Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Hønselouisa skrev:

Foreldrene mine har matta fra xxl, mens vi selv har fra Barnas hus. Den er jæklig dyr (800....), men personlig liker jeg den bedre enn xxl sin. Veldig behagelig å være på og lett å rulle sammen. Den er mørkeblå da, men så har ikke jeg noe imot farger.:phaedra:

Og så kan du jo babyyoga'e på den!:trene::laugh:

:daane: Skulle ønske du ikke fortalte om den matta :fnise: Jeg måtte google og den ser veeeldig bra å babyyogae på ;)  Men for en pris da! Gudhjelpes. Jeg som trodde Sebra sine var dyre. 

5 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg hadde spart på smurfehits og britney spears... :sjenert:
Er kjempe sær der og kanskje egentlig en bitteliten hoarder. 
Flaks for meg og min egen fremtid at pappa solgte barndomshjemmet vårt mens jeg var på andre siden av jorden så jeg ikke fikk pakket ned noe selv og de bare tok med det jeg kom på der og da via telefon ellers hadde jeg nok sittet på et lass av gamle leker, bøker og klær bare fordi ''det er jo så koselig med alle minnene''. :hoho:

Har flyttet ofte etter at jeg ble voksen da og flytting er en ekstrem effektiv måte å rydde og få kastet ting på. Men det er kanskje en litt drastisk løsning dersom mannen din blir litt for ''kjekt å ha''.. :P 

Mannen har noen heftige (arvelige) hoarder-tendenser som jeg må knuse med jevne mellomrom. Det er hardt arbeid! Jeg er omvendt :P Men jeg skal innrømme at jeg vurderte å hente opp igjen Smurfehits i morges. Jeg hørte tross alt på "Tenker på deg" tusen ganger til dagen da Anders dumpet meg i tredje klasse :fnise:

------

I dag var jeg flink jente og tok en 30 minutters på treningssenteret :) Utenom det har jeg ingenting å skryte av :fnise: Eller jo. M har sovet godt i natt! Hun har hatt to fæle netter på rad nå, men i natt var hun amazing. Jeg sov så dypt at jeg glemte ut at jeg hadde en baby da jeg våknet den ene gangen. Et par måltider pluss en episode med magevondt der vi måtte sykle litt osv. Peanuts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ammings. Den andre etter at hun la seg halv åtte. Den forrige var bare sånn tresekunders kos. Det trodde jeg denne også skulle være så jeg gadd ikke å bytte pupp. Men nå spiser hun for harde livet :P Fare for en sprengt pupp senere. 

Jeg er allerede begynt å kjenne meg støl i beina. En (sterk) latsabb hadde ikke tatt av vektene på beinpressen så jeg måtte bære på plass hundrevis av 20 kiloser.  Det var jo en hel treningsøkt i seg selv. 

Nå må jeg begynne å bli streng med meg selv når det gjelder mat altså. Jeg holder meg gående på en iskaffe til frokost ganske mange timer, men det kommer alltid et punkt der jeg blir sånn "jeg må ha noe NÅ!" Og hva er det første jeg ser i skapet? Nugatti :Nikke: Jeg må slutte å kjøpe det i helga, for det er jo alltid rester! Og nå er det ikke krise for M å sitte i vippestolen i mer enn to minutt lengre, så jeg kan finne meg skikkelige måltider uten problem. Skjerpings! 

Ammings ferdig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig dag for både meg og baby. Jeg startet dagen med å vente til vekkerklokka til mannen skulle ringe så han kunne finne vann og Paracet til meg.

Skal ikke klage altfor mye, da får jeg dårlig samvittighet overfor den søte babyen i armene mine som (endelig) sover. Men det har altså gått i altfor korte høneblunder, en katastrofal trilletur der jeg nesten begynte å grine jeg også mens jeg løp hjem :fnise: og spising av Stratos og Ritz-kjeks for å overleve. 

Jeg var så svett etter turen hjem at jeg måtte tørke av brystet før hun fikk trøstepupp. Deilig :P 

Nå krysser jeg fingrene for at hun klarer å sove i 45 minutt. Det er ikke lett å være en trøtt baby :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, de første tre månedene tror jeg ikke mini her sov mer enn et kvarter i strekk på dagtid, føler med deg! Det blir bedre etter hvert som de blir eldre☺ Hvertfall i perioder😊

Jeg har også den fra barnas hus (roooosa) og er veldig fornøyd! Kjøpte min på salg til 499, så da er det ikke så ille😊 Den er helt genial vannavstøtende; snuppa her lå en del naken på den før hun begynte å krabbe, og om hun tissa var det bare å tørke det av!😊

Edit: matta altså😅

Endret av lillebill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bokanbefaling til deg, Weebs: Mammasjokket. Bare få tak i den så fort som mulig, den er nok midt i blinken for deg akkurat nå :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dere har fått sove litt nå! Kan jeg få være så frekk å kuppe tråden med noen spørsmål? Siden du ikke kan protestere så kjører jeg på ;) Husker at du kjøpte deg cozyfix. Har du vært fornøyd med den? Endte du opp med å kjøpe den boka babyjournalen? Likte du den? Hilsen sliten barselkvinne som ikke har tid til å google... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, lillebill skrev:

Huff, de første tre månedene tror jeg ikke mini her sov mer enn et kvarter i strekk på dagtid, føler med deg! Det blir bedre etter hvert som de blir eldre☺ Hvertfall i perioder😊

Jeg har også den fra barnas hus (roooosa) og er veldig fornøyd! Kjøpte min på salg til 499, så da er det ikke så ille😊 Den er helt genial vannavstøtende; snuppa her lå en del naken på den før hun begynte å krabbe, og om hun tissa var det bare å tørke det av!😊

Edit: matta altså😅

Et kvarter :daane: Her er det vanligvis 30-45 minutt, da holder hun humøret oppe :) I går gikk det i 20 minuttere. Da var hun rød rundt øynene hele dagen! 

Jeg må følge med på om den på Barnas Hus kommer på salg! Og så må jeg følge med på XXL om deres kommer inn på lager snart. Det som skjer først blir vinneren ;)

15 timer siden, Småkjekset skrev:

Håper at lykken snur og at dere får en bedre dag i morgen :klem:

Takk! Det ser bra ut til nå :) Hun våknet glad og fornøyd i morges og vi hadde en fin samtale om at dette skulle bli en bra dag :Nikke:

5 timer siden, A4-livet skrev:

Jeg har en bokanbefaling til deg, Weebs: Mammasjokket. Bare få tak i den så fort som mulig, den er nok midt i blinken for deg akkurat nå :Nikke: 

Den fikk jeg til jul! Har ikke klart å presse den inn i timeplanen enda :bond: Men nå som leggetid som oftest funker bra så skal jeg prøve :tongue:

2 timer siden, Atziri skrev:

Håper dere har fått sove litt nå! Kan jeg få være så frekk å kuppe tråden med noen spørsmål? Siden du ikke kan protestere så kjører jeg på ;) Husker at du kjøpte deg cozyfix. Har du vært fornøyd med den? Endte du opp med å kjøpe den boka babyjournalen? Likte du den? Hilsen sliten barselkvinne som ikke har tid til å google... :P

Du har jammen meg god hukommelse :) Spørsmål er gøy!

Cozyfix har jeg vært veldig fornøyd med! Brukte den konstant til hun ble tre måneder. Nå er hun såpass stor at hun ligger i en fin stilling uten at jeg blir sliten eller må sitte i rare vinkler. Men jeg vet folk har brukt den enda lenger altså :)  Hun har sovet mange timer på Cozyfixen :babyjente: Anbefales en hel haug.

Babyjournalen er jeg også fornøyd med :) Den er ikke klissete og flau. Jeg fikk "Da jeg var liten" til jul og den var ikke noe for meg :P Der skulle du skrive flere sider med hva du følte da du fikk positiv graviditetstest osv. Jeg og to venninner kikket gjennom den og satt for det meste å himlet med øynene. Det er nok noen som kan skrive masse fine greier i den boka, men sånt er jeg dårlig til. Dessuten har jeg forferdelig stygg håndskrift :plystre:

Babyjournalen er mindre høytidelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Da jeg var liten til begge ungene (måtte jo kjøpe den samme til lillesøster). Mye som ikke er fylt ut der for å si det sånn :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også cozyfix og er kjempefornøyd! Her er mini blitt 7 måneder men jeg foretrekker å bruke den når jeg ammer selv om det også går fint uten. Den er gull for å avlaste skuldrene mine som er litt vonde! Absolutt et av mine beste kjøp! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, A4-livet skrev:

Jeg har Da jeg var liten til begge ungene (måtte jo kjøpe den samme til lillesøster). Mye som ikke er fylt ut der for å si det sånn :fnise: 

Det forstår jeg godt. Det må jo være markedets tjukkeste babybok :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en liten plan om å teste ut sprinkelsenga snart, men i natt tenkte jeg at vi sikkert kan selge hele senga :tongue: Hun hadde jo en periode der hun sov fra 9-2 på kvelden. Det var wild! Og i tillegg kunne jeg ligge litt borte fra henne om natta. I natt var det opp hver time fordi puppen hadde sklidd vekk fra henne. Kriseeee! :fnise: Jeg kommer til å få rekordlange brystvorter hvis dette skal fortsette :heks:

I går var jeg nødt til å ta en kjøretur før mannen kom hjem. Ti minutt bort og ti minutt hjem. Det var i tillegg da hun egentlig burde hatt en hvil så jeg tenkte at dette blir enten himmel eller helvete. Og det var så stille! Jeg vurderte å stoppe bilen for å sjekke at hun levde. Hun våknet og var litt sur da vi kom frem, men sovnet igjen på kjøreturen hjem. Oooog! Sov en halvtime i bilstolen i stua! Hva i alle dager.

Jeg har så lyst på Nugatti! Lurer på om det er sånn M tenker om pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M sover i fanget mitt. Jeg kjenner plutselig en lukt. Joda. Bæsjebleielekkasje. Jaja, jeg får bare sitte her til hun våkner :fnise: Ingen av oss har ull på oss, så det er i hvert fall ikke fare for flekker ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med soving i bilstol da! De er jammen meg rare disse små, ombestemmer seg fra dag til dag, når du først tror du har fått til en liten rutine så er det som om de lukter at du senker skuldrene litt og slår fullstendig helomvending! :bond:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Beccy87 skrev:

Så gøy med soving i bilstol da! De er jammen meg rare disse små, ombestemmer seg fra dag til dag, når du først tror du har fått til en liten rutine så er det som om de lukter at du senker skuldrene litt og slår fullstendig helomvending! :bond:

De er rare! Den verste plassen i verden én dag, fin plass å sove den neste :vetikke: 

Det er stadig noe nytt, jeg får bare venne meg av å ha forventninger om hvordan dagene skal se ut :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok plutselig M kveld kvart på sju :hakeslepp: Det var overhodet ikke meningen. Hun tok egentlig en liten lur i fanget mitt (hvor ellers) da ungene fant ut at nå skulle det bli full baluba i stua. Hun våknet selvsagt så jeg gikk inn på soverommet for å få litt ro. Og da sovnet hun skikkelig godt. Selvsagt med puppen i munn. Og det er ikke et pysete vakuum de lager! Det er ganske umulig å bare rykke ut puppen (hvis du vil unngå en brystvorte på flere centimeter), så jeg må ta en fing i munnen hennes for å komme meg løs. 

Jeg gav mannen en handleliste mens jeg lå og ammet. Iskaffe, bleier og gresk yoghurt. Han hadde kjøpt Libero 4! Altså fra 7 kg. Jeg trodde han hadde tatt feil, men det var visst med vilje. Hun var 6,2 kg for to uker siden :fnise: Egentlig aner jeg ikke hva hun veier. Det kan jeg sjekke i morgen :) Tviler på vekta viser 7 da ;) 

Nå må jeg høre om mannen er gira på å se Legion med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God aften! 

Nå er det fredag og vi har hatt Mannen-pizza. Igjen! :fnise: Vi pleier ikke å ha den så ofte altså. Forrige helg var det leeenge siden sist, så jeg har dagdrømt om den hver dag hele uka. Så i dag fikk jeg en reprise :nigo: Den er fyttirakkeren så god. Jeg er heldig som har en mann som lager god mat. Han er ikke så flink til å rydde etter seg, men det får heller være :tongue: De fleste dager kan det irritere meg grenseløst, men nå er jeg mett og god og fornøyd med det meste :biggrin:

Nå sitter jeg på laptopen så jeg tenkte å ta et langt innlegg med masse mas. Men nå har jeg mistet alt jeg tenkte på tidligere. Så det blir bare litt random info nå. 

M hadde en rekordlang hvil tidligere i dag. En to timers! :hakeslepp: Vi lå i senga begge to så jeg fikk tatt meg en lur jeg også. Deilig! Jeg sov ikke like lenge som henne da, så eg shoppet litt på iherb. Jeg synes ikke det er like moro med iherb lenger, de har gjort noe tull med frakten :P Men jeg tok en liten runde likevel. Alt til M selvsagt ;) 
Ammete (jeg har prøvd flere typer, denne var det best smak på :))
Kopp
Posegreier
Skje til posegreiene :)
Hirsemel

Ja, jeg gleder meg til at vi skal begynne med litt spising! Nå er M straks fire måneder. Ammingen har gått så fint og smertefritt at jeg tenker vi fortsetter et par måneder til med fullamming.

Hva mer har skjedd i dag da? Jo, jeg har trillet en tur. Det ble noen runder i nabolaget til hun sovnet. Hun lå og pludret til hun plutselig sovnet. Det var koselig :) Hun våknet sekundet vi gikk inn på butikken, men hun bare glodde uten å lage lyd. Noen minutter før vi kom hjem begynte skrikinga. Ikke så aller verst altså :P 
Da jeg var trillepike for en million år siden så kunne ryggen på baggen settes opp. Det hadde vært absolutt perfekt for M. Hobbyen hennes er liksom å bli bært rundt i huset for å glo. Så jeg tenker trillinga hadde gått mye bedre hvis hun kunne glodd på noe annet enn kalesjen. Men det går ikke i Bugabooen. Tipper hun kommer til å trives i sportsdelen :) 

Siden hele verden digger serien This Is Us så testet jeg ut første episode i dag. Og jeg ble IKKE skuffet! Salikatt. Ble rørt og allsalgs :grine: 

M er våken! Kan ikke lese gjennom teksten. Hun trenger tits ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljungaen vår hadde en sånn klaff i baggen, gull verdt for utålmodig baby som ville se ALT på tur! 
Men kanskje du kan være litt kreativ og bygge opp med noe klær/tepper/bok i vogna di for å få samme funksjon? :) 

Og denne 'This is us' som tydeligvis alle snakker om (jeg lever jo delvis under en stein og har ikke hørt om den tidligere), hvor ser man den da? Jeg trenger noe å fylle tiden på natten med! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

Og denne 'This is us' som tydeligvis alle snakker om (jeg lever jo delvis under en stein og har ikke hørt om den tidligere), hvor ser man den da? Jeg trenger noe å fylle tiden på natten med! :yvonne:

Det er TV3 :) Men mener de reklamerer for at den også er tilgjengelig på Viaplay (Viaplay free?) :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Har heller ikke hørt om den serien. Hva går den ut på? 

Henger så sykt etter på seriefronten etter vi fikk barn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...