Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

Våre tar heller ikke smokk og jeg synes egentlig det er like greit. Da slipper man å venne dem av det når de blir store og at de våkner tusen ganger i løpet av natta fordi de har mistet smukken og du må stappe den inn igjen. Da våkner de nemlig bare tusen ganger i løpet av natta uten grunn isteden... - en kamp mindre..  :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, A4-livet skrev:

Hun høres litt ut som jr da han var baby. Kunne absolutt ikke legge han fra meg når han sov, våknet så fort han kom en cm vekk fra kroppen min.... Men etter noen mnd kunne han sove i vogna da, det var utrolig deilig. Følte meg så utrolig fri når jeg kunne ta meg en kopp kaffe mens han sov. Varm til og med :ler: Jeg tror jeg har gitt opp smokk og innfunnet meg med at jeg ikke lager smokkebarn. Men om den du bestilte nå funker på din M så ender jeg nok opp med å bestille en selv :jepp: 

Han sov i vogna inne? Her må vi time trilleturer til når hun skal sove. Og hun sovner vanligvis raskt når vi begynner å gå. Hmmm. Trille rundt i gangen til hun sovner? :lur:

Jeg skal oppdatere dere på hvordan Prosjekt smokk ender ;) 

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Våre tar heller ikke smokk og jeg synes egentlig det er like greit. Da slipper man å venne dem av det når de blir store og at de våkner tusen ganger i løpet av natta fordi de har mistet smukken og du må stappe den inn igjen. Da våkner de nemlig bare tusen ganger i løpet av natta uten grunn isteden... - en kamp mindre..  :P 

Gode argumenter ;) Men smokk fungerte så greit i den lille perioden hun tok den. Hun roet seg i vogna hvis hun gråt, det hendte til og med at hun hvilte for seg selv på dagtid :daane:

------

"Ja, forresten. Peder sa at Nora (gårsdagens superbaby som sovner overalt) elsket vippestolen! Hun sovnet ofte der også."

What the fuck, baby? M digger ikke vippestolen. Hun kan sitte der en stund mens vi spiser (og gir henne oppmerksomhet imens), men hun har det ikke ekstremt gøy liksom. Da mannen sa dette fant jeg frem vippestolen og satt M foran TV-en. Litt klaging, men ikke så veldig mye. Jeg vippet og vippet og vippet. Plutselig ser jeg at øynene sklir igjen! Herregud, suksess. Det varte bare to minutter, men likevel :P 

Nå ligger hun på puppen. Jeg prøvde å lure henne med smokk da hun våknet sånn halvveis, men no such luck.

Nå har jeg skikkelig lyst på noe tullemat. Ostepop kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen smokk her hellet 😂 Funket noen veldig få uker, så var det bråslutt. Like greit syns jeg! Nå som hun er 6 mnd ser jeg ingen situasjon hvor det hadde vært godt at hun tok det heller 😉 Tror smokkenektebarn er vanlig! I går hadder jeg barseltreff hos meg, vi var tre stykker og ingen sin baby bruker smokk 👌 Intelligens 😂😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smokkenekt her også! Tror rett og slett smokk er litt ut blant dagens babyer.. Passé! So Yesterday! Vil heller bli sett uten bleie enn med smokk! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, miore skrev:

:lur: Mannen har akkurat vært i Sverige og kjøpt masse brus og:  

CHEEZ.jpg

Jeg vil til Sverige! Faderina, nå er det flere år siden jeg var der sist :( Det ble chips, dip og Påskeegg! :biggrin:

13 timer siden, maja87 skrev:

Ingen smokk her hellet 😂 Funket noen veldig få uker, så var det bråslutt. Like greit syns jeg! Nå som hun er 6 mnd ser jeg ingen situasjon hvor det hadde vært godt at hun tok det heller 😉 Tror smokkenektebarn er vanlig! I går hadder jeg barseltreff hos meg, vi var tre stykker og ingen sin baby bruker smokk 👌 Intelligens 😂😉

Tydeligvis mye mer vanlig enn jeg var klar over! Greit å vite at folk overlever uten ;) En haug med intelligente babyer ute og går altså :5:

13 timer siden, Carouselle skrev:

Smokkenekt her også! Tror rett og slett smokk er litt ut blant dagens babyer.. Passé! So Yesterday! Vil heller bli sett uten bleie enn med smokk! 

Du har helt sikkert rett! Det var nok en artikkel om det i det nyeste BB (Babyer & Bleier) :Nikke:

------

Jeg har masse greier å skrive (ingenting groundbreaking altså, bare vanlig mas), men jeg bør sove. M ligger på puppen og mannen snorker. Det er bare sånn sovesutting hun driver med nå. 

I dag har vi besøkt bestemoren min. Hun som nærmer seg 90 og mente at jeg hadde en bortskjemt baby da hun var to uker (eller noe sånt). "Det er viktig å være streng fra dag én!" Etter det har hun ikke sagt noe negativt heldigvis. Nå er det bare skryt å få. M er rund og god så vi snakket om hvor heldig jeg er med amming. Hun var visst ikke det, og hun fortalte hvordan hun styrte på når de verken hadde strøm eller isolert hus. Primus, vann som frøs og babyer med hundre lag ull. Hvordan hun orket å lage fire barn forstår jeg ikke :fnise:

Sove! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, en ting til. I går hadde M på seg en kjempemyk og stretchy ullbody fra Cubus. Det var første gang hun brukte den og jeg var ekstremt fornøyd! Men så hadde hun selvsagt en monsterbleie og klok av skade kastet jeg bodyen til vask med en gang. Men flekken går for fader ikke vekk! Prøvde to vask i går, den lå til bløt i natt og to nye forsøk i dag. To ulike flekkfjernere, null suksess. Så nå har jeg en lyserosa body med en sennepsgul rygg. Må prøve zalotrikset i morgen :P 

Søren altså. Hun har jo aldri sånne bleier! Det har kanskje skjedd to ganger tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eeeer så surt når de ødelegger klærne på den måten! 
Har ingen tips å komme med desverre, hadde samme opplevelse med en kjempe fin hvit ullbody når Trollet var liten og den endte i søppla... :icon_frown:

Jeg fatter heller ikke hvordan de orket å få opptil ti unger i gamle dager.. men så når jeg tenker meg om så innser jeg jo at de hadde vel ikke akkurat så mye valg.. Ti unger eller valget mellom en strikkepinne eller ingen sengekos lissååmm :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve sånn gallesåpe? :vetikke: Det skal være bra mot flekker, men jeg aner ikke om man kan bruke det på ull :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gallesåpe funker på ull. ClasOhlson har :nigo:

Ellers kan det funke å bleke i sollys, men det er kanskje ikke så mye av det for tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Beccy87 skrev:

Det eeeer så surt når de ødelegger klærne på den måten! 
Har ingen tips å komme med desverre, hadde samme opplevelse med en kjempe fin hvit ullbody når Trollet var liten og den endte i søppla... :icon_frown:

Jeg fatter heller ikke hvordan de orket å få opptil ti unger i gamle dager.. men så når jeg tenker meg om så innser jeg jo at de hadde vel ikke akkurat så mye valg.. Ti unger eller valget mellom en strikkepinne eller ingen sengekos lissååmm :sprettoy:

Kaste den bodyen sitter langt inne altså. Den var jo helt ah-mazing :( 

Kanskje de tusen ungene var verdt det når de ble store nok til å hjølpe til på garden :fnise: Strikkepinne får meg til å grøsse langt inn i sjela :sjokkbla:

7 timer siden, Leopanter skrev:

Hva med å prøve sånn gallesåpe? :vetikke: Det skal være bra mot flekker, men jeg aner ikke om man kan bruke det på ull :klo:

Gallesåpe skal testes! Klag på forum og du skal få løsningen, ass :danse:

6 timer siden, Nautika skrev:

Gallesåpe funker på ull. ClasOhlson har :nigo:

Ellers kan det funke å bleke i sollys, men det er kanskje ikke så mye av det for tiden :P

Lite sol, så da blir det Clas Ohlson i stedet :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sovinga høres veldig ut som T.  Ble stort sett sittende med sovende baby oppå meg, vi fikk ei kjempefin vugge -  den lå han i ti ganger, liksom. Og den ene gangen våkna han etter sånn to minutter.  Jeg har sikkert sagt det før, men min strategi ble etterhvert å innfinne meg med (altså, prøve :p)  situasjonen, og å tenke på at det blir bedre.  For det blir det altså!  Selv om han nå, som snaaart 2 åring fortsatt er skikkelig kosete nærhetsunge, så ligger han ikke oppå meg og sover lenger liksom.  Og det er en stund siden det gikk over. 

Trilling funka på dagtid etterhvert da, spesielt etter at vi bytta til sportsdelen.  Da sov han så lenge vogna var i bevegelse .  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Porcelain skrev:

Den sovinga høres veldig ut som T.  Ble stort sett sittende med sovende baby oppå meg, vi fikk ei kjempefin vugge -  den lå han i ti ganger, liksom. Og den ene gangen våkna han etter sånn to minutter.  Jeg har sikkert sagt det før, men min strategi ble etterhvert å innfinne meg med (altså, prøve :p)  situasjonen, og å tenke på at det blir bedre.  For det blir det altså!  Selv om han nå, som snaaart 2 åring fortsatt er skikkelig kosete nærhetsunge, så ligger han ikke oppå meg og sover lenger liksom.  Og det er en stund siden det gikk over. 

Trilling funka på dagtid etterhvert da, spesielt etter at vi bytta til sportsdelen.  Da sov han så lenge vogna var i bevegelse .  

Det var pga. dette at jeg ikke turte å kjøpe vugge på forhånd. Nå låner vi en, men der har hun sovet totalt to ganger. Den ene gangen varte i to minutt så det teller vel ikke :fnise:

Min strategi er den samme som din :) Prøve å ignorere at kjøkkenet ser herpa ut og bare nyte at denne klumpen trenger meg :hjerte: 

Hun kan sove i vogn, men sover kun den faste tiden sin. Så jeg ser på klokka når det er på tide å dra seg hjem igjen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God dag! Eller god natt. Nå er det i teorien blitt morsdag. Min første morsdag! :biggrin: Jeg husker veldig godt morsdagen i fjor. Da hadde jeg store forhåpninger om positiv graviditetstest, men fikk mensen i stedet for :angry: Dårlig dag :P Meeen det viste seg jo å være siste mens før lille tjukkasen vår ble unnfanget :nori:

I kveld funket leggetid. Men jeg var trøtt selv så jeg ble liggende å slappe av i senga lenge etter hun sovnet :tongue: 

I dag tok jeg M med meg på trilletur til byens eneste blomsterbutikk for å kjøpe blomster til mamma. Men der var det stappfullt. Har aldri sett på maken. Så vi snudde :P Angrer selvsagt nå, men jeg fikk litt panikk da jeg gikk inn der med vogna. Iskaldt ute, varmt og trangt inne. Pluss en sovende M som for all del ikke måtte våkne. Så mamma får presang på mandag i stedet. Da skal hun være barnevakt på formiddagen mens jeg får brows on fleek :nigo:  Jeg gleder meg skikkelig. Har sjelden følt meg så lite fresh som jeg gjør nå for tiden. Det jækla håret (har frisørtime om halvannen uke :phaedra:) som er konstant i en dott og aldri blir vasket, joggebukse, ammevennlige vide topper med gulp på... Jeg tror jeg er blitt immun mot lukta  :klo:

M er så søt for tiden. Hun synes det er fryktelig kjedelig å slappe av. Hun driver med sit-ups hele dagen. Det er så morsomt å se hvor hardt hun jobber. Og når jeg lar henne "sitte" i fanget (holder henne selvsagt, den lille kroppen er ikke klar for sitting enda selv om hun tror det selv) så er hun skikkelig fornøyd. Hvis jeg tuller med henne så ler hun seg skvett ihjel. Jeg dør altså. Vi ender opp med å le like høyt :strix:

Leggetid for voksne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ''mammaperm looken'' er ikke å trakte etter altså! Merker jeg har fått den ganske greit på plass selv og gleeeder meg til neste lønning så jeg kanskje kan få gjort noe med den etterveksten som gror som et uvær her. 
Høres deilig ut med både bryn og frisør time! :) 

Husk å filme M litt innimellom da! Jeg sitter her med tårer i øynene når jeg seg igjennom noen av de små snapchat filmene jeg har lagret av Trollet når han var bitteliten. Så koselig å se tilbake på! ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med første morsdag vel overstått! :) Dette var vel den første jeg har opplevd hvor jeg faktisk fikk oppvartning, mannen har nemlig nesten alltid vært bortreist under morsdag (og Valentine´s Day) :kjefte: 

Godt det er flere som føler seg ufreshe! Jeg er helt sjokkert over meg selv over hvor raskt jeg begynte å gi f... Jeg tar liksom på meg det som føles mest komfortabelt eller praktisk, så her er det treningstights i skjønn harmoni med ullgensere eller bluser.. Håret er 90 % av ukedagene uvasket. Alltid i dott eller hestehale, selv om natten. Og mørke ringer under øynene er den nye øyeskyggen :fnise: Jeg er superfornøyd med meg selv de dagenen jeg går ut av huset og faktisk har mascara! Og jeg som alltid lurte på hvorfor småbarnsmødre måtte se så triste og utstelte ut, hvor vanskelig kunne det være liksom :fnise: Skrekken var å være usminket med barnevogn og allværsjakke :laugh: Hahaha.. Livet altså. Nå er jeg selv en superhet kandidat for "Bli Ny". Jeg ser definitivt ut som "Før"-bildene på daglig basis  :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
21 timer siden, Beccy87 skrev:

Den ''mammaperm looken'' er ikke å trakte etter altså! Merker jeg har fått den ganske greit på plass selv og gleeeder meg til neste lønning så jeg kanskje kan få gjort noe med den etterveksten som gror som et uvær her. 
Høres deilig ut med både bryn og frisør time! :) 

Husk å filme M litt innimellom da! Jeg sitter her med tårer i øynene når jeg seg igjennom noen av de små snapchat filmene jeg har lagret av Trollet når han var bitteliten. Så koselig å se tilbake på! ;)  

Den etterveksten kommer så raskt! Jeg er begynt å stripe håret nå i stedet for å helbleke det sånn som jeg gjorde før Prosjekt Gravid, så overgangen blir heldigvis ikke så ekstrem :P 

Jeg har masse småfilmer av M :) De 10 første er når hun hikker. Det syntes jeg tydeligvis var ekstremt morsomt i starten :fnise: 

11 timer siden, Carouselle skrev:

Gratulerer med første morsdag vel overstått! :) Dette var vel den første jeg har opplevd hvor jeg faktisk fikk oppvartning, mannen har nemlig nesten alltid vært bortreist under morsdag (og Valentine´s Day) :kjefte: 

Godt det er flere som føler seg ufreshe! Jeg er helt sjokkert over meg selv over hvor raskt jeg begynte å gi f... Jeg tar liksom på meg det som føles mest komfortabelt eller praktisk, så her er det treningstights i skjønn harmoni med ullgensere eller bluser.. Håret er 90 % av ukedagene uvasket. Alltid i dott eller hestehale, selv om natten. Og mørke ringer under øynene er den nye øyeskyggen :fnise: Jeg er superfornøyd med meg selv de dagenen jeg går ut av huset og faktisk har mascara! Og jeg som alltid lurte på hvorfor småbarnsmødre måtte se så triste og utstelte ut, hvor vanskelig kunne det være liksom :fnise: Skrekken var å være usminket med barnevogn og allværsjakke :laugh: Hahaha.. Livet altså. Nå er jeg selv en superhet kandidat for "Bli Ny". Jeg ser definitivt ut som "Før"-bildene på daglig basis  :fnise: 

Thanks :nigo: Det var ikke så mye direkte oppvartning her heller, men jeg fikk nå frokost pluss at han ryddet og støvsugde. Så egentlig en ganske bra morsdag ;) 

Praktiske klær er liksom the shit akkurat nå :P Og når jeg må se halvveis okei ut så velger jeg enten ansikt eller hår. Orker ikke å både fikse håret OG sminke meg. Det får være grenser :tongue: M derimot ser alltid bra ut. Hadde aldri trodd jeg skulle bry meg om at klærne hennes matcher, men jeg blir faktisk halvveis sur hvis de fineste klærne hennes er til vask :huh:

-------

Eyebrows on fucking fleek, altså! Det er så sykt deilig. Nå er det i hvert fall én ting som ser bra ut her :fnise: Skjønner ikke hvordan det går an å transformere øyenbryn på den måten. Jeg beundret dem i speilet hele veien hjem. Jeg var rett og slett en fare i trafikken. 

I natt sov M fra halv tolv til fem! Etter det spiste hun hver time til vi stod opp klokka ni, men likevel deilig å sove så lenge i strekk :) Jeg begynner å lure på om det nærmer seg Prosjekt Sprinkelseng. Da hun sovnet etter amming flyttet jeg henne på min side av sengen uten at hun krevde kroppskontakt for å sovne igjen. Hvis dette fortsetter... Ikke at det haster for min del. Jeg sover godt uansett. 

Jeg har funnet frem siklesmekkene hennes. Hun blåser bobler hele dagen når hun snakker. Ser ut som en krabbe :) 

Trøst-smokken kom i dag. Det var ikke umiddelbar suksess :fnise: Prøver litt mer senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig natt dot com :( Ikke at vi prøvde oss på Prosjekt Sprinkelseng, men det hadde vært helt umulig i natt :P Stakkars M, det er ikke hennes feil. Hun hadde tydeligvis behov for en million tonn kroppskontakt og kos. Det hadde vært topp hvis det ikke hadde vært for at jeg føler meg som en brukt tøffel. Jeg både frøys og svettet hele natt sammen med vondt over hele kroppen. Tipp topp stemning. Nå er det svetting og hodepine. Isj, altså. 

Det er hakket mer krevende å være dårlig når du har en baby. Nå sover hun heldigvis i fanget mitt. Håper hun tar en lang hvil. Det vil si 45 minutt hvis jeg er heldig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er blitt bedre. Har klart meg på to Paracet i dag :) Vi tok oss en lang hvil i senga tidligere. 

Ifølge PregLife og Wonder Weeks skal vi være midt i utviklingstrinn 3 nå og M skal være sur og sint. Det er hun ikke :P Det eneste hun er begynt med er å sette i gang med skikkelig gråting hver gang hun våkner. Ser seg ikke rundt engang før hun begynner. Hun er ganske lett å trøste da. Vet ikke hva hun er redd for jeg, at hun er alene? 

Hun kommer stadig med flere og flere lyder. Det er så gøy! Hun kjefter noe voldsomt hvis hun ikke er fornøyd. Brøler ut :fnise: Og hun lever virkelig opp til navnet hun fikk da vi så henne på ultralyd i uke 12. Sprellus :nigo: Hun har party på stellebordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lagt merke til noen utviklingstrinn hittil. Nå har jeg ikke den oversikten over springende heller, kanskje jeg hadde tolket en del ting annerledes om jeg visst at hun skulle være midt i et sprang. I dag turte jeg ikke la M ligge på stellematta på gulvet, var redd hun skulle skyve seg utfor kanten og skalle bakhodet i gulvet :fnise: Ikke mye stilleligging her heller med andre ord, med en gang bleia er av er det ned med beina i underlaget og vrikke på rumpa :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...