Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Emmaljungaen vår hadde en sånn klaff i baggen, gull verdt for utålmodig baby som ville se ALT på tur! 
Men kanskje du kan være litt kreativ og bygge opp med noe klær/tepper/bok i vogna di for å få samme funksjon? :) 

Og denne 'This is us' som tydeligvis alle snakker om (jeg lever jo delvis under en stein og har ikke hørt om den tidligere), hvor ser man den da? Jeg trenger noe å fylle tiden på natten med! :yvonne:

Mannen foreslo også pute eller noe. I tilfelle må det være noe som jeg kan ha med meg å ta i bruk når hun våkner. Hmmm! Må tenke litt :) 

Ser du har fått svar her om TV3. Men der er de kommet helt til episode 13 eller noe sånt så jeg måtte være kriminell for å få med meg starten :phaedra: Det er en sånn følg med-serie, så jeg kan kun se når M sover :tongue:

1 time siden, Sisti skrev:

Har heller ikke hørt om den serien. Hva går den ut på? 

Henger så sykt etter på seriefronten etter vi fikk barn. :P

Jeg hadde null peiling på hva serien handlet om. Jeg visste bare at den så kjedelig ut på bildet :fnise: Og jeg er glad jeg så den med null forventninger fordi da fikk jeg sånne kjekke aha-opplevelser underveis :) Men ifølge IMDb er dette handlingen: Follows a unique ensemble, as their paths cross and their life stories interwine, from sharing the same birthday, to so much more than anyone would expect.

Jeg har fremdeles bare sett første episode, men nå har akkurat M sovnet så da setter jeg på den andre :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow! Kreds for gjennomført treningsøkt! :vetikke:  I mangel av at jeg ikke fant treningssmiley, så blir det denne. Ser litt ut som vekter da? Eller :fnise:

Jeg er like ille på kosthold.. Selv om her har det gått svimlende seks måneder! :sjokkert: Jeg spiser mye sunt, men har mange laster. Sjokolade, kaffelatter og pepsi max er noen av de. Har prøvd avvenning, men klarer bare ikke slutte. Må ha det, bare må ha det :wow: So so much for at man liksom forbrenner 500 kcal ekstra fordi man ammer.. Kan vel trygt si at vinninga går opp i spinninga :plystre:

Altså, det er så deilig og befriende at du deler så mye som er slit og strev også. Å være på gråten på trilletur f.eks. Been there, done that.. Jeg har grått MYE på trilletur. Noen ganger er det dødsflaut, andre ganger gir jeg f... 

Haha til det vakumet de lager når de ammer.. Jepp, kjenner meg så altfor godt igjen i disse lange brystvortene :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Carouselle skrev:

Wow! Kreds for gjennomført treningsøkt! :vetikke:  I mangel av at jeg ikke fant treningssmiley, så blir det denne. Ser litt ut som vekter da? Eller :fnise:

Jeg er like ille på kosthold.. Selv om her har det gått svimlende seks måneder! :sjokkert: Jeg spiser mye sunt, men har mange laster. Sjokolade, kaffelatter og pepsi max er noen av de. Har prøvd avvenning, men klarer bare ikke slutte. Må ha det, bare må ha det :wow: So so much for at man liksom forbrenner 500 kcal ekstra fordi man ammer.. Kan vel trygt si at vinninga går opp i spinninga :plystre:

Altså, det er så deilig og befriende at du deler så mye som er slit og strev også. Å være på gråten på trilletur f.eks. Been there, done that.. Jeg har grått MYE på trilletur. Noen ganger er det dødsflaut, andre ganger gir jeg f... 

Haha til det vakumet de lager når de ammer.. Jepp, kjenner meg så altfor godt igjen i disse lange brystvortene :fnise: 

Thanks ;) Akkurat nå er bare målet å komme meg på treningssenter én gang i uka. Mamma jobber skift og kommer alltid innom oss da hun har fri, så da trener jeg i 30 minutt mens hun er med M. Det er sikkert bedre enn ingenting :tongue: Den smileyen passer fint, det er det ansiktet jeg lager :fnise: "Er jeg virkelig blitt så svak? Håper ingen ser meg nå."

De 500 kcal tar jeg igjen i den svære skeia med Nugatti :vekt: Min last er uten tvil Nugatti. Men nå har plutselig mannen begynt å kjøpe Stratos i ukedagene?!?! Vi må ta en alvorsprat om det der :P 

Det er ikke noe poeng i å bry seg om hva folk tenker når vi kommer med en skrikende baby på tur. Jeg har hele samtaler med M :fnise: "Nå er vi snart hjemme, jeg lover! Nå nærmer det seeeeg. Dette går bra. Dette klarer vi!" De samme samtalene vi har i bilen :P 

Lange brystvorter = :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er ikke elleve engang og jeg har lagt meg. I går lå jeg våken til tre helt uten grunn. Alle rundt meg sov. Verst av alt har jeg ikke merket noe som helst til søvnmangelen i dag selv om vi stod opp klokka sju. Mannen sov som en stein hele natta, likevel var det han som sovnet på sofaen i ettermiddag :P 

M har vært en solstråle i hele dag. Snakket masse, hylt masse (det er ei ny greie hun har oppdaget) og turnet i vei. Det har vært piece of cake å få henne til å sove. Hun sover ikke så tungt akkurat, så jeg er "fanget" på sofaen uten å kunne snakke vanlig. Men nå gjorde det ingen verdens ting, for da fikk jeg sett This Is Us :fnise: Så nå er jeg kommet helt til episode fem! Tror jeg har hatt ei tåre i øyekroken under hver episode. For en koselig og rørende serie! 

Jeg har kjøpt sånn treleke til å feste på vippestolen til M. Jeg gadd ikke å kjøpe det tidligere, tilfelle hun hatet stolen. Men nå kan hun sitte i den. Ikke så lenge om gangen da. I dag satt hun og kikket på den nye leken sin mens jeg dusjet (og vasket håret!!!). De hårdottene jeg grer ut etterpå :daane: Jeg har klaget over det tidligere. Men det er faktisk helt umulig for meg å ha håret løst. Hår overalt! Så nå kommer det til å bli utrolig slitt akkurat der jeg har hårstrikken dag og natt. Tror jeg må google etter frisyretips. Jeg er ikke flink til å ordne håret. Det er enten oppe eller nede, liksom :tongue: Kanskje jeg kan flette det eller noe? 

I kveld sovnet M åtte og sov i 2,5 time :biggrin: Jeg fikk kost meg med å sortere litt sokker, brette gulpekluter og sett en episode Legion med mannen. For en freaky serie! Og litt skummel. I dag hadde jeg genseren over ansiktet et par ganger. Men så er jeg skikkelig pysete da... :sjokkbla:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det leggetid på gang. Hun har akkurat sovnet, men henger selvsagt fast som ei igle ;) Jeg får ligge her til hun sover litt dypere. 

I dag tester vi ut sovepose for første gang. Hun sparker sånn med beina at hun ender opp uten dyne hver natt. Hun har jo pyjamas på seg, men det ser kaldt ut likevel. 

Hun har ikke hatt en solskinnsdag i dag. Lite søvn og ingenting var liksom godt nok. Etter et par forsøk fikk vi likevel tatt oss en liten lur i senga begge to. Det er så godt på sånne dager! Forrige uke sov hun to ganger i babynestet sitt. Det var to ganger hun faktisk sovnet dypt nok til å ikke bråvåkne med en gang hun mistet litt kroppskontakt. Så da hentet jeg vugga i går. Naturligvis funket det ikke i dag, men i dag funket ikke så veldig mye uansett. Hjalp ikke på stemningen da mannen sendte flere meldinger om ting jeg kunne gjøre i huset. Som ikke hastet overhode! Needless to say, jeg gjorde ikke en dritt og det fikk han beskjed om. 

Litt før jeg gikk å la oss i kveld spurte jeg om han ville henge litt med M å ha litt "kvalitetstid". Det hadde han jo hatt i dag, mente han. Mens jeg tok en dusj. Som forresten ble kortere enn ønskelig da han banket på døra fordi han mente hun var sulten. Mhmmm.... Jeg satt meg ned for å amme og hun rakk ikke å koble seg på før øynene rullet bak og hun sloknet. Kjempesulten altså :rolleyes: 

i dag er jeg trøtt og har lyst å klage kjempemye :tongue: Jeg skal prøve la være, men hovedgreia er i alle fall at han aldri tar initiativ selv. Det er alltid jeg som må spør. "Kan du passe M mens jeg dusjer/handler/whatever?" Hadde ikke jeg spurt så kunne han helt sikkert gått dagevis uten å holde henne. Det holder liksom at han snakker med henne mens hun er hos meg. Da er han fornøyd med dagens far og datter-moment. Vel, vel. Kanskje det er vanlig. Han har sagt omtrent 574 ganger at han gleder seg til hun begynner å krabbe/gå. Kanskje han blir mer engasjert da. Oisann, det ble klaging likevel :P 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på klaginga di jeg, det er akkurat samme greia her. "Jeg liker ikke babytiden jeg." Men for pokker, jeg elsker ikke hvert minutt sjæl men det er jo lov å late som da. Tror seriøst han har holdt henne tre minutter av eget initiativ på fire mnd. Hva med å prøve å avlaste kona si litt på kveldene liksom? Nei, for det syns jo ikke han er noe gøy. Akkurat som om jeg syns det var kjempemoro å gå rundt i stua hver kveld i ukesvis :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ganske vanlig ja.
Men jeg merker forskjell nå med Bølla som vi flasker, at mannen har lettere for å ta henne enn hva han gjorde med Trollet når han var fersk og jeg ammet. Og det stemte i alle fall her at han kom mye mer på banen med en gang vi begynte med litt fast føde og i alle fall når det ble fart i gutten og han begynte å krabbe/gå. Pappapermen gjorde også sitt så det er bare å irritere seg grønn nå og trøste deg med at det blir bedre om noen få måneder. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på klaginga jeg og! Får høre av mannen at han syns babytiden er litt "skummel" (selv om det er nr 2), så han har skiftet sånn ca 1 bleie siden han kom til verden. Det er for så vidt greit, han tok jo alle storesøster sine bleier i starten. Men nå tar jeg endel av hennes og for at det ikke skal bli forskjell mellom hun og lillebror, så enkelte dager føler jeg seriøst at jeg ikke gjør noe annet enn å skifte bleier. Babyen må også klage endel før han tar han opp av eget initiativ. I går tok mannen han opp UTEN klaging på forhånd, og jeg ble så overrasket. Jeg bare "tok du han opp fordi du hadde lyst til å prate med han???" Og han så litt rart på meg og svarte "Ehhh, ja..?"  Jeg ble nesten sjokkert, har jo trodd at han ikke er glad i ungen. Nei, huff. 

Er godt å klage litt, de to siste dagene har jeg ikke likt mannen noe særlig :fnise: :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at det er sånn Weebs! Og for dere andre selvsagt. Da skal jeg gni det inn og si at hos oss er det faktisk ikke heeelt sånn. Mannen tar henne ganske mye. Kjapp med å kapre henne når han kommer hjem og ellers, men det er allikevel jeg som har henne mest altså. Og de har definitivt ikke samme behovet for å være like mye med de som vi (i hvertfall jeg) har 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Mannen min er heller ikke sånn, noe jeg faktisk har blitt ganske overrasket over. Han er overhodet ikke en babyperson, men å være alene med mini har han tatt på strak arm. Han blir nesten stressa hvis jeg forsøker å planlegge at jeg og mini reiser bort uten han noen dager. :ler:

Men det endrer seg jo garantert for de fleste når babyene vokser til. Det der er jo sååå vanlig. Du Weebs vet jo hva slags pappa han er for guttene, så han trenger kanskje bare at M blir litt mer aktiv. Og det er ikke lenge til! Her har vi allerede begynt å leke med Duplo, mini slikker selvfølgelig bare på klossene, men både jeg og mannen storkoser oss med å leke med duplo... :ler: det er en helt annen hverdag enn for bare to måneder siden. 

Skjønner det er frustrerende, og det er lov å klage. Og så er det lov til å bare gi baby til mannen og si "nå setter jeg meg på dass en halvtime og jeg låser døra" eller "nå kan du underholde henne mens ligger på sofaen og surfer på KG". De finner ut av det. Gjør det til en hverdagsvane kanskje? Og bare drit i tanken om at du ønsker han tar initiativ selv. Plutselig skjer det! Inntil da får du ta initiativ på hans vegne. :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, A4-livet skrev:

Jeg henger meg på klaginga di jeg, det er akkurat samme greia her. "Jeg liker ikke babytiden jeg." Men for pokker, jeg elsker ikke hvert minutt sjæl men det er jo lov å late som da. Tror seriøst han har holdt henne tre minutter av eget initiativ på fire mnd. Hva med å prøve å avlaste kona si litt på kveldene liksom? Nei, for det syns jo ikke han er noe gøy. Akkurat som om jeg syns det var kjempemoro å gå rundt i stua hver kveld i ukesvis :rolleyes: 

Så greit at vi ikke er alene :P Det er faktisk litt trøst i det. 

Nei, på kvelden skal jo han endelig slappe av. Jeg skjønner at han har lyst til det altså.  I hvert fall den uka vi har ungene fordi da tar han "den delen" mye mer enn før. Og selv om denne permisjonen egentlig er jobben min, så er dette en 24/7 jobb. Ikke en 7-15... 

11 timer siden, Beccy87 skrev:

Det er nok ganske vanlig ja.
Men jeg merker forskjell nå med Bølla som vi flasker, at mannen har lettere for å ta henne enn hva han gjorde med Trollet når han var fersk og jeg ammet. Og det stemte i alle fall her at han kom mye mer på banen med en gang vi begynte med litt fast føde og i alle fall når det ble fart i gutten og han begynte å krabbe/gå. Pappapermen gjorde også sitt så det er bare å irritere seg grønn nå og trøste deg med at det blir bedre om noen få måneder. ;) 

Jeg har troen på at det kommer til å forandre seg så jeg må bare holde ut :fnise: Jeg elsker selvsagt å henge med den søte bolla mi, men av og til er det greit å bare ha Weebs å tenke på liksom. 

10 timer siden, Shiver skrev:

Henger meg på klaginga jeg og! Får høre av mannen at han syns babytiden er litt "skummel" (selv om det er nr 2), så han har skiftet sånn ca 1 bleie siden han kom til verden. Det er for så vidt greit, han tok jo alle storesøster sine bleier i starten. Men nå tar jeg endel av hennes og for at det ikke skal bli forskjell mellom hun og lillebror, så enkelte dager føler jeg seriøst at jeg ikke gjør noe annet enn å skifte bleier. Babyen må også klage endel før han tar han opp av eget initiativ. I går tok mannen han opp UTEN klaging på forhånd, og jeg ble så overrasket. Jeg bare "tok du han opp fordi du hadde lyst til å prate med han???" Og han så litt rart på meg og svarte "Ehhh, ja..?"  Jeg ble nesten sjokkert, har jo trodd at han ikke er glad i ungen. Nei, huff. 

Er godt å klage litt, de to siste dagene har jeg ikke likt mannen noe særlig :fnise: :sukk: 

Jeg leste i dagboka di og kjente at jeg kokte litt på dine vegne. Flaks du har impulskontroll :P 

10 timer siden, maja87 skrev:

Kjedelig at det er sånn Weebs! Og for dere andre selvsagt. Da skal jeg gni det inn og si at hos oss er det faktisk ikke heeelt sånn. Mannen tar henne ganske mye. Kjapp med å kapre henne når han kommer hjem og ellers, men det er allikevel jeg som har henne mest altså. Og de har definitivt ikke samme behovet for å være like mye med de som vi (i hvertfall jeg) har 😕 

De har nok ikke det behovet nei. Her kan mannen lett koble helt av og leve seg inn en serie på TV såpass mye at han ikke hører noe rundt seg. Så avslappet har ikke jeg vært på fire måneder i hvert fall.

2 timer siden, Sisti skrev:

Mannen min er heller ikke sånn, noe jeg faktisk har blitt ganske overrasket over. Han er overhodet ikke en babyperson, men å være alene med mini har han tatt på strak arm. Han blir nesten stressa hvis jeg forsøker å planlegge at jeg og mini reiser bort uten han noen dager. :ler:

Men det endrer seg jo garantert for de fleste når babyene vokser til. Det der er jo sååå vanlig. Du Weebs vet jo hva slags pappa han er for guttene, så han trenger kanskje bare at M blir litt mer aktiv. Og det er ikke lenge til! Her har vi allerede begynt å leke med Duplo, mini slikker selvfølgelig bare på klossene, men både jeg og mannen storkoser oss med å leke med duplo... :ler: det er en helt annen hverdag enn for bare to måneder siden. 

Skjønner det er frustrerende, og det er lov å klage. Og så er det lov til å bare gi baby til mannen og si "nå setter jeg meg på dass en halvtime og jeg låser døra" eller "nå kan du underholde henne mens ligger på sofaen og surfer på KG". De finner ut av det. Gjør det til en hverdagsvane kanskje? Og bare drit i tanken om at du ønsker han tar initiativ selv. Plutselig skjer det! Inntil da får du ta initiativ på hans vegne. :P  

Jeg vet at han er en ekstremt engasjert pappa for guttene. Type fotballtrener og han som rekker opp hånda på felles foreldremøter :fnise: Må bare glede meg til jeg får se den siden av han med M også. 

Han hatt prøvd i flere år uten hell å få ungene interessert i Lego, så den Duplo-scenen deres hørtes kjempekoselig ut :rodmer:. Håper vi kan få til det samme :) 

Og god idé. Bare gi han ansvaret uten at det er fordi jeg skal noe spesielt :Nikke: Husker en diskusjon vi hadde i den gamle dagboka mi om at alle mannfolka våre dusjet kjempelenge, mens vi var kjapt inn og ut. Vel, nå er jeg blitt til den mannen. Bare står i dusjen fordi da kan jeg være alene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag snudde M seg fra rygg til mage helt selv! Hun har prøvd på dette i flere dager nå, men bare kommet halvveis og blitt kjempesur :fnise: Men i dag kom hun helt rundt og lå i perfekt mageleie med armer på hver sin side. Og gurimalla, så fornøyd hun var! Det måtte jeg filme, hun var så søt. Bablet i vei :rodmer: Jeg har lest at vanligvis snur de seg fra mage til rygg først, men der er hun ikke enda. Jeg tenker selvsagt om jeg gjør noe feil, men hun ligger mye på magen hver dag uten at hun klager. Da pleier vi å lese bok. Og så leker vi fly. Det liker hun :) Det kommer vel. 

I går la jeg meg klokka ti. Mannen var overrasket, men som sagt hadde vi ikke den beste dagen i går. Han la seg to timer senere og jeg vedder en hundrelapp på at han kommer til å klage over hvor trøtt han er senere. Det spørs om jeg klarer å la være å si noe da :tongue:

Soveposen var vellykket! M har sovet godt og hun var sååå søt i den. Godt kjøp :) 

Nå ligger hun og sover i fanget. Skulle gjerne prøvd å lagt henne i vugga, men hun sover så lett. Hopper plutselig til :P Jeg får se This Is Us imens :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Ikke interesserte i Lego?? Omg. Jeg har ikke tenkt at det går an en gang. Hvis mini ikke blir interessert i Lego blir jeg skuffa! Lego er jo dødskult! 

Jeg har blitt en sånn en som sitter lenge på do... :sjenert: Og jeg rydder alltid opp etter middag for å få litt alenetid. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Sisti skrev:

Ikke interesserte i Lego?? Omg. Jeg har ikke tenkt at det går an en gang. Hvis mini ikke blir interessert i Lego blir jeg skuffa! Lego er jo dødskult! 

Jeg har blitt en sånn en som sitter lenge på do... :sjenert: Og jeg rydder alltid opp etter middag for å få litt alenetid. :ler:

Mannen er også ekstremt skuffa fordi han elsket/elsker Lego. Men det har bare endt opp med at han sitter og bygger selv :P Vi har MANGE kasser med Lego som støver ned. Kanskje M vil ha det om noen år. 

Når jeg skal handle kjører jeg til den dagligvarebutikken som er lengst vekke for å ha mest mulig alenetid :ler: Det er bare snakk om et par minutter, men alt teller. Musikk på full guffe og koser meg skikkelig ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skryte altså (høhø), men nå har M snudd seg fra magen til rygg også! Det er absolutt ikke like lett som fra rygg til mage, men hun klarte det flere ganger :) Jeg måtte rett og slett finne et ekstra teppe å legge på gulvet så hun kunne rulle bortover. Hun ruller selvsagt kun mot venstre :fnise: Søting altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow, bratt læringskurve på M! Flink hun er :) Vi er ikke i nærheten, nærmeste er om hun vil se på noe bak seg og dermed havner over på sida samtidig som hun har form som en banan :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marimba skrev:

Flinke M :rodmer:

I know! Sykt kry mamma :yvonne: 

53 minutter siden, A4-livet skrev:

Wow, bratt læringskurve på M! Flink hun er :) Vi er ikke i nærheten, nærmeste er om hun vil se på noe bak seg og dermed havner over på sida samtidig som hun har form som en banan :ler: 

Ja, den så jeg ikke komme! Hun har nektet å rulle på rygg etter at mannen kom hjem, så hvis jeg ikke hadde fått det på film så hadde han ikke trodd på meg :P Nå ruller hun bare på magen og gjør ikke tegn på å ville videre engang :fnise:

Banana :biggrin:

------

Øhhhh, det var visst hardt arbeid å lære seg rulling, nå har hun sovet i over to timer. Jeg endte opp med å sove i to timer selv, så det var ekstremt bra timing. Skikkelig hodepine :P Men dette går jo ikke, frøken! Du skal liksom sove i natt også?! Hmm. Hvordan vekke en baby...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soving gikk veldig bra! Hun må ha vært utslitt. Jeg stod opp og tok kveldsstellet til både meg og M. Tenkte å holde henne våken en liten time, men hun gjorde tydelig tegn på å ville sove videre, så da gjorde vi bare det. Jeg hadde fremdeles vondt i hodet, så vi sluknet med en gang. Og sov godt i hele natt! 

Bortsett fra at jeg våknet rundt fire av hosting og vondt i halsen. Ungene har vært syke hele uka, så det måtte komme. De har fått halspastiller så jeg tenkte å stjele et par av, men de knasket vel alle på én dag :fnise:

Og det er en ting jeg lurer på. Hver natt har jeg nemlig tidenes dilemma. Det føles i hvert fall sånn ut når jeg ligger der og funderer i halvsvime. Jeg leste en artikkel om bleiebytte på en side. Husker ikke hvilken. Klikk.no kanskje? Anyways. Der stod det at bleiebytte på natt var ikke noe poeng siden bleiene er så gode nå. Så dette har jeg testet ut, men bleiene er jo tunge som mursteiner! Da jeg byttet bleie på nettene tidligere var M dautrøtt og sovnet igjen med en gang. Men nå blir hun lysvåken, ligger og vrir seg, pupper litt, vrir seg, bla bla. Det tar med andre ord årevis før hun sovner igjen, og jeg får dårlig samvittighet :( Hvis noen hadde orket å svare på hva folk egentlig gjør så hadde jeg blitt glad. Lys våken baby eller murstein på morgenen :P 

Babyyoga ble avlyst på grunn av for lite påmeldte :( Jeg som hadde antrekk klart å alt! :fnise: Så det var litt kjedelig. De skulle ta kontakt om det ble oppstart senere. 

I dag er det salg på Barnas Hus. Kun i butikk, og vår nærmeste butikk er ikke i umiddelbar nærhet så kjøring med M er uaktuelt. Mannen skal ikke være hjemme i kveld så jeg spurte om mamma kunne passe M mens jeg kjørte bort. Meeeen hun skulle kjøre forbi der i dag uansett så hun har nå kjøpt en lekematte til oss! Til 499 i stedet for 799 :biggrin: Hun kommer med den i kveld og vi gleder oss ;) Frøken Rulli er fremdeles fornøyd med den nye hobbyen sin. Jeg la henne på teppet i morges mens jeg fant meg iskaffe og innen jeg fikk snudd meg rundt hadde hun rullet over på magen :fnise: Å rulle på ryggen igjen var tydeligvis ikke like lett, så hun ligger bare der til hun blir lei og begynner å kjefte. 

Nå sover hun i armene mine. Jeg testet ut vugga, men da ble frøkna lysvåken og svært lite fornøyd. Jeg vugget og sang, men hun ble bare mer og mer irritert. Kanskje neste gang :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å tipse deg om den matta da jeg så den var på tilbud! Så kjekt at moren din var snar og kjøpte den :) Helt greit med snille mødre som handler for en, altså. I noen tilfeller hender det at det blir med noe ekstra ;) 

Jeg husker vi hadde det samme bleie-dilemmaet da E var liten! Vi bestemte oss for å la bleien være på. Vi kjente etter med hånden og den føltes ikke bløt mot huden. Hadde den føltes fuktig ville vi ha skiftet en gang om natta. Ble hun derimot veldig våken mens vi ga henne mat skiftet vi :) 

M er snart 4 måneder, jo! Regner med du har hørt om 4 months sleep regression? Vi hadde aldri hørt noe om det, men opplevde at E var vanskelig å legge en periode rundt 4 mnd-alder. Det kan også ha vært pga sommervarmen. Husker jeg måtte kjøre bygda rundt 5 ganger kl 22 om kvelden for å få henne til å sovne, og hun våknet selvfølgelig da jeg stoppet bilen igjen :rolleyes: Det er langt i fra sikkert at dere opplever noe sånt, men det kan jo være forklaringen hvis hun plutselig får et nytt søvnmønster :) 

Endret av Leviora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...