miore Skrevet 15. mars 2017 #561 Skrevet 15. mars 2017 (endret) Vi kjører en størrelse større bleier om natta og lar dem være på uten å bytte! I starten byttet vi om natten også (helt i starten hver gang hun spiste om natten ), men det var en skikkelig dårlig idé - hun ble lysvåken av det. Nybegynnerfeil fra vår side! Men på den tiden bæsjet hun jo om natten av og til, og da måtte vi jo bytte uansett. Bleiene er mursteinstunge når hun våkner, men hun får ikke utslett av det (og om hun går med en bæsj i to minutter før vi skifter får hun eksem, hun får det ekstremt lett) og viser ikke tegn til ubehag, så da regner vi med at det er greit. Nå som hun snakker sier hun jo fra når hun vil bytte bleie, og hun synes ikke det er noe stress å gå med mursteinsbleien i et kvarters tid om morgenen hvis det tar litt tid før vi rekker å bytte. Endret 15. mars 2017 av miore
Småkjekset Skrevet 15. mars 2017 #563 Skrevet 15. mars 2017 Mursteinbleie her også På samme måte som miore byttet vi bleie x antall ganger per natt til å begynne med, men så lenge hun ikke var sår eller det var fuktig utenpå bleien fikk hun ha den på
A4-livet Skrevet 15. mars 2017 #564 Skrevet 15. mars 2017 Murstein her også. Tror jeg skal begynne med en str større på natta nå, for pysjen og stumpen er ofte litt fuktig. Takk for tips om lekematta forresten, lurer på om jeg skal spandere på meg en sånn en
Hønselouisa Skrevet 15. mars 2017 #565 Skrevet 15. mars 2017 Vi skifter heller ikke på natta. Han tisser heldigvis ikke så mye på natta heller, så jeg kan fint ta han med på badet og ta meg en dusj før vi tar morgenstellet hans
Weebs Skrevet 15. mars 2017 Forfatter #566 Skrevet 15. mars 2017 6 timer siden, Leviora skrev: Jeg tenkte å tipse deg om den matta da jeg så den var på tilbud! Så kjekt at moren din var snar og kjøpte den Helt greit med snille mødre som handler for en, altså. I noen tilfeller hender det at det blir med noe ekstra Jeg husker vi hadde det samme bleie-dilemmaet da E var liten! Vi bestemte oss for å la bleien være på. Vi kjente etter med hånden og den føltes ikke bløt mot huden. Hadde den føltes fuktig ville vi ha skiftet en gang om natta. Ble hun derimot veldig våken mens vi ga henne mat skiftet vi M er snart 4 måneder, jo! Regner med du har hørt om 4 months sleep regression? Vi hadde aldri hørt noe om det, men opplevde at E var vanskelig å legge en periode rundt 4 mnd-alder. Det kan også ha vært pga sommervarmen. Husker jeg måtte kjøre bygda rundt 5 ganger kl 22 om kvelden for å få henne til å sovne, og hun våknet selvfølgelig da jeg stoppet bilen igjen Det er langt i fra sikkert at dere opplever noe sånt, men det kan jo være forklaringen hvis hun plutselig får et nytt søvnmønster Snille mødre er fantastisk! Denne tiden hadde vært mye mer kronglete hadde det ikke vært for henne Og så gøy at du tenkte på meg! Jeg skal teste ut å ikke bytte i natt og kjenne i morgen tidlig Håper hun er tørr så jeg slipper all den funderingen på nettene. Slitsomt å tenke når man er trøtt Og ja! Fire måneder på søndag Har hørt rykter om den søvnen. Og vi gleder oss 6 timer siden, miore skrev: Vi kjører en størrelse større bleier om natta og lar dem være på uten å bytte! I starten byttet vi om natten også (helt i starten hver gang hun spiste om natten ), men det var en skikkelig dårlig idé - hun ble lysvåken av det. Nybegynnerfeil fra vår side! Men på den tiden bæsjet hun jo om natten av og til, og da måtte vi jo bytte uansett. Bleiene er mursteinstunge når hun våkner, men hun får ikke utslett av det (og om hun går med en bæsj i to minutter før vi skifter får hun eksem, hun får det ekstremt lett) og viser ikke tegn til ubehag, så da regner vi med at det er greit. Nå som hun snakker sier hun jo fra når hun vil bytte bleie, og hun synes ikke det er noe stress å gå med mursteinsbleien i et kvarters tid om morgenen hvis det tar litt tid før vi rekker å bytte. Bytte bleie hver gang hun spiste har jeg heldigvis aldri tenkt på M har sluttet å bæsje hvert femte minutt, så nå er det ytterst sjelden hun gjør det om natta. Mannen kjøpte jo et hakk for store bleier sist han var på shopping, så det trikset prøver jeg i kveld 5 timer siden, Sisti skrev: Vi går for murstein. Cool, cool! 5 timer siden, Småkjekset skrev: Mursteinbleie her også På samme måte som miore byttet vi bleie x antall ganger per natt til å begynne med, men så lenge hun ikke var sår eller det var fuktig utenpå bleien fikk hun ha den på For noen travle netter dere må ha hatt 3 timer siden, A4-livet skrev: Murstein her også. Tror jeg skal begynne med en str større på natta nå, for pysjen og stumpen er ofte litt fuktig. Takk for tips om lekematta forresten, lurer på om jeg skal spandere på meg en sånn en Jeg prøver også det i kveld Ja, kjøp matta! Tipper din M ruller som en helt på den 1 time siden, Hønselouisa skrev: Vi skifter heller ikke på natta. Han tisser heldigvis ikke så mye på natta heller, så jeg kan fint ta han med på badet og ta meg en dusj før vi tar morgenstellet hans Så greit å høre at det er normalt. Her er bleia veldig full. I dag fikk hun ny bleie før jeg satt henne i vippestolen mens jeg dusjet. Da jeg var ferdig hadde hun en skikkelig skittbleie som hadde krøpet litt over kanten. Tør ikke tenke på hvordan vippestolen hadde sett ut hvis hun ikke hadde en splitter ny bleie ---- Takk for svar alle sammen! Nå har vi lagt oss med en stor bleie M har sovet en stund, men har våknet halvveis og grått litt et par ganger. Lurer på hva hun drømmer. Jeg må prøve å lure meg opp snart. Huset ser fader ikke uuuuut. Kjøkkenet gjør meg deppa hver gang jeg kikker inn. Inngangspartiet gjør meg irritert fordi det flyter over av sånne kunstgress-kuler. De spilte fotball på lørdag. Støvsugeren står klar. Get to it, mister Guttebadet har jeg gitt opp for lengst. Jeg bare lukker døra når jeg går forbi Jentebadet ser bedre ut, men det er ikke perfekt det heller. Nå håper jeg du sover i et par timer, babyen min! Mamma må rydde
Hønselouisa Skrevet 15. mars 2017 #567 Skrevet 15. mars 2017 Off topic, men den klesvaskemojien var kul! Her om dagen kom jeg over denne: Følte meg truffet...
Weebs Skrevet 15. mars 2017 Forfatter #568 Skrevet 15. mars 2017 1 time siden, Hønselouisa skrev: Off topic, men den klesvaskemojien var kul! Her om dagen kom jeg over denne: Følte meg truffet... Det er mange av de sinna-smilefjesene jeg føler meg truffet av
Weebs Skrevet 16. mars 2017 Forfatter #569 Skrevet 16. mars 2017 Mamma har trent på treningssenter og M har trent på den nye matta si Og den er roooosa altså! Veldig fin, stor og god Vi har også fått plass i den barnehagen vi ønsket oss. Veldig fornøyd med det, der er jo mannen kjent siden ungene gikk der. Så nå er det bare å glede seg... I går var jeg presis 2,6 kg over startvekt, men kroppen er absolutt ikke seg selv. Jeg fryktet at hofter og lår skulle tviholde på alt "ekstra", og det har de visst gjort. Så nå har jeg krøpet til korset og kjøpt en ny bukse. Den forrige jeg kjøpte het "superstretchy" eller noe sånt, men den var ikke stretchy nok for disse lårene Så da prøver vi på ny og krysser fingrene.
Beccy87 Skrevet 16. mars 2017 #570 Skrevet 16. mars 2017 Gratulerer med barnehageplass da! Deilig å ha det i boks, nå trenger du ikke tenke med på det på lenge, lenge, lenge til. Jeg gjorde det samme i går, kjøpte ny bukse altså, må man så må man faktisk! Og bukser med stretch er i alle fall et absolutt must her om dagen!
A4-livet Skrevet 16. mars 2017 #571 Skrevet 16. mars 2017 Gratulerer med barnehageplass! Deilig å ha det på plass tenker jeg Ble roooosa matte her også (de hadde svart og rosa, da valgte mannen selvfølgelig rosa ). Veldig mye bedre enn den fra Nille altså, og denne kan jo jeg bruke som treningsmatte også.
Weebs Skrevet 16. mars 2017 Forfatter #572 Skrevet 16. mars 2017 4 timer siden, Beccy87 skrev: Gratulerer med barnehageplass da! Deilig å ha det i boks, nå trenger du ikke tenke med på det på lenge, lenge, lenge til. Jeg gjorde det samme i går, kjøpte ny bukse altså, må man så må man faktisk! Og bukser med stretch er i alle fall et absolutt must her om dagen! Takk! Ja, det er godt det som er gjort. Så nå kan det fortrenges Bukse må man liksom ha Den ene jeg har som "passer" er ikke ekstremt behagelig så da blir det ny 4 timer siden, A4-livet skrev: Gratulerer med barnehageplass! Deilig å ha det på plass tenker jeg Ble roooosa matte her også (de hadde svart og rosa, da valgte mannen selvfølgelig rosa ). Veldig mye bedre enn den fra Nille altså, og denne kan jo jeg bruke som treningsmatte også. Takk! Når tenker dere at M skal begynne i barnehagen? Vår skal begynne i januar. Det føles veldig fjernt nå heldigvis Mannen påstår han får synsforstyrrelser av den rosafargen Synes den var fin jeg! Jeg gjorde et par Mammamage-øvelser mens Rulli rullet og kjeftet. Hun vil frem!! Det kan bli noen frustrerende måneder for henne fremover
A4-livet Skrevet 16. mars 2017 #573 Skrevet 16. mars 2017 2 timer siden, Weebs skrev: Takk! Når tenker dere at M skal begynne i barnehagen? Vår skal begynne i januar. Det føles veldig fjernt nå heldigvis Mannen påstår han får synsforstyrrelser av den rosafargen Synes den var fin jeg! Jeg gjorde et par Mammamage-øvelser mens Rulli rullet og kjeftet. Hun vil frem!! Det kan bli noen frustrerende måneder for henne fremover Tenker januar vi også. Og jeg får også synsforstyrrelser av den matta, er en vinkel den blir helt rar i Men den er litt kul også da
Weebs Skrevet 17. mars 2017 Forfatter #574 Skrevet 17. mars 2017 15 timer siden, A4-livet skrev: Tenker januar vi også. Og jeg får også synsforstyrrelser av den matta, er en vinkel den blir helt rar i Men den er litt kul også da Veldig bra! Blir alltid beroliget når vi gjør omtrent det samme
Weebs Skrevet 17. mars 2017 Forfatter #575 Skrevet 17. mars 2017 (endret) Hvorfor har alltid jeg og M synkronisert dårlige dager? Jeg begynte med hodeverk i går kveld. I tillegg var hun klengebaby deluxe med tidenes behov for pupp all night long. Hodeverken var der fremdeles da vi stod og M virket irritert på alt og alle, så da ble det en Paracet på mamma Men nå har vi tatt to felles høneblunder i senga og ting føles litt bedre Jeg har brutt min egen regel om kun én iskaffe til dagen. Jeg har hatt to! Crazy. Hodet er ikke i topp form, men det går greit. På mandag skal vi til helsestasjonen så M kan bevise for hs at hun faktisk kan løfte hodet sitt i mageleie. Sist ville hun bare sove Nå ruller hun seg rundt på magen med en gang hun får sjansen, men jeg synes ofte hun holder hodet litt på skakke. Får se hva hs mener om saken. Det var også noe jeg hadde planer om å spør om, men det har jeg totalt glemt ut. Jeg husker at jeg vurderte å skrive det ned, men at jeg tenkte "nei, det husker jeg garantert". Nope Håper det dukker opp i løpet av helga. Det irriterer meg ganske kraftig. Endret 17. mars 2017 av Weebs
Leviora Skrevet 17. mars 2017 #576 Skrevet 17. mars 2017 Der minnet du meg på at jeg må begynne å skrive ned ting jeg må huske å spørre om på 2-årskontrollen! Fryktelig irriterende når man sitter der helt blank og kommer på de tusen spørsmålene etter man har kommet hjem igjen Kjipt med sånne dager! Hodepine er så irriterende vondt. God bedring, og håper M får vist frem litt skills på kontrollen på mandag
Weebs Skrevet 17. mars 2017 Forfatter #577 Skrevet 17. mars 2017 5 timer siden, Leviora skrev: Der minnet du meg på at jeg må begynne å skrive ned ting jeg må huske å spørre om på 2-årskontrollen! Fryktelig irriterende når man sitter der helt blank og kommer på de tusen spørsmålene etter man har kommet hjem igjen Kjipt med sånne dager! Hodepine er så irriterende vondt. God bedring, og håper M får vist frem litt skills på kontrollen på mandag Jeg dør snart av irritasjon! Jeg kommer ikke på hva spørsmålet kan handle om engang. Noe fysisk? Jeg er helt blank. Så ja, du må skrive det ned Takk! Nå er formen mye bedre. Jeg og M har rømt til foreldrene mine fordi mannen fikk besøk om en forferdelig masete kompis. Det gadd vi ikke i dag
Weebs Skrevet 17. mars 2017 Forfatter #578 Skrevet 17. mars 2017 Nå er dåp booket. Det har blitt utsatt på grunn av diverse grunner, men i april skal det endelig skje. Aller helst skulle vi gjort dette for lenge siden. For eksempel før hun oppdaget hvor sykt kult det er å bli bært rundt som en dronning å ha full oversikt. Vel, vel. Det skal vel gå Vi blir rundt 20 stykk så vi har leid lokale. Men dåpsgaver Hva er vanlig å ønske seg? Det eneste jeg har ønsket meg (eller M ønsker seg da ) er en sånn personlig fødselstavle från Sverige. Jeg vet vi får armbånd med navn og sånn tallerkengreie med dato, klokkeslett o.s.v. Tror jeg må google. Hadde vært greit å fått noe nyttig liksom. Ikke bare dilldall. Oi, nå hørtes jeg jammen meg utakknemlig ut. Nå er det leggetid for de voksne
Leviora Skrevet 18. mars 2017 #579 Skrevet 18. mars 2017 (endret) Her har vi startet tidlig med boksamlinger med forskjellige eventyr og sanger, det er populære dåpsgaver Jeg har enda mine fra jeg var små og husker de ble veldig mye brukt. Kanskje det er noe å ønske seg? Sølvskjeer er ikke digg å få som barn, men som voksen er jeg utrolig glad for å ha 12 nydelige sølvskjeer til fint bruk Endret 18. mars 2017 av Leviora
Beccy87 Skrevet 18. mars 2017 #580 Skrevet 18. mars 2017 Nå hadde ikke vi dåp, men feiret 1-årsdagen i ''stor stil'' og da ønsket og fikk Trollet en sånn sykkel uten trøer som fortsatt er veldig populær her, vet også at disse bilene er veldig populære å ønske seg. Også er jeg stor fan at Torbjørn Egner så vi ønsket og fikk servise. Jeg hadde det selv når jeg var liten men det er blitt borte i flyttinger opp igjennom årene og synes det er en koselig gave som kan brukes om noen år. Ellers kan du jo kanskje ønske deg Tripp Trapp stol eller andre barnemøbler om dere ikke har det i hus allerede?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå