Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

Det går opp og ned for søvnen på disse små, om en måneds tid er det 4 month sleep regression, så det er bare å glede seg :hoho: Det aller beste er bare å ta det man får der og da, så lenge hun sover skal hun få lov til å sove på mammaen, plutselig funker ikke dét heller. Jeg hadde klistremerkebaby den første tiden, og hun sov unntaksvis noe annet sted enn på meg på dagtid før hun ble 4 måneder, da var vogna plutselig fine greier. Alt går over!

Forstår det kan være vanskelig å glede seg på andres vegne når man helst vil oppleve det en gang til selv. Håper det går seg til med tiden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jr ble tre mnd begynte han plutselig å sovne klokka åtte på kvelden. M har sovnet kvart over ni én gang, ellers må jeg ligge og amme i søvn i en evighet. Tror ikke disse novemberbarna har fått med seg at de skal legge seg tidligere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg kjenner meg igjen i å være trist over å ikke kanskje oppleve dette igjen. Nå er jo ingenting 100% sikkert for oss, men mannen min gir tegn til at han egentlig ikke vil ha flere barn. Han er i 40-årene og syns han er for gammel for flere (siden det er uaktuelt å få nytt barn NÅ). Jeg får litt vondt i magen av å tenke på at jeg kanskje aldri får oppleve dette igjen... Men man vet jo aldri. Så prøver jeg å fokusere på hvor fantastisk det er akkurat nå. 

Nei altså, lite magi å spore rundt 3 mnd. Tror av og til babyen min sover minst av alle i hele verden, så nå for tiden blir jeg nesten sint av å høre om babyer som sover i vogn og diverse, eller med smokk eller klut eller whatever. :ler: 7 mnd nå og venter fortsatt på noe magisk! 

Enig, flaks de er søte. Veldig flaks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2017 den 12.40, Nautika skrev:

Det går opp og ned for søvnen på disse små, om en måneds tid er det 4 month sleep regression, så det er bare å glede seg :hoho: Det aller beste er bare å ta det man får der og da, så lenge hun sover skal hun få lov til å sove på mammaen, plutselig funker ikke dét heller. Jeg hadde klistremerkebaby den første tiden, og hun sov unntaksvis noe annet sted enn på meg på dagtid før hun ble 4 måneder, da var vogna plutselig fine greier. Alt går over!

Forstår det kan være vanskelig å glede seg på andres vegne når man helst vil oppleve det en gang til selv. Håper det går seg til med tiden :) 

Sleep regression har jeg hørt om. Det blir gøy :fnise: Jeg har også hørt om tre måneders krise, men vet ikke helt hva det er. Vi får se hva som skjer fremover. Det er jo viktig at hun sover så jeg har ikke samvittighet til å plage henne så mye med å legge henne her og der når hun 99 % av gangene bråvåkner :P

Det vil nok gå seg til med disse tankene jeg har nå. Jeg er jo heldig som har det så bra nå at jeg vil gjøre alt en gang til :)

På 19.2.2017 den 12.56, A4-livet skrev:

Da jr ble tre mnd begynte han plutselig å sovne klokka åtte på kvelden. M har sovnet kvart over ni én gang, ellers må jeg ligge og amme i søvn i en evighet. Tror ikke disse novemberbarna har fått med seg at de skal legge seg tidligere.....

Det er noen rebelske barn vi har fått oss! Godt jeg har en telefon å glo på imens, ellers hadde det vært noen kjedelige kvelder :tongue:

På 19.2.2017 den 16.02, Sisti skrev:

Ååh, jeg kjenner meg igjen i å være trist over å ikke kanskje oppleve dette igjen. Nå er jo ingenting 100% sikkert for oss, men mannen min gir tegn til at han egentlig ikke vil ha flere barn. Han er i 40-årene og syns han er for gammel for flere (siden det er uaktuelt å få nytt barn NÅ). Jeg får litt vondt i magen av å tenke på at jeg kanskje aldri får oppleve dette igjen... Men man vet jo aldri. Så prøver jeg å fokusere på hvor fantastisk det er akkurat nå. 

Nei altså, lite magi å spore rundt 3 mnd. Tror av og til babyen min sover minst av alle i hele verden, så nå for tiden blir jeg nesten sint av å høre om babyer som sover i vogn og diverse, eller med smokk eller klut eller whatever. :ler: 7 mnd nå og venter fortsatt på noe magisk! 

Enig, flaks de er søte. Veldig flaks. 

Det er ikke noen kjekke tanker, nei. 40 er de nye 30, kanskje han forandrer mening ;) Da jeg luftet tankene for en venninne foreslo hun at jeg kunne ta en "ops, pillene funket visst ikke", men det har jeg ikke samvittighet til altså :fnise: 

------

Jeg får snart besøk av en venninne og det første jeg tenkte var at "jess, da får jeg ryddet litt på kjøkkenet!" :fnise:  Helt forbarka tilfeldig fikk vi vite at vi må søke om barnehageplass innen 1. mars i går. What! Hun var jo nettopp i magen min og nå skal vi vurdere hvilken barnehage hun skal gå i? Faaack. Det blir litt av en kabal å legge opp permisjonen til mannen for å ordne det sånn at hun kan begynne i januar. Vi må forandre litt på min også. Æsj, hater sånn. Nå ble det plutselig mye greier på én gang.

...

Hoi, hoi. Dette skreiv jeg i morges. Det har ikke blitt noe ryddig av kjøkken, for å si det sånn. Vi har grått litt både jeg og M. Eller hun har grått en god del. Hun sov dårlig i natt og har fortsatt med den trenden i hele dag. Soving er visst tull og tøys. Mye bedre å være tusen tonn overtrøtt og skrike seg hås. Har prøvd det meste, til slutt endte jeg opp med en trilletur i regn og vind. Da sov hun hele 30 minutt :P Nå ligger jeg i senga og har ammet henne i søvn. Håper virkelig hun klarer å ta igjen litt søvn nå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med valg av barnehage da! 
Har dere mange i nærområdet å velge mellom?
Og er dere garantert plass i januar? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du kjenner på tristhet av å kanskje ikke skulle oppleve det igjen. Det er jo vemodig. Jeg tenker ofte sånn jeg og.. Jeg kan bli så dramatisk at jeg ser det som at livet snart er over! Da er man liksom ferdig med den fasen av livet og man får den aldri igjen.. Huff, jeg får helt angst når jeg virrer meg inn i den tankegangen der! Sånn skikkelig panikkangst - ikke klare puste normalt-angst. Men jeg savner ikke å gå gravid og hele den prosessen.. I hvert fall ikke fødsel! Men jeg tenker ofte på det øyeblikket man får den nyfødte på brystet og bare det å ha et spedbarn.. Likte ikke babyer før, men nå er jeg jo helt tussete etter de! 

Håper dere fikk sove litt! 

Og barnehageplass.. holdt på å glemme hele greia her vi også! Det hadde vært litt krise! Men er enig med deg, det føles så altfor tidlig å tenke på slikt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Marimba skrev:

Lykke til med soving, for dere begge to :) :natti:

Thanks! ;) M endte opp med å sove fire timer i strekk og det er veeeldig bra til å være henne! :biggrin: Satser derfor på en bedre dag i dag. Ser bra ut til nå! 

4 timer siden, Beccy87 skrev:

Spennende med valg av barnehage da! 
Har dere mange i nærområdet å velge mellom?
Og er dere garantert plass i januar? :)  

Vi har to i nærområdet som begge er gode valg. Må bare ringe og forsikre oss om at de ikke krever penger for de månedene vi tar opp en plass. Jeg vet at den ene ikke gjorde det tidligere, satser på de er like greie fremdeles. Aner ikke om vi er sikret plass :fnise: Vi er garantert i 2018, men har virkelig ikke peiling på når, liksom :daane: 

Ordner seg nok :plystre:

35 minutter siden, Carouselle skrev:

Skjønner godt at du kjenner på tristhet av å kanskje ikke skulle oppleve det igjen. Det er jo vemodig. Jeg tenker ofte sånn jeg og.. Jeg kan bli så dramatisk at jeg ser det som at livet snart er over! Da er man liksom ferdig med den fasen av livet og man får den aldri igjen.. Huff, jeg får helt angst når jeg virrer meg inn i den tankegangen der! Sånn skikkelig panikkangst - ikke klare puste normalt-angst. Men jeg savner ikke å gå gravid og hele den prosessen.. I hvert fall ikke fødsel! Men jeg tenker ofte på det øyeblikket man får den nyfødte på brystet og bare det å ha et spedbarn.. Likte ikke babyer før, men nå er jeg jo helt tussete etter de! 

Håper dere fikk sove litt! 

Og barnehageplass.. holdt på å glemme hele greia her vi også! Det hadde vært litt krise! Men er enig med deg, det føles så altfor tidlig å tenke på slikt! 

Det er fort gjort å havne i et sånt sort hull når man først begynner med negative tanker. Det hender jeg begynner å tenke på at folk jeg gikk på skole med allerede har tre barn og hvorfor kom jeg i gang så sent, hvorfor var jeg årevis i et elendig forhold osv osv. Men jeg må bare snu det til at alt det tullet jeg gikk gjennom gjorde at jeg og mannen fant hverandre når vi begge var klare for det. 

Enig, baby på brystet... Det er det sykeste og beste jeg har opplevd i hele mitt liv. Tror ikke noe kommer til å slå det øyeblikket :rodmer:

Vi burde fått en brosjyre om barnehager på helsestasjonen! Jeg fikk hundre brosjyrer om vaksiner liksom :tongue:

------

Travel uke! Når jeg har ting planlagt for hver eneste dag så blir jeg helt stressa. Jeg trenger hvile :tongue: Og styr og stell med permisjon, barnehage, NAV... Det ser ut som jeg må ha en periode med ulønnet permisjon. Ikke krise. Det betyr jo kanskje at jeg får være litt lenger hjemme med yndlingspersonen min ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg gar sniklest dagboka di ei stund nå, og nå mår jeg leste om at du savner gravid-tiden, så kan du jo få en reminder fra ei som er veldig fødeklar. Veldig.

Jeg er i uke 39+5 og har vært satt ut av spill pga bekkenløsning siden uke 20. Bekkenløsninga har de siste fire ukene vært veldig ille. Jeg bruker ett år på å enten snu meg i senga, eller komme meg ut av senga. Begge deler gjøres med smerter, føles ut som at bekkenet revner og at det lirkes en kniv rundt omkring der nede. Så da er det jo en god ting at jeg må renne på do totusenogni ganger om natta. Dersom jeg flater ut på sofaen kan jeg bare glemme å komme meg opp derfra uten hjelp. Om jeg havner på ryggen, blir jeg liggende. Se for deg ei ku på rygg med fotene opp. Den er stuck. 

Også har jeg klart å dra på meg en forkjølelse, med sti på begge øynene. Hipp hurra for at immunforsvaret ikke funker som det skal som gravid. Yes! Det var kirsebæra på toppen av kaka. 

Det er virkelig en fryd å vente på en fødsel som aldri skjer..

Spenninga ved graviditet gjelder for alle andre enn den høygravide..

Sikker på at det frister med enda et svangerskap?

Fin dagbok du har forresten :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten sikker på at dere har garantert barnehageplass fra enten 1.november eller 1.desember. De flytta jo fristen med to måneder i fjor, men så mener jeg de slengte med novemberbarna i siste liten. 

Her i kommunen var søknadsfristen 31.januar.... Så ikke bare har vi søkt, men sent fredag kveld fikk vi jaggu tildeling også! Vi var heldige og fikk førstevalget vårt og oppstart i august. Da er han jo bare 11 mnd, men siden jeg skal jobbe deltid slipper han å være der så mye i starten. Shit, jeg gruer meg:icon_frown: Han flytta på eget rom i går, og selv om han ikke ser ut til ha noe imot det, var det vemodig for mamman :cry3: Hvordan skal det bli å sende han i bhg liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslaget om rett på plass også for barn født i november er på høring,  men de regner med at det blir vedtatt (Fint å ha høring da,  meen).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kala skrev:

Hei! Jeg gar sniklest dagboka di ei stund nå, og nå mår jeg leste om at du savner gravid-tiden, så kan du jo få en reminder fra ei som er veldig fødeklar. Veldig.

Jeg er i uke 39+5 og har vært satt ut av spill pga bekkenløsning siden uke 20. Bekkenløsninga har de siste fire ukene vært veldig ille. Jeg bruker ett år på å enten snu meg i senga, eller komme meg ut av senga. Begge deler gjøres med smerter, føles ut som at bekkenet revner og at det lirkes en kniv rundt omkring der nede. Så da er det jo en god ting at jeg må renne på do totusenogni ganger om natta. Dersom jeg flater ut på sofaen kan jeg bare glemme å komme meg opp derfra uten hjelp. Om jeg havner på ryggen, blir jeg liggende. Se for deg ei ku på rygg med fotene opp. Den er stuck. 

Også har jeg klart å dra på meg en forkjølelse, med sti på begge øynene. Hipp hurra for at immunforsvaret ikke funker som det skal som gravid. Yes! Det var kirsebæra på toppen av kaka. 

Det er virkelig en fryd å vente på en fødsel som aldri skjer..

Spenninga ved graviditet gjelder for alle andre enn den høygravide..

Sikker på at det frister med enda et svangerskap?

Fin dagbok du har forresten :)

Har ingen problemer med å skjønne at du er fødeklar, stakkar :ohmy: Min egen graviditet kunne jeg lett gjentatt. Vet ikke helt om jeg har fortrengt litt nå, men såvidt jeg husker så var halsbrann det største problemet mitt. Og etter at jeg oppdaget Gaviscon så var det jo faktisk ikke et problem lenger :tongue: Sneik meg inn på profilen din og fant ut at dette er nummer to. Gratulerer! Håper det skjer noe snart. Litt vanskelig å kjøre på med triks for å sette i gang fødsel når du er i så dårlig form  :daane: 

2 timer siden, Hønselouisa skrev:

Jeg er nesten sikker på at dere har garantert barnehageplass fra enten 1.november eller 1.desember. De flytta jo fristen med to måneder i fjor, men så mener jeg de slengte med novemberbarna i siste liten. 

Her i kommunen var søknadsfristen 31.januar.... Så ikke bare har vi søkt, men sent fredag kveld fikk vi jaggu tildeling også! Vi var heldige og fikk førstevalget vårt og oppstart i august. Da er han jo bare 11 mnd, men siden jeg skal jobbe deltid slipper han å være der så mye i starten. Shit, jeg gruer meg:icon_frown: Han flytta på eget rom i går, og selv om han ikke ser ut til ha noe imot det, var det vemodig for mamman :cry3: Hvordan skal det bli å sende han i bhg liksom?

Kult, kult :) 

31. januar! Galskap. Forstår at du gruer deg. Jeg har egentlig ikke tenkt på det før nå. Det er jo så lenge til. Men nå ble det plutselig snart! Fy fader :grine:

1 time siden, Porcelain skrev:

Forslaget om rett på plass også for barn født i november er på høring,  men de regner med at det blir vedtatt (Fint å ha høring da,  meen).  

Det var dette som stod på kommunens hjemmeside. Ikke helt offisielt, men så og si offisielt likevel :P 

-------

Hurra for voksentid på kvelden! Fikk fem minutter ;)  Men det var uansett ikke topp stemning i stua så jeg kunne like godt legge meg. As we speak har jeg en liten babyhånd på ryggen min og det er mye koseligere :ninuskapus:

Det er så vanskelig å få gjort ting som tidligere var null problem. I to uker har jeg tenkt at jeg må lete i kjelleren etter en joggesko. Ja, én joggesko. Finner bare den ene! Helt teit. Men inni hodet mitt har jeg allerede gitt opp letingen, så jeg skal kjøpe nye. Jeg vil ha akkurat like, så nå må jeg bare gå ned og hente den sånn at jeg kan sammenligne de jeg har funnet på nettet. Det har jeg planlagt i fire dager nå. I dag har jeg ikke dusjet engang :P  Men det virker ikke som om M bryr seg, og det hadde ikke blitt noe action likevel :fnise: 

Sove nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! I går tok M kveld halv ni! Det var egentlig ikke planlagt, men vi var på farten og de faste lurene hennes ble helt ødelagt, stakkar. Så da vi kom hjem gikk vi rett på soverommet for å få en skikkelig lur. Da hun våknet halvannen time senere var hun helt lost in space, så da var det bare på med pyjamas og tilbake til sengs :) Flink jente! 

I går var hun veldig søt etter nattens bleiebytte. I stedet for å strekke seg etter puppen så bare trykket hun på den med hendene sine (som en katt) til hun sovnet. 

Nå er det snart frisør! Jeg har pumpet meg tilfelle hun blir sulten, men jeg skal bare stripe det og stikke derfra med vått hår. Kan ikke ta så lang tid vel? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg blitt litt mer blond! Det tok lenger tid enn jeg hadde trodd :P Heldigvis var Babyhviskeren (mamma) barnevakt. M har totalt glemt ut hvordan en tåteflaske funker. Hun hadde fått i seg bittelitt før hun bare lå og slikket på den med et forvirret blikk. Hun hadde testet med skei også, men det var visst det verste hun hadde opplevd :fnise: Hun sov da jeg kom hjem så det hadde ikke vært krise. Men barnevakt over en lengre periode er tydeligvis uaktuelt. 

Jeg aner ikke hvordan håret ser ut egentlig. Jeg gikk som sagt med vått hår i en dott. På lørdag skal vi i selskap så jeg får sjekke ut resultatet da :tongue: I morgen tidlig er det 3 måneders kontroll! Spent på de sprøytene... 

Vi ligger i senga. M har sovet i 30 minutt allerede. Kanskje jeg skal lure meg inn i stua :lur: I dag fikk jeg forresten gallesåpe i posten! Ull, nå skal du bli flekkfri!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også nysgjerrig på den gallesåpa ;) Jeg kastet alt for mange fine ullklær med "kledelige" sennepsgule flekker utover hele ryggen da mini-m var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har prøvd gallesåpe nå og det ser ut til at det fungerer altså :jepp: Bare fått prøvd på mørke plagg foreløpig da, det er jo litt vanskeligere å sammenlikne før og etter da.

Høres ut som om M og M har samme dårlige flasketeknikken. Hun skjønte absolutt ingen ting :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi ingen hvite ullklær, men jeg har så langt ingen problemer med å få vekk bæsj fra ulykkesbodyer. Jeg bruker henda og gnir klærne med Milo og lunkent vann. Funker fjell, men som sagt, jeg har ikke prøvd på helt lys ull.

Utover det, gallesåpe er da bomb på fettflekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Beccy87 skrev:

Lykke til på kontroll i dag. 

Kom med oppdatering på hvordan det går med den gallesåpa da! ;) 

Takk! Det gikk sånn passe :fnise:

Det skal jeg! Prosjektet er ikke ferdig enda :) 

4 timer siden, miore skrev:

Jeg er også nysgjerrig på den gallesåpa ;) Jeg kastet alt for mange fine ullklær med "kledelige" sennepsgule flekker utover hele ryggen da mini-m var liten.

Sååå surt med de flekkene altså :( 

3 timer siden, A4-livet skrev:

Jeg har prøvd gallesåpe nå og det ser ut til at det fungerer altså :jepp: Bare fått prøvd på mørke plagg foreløpig da, det er jo litt vanskeligere å sammenlikne før og etter da.

Høres ut som om M og M har samme dårlige flasketeknikken. Hun skjønte absolutt ingen ting :ler:

Den første testen var ikke vellykket! Må prøve en ny teknikk neste gang. Jeg gir ikke opp ;) 

Hun er helt lost in space den jenta der. Før jeg hadde trappet ned på medisinene mine fikk hun jo flaske morgen og kveld uten problem. Men etter et par måneders pause var tydeligvis alt glemt :a034:

2 timer siden, Marimba skrev:

Hæ? 3 måneder allerede :klo: 

Fy så fort tida går! 

Det går helt ærlig altfor fort! :bond:

1 time siden, Hønselouisa skrev:

Nå har vi ingen hvite ullklær, men jeg har så langt ingen problemer med å få vekk bæsj fra ulykkesbodyer. Jeg bruker henda og gnir klærne med Milo og lunkent vann. Funker fjell, men som sagt, jeg har ikke prøvd på helt lys ull.

Utover det, gallesåpe er da bomb på fettflekker!

Ullklærne jeg har fått flekker på er rosa og grå og det gule lyser veldig opp :tongue: Jeg har ikke prøvd å gni Milo direkte på flekken. Nok en teknikk som kan testes :) 

------

Gallesåpe. Etter at jeg hadde bestilt flytende såpe fortalte svigerinnen min at såpestykket er best og varer lengst. Fork. Jaja! På flasken stod det at enten kunne såpen helles direkte i kammeret for vaskemiddel eller blandes med vann og ta på flekken Jeg testet det letteste og helte i vei. Ikke noe effekt :P Så neste test blir å blande med vann :) 

Og kontrollen! M var sååå trøtt at hun var helt rød rundt øynene. Det var selvfølgelig midt i luren hennes så hun var ikke en lykkelig baby. Orket nesten ikke å løfte hodet da hun lå på magen. Trøttheten var veldig hendig da det kom til vaksinene. Hun var så glad for å bli ferdig med alt tullet at hun sovnet med en gang. Hadde ikke energi til å gråte :fnise: Så da krysser vi fingrene for at hun ikke får så voldsomme reaksjoner... Barn født etter 1. november 2016 får en ny vaksinemiks. Mot hepatitt B i tillegg. Det er en veldig snill vaksine når den tas alene, men de vet ikke helt nå som den blandes med resten. Derfor ville de ha tilbakemelding hvordan baby reagerer. Bra, håper jeg! :opplyser:

Vi skal tilbake neste måned der hun forhåpentligvis er mer klar for å imponere hs med nakkestyrken sin :P 

Vekt og lengde! 6200 gram og 60 cm. Hun lå bittelitt over snittet på vekta, men det var jo ikke negativt akkurat ;) 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...