Gå til innhold

Maser videre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Omg. For en dust!

Håper medisinene virker! :nigo: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Marimba skrev:

Hurra :) 

Selv om jeg skjønner ikke hvorfor noen fortsatt er i steinalderen når det gjelder skrikekurer.... 

Kjempefrustrerende! :raven: De må gå å legge seg. 

1 time siden, Sisti skrev:

Åh herregud, dumme lege, men bra han var med på å gi medisiner da. Men argh. Hvorfor er det så mange leger som må blande seg inn i ting de ikke har snøra peiling på??? Sånn som skrikekur og kumelk fremfor amming. Legen min er også litt sånn. Har nylig byttet fastlege, for jeg orker ikke sånne. Kan de ikke bare nøye seg med å uttale seg om det de KAN noe om, og holde kjeft om resten? Æsj, jeg blir provosert bare jeg leser om det. :P

Krysser fingrene for at medisin hjelper! Vet du hvor lang tid det pleier å ta før effekten viser seg? Og kos deg med bading i melk. :nigo: 

I know. Skjønner ikke hvorfor han gadd å kommentere sånne ting. "Det er mange fordeler med å amme i starten, men nå er det like bra med kumelk. Det er i Tyrkia og sånne land de ammer lengre enn ett år." Okidoki :rolleyes: 

Det kunne visst ta noen uker før effekten var i full gang. Noen ganger ble det verre før det ble bedre. Iiik! Krysser fingrene for mest mulig effekt med minst mulig magevondt, som visstnok er supervanlig. 

1 time siden, Leviora skrev:

Omg. For en dust!

Håper medisinene virker! :nigo: 

Enig :P 

Jaa! :biggrin:

Skrevet

Jeg valgte rett dag å begynne med melk igjen, i dag har vi nemlig hatt vafler på jobb! :nigo:

Den teite legen har ikke sendt ut resepten vår :rolleyes: Han sa vi kunne gå rett ned på apoteket og hente den ut der. Det gikk ikke. Kanskje vi var for raske, tenkte vi, og prøvde på vårt lokale apotek da vi kom hjem. Nope. Jeg ringte barnepoliklinikken. "Ja, han sier av og til det, men vanligvis signerer han alle reseptene på slutten av dagen. Så prøv igjen halv fire! Hvis den fremdeles ikke er kommet så ring tilbake i morgen, så skal jeg snakke med ham personlig."

Jeg vil ikke vente i dagesvis på dette her! Jeg vil starte nå! Jeg skal ringe halv sju i morgen...

Skrevet

Dobbeldust! :angry: Jeg hadde blitt så i de grader forbanna :P Selvfølgelig er det ikke noe dere vil gå og vente på! Håper den har kommet inn nå. 

Så deilig med vaffel! :nigo: 

Skrevet

Sykt irriterende lege, på flere vis! Det er en enorm pet peeve for meg med folk som uttaler seg bastant om fagområder som ikke er deres egne :raven: Og reseptforsinkelsen gjør jo ikke saken bedre. Bra du fikk et lite vaffel-lyspunkt på jobb, i alle fall ;)

Skrevet
2 timer siden, Leviora skrev:

Dobbeldust! :angry: Jeg hadde blitt så i de grader forbanna :P Selvfølgelig er det ikke noe dere vil gå og vente på! Håper den har kommet inn nå. 

Så deilig med vaffel! :nigo: 

Fremdeles null resept. Jeg klarte å holde meg helt til åtte før jeg ringte :tongue: Han kom på jobb klokka ni, så hun jeg snakket med skulle be ham få ræva i gir. Men jeg logget meg nettopp inn for å sjekke, og det var ikke kommet noe enda :P Jeg vil ta dosen tidlig på dagen i starten tilfelle hun får kjempevondt i magen. Leser på Facebook at flere har gått på en smell der og fått nettene totalt ødelagt.

1 time siden, miore skrev:

Sykt irriterende lege, på flere vis! Det er en enorm pet peeve for meg med folk som uttaler seg bastant om fagområder som ikke er deres egne :raven: Og reseptforsinkelsen gjør jo ikke saken bedre. Bra du fikk et lite vaffel-lyspunkt på jobb, i alle fall ;)

Helt enig! Han er egentlig ekspert på diabetes, så når han ikke er oppdatert på nyeste "forskning" om amming så synes jeg han burde latt være å si noe. At nattamming ødelegger tennene, for eksempel. Og han så på meg som jeg var helt på jorde da jeg mente hun ville amme så mye på nettene fordi morsmelk lindret. "Hvor har du det fra? Det er ikke logisk i det hele tatt. Faktisk er det omvendt. Det gjør VONDT!".

Neei, refluksforeningen, for eksempel! Spedbarn som selvmedisinerer med å amme døgnet rundt. 

Jeg jattet med på veldig mye. Hevet bare stemmen én gang :fnise: Hevet stemmen hele bilturen hjem da. Heldigvis var mannen enig med alt :ler:

Skrevet

Resept nå? 

Faen for en dust... blir så oppgitt over fagfolk som gir utdaterte og tåpelige råd :bond: Mange hører jo på de også for de tror legen vet best, selvfølgelig! Slike leger og helsesøstre har nok ødelagt mange babyperioder og ammeforsøk :( Nok om det. 

Jeg håper håper håper det hjelper asap!

Skrevet

For noen teite utsagn fra en lege! Håper du har fått den resepten nå, krysser også fingrene for at M slipper unna magevondt. :) 

Skrevet

Så utrolig irriterende at han er så treig da! 
Håper dere har fått den nå og kan starte i morgen! :) 

Skrevet
7 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Resept nå? 

Faen for en dust... blir så oppgitt over fagfolk som gir utdaterte og tåpelige råd :bond: Mange hører jo på de også for de tror legen vet best, selvfølgelig! Slike leger og helsesøstre har nok ødelagt mange babyperioder og ammeforsøk :( Nok om det. 

Jeg håper håper håper det hjelper asap!

Ja, endelig! :daane:

Blæhr, jeg vet! Glad jeg ikke kom inn der med blanke ark. Stakkars M :P 

2 timer siden, Mumsy skrev:

For noen teite utsagn fra en lege! Håper du har fått den resepten nå, krysser også fingrene for at M slipper unna magevondt. :) 

Det ser bra ut til nå! Bank i bordet :bond:

17 minutter siden, Beccy87 skrev:

Så utrolig irriterende at han er så treig da! 
Håper dere har fått den nå og kan starte i morgen! :) 

Startet i dag :lur:

-----

Etter tre telefoner (ja, jeg er ei maseræv) fikk jeg endelig resultater. Da snakket de med legen mens jeg var i telefonen. "Han hadde visst glemt å trykke enter." Så klokka halv tre raste jeg ned på apoteket! 

Hun har akkurat sovnet for kvelden. Så nå er vi spente. Jeg jobber beinhardt med å ikke ha forhåpninger. Det er ikke dødslett :plystre: Men nå er vi uansett i gang! :) 

Skrevet

Natta var ikke noe særlig. Jeg begynte på sofaen (der jeg som vanlig gikk i total koma :hjerte:) og hadde håpet på to-tre timer med sammenhengende søvn. Nau... Fikk ca. 45 minutt :P Hun våknet ofte og gråt. Så jeg endte opp med totalt fire timers søvn. Etter at jeg stod opp i morges hadde hun og mannen funnet skikkelig roen og sov videre i to timer :) Jeg overlevde dagen med tre iskaffe :skya:

Spent på denne natten! Jeg begynner i senga og ringer mannen når jeg blir lei. 

I dag fikk vi endelig brev fra barnehagen. Spennende! Og drittskummelt. På listen over klær hun må ha liggende er det myyye vi ikke har. Tjukk genser, for eksempel. Hva er det? Må jeg på Polarn O. Pyret? M bor egentlig kun i body og bukse :klo:

Nei! Nå må jeg legge meg. Skal prøve å ikke google "klær barnehage" på senga. 

Skrevet

Vi fikk aldri noen detaljert liste, men vi har hvertfall greid oss med body og bukse hver dag, og (hjemmestrikket) ullgenser liggende i barnehagen. Det må da gå under tjukk genser? :klo:

Håper denne natta i det minste blir hakket bedre enn forrige! 

Skrevet

Tjukk genser kan være strikket genser da. 
Marius eller islender eller noe i den duren. 

Fleece er også greit å ha, både jakke og bukse. 

Og vi klarte oss veldig fint det første året uten POP, kunne sikkert klart oss videre også men forelsket meg helt i parkdressen de har med avtagbar fleece. Vet mange går for andre merker og er minst like fornøyde. ;) 
Men ull er bra å ha, masse ull og ekstra sokker. 
Og votter, de blir så fort borte. 
Og innesko. :jepp:

Skrevet (endret)

For oss ble det lettere å tenke innerlag, mellomlag og ytterklær, og at det skal gå an å kle enkelt av/på med disse plaggene uten at det blir ekkelt og klumpete å ha på. Innerlag gjerne i ull, mellomlag i fleece eller ull og vanntette og pustende ytterklær, helst to sett hvis det ene blir vått eller skittent. Jeg har best erfaring med Reimaklær og anbefaler dem sterkt! Husk å se på vannsøylen når du skal kjøpe ytterklær. Det bør være minst 10 000 mm vannsøyle for at det kan kalles vanntett. Med 12 000 mm kan ungen sitte i vann uten å bli våt (som de oftest gjør). Ellers er fleecedresser geniale som mellomlag. E sin barnehageoutfit (på vinterhalvåret) er strømpebukse, joggebukse og ulltrøye/body. Votter forsvinner fort, som Beccy87 sier. Et sett med tynnere votter og lue for å sove med er kjekt. Navnesmokker er et must hvis du ikke gidder å lete barnehagen rundt etter smokken eller komme hjem med en annen sin :P 

Endret av Leviora
  • Liker 1
Skrevet

Og viktigst av alt: merk alle klær og sko! Mye lettere for de som jobber i barnehagen, og ting har ikke like lett for å forsvinne. Vi merker alt av nye klær automatisk, så her er til og med pysjene merket :ler: 

Skrevet

Mine hadde ullbody, stilongs (uten fot, slik at en kan bytte våte sokker uten å bytte alt) og ullsokker (ala Ulvang). Deretter hjemmestrikket ullbukse og ullgenser. Utenpå der igjen var det dress eller regntøy. Votter med glidelås på siden er veldig greit til de små som ikke er like flink til å få tommelen inni selv ;) Hals/buf er også greit å ha. Inne i barnehagen hadde de bare på det innerste laget og tøfler. Jeg kjøper merkelapper med telefonnr/navn på som jeg klistrer inni alle klær.

Skrevet

Blir helt svett her jeg, har ikke en gang streifet meg at det er noe som heter barnehagebekledning...

Godt ikke minien her skal begynne før i august :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker askeladden.no for merkelapper og er veldig fornøyde med dem :)  

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, Beccy87 skrev:

Vi bruker askeladden.no for merkelapper og er veldig fornøyde med dem :)  

Faller de ikke av i vask? Jeg har bestilt navnelapper fra to ulike sider, men de faller av om de er stryk eller lim. Mange sitter altså, men irriterende når de faller av. Bruker tusj fra lindex på det meste nå. 

Skrevet
Akkurat nå, Porcelain skrev:

Faller de ikke av i vask? Jeg har bestilt navnelapper fra to ulike sider, men de faller av om de er stryk eller lim. Mange sitter altså, men irriterende når de faller av. Bruker tusj fra lindex på det meste nå. 

Vi bruker de klistrelappene og de sitter som støpt. Viktig å ikke hive klærne til vask med en gang, lappene må «herde» litt :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...