Gjest Sisti Skrevet 10. november 2017 #2061 Del Skrevet 10. november 2017 1 minute ago, Porcelain said: Faller de ikke av i vask? Jeg har bestilt navnelapper fra to ulike sider, men de faller av om de er stryk eller lim. Mange sitter altså, men irriterende når de faller av. Bruker tusj fra lindex på det meste nå. Har du festet de på vaskelappen? Vi har aldri opplevd at de faller av, har fra nordic print. Men tusj er også praktisk, hvertfall hvis man har et kort navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 10. november 2017 #2062 Del Skrevet 10. november 2017 1 time siden, Sisti skrev: Har du festet de på vaskelappen? Vi har aldri opplevd at de faller av, har fra nordic print. Men tusj er også praktisk, hvertfall hvis man har et kort navn. Ja, men de har falt av vaskelappen og noen ganger. Skriver bare initialer med tusj, bor på et lite sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 11. november 2017 Forfatter #2063 Del Skrevet 11. november 2017 På 11/9/2017 den 22.28, Beccy87 skrev: Tjukk genser kan være strikket genser da. Marius eller islender eller noe i den duren. Fleece er også greit å ha, både jakke og bukse. Og vi klarte oss veldig fint det første året uten POP, kunne sikkert klart oss videre også men forelsket meg helt i parkdressen de har med avtagbar fleece. Vet mange går for andre merker og er minst like fornøyde. Men ull er bra å ha, masse ull og ekstra sokker. Og votter, de blir så fort borte. Og innesko. Jeg har et gavekort på POP og ble faktisk nettopp anbefalt en sånn dress Trooor jeg må gå innom der neste uke Har akkurat kjøpt både vinterdress og parkdress fra Reima, men det var brukt fra Finn og kostet så og si null. 200 kroner teller som null, sant? Jeg har ønsket med votter av denne typen til jul/bursdag. Er det sånne du mener? På 11/9/2017 den 23.41, Leviora skrev: For oss ble det lettere å tenke innerlag, mellomlag og ytterklær, og at det skal gå an å kle enkelt av/på med disse plaggene uten at det blir ekkelt og klumpete å ha på. Innerlag gjerne i ull, mellomlag i fleece eller ull og vanntette og pustende ytterklær, helst to sett hvis det ene blir vått eller skittent. Jeg har best erfaring med Reimaklær og anbefaler dem sterkt! Husk å se på vannsøylen når du skal kjøpe ytterklær. Det bør være minst 10 000 mm vannsøyle for at det kan kalles vanntett. Med 12 000 mm kan ungen sitte i vann uten å bli våt (som de oftest gjør). Ellers er fleecedresser geniale som mellomlag. E sin barnehageoutfit (på vinterhalvåret) er strømpebukse, joggebukse og ulltrøye/body. Votter forsvinner fort, som Beccy87 sier. Et sett med tynnere votter og lue for å sove med er kjekt. Navnesmokker er et must hvis du ikke gidder å lete barnehagen rundt etter smokken eller komme hjem med en annen sin Takk for vannsøyletips! Det har jeg ikke forstått en døyt av Sovelue stod det faktisk på listen Tenkte å ta med et par luer fra Kivat, så får barnehagetantene/onklene bestemme. Eller det heter kanskje ikke det lenger På 11/9/2017 den 23.45, Leviora skrev: Og viktigst av alt: merk alle klær og sko! Mye lettere for de som jobber i barnehagen, og ting har ikke like lett for å forsvinne. Vi merker alt av nye klær automatisk, så her er til og med pysjene merket Automatisk, ja! Kjenner til det. Tok meg selv i å vaske de nye klærne til guttene her en dag. Kanskje litt overkill På 11/10/2017 den 7.56, Lovebird skrev: Mine hadde ullbody, stilongs (uten fot, slik at en kan bytte våte sokker uten å bytte alt) og ullsokker (ala Ulvang). Deretter hjemmestrikket ullbukse og ullgenser. Utenpå der igjen var det dress eller regntøy. Votter med glidelås på siden er veldig greit til de små som ikke er like flink til å få tommelen inni selv Hals/buf er også greit å ha. Inne i barnehagen hadde de bare på det innerste laget og tøfler. Jeg kjøper merkelapper med telefonnr/navn på som jeg klistrer inni alle klær. Votter med glidelås hørtes supersmart ut. Fant nettopp noen brukte på Finn ----- Dere svikter fader meg aldri. Tusen tips! Passer godt med salg på Jollyroom, nå er mye lagt til der. Og siden jeg nettopp har oppdaget Finn.no (egentlig ikke, har bare ikke kommet på å kjøpe brukt før ) så har jeg sendt litt meldinger til folk der også Askeladden-merkelapper er bestilt! Så at de var det mange som var fornøyde med på en eller annen Facebook-gruppe. Husker ikke hvilken. Foreldre for foreldre, kanskje? Helsike, jeg hadde noe mer jeg lurte på, men det er borte vekk. Kommer kanskje senere. Fremdeles ræva netter, i natt var det en slags rekord tror jeg. Men, men. Iskaffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 11. november 2017 Forfatter #2064 Del Skrevet 11. november 2017 Joo, kom på hva jeg lurte på. I skrivet fra barnehagen står at det vi må ha med bleier, våtservietter og eventuelle kremer. Vi bruker jo tørre stellekluter med vann og olje. Er det for mye å be om at de skal bruke det? Hva gjør dere? Vet det er mange av dere som kjører samme stil som oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 11. november 2017 #2065 Del Skrevet 11. november 2017 25 minutes ago, Weebs said: Joo, kom på hva jeg lurte på. I skrivet fra barnehagen står at det vi må ha med bleier, våtservietter og eventuelle kremer. Vi bruker jo tørre stellekluter med vann og olje. Er det for mye å be om at de skal bruke det? Hva gjør dere? Vet det er mange av dere som kjører samme stil som oss Det er virkelig ikke for mye å be om! I vår barnehage bruker de tørre kluter og vann på alle. Tenk deg at noen foreldre ber barnehagen bruke tøybleier, andre har begynt pottetrening allerede som ettåringer, og alt dette må barnehagen følge opp, så tørre servietter og vann er da ganske uskyldig...!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 11. november 2017 Forfatter #2066 Del Skrevet 11. november 2017 5 minutter siden, Sisti skrev: Det er virkelig ikke for mye å be om! I vår barnehage bruker de tørre kluter og vann på alle. Tenk deg at noen foreldre ber barnehagen bruke tøybleier, andre har begynt pottetrening allerede som ettåringer, og alt dette må barnehagen følge opp, så tørre servietter og vann er da ganske uskyldig...!? Godt poeng! Vil absolutt tro tøybleier og pottetrening er hakket mer arbeid enn litt olje på en klut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 11. november 2017 #2067 Del Skrevet 11. november 2017 1 time siden, Weebs skrev: Joo, kom på hva jeg lurte på. I skrivet fra barnehagen står at det vi må ha med bleier, våtservietter og eventuelle kremer. Vi bruker jo tørre stellekluter med vann og olje. Er det for mye å be om at de skal bruke det? Hva gjør dere? Vet det er mange av dere som kjører samme stil som oss Du kan evt lage de klare i en boks, jeg gjør det når vi feks skal ut og reise. Da blir det helt likt som våtservietter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 11. november 2017 Forfatter #2068 Del Skrevet 11. november 2017 3 timer siden, Porcelain skrev: Du kan evt lage de klare i en boks, jeg gjør det når vi feks skal ut og reise. Da blir det helt likt som våtservietter. Ah, det kan jeg gjøre hvis de synes det blir for mye arbeid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 11. november 2017 #2069 Del Skrevet 11. november 2017 23 timer siden, Porcelain skrev: Faller de ikke av i vask? Jeg har bestilt navnelapper fra to ulike sider, men de faller av om de er stryk eller lim. Mange sitter altså, men irriterende når de faller av. Bruker tusj fra lindex på det meste nå. Noen faller av, gjerne på ulltøy. Men vil si at 98% sitter som støpt. Kjøper de som er små klistremerker og fester de stort sett på vaskelappen eller den lappen med størrelser i kragen på gensere. @Weebs, Jeg ville laget klar våte kluter i bokser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 11. november 2017 #2070 Del Skrevet 11. november 2017 Nå ble jeg stresset. Jeg aaaner ikke hva de vasker med i barnehagen. Men vi har bare fått beskjed om å ha med bleier da så jeg regner med at de fikser det på en bra måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 12. november 2017 Forfatter #2071 Del Skrevet 12. november 2017 10 timer siden, Beccy87 skrev: Noen faller av, gjerne på ulltøy. Men vil si at 98% sitter som støpt. Kjøper de som er små klistremerker og fester de stort sett på vaskelappen eller den lappen med størrelser i kragen på gensere. @Weebs, Jeg ville laget klar våte kluter i bokser. Hvordan merker dere sokker? 9 timer siden, Chandra skrev: Nå ble jeg stresset. Jeg aaaner ikke hva de vasker med i barnehagen. Men vi har bare fått beskjed om å ha med bleier da så jeg regner med at de fikser det på en bra måte. Helt sikkert våtserivetter med ekstra parfyme Neida, jeg tror (håper) de fleste har gått vekk i fra det. Jeg tipper det går i parfymefrie. Da jeg sniktittet inn alle vinduene i barnehagen så jeg det lå mange pakker med våtserivetter på stellerommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 12. november 2017 Forfatter #2072 Del Skrevet 12. november 2017 I morgen må jeg innom helsestasjonen. Jeg har nettopp fått beskjed om at hvis jeg skal fortsette å gå tilrettelagt ut desember må jeg i praksis bytte stilling (og dermed gå ned i lønn). Jeg har tatt kontakt med fagforeningen og de synes dette er litt (helt) merkelig, og de anbefalte meg å få en attest fra lege eller helsesøster om at jeg trenger ekstra ammefri. Og at jeg da kan bruke denne ekstra frien på nattskift. Kanskje jeg slipper å bytte da Verdt et forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 12. november 2017 #2073 Del Skrevet 12. november 2017 Vi merker ikke sokker, ga opp etter første forsøk. Ekstra ammefri? Altså utover de to timene du har, eller? Håper du finner ut av det uten å måtte bytte stilling. Jeg har virkelig null peiling på hvordan sånn funker. Men kjenner ei ammehjelp som har ganske god peiling på ammefri, så gi beskjed hvis du trenger hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 12. november 2017 #2074 Del Skrevet 12. november 2017 VI merker ikke sokkene heller. Tar oss heller en ekstra tur innom ''hvem eier dette''-boksen og som regel finner vi igjen både sokker og votter der med ujevne mellomrom. Litt svinn man jo regne med uansett i bhg, selv om det er aldri så godt merket, og sånn sett synes jeg ikke et par sokker eller to er så vanskelig å ofre. De kan ikke tvinge deg til å gå ned i stilling, det hørtes jo helt hull i hodet ut. Eller.. om de gjør det så må de betale deg like mye lønn som du har nå. Håper du finner ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 12. november 2017 Forfatter #2075 Del Skrevet 12. november 2017 1 time siden, Sisti skrev: Vi merker ikke sokker, ga opp etter første forsøk. Ekstra ammefri? Altså utover de to timene du har, eller? Håper du finner ut av det uten å måtte bytte stilling. Jeg har virkelig null peiling på hvordan sånn funker. Men kjenner ei ammehjelp som har ganske god peiling på ammefri, så gi beskjed hvis du trenger hjelp. Utover de to timene, ja. Vet ikke hvor mange som trengs. Må bare teste å dra det ut lengst mulig på nettene Kanskje det går bedre nå hvis medisinene har effekt. Hvis jeg husker rett så har vi vel rett til en haug med timer, men det blir uten lønn. Så det får eventuelt bli det. Mye greier. Hvem vet hvordan dette ender 2 timer siden, Beccy87 skrev: VI merker ikke sokkene heller. Tar oss heller en ekstra tur innom ''hvem eier dette''-boksen og som regel finner vi igjen både sokker og votter der med ujevne mellomrom. Litt svinn man jo regne med uansett i bhg, selv om det er aldri så godt merket, og sånn sett synes jeg ikke et par sokker eller to er så vanskelig å ofre. De kan ikke tvinge deg til å gå ned i stilling, det hørtes jo helt hull i hodet ut. Eller.. om de gjør det så må de betale deg like mye lønn som du har nå. Håper du finner ut av det. Det skjer mye hull i hodet-greier her Ser ikke vekk i fra at det blir flere mailer med fagforeningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 12. november 2017 #2076 Del Skrevet 12. november 2017 Jeg skriver initialer med tusj i sokker. I starten strøyk jeg strykelapper i sokkene og, nå klistrer jeg i noen av de som er for mørke til at tusjen syns. De detter av etterhvert men sitter en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 12. november 2017 Forfatter #2077 Del Skrevet 12. november 2017 2 timer siden, Porcelain skrev: Jeg skriver initialer med tusj i sokker. I starten strøyk jeg strykelapper i sokkene og, nå klistrer jeg i noen av de som er for mørke til at tusjen syns. De detter av etterhvert men sitter en stund. Tusj skal kjøpes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovebird Skrevet 12. november 2017 #2078 Del Skrevet 12. november 2017 I sokker og andre vanskelige plagg kan en bruke navnelapper som skal strykes på. Men bruk glattetang i steden for strykejern ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 12. november 2017 #2079 Del Skrevet 12. november 2017 3 timer siden, Weebs skrev: Tusj skal kjøpes! De har vannfaste klestusjer på polarn o pyret, i alle fall Den skriver vi med i alt som det ikke passer med klistrelapper i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 13. november 2017 Forfatter #2080 Del Skrevet 13. november 2017 På 12.11.2017 den 17.26, Lovebird skrev: I sokker og andre vanskelige plagg kan en bruke navnelapper som skal strykes på. Men bruk glattetang i steden for strykejern ☺ Alle slags triks, ass! På 12.11.2017 den 19.31, miore skrev: De har vannfaste klestusjer på polarn o pyret, i alle fall Den skriver vi med i alt som det ikke passer med klistrelapper i. Passer fint at jeg skal dit i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå