Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

30 minutter siden, Marimba skrev:

Ohoisann! Ny dagbok. Litt treg i oppfattelsen her, men henger meg selvfølgelig på videre :nigo: 

Ohoi! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er melkebelegg eller trøske kan man visst finne ut ved å dyppe en q-tips i blå farris og se om du får tørket det av. Kjempelett, er jo bare å be babyen gape og stikke ut tunga si :ler: 
Men er lurt å finne ut av det. For har hun det i munnen får du det på brystene. Og belive you me.. Det er helt for jævlig vondt :bond: Jeg brølte i ei pute da jeg amma minsten her med trøskepupp. Flasset på brystvortene og ble så sår at jeg fikk en sprekk i bunnen av knoppen på det ene brystet. Som ble større og større og vondere. Hs sa jeg skulle pumpe.. Jeg var dust og hørte på hs og da ble hele området blått og blodig :grine: Så det var begynnelsen på ammeslutten her i huset :sjenert: 
Det var dagens "nå skal jeg skremme deg til å stappe en q-tips i kjeften på ungen din" historie :nigo: 

God lørdag :blomst: 

Og for å legge til et salvetips i den endeløse lista av rumpesalver til en sår stump.. Om du har purelan i hus så er den god. Brukt en lignende her med samme type stoff i seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du skriver så gjenkjennelig, jeg holder på å knekke sammen av latter :fnise: Alt fra at du ikke klarer å la være å pelle busen hennes men at nesen er for liten til eldre slektninger du helst vil klore ut øynene på og dyrbare erfaringer med at babyklær med bæsjeflekker helst bør vaskes samme dag til at man stapper inn puppen i tide og utide og det ser ut til å fungere mot det meste :fnise: Du burde skrevet bok, er sikker på at det hadde blitt en bestselger for andre nybakte mødre som strever med det samme :Nikke: 

Vet du har sluttet å bekymre deg for om Tjukkebolla er blind, men kan "trøste" deg med at Mini ikke festet blikket før hun var 4 eller 5 måneder! Og hun er ikke blind ;) Selv om helsestasjonen trodde det da (de bare nevnte det ikke for oss :sjenert:).. 

Og angående samsoving og klistremerkebabyer, her samsover jeg og lillebror hver eneste natt. Deilig med en ny mann i senga :tommelsmil: Og på dagen sover han stort sett kun om han får ligge inntil meg på ammeputen. Får ikke lagt han fra meg, men har på en måte bare akseptert situasjonen :) Enn så lenge i alle fall! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kakaoen skrev:

Om det er melkebelegg eller trøske kan man visst finne ut ved å dyppe en q-tips i blå farris og se om du får tørket det av. Kjempelett, er jo bare å be babyen gape og stikke ut tunga si :ler: 
Men er lurt å finne ut av det. For har hun det i munnen får du det på brystene. Og belive you me.. Det er helt for jævlig vondt :bond: Jeg brølte i ei pute da jeg amma minsten her med trøskepupp. Flasset på brystvortene og ble så sår at jeg fikk en sprekk i bunnen av knoppen på det ene brystet. Som ble større og større og vondere. Hs sa jeg skulle pumpe.. Jeg var dust og hørte på hs og da ble hele området blått og blodig :grine: Så det var begynnelsen på ammeslutten her i huset :sjenert: 
Det var dagens "nå skal jeg skremme deg til å stappe en q-tips i kjeften på ungen din" historie :nigo: 

God lørdag :blomst: 

Og for å legge til et salvetips i den endeløse lista av rumpesalver til en sår stump.. Om du har purelan i hus så er den god. Brukt en lignende her med samme type stoff i seg :) 

Javisst! Jeg skal be henne gape så ordner det seg sikkert :fnise: Jeg har funnet frem q-tipsen, men nå ligger hun og sover så søtt :rodmer: Må vente litt :Nikke: Jeg vil ikke bli smittet! Amminga har gått som en drøm til nå, det hadde jeg ikke sett for meg i det hele tatt! Jeg er medlem i to ammegrupper på Facebook og forberedte meg til det verste etter å ha lest om problemene som blir tatt opp der :fnise: Så jeg vil aller helst fortsette på denne rosa ammeskya, thank you very much!

Purelan har jeg seff! Som sagt forberedt på det verste :ler: Men nå har jeg kjøpt Inotyol så vi tester den først ;) 

God lørdag til deg også! :biggrin:

3 timer siden, Carouselle skrev:

Alt du skriver så gjenkjennelig, jeg holder på å knekke sammen av latter :fnise: Alt fra at du ikke klarer å la være å pelle busen hennes men at nesen er for liten til eldre slektninger du helst vil klore ut øynene på og dyrbare erfaringer med at babyklær med bæsjeflekker helst bør vaskes samme dag til at man stapper inn puppen i tide og utide og det ser ut til å fungere mot det meste :fnise: Du burde skrevet bok, er sikker på at det hadde blitt en bestselger for andre nybakte mødre som strever med det samme :Nikke: 

Vet du har sluttet å bekymre deg for om Tjukkebolla er blind, men kan "trøste" deg med at Mini ikke festet blikket før hun var 4 eller 5 måneder! Og hun er ikke blind ;) Selv om helsestasjonen trodde det da (de bare nevnte det ikke for oss :sjenert:).. 

Og angående samsoving og klistremerkebabyer, her samsover jeg og lillebror hver eneste natt. Deilig med en ny mann i senga :tommelsmil: Og på dagen sover han stort sett kun om han får ligge inntil meg på ammeputen. Får ikke lagt han fra meg, men har på en måte bare akseptert situasjonen :) Enn så lenge i alle fall! 

 

Whaat? Er ikke mine tanker og erfaringer spesielle og unike? Da vet jeg ikke om jeg gidder å skrive her mer :jolie: :fnise: Skrive bok, ja! Kan jeg bare printe ut disse sidene og sende til Aschehoug forlag? Men det finnes kanskje nok av den typen bøker. Jeg har fått Mammasjokket i gave, men har ikke hatt tid til å lese den enda! Hvem skulle trodd at den liten klump tok så mye tid? :ohmy:

OI, nå minnet du meg på eksplosjonsbleia vi hadde tidligere i dag! Må slenge klærne i vaskemaskinen med en gang :bond: Men Zalo-trikset funket utmerket heldigvis! 

Jeg har egentlig glemt ut blindeskrekken min, men mannen er faktisk litt skeptisk til hvorfor hun ikke lukker øynene når han tar hånda helt nær ansiktet hennes. Jeg sier at hun sikkert ikke har dybdesyn eller noe sånt enda. Har ikke peiling da :tongue: 
Veldig merkelig helsestasjon! Eller er det liksom praksis? Ikke si noe til foreldrene. La de finne ut av det selv! :Nikke: :klo:

Tjukkabolla digger også å ligge på ammeputa! Cozyfix forever :hjerte: Den eneste måten jeg får henne til å ligge i babynestet er hvis hun allerede sover og jeg legger henne på siden. Prøver jeg meg på ryggen så blir det krisestemning! :sjokkbla: Og det er ikke alltid siden funker heller... Så det blir en del bæring! 

Og nå våknet hun. Jeg som hadde tenkt å skrive et innlegg. Tar det senere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Hmmm hva bruker dere til å vaske med ved bleieskift? :klo: 

Tørre engangsservietter og vann :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver vi oss på et innlegg! Selv om jeg er litt usikker på om jeg får tid til å avslutte det. Det er mye fising og strekking i babynestet akkurat nå :P Faren for oppvåkning er stor. 

Dagen i dag! Vi har hatt sånn middels fint vær. Overskyet og et par dråper regn. Men ingen vind! Vi krever ikke mer enn det :fnise: Så da var det ut på tur igjen. Vi fikk slått et par fluer i én smekk. Ungene fanget noen pokémon, jeg fikk kjøpt Inotyol (måtte google) og vi følte oss skikkelig sporty. De resterende gravidkiloene bare rant av meg. Men så var vi innom Kiwi på vei hjem og kjøpte lørdagsgodt. Så da krøp kiloene tilbake til lårene mine likevel :snurt:

Vi er veldig fornøyde med Bugabooen vår! Det virker som om M liker den også :) Det er i hvert fall ingen klaging så langt. Hun måtte ha et måltid da vi gikk turen vår i dag, men jeg hadde med en flaske melk (stellevesken har termolomme :jepp:) så det var no problemo. Det eneste som er helt WTF på den vogna er sikkerhetsstroppen på styret (heter det styre på en vogn? :fnise:). Den henger fast på midten, så hvis du bruker den så må du holde hånda litt unaturlig. Jeg har brukt den i nedoverbakkene der det har vært glatt. Tenk om jeg tryner og mister vogna, liksom? Hadde daua :hakeslepp:

Mannen og ungene har laget sjokoladehus i dag i stedet for pepperkakehus. Han så for seg at det var mindre gris enn pepperkakehus :hoho: Amatør. Det ble et helsikes gris og de endte opp med ett hus i stedet for to. På et tidspunkt måtte han sende ungene på spillerommet fordi han var så frustrert. Det var ikke helt "satan i fittå", men det var ikke langt i fra. Jeg var ganske glad jeg var fanget i sofaen med puppen ute akkurat da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar en god stund før de begynner å reagere på om ting er nærme ansiktet ja, så det er ingenting å bekymre seg for - babyen din er normal. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om M følger oss med øynene hender det også at hun ikke lukker øyet selv om jeg skal tørke bort øyegugg. Litt dumt, for jeg vil jo ikke poke henne i øyet :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :vinke: Her må jeg følge med videre. Tre sider allerede! Kommer sterkere tilbake når jeg har lest dem :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det selvfølgelig gått hele 3 dager og like mange sider før Beccy begynner å lure på hvorfor det ikke er noen oppdateringer fra Weebs og innser at det selvfølgelig er på grunn av ny dagbok! :murvegg:
Nå er den i alle fall godt plassert i mine innlegg så da kan jeg få med meg oppdateringene videre. 

Slenger meg på lovprising av Inotyol, vi bruker bare den, mannen ble sendt alene på apoteket en gang og kom hjem med bephaten og det var helt krise i forhold!  

Og et annet ekspert-tips ang tett nese: 
Bruk morsmelk istedenfor eller i tillegg til saltvann! Morsmelk fikser ca alt den første tiden. 
Og isteden for å sitte der og prøve å sikte pupp og stråle med melk inni bitteliten nese (som jeg vet flere enn meg har gjort i ammetåka!) :rodme: så kan jeg allerede nå anbefale deg å bruke de små plastikk greiene du får med saltvann når de er tom.
Du bare pumper litt i en liten kopp også fyller de opp til å helle av. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke klart å sikte med noe som helst, melken har dessverre aldri strålt her :( Men det høres like vanskelig ut som å ta urinprøve i et urinprøveglass ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Sisti skrev:

Det tar en god stund før de begynner å reagere på om ting er nærme ansiktet ja, så det er ingenting å bekymre seg for - babyen din er normal. ;)

Puh! :nigo:
Den Ovia-appen er jækla teit av og til. Den mente at det skulle hun gjøre etter første uke. 

15 timer siden, A4-livet skrev:

Selv om M følger oss med øynene hender det også at hun ikke lukker øyet selv om jeg skal tørke bort øyegugg. Litt dumt, for jeg vil jo ikke poke henne i øyet :fnise: 

:ler: Stakkar, det hadde vært kjedelig for alle involvert!

14 timer siden, sitronkake skrev:

Hallo! :vinke: Her må jeg følge med videre. Tre sider allerede! Kommer sterkere tilbake når jeg har lest dem :nigo: 

Halla! Sidene flyr fremdeles :fnise:

4 timer siden, Beccy87 skrev:

Her har det selvfølgelig gått hele 3 dager og like mange sider før Beccy begynner å lure på hvorfor det ikke er noen oppdateringer fra Weebs og innser at det selvfølgelig er på grunn av ny dagbok! :murvegg:
Nå er den i alle fall godt plassert i mine innlegg så da kan jeg få med meg oppdateringene videre. 

Slenger meg på lovprising av Inotyol, vi bruker bare den, mannen ble sendt alene på apoteket en gang og kom hjem med bephaten og det var helt krise i forhold!  

Og et annet ekspert-tips ang tett nese: 
Bruk morsmelk istedenfor eller i tillegg til saltvann! Morsmelk fikser ca alt den første tiden. 
Og isteden for å sitte der og prøve å sikte pupp og stråle med melk inni bitteliten nese (som jeg vet flere enn meg har gjort i ammetåka!) :rodme: så kan jeg allerede nå anbefale deg å bruke de små plastikk greiene du får med saltvann når de er tom.
Du bare pumper litt i en liten kopp også fyller de opp til å helle av. ;)  

Tenk hadde jeg bare forsvunnet :ohmy: Det kunne blitt tidenes mysterium :lur:

Inotyol virker som bra saker! Synes det røde på den ene rompeballen er blitt bedre allerede? :ohmy: Seige greier da. Må jo skrapes av fingrene og vaskes i tre omganger etterpå :fnise:

Jeg har faktisk fundert på hvordan i alle dager jeg skal få sprøytet morsmelk inn i nesa hennes. Så det har bare gått i saltvann til nå. Men det var jo tidenes triks! Prøvde det i dag og det funket utmerket. Takk! :biggrin: 

3 timer siden, A4-livet skrev:

Haha, det har jeg også prøvd, @Beccy87. Eneste jeg traff var øyet :fnise: 

Det var sikkert godt for noe der også ;)  Og du som er gravid i uke 43! Respekt :fnise:

1 time siden, Harlekin skrev:

Jeg hadde ikke klart å sikte med noe som helst, melken har dessverre aldri strålt her :( Men det høres like vanskelig ut som å ta urinprøve i et urinprøveglass ...

Urinprøveglass må dø. Det var krisestemning da jeg fikk utdelt det minste glasset de kunne finne på sykehuset og skulle "sikte" med en mage som stakk ut omrent to meter :flau:

------------------------

Her sov vi alle mann til halv elleve i morges! Mannen var i sjokk og spratt opp. Jeg og M trang søvnen, vi har vært oppe i natt med masse luft i magen, stakkar. De eneste liggestillingene som var godkjent var på ryggen på lårene mine mens vi syklet og sparket. Og på magen på brystet selvsagt. Men sånn tør jeg ikke å sove.
I dag skal jeg kjøre til et søndagsåpent apotek og kjøpe Semperdråper. Tester det en stund. Har det null effekt går vi videre til Miniform :) Tror ikke jeg kan skylde på morsmelkerstatning heller. I går fikk hun bare én flaske med Hipp, og det var tidlig på dagen. 

Nå tar hun seg en liten høneblund. Når hun våkner skal vi bade :) 

Selv om jeg fremdeles er 12 kg over startvekta mi føler jeg meg SÅ tynn! Hvordan så jeg egentlig ut før? :ler: Magen er flat så absolutt alt må jo ligge på lårene :klo:

Nå er det en liten gris ved siden av meg som våkner. *snork snork* Stakkaren :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, A4-livet skrev:

Nå har jeg endret tickeren min, @Weebs :jepp: 

Veldig bra jobba ;) 

-----

Ene ungen her i hus har vært forkjøla i en uke så han har ikke fått vært så tett oppi M. Nå har jeg begynt med noen skikkelige hosteanfall. Ifølge Spedbarnsboken er det visst helt supert å amme når en er forkjøla, har omgangssyken o.s.v. Så kanskje jeg skal være glad for det :P 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag alene med M! Jeg føler meg allerede litt lost. Det har jeg egentlig ingen grunn til, jeg har tatt meg av babygreiene selv i det siste. Koking av flasker, lage mme og det som var mannens ansvar i starten. Jeg måtte jo lære meg det til han stakk fra meg :sukk: Jeg har masse motivasjon til å gjøre ting i huset. Håper hun har en sånn dag der hun faktisk klarer å sove i nestet. I går kveld fikk jeg ryddet på plass gavene hennes som har stått og tatt  all plass på hele spisebordet disse ukene :tongue: Ting går treigt på frem med andre ord!

Tenkte å pakke inn resten av julegavene. Og skrive på til og fra-lappene på de jeg allerede har pakket inn. Frøken Redd-for-å-jinxe turte ikke å skrive "fra M" før hun faktisk var her :fnise: 

Nå er kinderegget fra kalenderen spist opp! På tide med en ekte frokost og iskaffe :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammasjokket er så bra! Digger den boken!  :tommelsmil: Den må du få lest! Nå virker det jo som det går nesten på skinner for deg da, så du har kanskje ikke det store behovet for trøst i form av å lese om andre som har det shit - men det er mye moro lesning likevel :laugh: 

Ja helsestasjonen min er litt ... snodig. Er ikke superduperfornøyd med den nei. Er ganske hårreisende at helsesøster tror Mini er blind ja og ikke nevner det for oss :roll: Hun sendte en henvisning til sykehuset så vi fikk time hos øyelege. Når jeg tenker etter så hadde det ikke hjulpet om hun hadde sagt at hun trodde Mini var blind til oss, for det ville jo uansett tatt et par uker før vi ville fått time hos øyelege. Ville vært ganske kjipt å dra hjem med den beskjeden liksom! 

Bugaboo er en super vogn! :) Har innsett at ingen vogner er perfekte, så selv om noe kunne vært litt bedre så ville jeg ikke byttet! Jeg får også litt tvangstanker rundt den sikkerhetsstroppen og tanken på å miste vognen! :ohmy: Må bare skynde meg å tenke på noe annet når jeg den tanken kommer snikende for jeg blir dritredd! 

Er nok ikke til å unngå at M får litt magevondt. Det virker som tarmsystemet deres rett og slett må gjennom det. Mest sannsynelig går det over ganske raskt! :)  Aldri prøvd semperdråper, så det blir spennende å høre om det gjør susen :) hilsen hun som er skeptisk til ALT :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boken ligger klar i sofaen, @Carouselle. Nå må jeg bare få fingen ut og åpne den :fnise: 

Det går ganske på skinner her. Men det hender jeg kjenner de hormonene som prøver å få meg til å grine uten at jeg har noe eksakt å grine for :tongue: Heldigvis går det som oftest over av seg selv :Nikke:

Det er ekkelt å se at hun ligger og sparker og anstrenger hele seg når hun får vondt i magen. Svigermor mener det er fordi vi hadde løk i middagen vår for fire dager siden :opplyser: Men jeg har større tro på at det bare er tarmsystemet hennes, som du sier. Jeg prøver meg på litt magemassasje og sykling. Det er ikke alltid det hjelper, men av og til blir hun roligere. Kanskje fordi hun lurer på hva i alle dager jeg holder på med :fnise: Jeg er hun som prøver alt, så semperdråper måtte selvsagt kjøpes ;) Jeg har ikke tall på hvor mange flasker med grapefruktjuice jeg drakk da vi prøvde å lage henne for eksempel :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...