kamp :daane:

Jeg sitter på enden av senga akkurat nå og lurer på om jeg skal prøve å flytte henne eller ikke...

OMG, suksess! Tror jeg ligger her litt i tilfelle hun våkner. Tipper det skjer :roll: Og fader, nå har vi ikke kamera på henne! Må inn å sjekke hver gang hun lager lyd. Jeg har en travel kveld foran meg :fnise: Og der rullet hun ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til videre med sprinkelsengprosjekt! 
Kan desverre ikke gi noen råd da vi ikke ammer osv men vil du så får du det nok til etterhvert! ;) 
Også skal jeg komme med en muligens dumt spørsmål.. Hvorfor kan du ikke bare flytte kameraet? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Beccy87 skrev:

Lykke til videre med sprinkelsengprosjekt! 
Kan desverre ikke gi noen råd da vi ikke ammer osv men vil du så får du det nok til etterhvert! ;) 
Også skal jeg komme med en muligens dumt spørsmål.. Hvorfor kan du ikke bare flytte kameraet? :vetikke:

Jo takk! Nå har hun sovet der en hel halvtime. Det vil si hun er halvveis til rekorden sin :fnise:

Nå er kamera festet med strips på siden til sprinkelsenga så den filmer dobbelsenga, der hun vanligvis ligger ;) Hvis dette blir suksess får vi heller vurdere å feste den en annen plass så den filmer hennes seng i stedet for :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Weebs skrev:

Det visste jeg ikke! Google fortalte meg at Rema hadde sin egen versjon av hermetiske brekkbønner, men tydeligvis ikke :jolie: Heldigvis hadde Kiwi :)

:kvalm:

Hermetiske brekkbønner er altså djevelens verk! Rart at ett produkt både kan være noe av det beste som finnes (ferske eller frosne brekkbønner) og samtidig noe av det aller verste som finnes (hermetiske brekkbønner). Håper de du fant på Kiwi var av den ikke-hermetiske sorten :jepp:

Man kødder ikke med brekkbønner :opplyser: Mvh hun som spiser frosne brekkbønner som snacks :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Leopanter skrev:

:kvalm:

Hermetiske brekkbønner er altså djevelens verk! Rart at ett produkt både kan være noe av det beste som finnes (ferske eller frosne brekkbønner) og samtidig noe av det aller verste som finnes (hermetiske brekkbønner). Håper de du fant på Kiwi var av den ikke-hermetiske sorten :jepp:

Man kødder ikke med brekkbønner :opplyser: Mvh hun som spiser frosne brekkbønner som snacks :fnise:

Faack! De var hermetiske. Jeg har også bare spist frosne før, men tenkte å prøve noe nytt. Tabbe :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering fra natten. Personlig synes jeg M er verdens flinkeste baby :biggrin: Hun har sovet i sprinkelseng i hele natt (eller til klokka fem, da gadd jeg ikke mer :P). Hun våknet hver eller annenhver time natten gjennom, men jeg har sluppet unna gråt. Og gråt er det verste i verden, så da er jeg glad. Mannen har snorket seg gjennom hele prosjektet. 

Hver gang hun våkner så ruller hun. Jeg klikker pittelitt av den rullinga... Enten fikk hun mat (hvis det var to timer siden sist måltid) eller så rullet jeg henne tilbake og prøvde å finne rette metoden for at hun skulle sovne igjen. Det funket som oftest å legge en arm på siden av henne som hun rullet mot, og kanskje holde henne i hånda. 

Og det var altså ingen skriking. Et par enkle hikst sånn i halvsøvne bare. Mens noen ganger bare sovnet hun helt rolig igjen. Herregud, jeg er i sjokk. Siden mannen har sovet i hele natt så fikk han værsågod stå opp klokka seks ;) 

Jeg fortalte om natta. "Har du lest i noen av bøkene om de har noen tips for å få henne til å sove lenger enn én time?" Hæ? Hallo? La oss fokusere på hvor sykt bra dette gikk heller! Djis.

Den ene gangen våknet jeg av meg selv klokka fire. Da lå hun på magen og sov :P Jeg snudde henne, da våknet hun selvsagt. 

Nå må jeg hvile litt. Mannen kommer sikkert snart inn med henne. "Hun er sur." Sist han stod opp med henne hadde hun vært gretten så han trillet tur for å få henne til å sove. Selv om hun nettopp hadde våknet... Needless to say så hadde turen vært veldig mislykket og han kom inn til meg helt rådløs. Vel, vel! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha de mennene altså! Det er ikke lett for dem å vite hva de egentlig vil disse små. :P 
Her er det andre veien, jeg kommer hjem til ultraovertrøttBøll og mannen bare :vetikke:
Foreslår å legge henne i vogna og da sovner hun som regel innen 5 min og han bare :vetikke:, for det ville jo vært for enkelt om han tok noe lærdom av det til neste gang! :fnise:

Ellers er det jo stort hurra for vellykket natt i sprinkelseng! Så flinke dere er! :nordvesta:
Har du sengeslange eller en ekstra dyne du kan pakke rundt henne så hun ikke skal greie å rulle da kanskje? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marimba skrev:

Hurra for en vellykket natt i sprinkelsenga :nori:

Yeees :yvonne:

1 time siden, Beccy87 skrev:

Haha de mennene altså! Det er ikke lett for dem å vite hva de egentlig vil disse små. :P 
Her er det andre veien, jeg kommer hjem til ultraovertrøttBøll og mannen bare :vetikke:
Foreslår å legge henne i vogna og da sovner hun som regel innen 5 min og han bare :vetikke:, for det ville jo vært for enkelt om han tok noe lærdom av det til neste gang! :fnise:

Ellers er det jo stort hurra for vellykket natt i sprinkelseng! Så flinke dere er! :nordvesta:
Har du sengeslange eller en ekstra dyne du kan pakke rundt henne så hun ikke skal greie å rulle da kanskje? :jepp:

:fnise: Åå, var hun trøtt? Ser det for meg :ler:

Jeg er fremdeles overrasket over hvor lett det var. Så da får vi se hvordan det går i kveld. De babyene kan overraske, for å si det sånn  :tongue:

Har ingen slange, og dyner sparker hun av seg rett som det er. Ender alltid opp dyneløs :rolleyes: Men kanskje vi kunne prøvd med babynest :Nikke:

------

Nå har jeg vært på Rema og hamstret litt mer iskaffe. 16 stykk :fnise: I tillegg fant jeg frosne aspargesbønner :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan hun ikke rulle? Jeg snur ikke O ettersom han kan snu seg selv :) Av og til våkner han av det da :P 

Hurra for bra natt! Ikke verst ;) Jeg mistenker at O blir forstyrret av oss når vi legger oss i samme seng :( Vi får se om vi faktisk må ha han i egen seng :grine: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for sprinkelsengnatt! :) 

Jeg har "aldri" snudd mini tilbake etter at hun klarte å rulle selv. Da rullet hun seg bare tilbake på magen igjen sekundet etter uansett. Så her har hun sovet på magen siden hun begynte å rulle. Tror de sier det går fint så lenge de gjør det selv altså. Her er favoritten å sove på magen med stumpen i været. :rodmer: 

Her prøver jeg å avinstallere nattammingen men jeg gir opp hver eneste natt. Viljestyrke på natta er lik null.  :PDet er jo ikke krise så lenge vi slutter før jeg begynner å jobbe. Jeg fungerer ikke på jobb uten søvn altså. 

Nå fikk du meg til å kjøpe iskaffe igjen, og jeg ble like kvalm som sist gang. 😂 Kanskje det er bedre om jeg drikker den senere på dagen og ikke til frokost? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Ikke farlig å rulle nei, men kanskje M er som min og våkner av det? Virker som min tenkte "oi, jeg ligger på magen, da mååå jeg faktisk våkne for å  prøve å bevege meg fremover, ingen muligheter skal gås glipp av!". Men etter et par måneder ga han seg med det, så nå ruller han natta lang, dunker hodet i veggen og greier, uten å våkne av det (våkner for pupp. Tusen ganger cirka). Så jeg tror på bedre tider sånn cirka straks for dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Hvorfor kan hun ikke rulle? Jeg snur ikke O ettersom han kan snu seg selv :) Av og til våkner han av det da :P 

Hurra for bra natt! Ikke verst ;) Jeg mistenker at O blir forstyrret av oss når vi legger oss i samme seng :( Vi får se om vi faktisk må ha han i egen seng :grine: 

Jeg liker ikke at hun ruller på magen siden hun ikke ruller tilbake selv. Hun har gjort det ca. en håndfull ganger totalt i sitt liv :tongue: Så hver gang hun gjør det (hun gjør det flere ganger om natten når vi samsover også) så våkner jeg av at hun klynker og vil bli snudd tilbake på rygg eller på siden. 

Jeg har også merket at hun våkner litt til hvis jeg beveger meg. Spesielt de nettene hun insisterer på å ligge klin inntil meg så sover vi ganske dårlig begge to. Men, åh, den samsovinga er koselig altså :hjerte: 

44 minutter siden, Chandra skrev:

Hurra for sprinkelsengnatt! :) 

Jeg har "aldri" snudd mini tilbake etter at hun klarte å rulle selv. Da rullet hun seg bare tilbake på magen igjen sekundet etter uansett. Så her har hun sovet på magen siden hun begynte å rulle. Tror de sier det går fint så lenge de gjør det selv altså. Her er favoritten å sove på magen med stumpen i været. :rodmer: 

Her prøver jeg å avinstallere nattammingen men jeg gir opp hver eneste natt. Viljestyrke på natta er lik null.  :PDet er jo ikke krise så lenge vi slutter før jeg begynner å jobbe. Jeg fungerer ikke på jobb uten søvn altså. 

Nå fikk du meg til å kjøpe iskaffe igjen, og jeg ble like kvalm som sist gang. 😂 Kanskje det er bedre om jeg drikker den senere på dagen og ikke til frokost? 

Hurra :danse: 

Tingen her er at hun ikke ruller seg på magen for å sove videre. Hun støtter seg opp på hendene og blir våken. Da hun sov på magen i natt så var det første gang i sitt liv. Jeg hadde nok ikke trengt å snu henne sånn egentlig. Jeg ødela jo for oss begge :fnise:

Viljestyrken krymper litt på nettene, ja :sFun_sleeping: Hver gang jeg hadde ammet henne i søvn måtte jeg psyke meg opp til å reise meg igjen :tongue:

Jeg blir kvalm hvis jeg ikke drikker iskaffe til frokost. Du får prøve å ta en til lunsj ;) 

47 minutter siden, Sisti skrev:

Ikke farlig å rulle nei, men kanskje M er som min og våkner av det? Virker som min tenkte "oi, jeg ligger på magen, da mååå jeg faktisk våkne for å  prøve å bevege meg fremover, ingen muligheter skal gås glipp av!". Men etter et par måneder ga han seg med det, så nå ruller han natta lang, dunker hodet i veggen og greier, uten å våkne av det (våkner for pupp. Tusen ganger cirka). Så jeg tror på bedre tider sånn cirka straks for dere! 

Jepp! Akkurat lik. Bare at M åler seg bakover før hun blir lei og roper etter hjelp :tongue: Det er faktisk litt dritt :rolleyes:

Håper hun blir lik din snart og ruller i alle retninger uten hjelp :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde kanskje presisert at hun ruller og våkner, ikke sover videre :tongue: My mistake ;) Senere skal mannen feste kamera på fotenden av sprinkelsenga så vi kan ha full oversikt. Jeg hadde en bomtur i går da babycallen slo inn av at hun bare lagde en sovelyd. Jeg måtte selvsagt inn for å se, og da våknet hun :rolleyes: Kamera er virkelig tipp topp altså! Mannen var jo helt anti-kamera, men nå ser han nytten han også :Nikke:

De hermetiske brekkbønnene smakte virkelig ikke godt. Jeg hadde planer om å lage kikertpuré med brekkbønner og pære til M i dag, men jeg kunne ikke gi henne de fæle greiene der, stakkars. Heldigvis hadde de altså frosne likevel. Og det ble en skikkelig slager! Hun elsker jo pære, så jeg hadde en mistanke om det :) Og det var verdens enkleste middag å lage. Fikk fryst ned mange porsjoner. Hun spiser ikke mengder om gangen akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sisti skrev:

Ja grøss. Den perioden der er teit. Her reiste han seg opp i søvne :roll: 

Det er noe annet hvis de våkner ja! Det gjorde/gjør O også. Dessverre :fnise: 

Kanskje vi må investere i Babycall med kamera :klo: jepp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er likens som din M, hun våkner av å havne på magen.. Så vi må ile til før hu krabber ut (det går fort..) eller reiser seg. Sprinkelsengen har vi kun gitt et par-tre forsøk så langt 😂 Overraskende nok går livet greit med halvgod søvn og jobb 😉 Verre med bæsjebleier og ganske fersk graviditet 😅 I dag kom det opp en del av kebab-lunsjen i vasken under bleieskift om du og hele verden lurte 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det brått værre ja! :P Du kan bare glede deg til krabbing og ikke minst når hun reiser seg opp. Vi er i reise seg i senga perioden nå og har vært der i evigheter.  :pinar: Det er en tålmodighetsprøve! Det sekundet hun våkner er det opp å stå. Gjerne litt i halvsøvne også. :yvonne:

Tror jeg må innse at jeg må ha den svarte kaffen min på morran! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Ja grøss. Den perioden der er teit. Her reiste han seg opp i søvne :roll: 

Det er noe annet hvis de våkner ja! Det gjorde/gjør O også. Dessverre :fnise: 

Kanskje vi må investere i Babycall med kamera :klo: jepp! 

Det synes jeg absolutt! Det er så betryggende å se at hun sover godt :rodmer:

2 timer siden, maja87 skrev:

Min er likens som din M, hun våkner av å havne på magen.. Så vi må ile til før hu krabber ut (det går fort..) eller reiser seg. Sprinkelsengen har vi kun gitt et par-tre forsøk så langt 😂 Overraskende nok går livet greit med halvgod søvn og jobb 😉 Verre med bæsjebleier og ganske fersk graviditet 😅 I dag kom det opp en del av kebab-lunsjen i vasken under bleieskift om du og hele verden lurte 😂

Det er skummelt når de blir så mobile! Vi har hatt skikkelig flaks med dette prosjektet vårt (så langt). Det var ikke noe gøy å komme inn på soverommet og se at hun hadde ålt seg så langt bak uten å lage lyd :ohmy:

Selvfølgelig lurte vi på det! Tipper det var gøy å gjøre den vasken ren etterpå :fnise:

2 timer siden, Chandra skrev:

Da blir det brått værre ja! :P Du kan bare glede deg til krabbing og ikke minst når hun reiser seg opp. Vi er i reise seg i senga perioden nå og har vært der i evigheter.  :pinar: Det er en tålmodighetsprøve! Det sekundet hun våkner er det opp å stå. Gjerne litt i halvsøvne også. :yvonne:

Tror jeg må innse at jeg må ha den svarte kaffen min på morran! 

Reise seg opp, ja! Da må vel bunnen av senga tas lenger ned. Jeg har lurt litt på når det er vanlig. Ikke at det har vært en problemstilling her til nå :fnise:

Jeg har kuttet helt ut svart kaffe og kjører kun på med en (av og til to :plystre:) iskaffe til dagen. Dyr i drift :daane:

------

Jeg er nesten litt redd for å jinxe, men natta ser lys ut (:tronderbart:) til nå! Absolutt null protester da jeg la henne i senga for kvelden (etter amming i dobbelsenga, seff), og hun sov i tre timer før hun våknet. Hun ligger i babynest, men jammen meg klarte hun å rulle seg rundt og rope etter mat likevel :rolleyes: Men, men. Jeg hørte det var litt mer arbeid for henne, så kanskje vi slipper oppvåkning hver time i natt :) 

Men ja, løftet henne opp, ammet i søvn i dobbelsenga og la henne tilbake i sprinkelsenga. Uten en lyd. He-rre-gud :hakeslepp: Hvem er denne babyen? 

Mannen er på fest så jeg har senga for meg selv. Det er ganske luksus. Alenekvelden i stua var mindre luksus - jeg hadde glemt å kjøpe inn lørdagsgodt! Jeg endte opp med å spise mango, liksom. Mango er jo kjempegodt, men det var ikke helt det samme :fnise: Jeg må ta det igjen i morgen! 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn! 

Natta gikk kjempebra. Hun våknet bare tre ganger etter at hun sovnet litt før halv åtte. Fire hvis vi teller med at hun våknet klokka fem :fnise: Men da ville hun stå opp, så jeg tenker vi sier tre :Nikke:

Dette her går jo over all forventning! Jeg er veldig glad for at vi har ventet til nå, og ikke hørt på råd fra slekta. "Bare legg genseren din i senga så sovner hun", o.s.v. Jeg tviler på at vi hadde sluppet så lett unna for et par måneder siden. Og advarsler om at jo lenger vi ventet, jo verre kom det til å bli. Nå har vi ventet flere måneder lengre enn hva de mente var den magiske grensa, men det gikk jo strålende likevel :) Hvis det fortsetter på denne måten så er det helt fantastisk.

Jeg synes det er kjempekoselig å ha henne i senga sammen med meg. Hun er så søt når hun slenger beina over lårene mine og sovner som en stein på ett sekund. Den kosen får vi heller ta på morgenen :Nikke:

Jeg fant mannen sovende på et soverom i kjelleren da vi stod opp. Han pleier å sende melding når han kommer hjem, men det skjedde ikke i natt. Så jeg er spent på å høre hvordan kvelden og natta var. Tipper han ikke er i topp form :fnise:

Den høyre puppen har fått en vond kul igjen. Alltid den høyre! Når M har hatt fri bar, som de sier, så har hun alltid fikset det i løpet av natta. Men de få gangene hun spiste i natt var ikke nok. Håper hun er mer sulten i dag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...