Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Weebs skrev:

eg tenkt meg litt mer om da klokka var ni i kveld og M oppførte seg som om hele verden gikk imot henne så hadde jeg lagt oss på soverommet og ammet i stedet for å gjøre det i stua. Nå har hun sovet i 2,5 time og rett og slett tatt skikkelig kveld :ohmy: Mannen har jo bursdag i tillegg så da hadde vi hatt tidenes sjanse for...feiring :lur: Neste gang :P 

Lurer på når hun har tenkt å våkne :klo: Jeg vil legge meg :veslejenta:

Høres ut som om :hjerte: leggetid :hjerte: nærmer seg her også, jo! Gratulerer til mannen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, miore skrev:

Høres ut som om :hjerte: leggetid :hjerte: nærmer seg her også, jo! Gratulerer til mannen :) 

Tenkte å prøve meg på det ved neste meltdown ;) Spørs om hun godtar at jeg sniker meg opp... Spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble kaker og kaffe i går. Vi var ikke så mange, men mannens familie er litt for høylytte for min smak. Et par bruker høreapparat og hører null når det er lyder fra alle kanter. Så da ender de opp med å snakke enda høyere!! Det blir litt mye for en sart sjel :P 

I dag lurte jeg meg opp mens hun fremdeles sov for å rydde etter selskapet. Orket ikke det i går kveld. Da lå vi som noen slakt på sofaen. Eller jeg satt som et slakt med Cozyfixen og baby ;) Jeg fikk også pumpet meg! I kveld skal vi nemlig ha barnevakt et par timer :biggrin: Venstre pupp gav meg 100 ml og høyre gav meg null :P Prøver igjen senere. 

Jeg er trøtt som en...vet ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Weebs skrev:

Det ble kaker og kaffe i går. Vi var ikke så mange, men mannens familie er litt for høylytte for min smak. Et par bruker høreapparat og hører null når det er lyder fra alle kanter. Så da ender de opp med å snakke enda høyere!! Det blir litt mye for en sart sjel :P 

I dag lurte jeg meg opp mens hun fremdeles sov for å rydde etter selskapet. Orket ikke det i går kveld. Da lå vi som noen slakt på sofaen. Eller jeg satt som et slakt med Cozyfixen og baby ;) Jeg fikk også pumpet meg! I kveld skal vi nemlig ha barnevakt et par timer :biggrin: Venstre pupp gav meg 100 ml og høyre gav meg null :P Prøver igjen senere. 

Jeg er trøtt som en...vet ikke. 

Hørtes ut som en liten koselig feiring, selv om rydding etter sånt er noe dritt (for ikke snakke om et høyt støynivå) :P Kos dere med barnevakt i kveld! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyt støynivå er noe av det verste jeg vet om, så gleder meg ikke akkurat til farmor sin 75 års dag om noen uker, og sviger-mormor sin 100 års dag i slutten av april. Kan tenke meg at hodet mitt får prøvd seg da :daane:

Kos dere med barnevakt i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Marimba skrev:

Hørtes ut som en liten koselig feiring, selv om rydding etter sånt er noe dritt (for ikke snakke om et høyt støynivå) :P Kos dere med barnevakt i kveld! 

Rydding er kjedelige greier, men det er deilig å nyte ryddig stue og kjøkken etterpå! Så lenge det varer :tongue: Støy er blæ :( Passer godt med en trøtt baby som må bæres for å sovne da altså. Jeg fikk vandret litt rundt i huset og nyte noen minutters stillhet ;) 

Vi koste oss en haug i går! :) 

17 timer siden, Småkjekset skrev:

Høyt støynivå er noe av det verste jeg vet om, så gleder meg ikke akkurat til farmor sin 75 års dag om noen uker, og sviger-mormor sin 100 års dag i slutten av april. Kan tenke meg at hodet mitt får prøvd seg da :daane:

Kos dere med barnevakt i kveld :)

Samme her, jeg liker ikke høy lyd på TV engang :P Noen kvelder skrur jeg lyden ned ett hakk hver gang mannen ikke følger med :fnise:

Barnevakt var vellykket! :) 

------

Det var moro å være kjærestepar på show i et par timer i går kveld. Jeg skeia ut med eplemost og mannen tok en halv øl. Den var visst ganske dårlig. Han lurte på om det var fordi han ikke hadde drukket øl på så lenge, men så traff vi en vi kjente som var enig. Ølen de serverte der var bare elendig :P God eplemost da ;) 

Jeg må innrømme at jeg tenkte på M masse og ville egentlig snakke om henne. Men jeg leste i en artikkel som handlet om å bevare romantikken eller whatever at på "date" var det et triks å ikke kun snakke om barna :fnise: Så jeg holdt meg :P Da vi kom hjem var jeg i ekstase for å endelig se henne igjen. Hun så ikke ut til å bry sei det hele tatt :fnise: Alt hadde gått fint. Hun hadde hatt seg to høneblunder og drukket opp nesten alt jeg hadde pumpet. Hun har glemt ut hvordan både smokk og tåteflaske funker så det måtte litt triksing til før hun husket teknikken. Tidligere fikk hun jo flaske både morgen og kveld da jeg tok en høyere dose medisiner. 

Nå ligger vi i senga. Jeg vurderer å snike meg opp, men har ikke store forhåpninger om suksess. Hun våkner ganske lett. Rykker til hele tiden. Og så er hun jo så fin at av og til må jeg bare glo på henne! 

Jeg er begynt på mitt andre brett med Cerazette og lurer på når neste blødning kommer. På det forrige brettet hadde jeg to perioder med "mensen". Jeg føler ikke at pillene påvirker psyken min noe særlig. Mannen har kommentert et par ganger at jeg er stille. Men det er helst på dager som har "gått bort" i byssing. M har sikkert dårlige dager hun også, så da vil hun ikke sovne på puppen. Bare blir sutrete og ingenting jeg gjør er godt nok. Da blir det å gå rundt i ring. Når jeg har gjort det hver gang hun er trøtt en hel dag (pluss glemmer ut alle måltider :sjenert:) så blir jeg kanskje litt "stille" da vettu! :P Og hun er et nysgjerrig lite vesen og er ikke interessert i å ligge himla lenge i fanget lenger. Opp og gå, sier hun! ;) 

Nå skal jeg opp og gå :) God helg alla i hopa! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om det er fordi jeg drakk cola til kveldsmaten eller fordi jeg er gira etter å ha testet ut :hjerte:leggetid:hjerte:, men jeg er lysvåken! Jepp, leggetid funka! Det ble ikke akkurat timesvis med voksentid (vi spiste kveldsmat og så Santa Clarita Diet på Netflix), men det var veldig spennende. Hun var ikke Frøken Umulius i kveld, bare sløv. Så jeg tok på henne pyjamas og la oss for å amme. Hun ble ganske våken på stellebordet, så jeg måtte ligge i 45 minutt før hun sovnet og jeg klarte å lirke meg vekk. Det var så stille på babycallen at jeg måtte inn å sjekke om den funket :P Hun hadde et par grynt her og der, men hun sov hele veien. Etter halvannen time var det leggetid for de voksne også. Nå har hun sovet i over to timer! Hun våknet ikke skikkelig da vi la oss engang. Bare et par grynt, så la hun hodet inntil brystet mitt og sov videre. For en vill opplevelse! Så nå ligger jeg her mellom to snorkuser. Jeg får lese litt nyheter og forhåpentligvis bli trøtt jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov ekstremt lite i natt, så da sov vi heller grensesprengende lenge i morges :fnise: 

Da jeg endelig stod opp var en lang dusj øverst på ønskelista. Jeg hadde ikke vasket håret siden I don't know, så det ble både hårvask, hårkur, skrubbing og hele pakka. Deilig å føle seg skikkelig ren! 

Ellers lite nytt å melde. Jeg er spent på hvordan leggetid funker i kveld :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at leggingen går som en drøm i dag også (og at du kanskje slipper litt av snorkingen så du også kan få sove litt) ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Beccy87 skrev:

Krysser fingrene for at leggingen går som en drøm i dag også (og at du kanskje slipper litt av snorkingen så du også kan få sove litt) ;) 

12 timer siden, miore skrev:

krysser fingrene for at :hjerte:leggetid:hjerte: funker som fjell i dag også! :nigo: 

Det ble leggetid i går også, gitt! :biggrin:

Men M gikk fra å sløve i sofaen til å ha party på stellebordet, så hun var ikke så trøtt da vi kom oss i senga. Det endte med en times amming og to heftige gulperunder. Smokk er fremdeles det ekleste i verden :opplyser: Men til slutt sovnet hun og vi fikk sett en episode med How To Get Away With Murder og spise kveldsmat før det var leggetid. Og i natt sov jeg bedre ;) 

Akkurat nå styrer hun skikkelig på ved siden av meg her. Når jeg tilbyr brystet så hviler hun inntil og roer seg uten å drikke. Skulle virkelig hatt smokk altså. Skjønner ikke hvorfor det plutselig skulle bli så fæle greier. 

I dag tenkte jeg å stikke på shopping og kjøpe noen Newbie-klær til et vennepar som har fått baby. Egentlig er det lenge siden, men ting går i slow motion her :P Men kjøreturen er litt lang og M sover ikke såå lenge om gangen. 30-45 minutt. Det vil si at hun kommer til å våkne og jeg frykter en ny meltdown. Det kan hende M "trenger" noen bodyer på KappAhl hun også :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med shopping :) Blir det totalt meltdown, så får du heller strikke et babyteppe til de ;) Veldig koselig med vennepar som har fått baby da! 

Og selvfølgelig "trenger" kanskje M en ny body eller to (eller flere), kanskje Weebs også "trenger" et eller annet faktisk ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Marimba skrev:

Lykke til med shopping :) Blir det totalt meltdown, så får du heller strikke et babyteppe til de ;) Veldig koselig med vennepar som har fått baby da! 

Og selvfølgelig "trenger" kanskje M en ny body eller to (eller flere), kanskje Weebs også "trenger" et eller annet faktisk ;) 

Jeg måtte hatt et par måneder på meg hvis de skulle fått teppe :fnise: Men fy søren, det teppet mitt er jeg fornøyd med! Det brukes faktisk hver dag. Veldig bra valg av meg :biggrin:

M trengte faktisk både body, pyjamas og smokk ;) Weebs fant ingenting :sukk:

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Ble det shopping? 
Det er alltids noe som ''trengs'', både til liten og stor! :lur:

Jeg feiga ut og ventet til mannen kom hjem. Jeg blir fremdeles bittelitt kvalm av å tenke på bilturen med panisk gråt. Fant ut det var best at hun fikk sove på pappas bryst hjemme mens mora fikk slappe av i bilen og synge med på "All Out 00s" på Spotify. En spilleliste jeg nettopp oppdaget! Får frem masse gamle minner :nigo:

------

Nok et smokkenederlag. Jeg kjøpte NUK-smokk i dag. Den er litt bøyd og går oppover mot ganen. Har hørt noen babyer digger den. Ikke M! :roll: Babyen som var heldig og fikk Newbie-klær av oss i dag er omvendt av M på omtrent alle områder. Digger smokk, digger å sove i sprinkelsenga si, digger å sove alene på dagen. Ble nesten sur jeg :hoho:

Mannen foreslo trikset de brukte for å få henne å suge på smokk da hun tok blodprøver. Sukkervann! Først tenkte jeg "WTF, nei?!", men etter litt googling fant jeg ut at dette er noe folk gjør. Jeg har allerede prøvd å dyppe den i morsmelk uten hell, men la gå. Vi smalt sammen litt sukkervann og krysset fingrene. Men den trollungen altså :P Det er akkurat som hun ikke får det til lenger. Tungen går i alle retninger og smokken flyr ut. Så gaper hun etter den igjen! Samme greia hundre ganger, men hun finner ikke teknikken som gjør at den holder seg inne :vetikke:

:hjerte: Leggetid:hjerte: ble også avlyst i dag. Hun var i et merkelig humør så jeg klarte ikke helt å lese henne. Men det går greit. Det kommer en dag i morgen :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår fant også ut at smokk er no tull rundt 6 uker. Nå er han 6 mnd og jeg prøver fortsatt å gi han smokk i tilfelle han har ombestemt seg. Nå leker han bare med den, tygger på plastdelen og sånt. Tror vi har brukt 6-800 kroner på smokker, i alle størrelser og varianter... :ler:

Har du prøvd trøst-smokken? Den har funka på alle jeg har anbefalt den til, unntatt min egen gutt da... :glare: Også kjent som sykehussmokken, men den heter trøst. Finnes andre merker som ligner også. 

Jeg prøver å trøste meg med at det sikkert bare er et tegn på god intelligens at han ikke vil la seg lure med smokk... :hoho:

Kan også være et triks å kile smokktuppen i ganen på baby, der sugerefleksen trigges (prøv med en finger), funker bra med nuk. Det hjalp litt her, men ikke lenger enn til at han spyttet ut smokken så snart vi sluttet å kile. Funker best jo mindre de er, for da er sugerefleksen sterkere. 

Sånn, da har jeg delt min smokkevisdom, håper du får mer nytte av den enn meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår tok aldri smokk. Vi prøvde helt fra vi var på sykehuset, men hun tok den ikke EN eneste gang - den ble spyttet ut med et "hva f er det du prøver å gi meg?"-ansiktsuttrykk, gjerne fulgt av litt brekningslyder :) Veldig frustrerende der og da, men om ikke annet slipper du å ha en fireåring som løper rundt og sutter på smokken når den tid kommer! Vi kjøpte også ALLE smokkene, og prøvde med både mindre og større størrelser, sukkervann, morsmelk, etc. No dice. Noen barn tar bare ikke smokk, virker det som. Jeg likte @Sistis forklaring om at vi sikkert bare har eksepsjonelt intelligente barn :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen av våre tok smokk heller, den ene fant tommeltotten. Men begge elsket sånne kosekluter med dyrehode på. Den strøyk de på og suttet på. Ser på bilder jeg har at de er faste følgesvenner fra 3 mnd alder hvertfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sisti skrev:

Gutten vår fant også ut at smokk er no tull rundt 6 uker. Nå er han 6 mnd og jeg prøver fortsatt å gi han smokk i tilfelle han har ombestemt seg. Nå leker han bare med den, tygger på plastdelen og sånt. Tror vi har brukt 6-800 kroner på smokker, i alle størrelser og varianter... :ler:

Har du prøvd trøst-smokken? Den har funka på alle jeg har anbefalt den til, unntatt min egen gutt da... :glare: Også kjent som sykehussmokken, men den heter trøst. Finnes andre merker som ligner også. 

Jeg prøver å trøste meg med at det sikkert bare er et tegn på god intelligens at han ikke vil la seg lure med smokk... :hoho:

Kan også være et triks å kile smokktuppen i ganen på baby, der sugerefleksen trigges (prøv med en finger), funker bra med nuk. Det hjalp litt her, men ikke lenger enn til at han spyttet ut smokken så snart vi sluttet å kile. Funker best jo mindre de er, for da er sugerefleksen sterkere. 

Sånn, da har jeg delt min smokkevisdom, håper du får mer nytte av den enn meg. :P

Takk for visdom! Jeg hadde hørt om Trøst-smokken, men ikke blitt overbevist til å bestille den. Men nå gjorde jeg det :fnise: Forbarka nettbutikker med 100 kr i frakt :P 

Jeg har prøvd ganetrikset, men hun biter ikke på. Hele jenta er et mysterium. Håper hun er superintelligent, men det ser virkelig ikke sånn ut når hun gaper, spytter, gaper, spytter :hoho:

7 timer siden, miore skrev:

Vår tok aldri smokk. Vi prøvde helt fra vi var på sykehuset, men hun tok den ikke EN eneste gang - den ble spyttet ut med et "hva f er det du prøver å gi meg?"-ansiktsuttrykk, gjerne fulgt av litt brekningslyder :) Veldig frustrerende der og da, men om ikke annet slipper du å ha en fireåring som løper rundt og sutter på smokken når den tid kommer! Vi kjøpte også ALLE smokkene, og prøvde med både mindre og større størrelser, sukkervann, morsmelk, etc. No dice. Noen barn tar bare ikke smokk, virker det som. Jeg likte @Sistis forklaring om at vi sikkert bare har eksepsjonelt intelligente barn :ler: 

Jeg skal kjøpe en for større babyer. Hvis verken den eller Trøst virker så gir jeg opp. Kanskje... Jeg kjøper i hvert fall ikke flere :ler:

Hun sutter på hånda si, men jeg tror bare det er når hun er sulten... Jeg har hele veien håpet at hun finner tommelen sin og her en dag fikk hun den inn i munnen. Men den havnet under overleppa og det var ikke noe godt :fnise: Krysser fingrene for intelligent :P 

3 timer siden, Lovebird skrev:

Ingen av våre tok smokk heller, den ene fant tommeltotten. Men begge elsket sånne kosekluter med dyrehode på. Den strøyk de på og suttet på. Ser på bilder jeg har at de er faste følgesvenner fra 3 mnd alder hvertfall :) 

Tommel hadde vært veldig greit! Den er der jo alltid :Nikke: På godt og vondt. Gikk på skolen med en som satt med en halvveis oppspist tommel i munnen i timene :daane:

Koseklut har ikke virket til nå. Kanskje når hun blir eldre? Tullejenta er kun fornøyd med pupp :jolie: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg snakket om hvor enkel gårsdagens baby var til mannen så synes ikke han at M er så mye verre. "Så hun trenger litt nærhet. Det kunne vært mye verre!" Ja, seff.  Jeg er jo kjempeglad i henne og koser meg med å ha henne her hver dag. Hun gjør jo ikke noe galt, stakkars. Men på tre kvarter prøvde jeg ulike triks for å legge henne for seg selv mens hun sov. Jeg satt på teppet hennes for at det skulle være godt og varmt :fnise: Nope. Bråvåknet med en gang. Etter at hun sovnet med ansiktet gravd ned i armkroken min la jeg kosekluten (som hun ikke koser med) over øynene hennes. Nope. La henne i ulike stillinger. På siden, på rygg. Vurderte å legge henne på magen, men gav opp og bare hadde henne i fanget slik at hun fikk litt sammenhengende søvn, stakkar. 

Såh... Frokost halv to er jo ikke krise ;) Og vi er veldig heldige med nettene! Hun sovner så snart hun er ferdig å spise. På puppen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres litt ut som jr da han var baby. Kunne absolutt ikke legge han fra meg når han sov, våknet så fort han kom en cm vekk fra kroppen min.... Men etter noen mnd kunne han sove i vogna da, det var utrolig deilig. Følte meg så utrolig fri når jeg kunne ta meg en kopp kaffe mens han sov. Varm til og med :ler: Jeg tror jeg har gitt opp smokk og innfunnet meg med at jeg ikke lager smokkebarn. Men om den du bestilte nå funker på din M så ender jeg nok opp med å bestille en selv :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...