Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Porcelain skrev:

Vi bor jo også på Vestlandet, men her er det vel noe kaldere. Iallfall ligger T bare med ullbody og stillongs i easygrow hood nå. Han er varm av seg da. 

M har aldri sovet i vogna uten ekstra klær :fnise: Jeg har liksom ikke kommet på at det går an :klo: Bortsett fra i sommer da. Men det hadde vært deilig å hatt det sånn nå også. Hun digger ikke akkurat å kle seg :P 

2 timer siden, Sisti skrev:

Jeg snakket med barnehagen om det i går, om de syns easygrow nature var for varm. De sa at han ble litt svett, men at det ikke var noe problem, de kler lite på han, og anbefalte meg egentlig bare å beholde posen i vogna. Går jo an å legge et teppe under vogna, så kan de på de varmeste vinterdagene la posen være åpen og heller legge teppe over? 

Synes det er skikkelig vanskelig å kle seg for vestlandsværet jeg. Aner ikke hvilke dager vi bør kle på han vinterdress, eller ullundertøy. Temperaturen endrer seg ofte mye fra levering til de skal ut. Har endt opp med massemasse klær liggende i barnehagen, så får de bestemme. :P

Men sover de ute hos dere? Her var de i et slags skur. Tror jammen meg jeg må bort å sjekke ut det skuret :fnise: Mannen gav meg DET blikket da jeg foreslo det og mener jeg overtenker dette her, men hallo! Jeg vil at hun skal sove som en dronning :ler:

Et teppe har jeg også tenkt på :) 

Klær er skikkelig vanskelig! Det synes tydeligvis de ansatte i barnehagen også, for hun jeg snakket med i går sa hun hadde hentet ungen i alle slags varianter av bekledning. Noen ganger var det helt på tur :P 

1 time siden, Pentu skrev:

Bor jo på Vestlandet jeg og. Hood er gull om vinteren her. Selv om det ikke blir vinterkaldt på samme måte som ellers i landet, så blir det jo veldig surt! Jeg anbefaler hood glatt til alle som vil høre :P 

på ekstra sure dager har hun gjerne på seg en tynn fleece oppi der. Hun har Aldri vært kald. Den er så lun at hun er godt skjermet oppi der. 

Vestlandsgjengen! :5:

Jeg vil ha Hoooood! :sur: Men det var dette jækla skuret :daane: Skulle ønske de bare sov ute :fnise:

-----

Jeg dauer. Skal det være lov å tenke så mye på en vognpose? Tror jeg må søke opp alle varianter av Voksi. Har de en mellomting, mon tro? 

Jeg har spist fem tonn brownies og er kvalm. Mannen hadde pizza til frokost (dagen derpå). Han prøvde å sitte i stue nummer to for å ikke friste meg, men det luktet jo fantastisk ost i hele huset uansett. Jeg var SÅ NÆR å ta meg et stykke. "Det er jo snart mandag. Nå er jeg snart ferdig med uke sju. Har det egentlig noe å si?" Unnskyldningene kom på rekke og rad. Men jeg holdt meg. Jeg skal bade i ost på mandag hvis barnelegen sier det er greit. Bade! Jeg skal rett på jobb etter timen, men det er vel greit å ha med en frossenpizza å varme i mikroen? Blir sikkert godt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her sover de ute ja. Men kan du ikke spørre om du kan komme innom en gang (eller mange) med M nå i tiden fremover? Gjerne mens de er ute. Er jo bare fint om M får gjort seg litt kjent med uteområdet før hun begynner. Så får du sjekket skuret også. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sover i et slags skur her og, men det blir jo kaldt. Den grensen på når de sover ute pleier å være på nærme -10. Så jeg anbefaler deg virkelig å kjøpe vinterpose og vårpose. Vi tilpasser jo oss og har jo ekstra pledd liggende hvis barna trenger det, men vi spør alltid så fint vi kan om foreldrene ikke nå kan ta med seg en varmere pose. 

Den vi har er svart, den du sendte var jo sååå fin :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Sisti skrev:

Her sover de ute ja. Men kan du ikke spørre om du kan komme innom en gang (eller mange) med M nå i tiden fremover? Gjerne mens de er ute. Er jo bare fint om M får gjort seg litt kjent med uteområdet før hun begynner. Så får du sjekket skuret også. :nigo:

Vi har vært innom barnehagen et par ganger, og uteområdet er kjedelig, ass :fnise: Mannen håpet de hadde oppgradert litt siden guttene gikk der, men nei :P To føyser (eller husker), en mikroliten rutsjebane og en sånn "hest" eller whatever som du sitter og gynger på. M syntes alt dette var gøy da :ler: Resten er, vet ikke hva det kalles, rekvisitter? :P En båt osv. 

Jeg har aldri lagt merke til skuret før, men i dag så jeg det ;) Et bygg med en garasjeport. Null vinduer, dessverre, men jeg glodde inn i alle vinduene til hovedbygget, og der så jeg vogner med Voksi-pose og lammeskinn i tillegg :nigo: Easygrow Hood, her kommer jeg! :skya:

16 timer siden, Pentu skrev:

De sover i et slags skur her og, men det blir jo kaldt. Den grensen på når de sover ute pleier å være på nærme -10. Så jeg anbefaler deg virkelig å kjøpe vinterpose og vårpose. Vi tilpasser jo oss og har jo ekstra pledd liggende hvis barna trenger det, men vi spør alltid så fint vi kan om foreldrene ikke nå kan ta med seg en varmere pose. 

Den vi har er svart, den du sendte var jo sååå fin :rodmer:

Jeg vet, den er dritfiiiin! Skal bestilles i dag :lur:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt lammeskinnspose fra K ble født og den brukes fremdeles. Kun noen små få uker hvor vi brukte en fleecepose i sommer. #nordnorge 😂 Vi putter aldri på noe mer på henne, foruten ekstra sokker, ei tynn lue og votter. Hva de gjør i barnehagen aner jeg ikke, men min tanke er at de har kledd på mange flere barn enn meg så det fikser de 😉 

Har akkurat kjøpt en pent brukt Troller iglo vinterpose nå siden vi får en til i januar. Den er lang, med forlenger, så tipper den havner hos hun eldste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringte fra sykehuset og sa legen var syk så vi kunne ikke komme i dag likevel. Jeg begynte ikke å gråte, men det var fader ikke langt i fra. Som et plaster på såret så vekket telefonsamtalen M.

Vi ble ganske oppgitt og så svart på ny ventetid. Jeg vurderte ganske kraftig å ringe tilbake og spør om de syntes jeg kunne spise litt ost i dag :fnise: Men så gikk det et par timer, og jammen meg ringte de opp igjen. Noen hadde avbestilt en time i morgen klokka 12, så den var nå vår! Halleluja, altså! 

Jeg og M har hatt en lur i senga. Jeg må på jobb nå og hun sover fremdeles. Håper jeg klarer å snike meg opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omg, nå ble jeg litt fortvilet da jeg leste innlegget ditt mtp ny ventetid. Takk og lov for at dere får ny time i morgen! Til og med jeg er lei av å vente på legetimen deres, kan ikke forestille meg hva dere er. :ler: Håper det blir ost på deg i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sisti skrev:

Omg, nå ble jeg litt fortvilet da jeg leste innlegget ditt mtp ny ventetid. Takk og lov for at dere får ny time i morgen! Til og med jeg er lei av å vente på legetimen deres, kan ikke forestille meg hva dere er. :ler: Håper det blir ost på deg i morgen!

Jeg ble så lei meg! :cry3: Hun er i en ekstremt dårlig periode nå. Gulper på dagtid i tillegg. Tror det er tenner på gang, da blir det visst verre. Så ja! Jeg kjente tårene presse på :hoho: Men nå! I morgen er dagen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Weebs said:

Jeg ble så lei meg! :cry3: Hun er i en ekstremt dårlig periode nå. Gulper på dagtid i tillegg. Tror det er tenner på gang, da blir det visst verre. Så ja! Jeg kjente tårene presse på :hoho: Men nå! I morgen er dagen :Nikke:

Stakkars lille. Håper dere føler dere får god støtte i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda godt dere fikk time igjen så fort! Også håper jeg ikke du har fått enda flere kontrabeskjeder i løypa av dagen. Lykke til i morgen! Vi heier på ost! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til herfra også :) Krysser fingrene for at det blir iskaffe og ost på deg i morgen og noen gode svar angående M!

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Takk alla i hopa!

Det endte veldig bra. Så langt i hvert fall. Han legen har jeg en haug med meninger om, ikke kun positive, men han var like negativ til ph-måling som oss, og ville teste syrenøytraliserende. Og han mente jeg kunne baaaade i melk. Så det gjør jeg seff as we speak ;) 

Men, ja. OMG. Han hadde et par meninger som vi (mannen er heldigvis enig!) syntes var ØHR. F.eks. syntes han vi skulle prøve skrikekur. "Det går fint. Føles fælt der og da, men effekten er kjempegod!" Og amming var tullball nå som hun nesten var ett år. Kunne bare kutte ut og begynne med kumelk med en gang! :jepp:

Anyways! Selv om han ganske tydelig mente at dette var sannsynligvis vår feil, at vi kom løpende hver gang hun grein, så gikk han med på å teste medisiner i én måned. Så får vi se! :) Jeg må skrive mer senere, nå er det mat og jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra :) 

Selv om jeg skjønner ikke hvorfor noen fortsatt er i steinalderen når det gjelder skrikekurer.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud, dumme lege, men bra han var med på å gi medisiner da. Men argh. Hvorfor er det så mange leger som må blande seg inn i ting de ikke har snøra peiling på??? Sånn som skrikekur og kumelk fremfor amming. Legen min er også litt sånn. Har nylig byttet fastlege, for jeg orker ikke sånne. Kan de ikke bare nøye seg med å uttale seg om det de KAN noe om, og holde kjeft om resten? Æsj, jeg blir provosert bare jeg leser om det. :P

Krysser fingrene for at medisin hjelper! Vet du hvor lang tid det pleier å ta før effekten viser seg? Og kos deg med bading i melk. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...