Weebs Skrevet 13. november 2017 Forfatter #2081 Del Skrevet 13. november 2017 Når det er så mye greier som bør gjøres at du setter deg i sofaen med julebrus og telefon i stedet for... Jeg MÅ vaske sokker. Jeg prøvde forgjeves å ta på meg et par av ungene sine i dag. Endte opp med mannens treningssokker (det står R på begge to ). Jeg må også vaske en maskin med finvask, pluss en maskin håndklær. Klesvask, altså. Ooog rydding. Fankens rydding. Nå har jeg fri en uke og hvis M ser ut til å reagere greit på medisiner tenkte jeg å teste ut litt søvngreier. Kanskje gå ned fra 463 ammimger til 459? Kanskje jeg gir opp etter én natt fordi jeg er så trøtt? Her kan alt skje. Der våknet hun. Når jeg kommer ut skal jeg rydde. Deretter lese sovebok. Det er herved bestemt. I dag har jeg vært hos helsesøster og snakket om situasjonen på jobb. Hvis det fortsetter som det gjør nå (med søvnen vår) så anbefalte hun egentlig noen prosent sykemelding. Jeg liker svært dårlig sånt... Men den veggen kan jo alle møte. Jeg vil helst slippe Rydde. Heia, heia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 13. november 2017 #2082 Del Skrevet 13. november 2017 20 minutes ago, Weebs said: Når det er så mye greier som bør gjøres at du setter deg i sofaen med julebrus og telefon i stedet for... Jeg MÅ vaske sokker. Jeg prøvde forgjeves å ta på meg et par av ungene sine i dag. Endte opp med mannens treningssokker (det står R på begge to ). Jeg må også vaske en maskin med finvask, pluss en maskin håndklær. Klesvask, altså. Ooog rydding. Fankens rydding. Nå har jeg fri en uke og hvis M ser ut til å reagere greit på medisiner tenkte jeg å teste ut litt søvngreier. Kanskje gå ned fra 463 ammimger til 459? Kanskje jeg gir opp etter én natt fordi jeg er så trøtt? Her kan alt skje. Der våknet hun. Når jeg kommer ut skal jeg rydde. Deretter lese sovebok. Det er herved bestemt. I dag har jeg vært hos helsesøster og snakket om situasjonen på jobb. Hvis det fortsetter som det gjør nå (med søvnen vår) så anbefalte hun egentlig noen prosent sykemelding. Jeg liker svært dårlig sånt... Men den veggen kan jo alle møte. Jeg vil helst slippe Rydde. Heia, heia! Er det nå jeg skal være skikkelig oppløftende og si at vi har gitt opp prosjekt "slutte å amme i søvn" som jeg begynte med i forrige uke? Håper du er staere enn meg! Du må slippe å møte veggen ja! Sykemelding er nok ikke dumt hvis dette ikke gir seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 13. november 2017 #2083 Del Skrevet 13. november 2017 Heia heia! Vi er i samme ryddebåt. Klesvask fra h... pluss et drøss annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 13. november 2017 #2084 Del Skrevet 13. november 2017 Ja og det søvngreiene dere sliter med høres vanvittig slitsomt ut. Litt sykemelding hadde kanskje ikke vært så dumt? Du blir sikkert veldig sliten. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 13. november 2017 Forfatter #2085 Del Skrevet 13. november 2017 46 minutter siden, Sisti skrev: Er det nå jeg skal være skikkelig oppløftende og si at vi har gitt opp prosjekt "slutte å amme i søvn" som jeg begynte med i forrige uke? Håper du er staere enn meg! Du må slippe å møte veggen ja! Sykemelding er nok ikke dumt hvis dette ikke gir seg. Jeg er utrolig lite sta når det gjør fysisk vondt å være våken, dessverre Det er faktisk oppløftende at du også gir opp! 1 time siden, Chandra skrev: Heia heia! Vi er i samme ryddebåt. Klesvask fra h... pluss et drøss annet Jeg har rydda...litt Og tørkestativene er fulle så jeg får fortsette vasken en annen dag 1 time siden, Chandra skrev: Ja og det søvngreiene dere sliter med høres vanvittig slitsomt ut. Litt sykemelding hadde kanskje ikke vært så dumt? Du blir sikkert veldig sliten. ❤️ Pittelitt sykemelding hadde nok vært greit. Men, isj, den legetimen. Helsesøster gav meg omtrent et manus over hva jeg burde si Burde tatt notater Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 14. november 2017 Forfatter #2086 Del Skrevet 14. november 2017 Nå når mannen har hatt permisjon og jeg har jobbet dagtid så har han og M snudd døgnet. Jeg bestilte jo time hos fotograf med tanke på hvordan lurene hennes vanligvis er. Med slingring, selvsagt, sånn at jeg slipper å vekke henne. Da blir hun suuu-uuur. MEN! Nå sover hun jo akkurat når vi har time De sover kjeeempelenge om morgenen! I går sov hun til halv ni "Heldigvis" hadde hun bare én lur på dagen, så hun var tidlig i seng, og stod opp sju i dag. Men det er fremdeles litt sent, ass Timen er på torsdag, forhåpentligvis klarer jeg å snu om til Weebs-tid. Jeg er kjempespent! Har ikke vært hos fotograf siden jeg var konfirmant. Og da var byens eneste fotograf en weirdo alkoholiker. Han ba meg om å gjøre masse merkelige greier. Holde fingen foran munnen og late som jeg sa "hysj", for eksempel Så det ble ikke verdens fineste bilder. Vi endte opp med å bruke et der jeg lo. Tipper jeg lo av forslagene hans I morgen er siste dag med 40 % på Fotoknudsen! Vi skal bestille et par kalendere og julekort. I år er det min tur til å lage kalender med ungene våre og nieser og nevøer. Jeg har fått tilsendt bilder fra søsknene mine. Dessverre er søsteren min......ikke helt up to date. Fikk flere bilder som var av kjempedårlig kvalitet. Det verste var en screenshot av en snap Det stod hvem det var fra oppe i hjørnet Jeg måtte forklare flere ganger hvor store de måtte være. På tredje forsøk klarte hun det endelig. DJIS. Nå må jeg støvsuge. Det er blitt mye mer vesentlig nå som M raser rundt på gulvet og putter alt i munnen. Vet ikke hvor mange blader hun har spist etterhvert Et par kunstgress-prikker (?) har også blitt fortært Heldigvis er hun så stor nå at hun sikkert tåler det. Satser vi på. Jeg snur meg i to sekund, og der sitter hun å tygger på noe. Det er ikke alltid jeg finner ut hva det er. Babyer Eller hun blir ett år på søndag, så kanskje hun nå er en unge. Unger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 14. november 2017 #2087 Del Skrevet 14. november 2017 Vi har også bestilt både kalendere og julekort fra fotoknudsen og er kjempe fornøyde med resultatet. Måtte holde igjen for ikke å bestille en hel masse mer. Er faktisk ikke nødvendig å bruke opp absolutt alle pengene mine på å fremkalle bilder på for eksempel lerret i løpet av de første leveårene til ungene, bare fordi det er salg. Tenk at du sitter der med en (snart) ettåring da! Skal dere gjøre mye for å feire? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 14. november 2017 Forfatter #2088 Del Skrevet 14. november 2017 3 timer siden, Beccy87 skrev: Vi har også bestilt både kalendere og julekort fra fotoknudsen og er kjempe fornøyde med resultatet. Måtte holde igjen for ikke å bestille en hel masse mer. Er faktisk ikke nødvendig å bruke opp absolutt alle pengene mine på å fremkalle bilder på for eksempel lerret i løpet av de første leveårene til ungene, bare fordi det er salg. Tenk at du sitter der med en (snart) ettåring da! Skal dere gjøre mye for å feire? Nå har jeg også bestilt! Sykt usikker på julekortet. Føler ikke bildekvaliteten blir ah-mazing med en halvgammel iPhone. Nå virker ingen smilefjes her, så du får unnskylde mitt følelsesløse svar. Haha! Vi skal ha parteeyyyhh. Nei, bare sånn vanlig familieselskap med den vanlige gjengen vår. Rundt 20 stykker, noen kaker, ganske casual. Men! Jeg har kjøpt helium! Og et par ballonger. Så det er jo ganske hæla i taket, spør du meg. Håper det blir gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 14. november 2017 #2089 Del Skrevet 14. november 2017 Gøy hvor kjøper man egentlig helium? Aldri tenkt på.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 14. november 2017 Forfatter #2090 Del Skrevet 14. november 2017 3 minutter siden, Marimba skrev: Gøy hvor kjøper man egentlig helium? Aldri tenkt på.... Nille! En heliumtank kostet rundt 400 kroner tror jeg. Aner ikke hvor mange ballonger den rekker til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 15. november 2017 Forfatter #2091 Del Skrevet 15. november 2017 Ja, god dag. I natt ble jeg nesten irritert M våknet bare jeg tenkte på å flytte meg 1 cm, og begynte umiddelbart å gråte hver gang. Null sjanse å roe henne uten pupp. Angret nesten på at jeg i det hele tatt begynte med denne ammingen. Neidaa.... Hadde ikke denne uka vært så travel så ville jeg flyttet senga hennes og en lenestol ut i garderoben vår, og prøvd å lagt henne der. Vi kaller det garderobe, men det heter kanskje walk in closet? Uansett. God plass til seng og stol. Hennes rom er for langt å gå Det er lenge siden vi gav opp sprinkelseng. Den ble plutselig helt grusom. Så nå må vi liksom begynne helt på nytt. Føkk. Kanskje vi prøver i morgen. Kaanskje. M er styla og klar til fotografen i morgen. Det er ganske enkelt å style en baby. Et bad og en negleklipp. Ta-daa! Senere må vi prøve de to antrekkene jeg har kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 15. november 2017 #2092 Del Skrevet 15. november 2017 Jeg forstår virkelig ikke hvordan du overlever med så lite søvn Men du har vel kanskje ikke så mye valg heller da. Det hender jeg tenker litt på deg, når jeg synes synd på meg selv fordi Knerten vil ha mat 4 ganger i løpet av natta. Til sammen blir der sånn ca en til to timer mindre søvn, så fortsatt mye bedre enn noen av nettene dine. Vær sterk Mumsy, Weebs greier det tenker jeg da, det hjelper faktisk litt Tenk at M snart er 1 år! Shit, jeg synes det har gått så fort. Lykke til hos fotografen i morgen, satser på samarbeidsvillig baby (snart unge) og fine bilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 15. november 2017 Forfatter #2093 Del Skrevet 15. november 2017 1 time siden, Mumsy skrev: Jeg forstår virkelig ikke hvordan du overlever med så lite søvn Men du har vel kanskje ikke så mye valg heller da. Det hender jeg tenker litt på deg, når jeg synes synd på meg selv fordi Knerten vil ha mat 4 ganger i løpet av natta. Til sammen blir der sånn ca en til to timer mindre søvn, så fortsatt mye bedre enn noen av nettene dine. Vær sterk Mumsy, Weebs greier det tenker jeg da, det hjelper faktisk litt Tenk at M snart er 1 år! Shit, jeg synes det har gått så fort. Lykke til hos fotografen i morgen, satser på samarbeidsvillig baby (snart unge) og fine bilder Jeg forstår det heller ikke. Årevis med skiftarbeid har kanskje herdet meg? Og det er rart hva en venner seg til Så bra at jeg er til hjelp! Jeg gjør akkurat samme greia. Tenker på de som har det verre. For eksempel en kollega med tvillinger som våkner hele veien, og aldri samkjørt Pluss en tapermann som ikke bidrar Jeg veeeet! Raskeste året ever Nå skal jeg begynne å feire år i stedet for måneder Iiiik! Takk for lykkeønskninger. Tror det trengs. Hun satt i ro i presis to (eller var det ett?) sekund i går da vi tok bilder til julekort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 15. november 2017 #2094 Del Skrevet 15. november 2017 Så koselig med fotograf og julekort, det er så hyggelig å ha Vi hadde gjort det oftere om det ikke var så dyrt. M var sikkert kjempesøt Det er så mye trøst i å vite at andre har det like ille eller verre. Hun tvillingmammaen med usynkroniserte barn og slapp gubbe skal jeg trøste meg med Her sliter vi fremdeles med mange oppvåkninger per natt, og morgener som starter klokken 04:00. Er ikke sykmeldt lenger, men angrer på at jeg ikke er det.. Dette funker faktisk ikke i lengden Så hvis du har mulighet til å sykmelde deg noen prosent, så ikke nøl med det. Mangel på søvn over lang tid er jo virkelig ikke bra for helsen! Og den veggen er ikke kul å møte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 16. november 2017 Forfatter #2095 Del Skrevet 16. november 2017 17 timer siden, Carouselle skrev: Så koselig med fotograf og julekort, det er så hyggelig å ha Vi hadde gjort det oftere om det ikke var så dyrt. M var sikkert kjempesøt Det er så mye trøst i å vite at andre har det like ille eller verre. Hun tvillingmammaen med usynkroniserte barn og slapp gubbe skal jeg trøste meg med Her sliter vi fremdeles med mange oppvåkninger per natt, og morgener som starter klokken 04:00. Er ikke sykmeldt lenger, men angrer på at jeg ikke er det.. Dette funker faktisk ikke i lengden Så hvis du har mulighet til å sykmelde deg noen prosent, så ikke nøl med det. Mangel på søvn over lang tid er jo virkelig ikke bra for helsen! Og den veggen er ikke kul å møte! Det er ikke sånn kjempegratis med fotograf, nei Men jeg har aldri eid et kamera eller interessert meg for sånn. Så skal det bli fin-fint så må noen proffe ta seg av det Det var kjempespennende, nå gleder jeg meg til å få se hvordan de ble! Tvillingmammaen er mitt idol! Det tror jeg at jeg har sagt til henne også. Har i hvert fall nevnt et par tusen ganger hvor imponert jeg er over henne. Fytti Så slitsomt med oppvåkninger fremdeles! Er det noe som plager ham eller er det bare av vane? Sånt er så vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 16. november 2017 Forfatter #2096 Del Skrevet 16. november 2017 Fotograf var gøy! Jeg gleder meg ihjel til å se hvordan bildene ble. Som sagt var min egen fotografopplevelse ikke særlig positiv Men i dag var det absolutt det Hun skulle velge ut sine favoritter og vise dem til oss på storskjerm. Teknologi, ass. Vi kunne velge å få bildene digitalt, og selvsagt fremkalle de eller whatever. Tenker at det blir ypperlige julegaver til besteforeldre! Antrekkene var som følger (ja, regner med alle er interessert ): hvit body og bukse fra Newbie (sånn standard med blonder på), en hvit kjole uten ermer (litt sånn casual/hippie), og noen i bare bleia (nærbilder). Jeg vurderte å ha klemme/sløyfe/blabla i håret hennes, men kom på tipset til @Leviora om å ikke gjøre henne "ugjenkjennelig". Så da ville jeg bare ha bilder av henne sånn som vi ser henne hver dag Fornøyd med det valget, og veldig fornøyd med det tipset! Det var utrolig slitsomt å være modell, så vi måtte rett hjem og ut på trilletur. I DET drittværet. Sallan. M er jammen meg heldig der hun ligger i varm dress i vognposen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 16. november 2017 #2097 Del Skrevet 16. november 2017 Så herlig med vellykket fotoshoot! Og værsågod for tips. Skulle ønske noen hadde tipset meg om det tidligere, men vi ble heldigvis klok av skade Har du fått den nye vognposen? Jeg sikler litt på Hood jeg også (ssshh, ikke si noe til mannen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 17. november 2017 Forfatter #2098 Del Skrevet 17. november 2017 19 timer siden, Leviora skrev: Så herlig med vellykket fotoshoot! Og værsågod for tips. Skulle ønske noen hadde tipset meg om det tidligere, men vi ble heldigvis klok av skade Har du fått den nye vognposen? Jeg sikler litt på Hood jeg også (ssshh, ikke si noe til mannen) Jeg har lagt posen i barnehagevogna og krysser fingrene hver dag for at vi skal våkne opp til null regn. Vi har nemlig ikke regntrekk Men her er det regn, regn og atter regn. Den ser veldig bra ut da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 17. november 2017 Forfatter #2099 Del Skrevet 17. november 2017 Det har blitt noen seine kvelder på M i det siste (halv ni-ni) så i dag skal hun bare få én lur. Det gikk veldig bra å dra ut tiden på formiddagen. Kjørte rundt på noen ærend med brødrene (planleggingsdag), hadde på TV og spiste skumpinner Hun ble liksom aldri sur. Men da jeg bestemte meg for at nå var det leggetid så sovnet hun i vogna mens jeg kledde på meg. Det har skjedd én gang før Så det var jo digg Operasjon Sove i Garderoben gikk eeh Legging og første oppvåkning gikk bra. Eller "bra". Brukte jo hundre år, men det gikk til slutt. Andre oppvåkning gikk ikke i det hele tatt. Så fra halv ett sov hun i senga med meg. Jeg følte ikke det var så mye svelging, så i natt skal mannen få prøve seg. Dropper garderoben da. Vil bare sjekke hvor lenge han klarer seg uten meg. Vi har akkurat oppdaget (blitt fortalt) at hjulene på gåvogna kan strammes Så nå kan hun plutselig gå med den som en prest. Ikke lett å være førstegangsmor alltid. Hun driver også å klapper og vinker. Helt tilfeldig når hun vinker da. Gjerne med en gang hun våkner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 19. november 2017 Forfatter #2100 Del Skrevet 19. november 2017 For ett år siden sånn omtrent nøyaktig akkurat nå ble vannet mitt tatt! Det var sinnsykt fascinerende og jeg må ta et sånn "M er ett år i dag! "-innlegg senere. For akkurat NÅ er jeg stresset og irritert Sånt er det hveeeer gang vi skal ha familieselskap, og det går som regel alltid bra, men akkurat dag hadde jeg foretrukket å hatt det litt chill. Mannen () har meldt ungene på cup, og i tillegg sagt ja til å være trener for dagen. Jeez. Så jeg og M er hjemme alene. Han påstår det er no problemo å rydde, støvsuge, vaske og bla bla bla på et par timer da de kommer hjem. Jeg har selvsagt begynt, men M feirer dagen sin med å klamre seg fast i beina mine. Jeg har nettopp ryddet gutterommene i sinne De skal rydde skikkelig selv, jeg har bare tatt det verste. Jeg må snart ta en ny runde å kaste ting. Jeg brukte jo nesten en hel dag i sommer, men de kom hjem fra ferie med åtti nye dingser. Jeg skal kvitte meg med minst halvparten. Neida, heheee. M tar en lur (på et helt nytt tidspunkt selvsagt - takk for at du kødder til rutinene ) og jeg drikker en iskaffe. Cappuccino Zero! Den vanlige er sååå mye bedre! Hvorfor kjøpte jeg dette skvipet? Etterpå må jeg ta en dusj, men det er et helvete når jeg har M alene. Hun er fremdeles ekstrem puppegal og jeg får såvidt tatt av meg genseren før hun hyler og strekker ut armene. Hyler! Jeg må gi henne en dorull og kle av meg i dusjen Nå var det mye klaging her Jeg er sikkert i bedre humør litt senere. Prøver meg på et skikkelig bursdagsinnlegg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå