Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Sisti skrev:

Gleder meg til å se hvordan rommet blir! 

Dere bør absolutt kontakte lege for prøve andre medisiner. Er det Gaviscon dere bruker nå? Finnes jo flere alternativer, og Gaviscon er ikke førstevalg til de minste barna tror jeg? 

Blir spennende å høre hvordan det går med sengeordningen deres etterhvert. Håper mannen din blir fornøyd. :nigo: Og M også, så klart. Her var det hvertfall veldig fint å få en sånn ordning for oss alle, jeg og mannen får lagt oss sammen hver kveld, samtidig som jeg og mini får samsovet store deler av natten. Vurderer å prøve å skyve senga inn til å bli enkeltseng for å se om det gjør legging enklere, og øve på å sovne selv, men vi får se. Greit å ha en seng hvor det er mulig hvertfall! Eneste jeg savner i senga til mini er den deilige, fluffy dundyna som ligger igjen i voksensenga hver natt. :sjenert:

Jeg også! Jeg er dødsspent :fnise: Prøver å holde igjen med tanke på interiør, og sier til meg selv at pynt på veggene ikke er førsteprioritet :tongue: Det hender jeg har problemer med å beherske meg selv. Når det gjelder det meste i livet :plystre:

Nå bruker vi Losec, men håper fastlegen vil skrive ut en annen type neste uke. Nexium eller Lanzo Melt kanskje :vetikke: 

Dersom denne ordningen fungerer like bra som hos dere blir mannen (og jeg) superfornøyd! Kan ikke huske sist vi delte seng uten M som puppet i vei ved siden av :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nexium er et ganske bra medikament. Håper du får fastlegen med på bytte. Bare argumenter godt 😉 Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nexium fungerer veldig bra på meg, i alle fall (i motsetning til f.eks gaviscon og losec), og jeg opplever ingen bivirkninger på det heller, selv etter mange år. Jeg har dog bare voksenperspektivet på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2018 den 12.56, lille_frosk skrev:

Hos oss fungerer nexium veldig bra. Håper medisinbytte gjør underverker hos dere! 

På 10.4.2018 den 14.32, Meley skrev:

Nexium er et ganske bra medikament. Håper du får fastlegen med på bytte. Bare argumenter godt 😉 Lykke til. 

På 10.4.2018 den 14.52, miore skrev:

Nexium fungerer veldig bra på meg, i alle fall (i motsetning til f.eks gaviscon og losec), og jeg opplever ingen bivirkninger på det heller, selv etter mange år. Jeg har dog bare voksenperspektivet på det :) 

Takk for svar! Håper bare legen er villig til å prøve. Han er litt streng med å følge alle slags regler og forskrifter. Kanskje han mener dette er en oppgave for sykehuset, siden det var der vi fikk resept på Losec :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M var frisk og rask i hele tre dager (ca.), så nå var det selvsagt på tide med en ny runde snue og hoste. De to siste kveldene har jeg derfor lagt meg på likt med henne, siden hun uansett våkner hvert tiende minutt med host og gråt. Hun hadde ikke fått sovet noe særlig i barnehagen heller, så i går var jeg så heldig at jeg fikk ta kveld før klokka seks :tongue: Godt det finnes smarttelefon.

Mormor har endelig fått operert foten, så nå er hun blitt Krykke-Mormor. Hun har ikke sett M på noen dager, så savnet er selvsagt stort :fnise: Vi skal dit i dag og jeg er spent på hvordan M reagerer. 

På mandag var vi på ekstra kontroll på helsestasjonen (usikker på om jeg har skrevet dette, gidder ikke sjekke) og hun har endelig blitt ni kg :fnise: På forrige kontroll hadde hun kun vokst i lengden, og ikke lagt på seg. Denne gangen hadde hun kun lagt på seg, og ikke vokst i lengden :rolleyes: Helsesøster sa "hmm!" og satt oss opp på ny kontroll. 

Anyways. På venterommet har de forskjellige leker, blant annet en dukkevogn. Den var utrolig morsom å trille på. Hun pratet høylytt med seg selv mens hun raste rundt på gulvet. Lekekjøkkenet var også topp. Hun rørte rundt i grytene med en gaffel, og smakte på gaffelen etterpå. Mmm :P Det er så gøy å se henne utvikle seg! Herregud, hun var nettopp en liten klump i magen min. Nå hjelper hun meg med å vanne plantene, kaster ting i bosset på kjøkkenet, skrur på mikroen, vasker hendene sine, grer håret sitt, GÅR (kommer ikke over at hun kan GÅ), later som om hun sover når vi sier "skal M hvile litt?", peker på hodet sitt, nesen sin (bommer og treffer øyet av og til), foten sin, prøver å ta på seg lue og sko, danser når vi synger eller hører en sang, gjemmer seg bak ting og spretter frem mens hun ler... :nordvesta:

Hun er så stor og fin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mykje jenta di har lært seg allerede! :) Kor gammal har ho blitt no? Tida går utrulig fort, ja. Min baby som eg føler nettopp var nyfødt, har allerede blitt 9 mnd. gammal! :ohmy:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Mirabella76 skrev:

Så mykje jenta di har lært seg allerede! :) Kor gammal har ho blitt no? Tida går utrulig fort, ja. Min baby som eg føler nettopp var nyfødt, har allerede blitt 9 mnd. gammal! :ohmy:

Hun blir snart 17 måneder! Jeg synes selvsagt alt hun gjør er spektakulært :biggrin: 

Nyfødt og ni måneder, kjenner til det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda. Hentet en feberunge i barnehagen i dag. Vi kjøpte flytende Paracet på apoteket, men den smakte visst ikke så godt. Så da ble det de forhatte stikkpillene i stedet. 

Verden går i mot henne og det passer utmerket at mannen jobber 12 timer hver dag (inkludert helga)  :rolleyes: 

Hva skal vi finne på i morgen mon tro. Det er lov å håpe at hun våkner frisk og rask i morgen? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lille_frosk skrev:

17 mnd!! Det er ikke mulig at hun har blitt så stor??

I agree! Tror ærlig talt jeg må ha regnet feil :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kjedelige dagbok :dagens-rose:

M er fortsatt ikke i form. Mannen jobber fortsatt 12 timer. Det skal han visst fortsette med enda et par dager. 

Feberen er borte, men formen er mindre konge. Hun er sliten og rister på hodet av alt. Hun vet ikke hva hun vil og får raserianfall bare jeg tilbyr henne vann til feil tidspunkt :fnise: Jeg må nesten le av henne, stakkar. Hun blir sinna og løper bort fra meg, men så kommer hun på at hun vil ha trøst, så da snur hun og slenger seg i armene mine. Lille søtnos.

Hun er skikkelig kresen på mat blitt. Ikke bare nå, men før hun ble syk også. Kun to ulike typer middager er godkjent. Laks og kjøttgryte. Det hender hun plukker litt i andre middager, men spiser aldri nok til at jeg vil kalle det et måltid. Taco består ikke av kun lefser og mais, M! Utenom de to middagene er det bare ulike typer grøt og leverpostei som går ned! Bør jeg være bekymret? Jeg er faktisk det :P 

I går bestilte jeg en seng og kommode på IKEA. Jeg har ventet litt med å bestille fordi jeg trodde det var relativt kort leveringstid. Men neida, to uker :rolleyes: Jeg som helst ville hatt rommet klart sånn akkurat nå... Det har blitt sparklet femten tusen ganger, nå gjenstår bare pussing, så kan jeg endelig sprette malingen! :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M er tilbake i barnehagen og det går visst fint. Spiser og har det gøy. Jeg vet ikke om det er fordi hun er litt sliten etter sykdom eller kanskje det bare er ei ny greie, men å kle på seg, DET er noe dritt. I dag klikket hun så voldsomt i barnehagen at de eldre ungene stod og så på i sjokk. Slengte seg ned på gulvet og hylte. Så da har vi fått sett den siden av henne :rolleyes: 

Legging er en lang affære, så mannen har fått den oppgaven de siste dagene. Han triller bare vogna litt frem og tilbake, så vips, sover hun. Hvis jeg prøver meg på den teknikken går hun i panikkmodus. Søren, ass. 

Vi har planlagt litt halvveis sommerferie i dag. Prøvd litt, i hvert fall. Syden-ferie, liksom. Men gudbedre for noen priser med tre barn i fellesferien. Må sove litt på det før vi trykker bestill. 

Ja! Den til vanlig veldig aktive Krykke-Mormor holder å gå på veggene, så hun har etterspurt strikkeønsker. Jeg kjøpte like godt en Klompelompe-bok, og nå gleder jeg meg til å finne noe fint sommerstrikk som M garantert har lyst på :biggrin:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legging er en lang affære her også for tiden. Kanskje vi må prøve vogntrikset vi også. Det har jeg ikke tenkt på at går an en gang. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah...savner ikke det at de klikker i vinkel av å kle på seg... Vi har flere ganger sendt den ene i barnehagen med tights, genser og nattkjole utenpå. Det var nattkjolen som skulle til for at hun skulle roe seg :fnise:. Går over etter en (god)stund...hvertfall hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har daglige klikkinger for tiden, vi. I morges sto han i en krok på badet og hylte i ti minutter. Jeg skjønte at det var relatert til badekåpa mi, for han dro i den, men jeg skjønte ikke HVA han ville med den. Prøvde å gi den til han, men nei, enda sintere, det var ikke det han ville. Etter ti minutter skjønte jeg hva greia var: han ville at JEG skulle ta på badekåpa for så å ta han i fanget mitt for å amme han! Jesus... Dette fordi jeg av og til har ammet han med badekåpa på. Pupp uten badekåpa var visst helt uaktuelt. 

Sååå... Du har mye å se frem til. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, Sisti skrev:

Legging er en lang affære her også for tiden. Kanskje vi må prøve vogntrikset vi også. Det har jeg ikke tenkt på at går an en gang. :P

Vogn eneste måten som funker den uken mannen skal legge henne. Vanligvis sover hun mange timer (mange = 3) før hun ikke godtar å bli vugget tilbake i søvn, så det er supert hvis vi skal prøve å se en serie eller noe :) 

4 timer siden, Sisti skrev:

Vi har daglige klikkinger for tiden, vi. I morges sto han i en krok på badet og hylte i ti minutter. Jeg skjønte at det var relatert til badekåpa mi, for han dro i den, men jeg skjønte ikke HVA han ville med den. Prøvde å gi den til han, men nei, enda sintere, det var ikke det han ville. Etter ti minutter skjønte jeg hva greia var: han ville at JEG skulle ta på badekåpa for så å ta han i fanget mitt for å amme han! Jesus... Dette fordi jeg av og til har ammet han med badekåpa på. Pupp uten badekåpa var visst helt uaktuelt. 

Sååå... Du har mye å se frem til. :nigo:

Elsker en sånn logisk klikkings :fnise: Hun er fæl med å mene en haug med greier jeg ikke forstår noe av. Ender opp med at hun står midt på gulvet og gråter store sinnatårer. Det skal bli godt når hun begynner å snakke :Nikke:

5 timer siden, Lovebird skrev:

Ah...savner ikke det at de klikker i vinkel av å kle på seg... Vi har flere ganger sendt den ene i barnehagen med tights, genser og nattkjole utenpå. Det var nattkjolen som skulle til for at hun skulle roe seg :fnise:. Går over etter en (god)stund...hvertfall hos oss.

En unge med nattkjole har jeg faktisk vært vitne til i barnehagen vår også! Kanskje det var din :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E har blitt sendt i barnehagen med nattkjole på, men det var fordi hun sa hun ville ha den kjolen og pappaen ikke så at det var nattkjole. Men det kan man trygt si at alle i barnehagen så :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Småkjekset skrev:

E har blitt sendt i barnehagen med nattkjole på, men det var fordi hun sa hun ville ha den kjolen og pappaen ikke så at det var nattkjole. Men det kan man trygt si at alle i barnehagen så :ler:

De ser nok mye rart, så det er sikkert ikke rart for dem i det hele tatt :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på min første foreldresamtale! Da er du jammen meg voksen :ohmy:

Alt var topp, og jeg fikk så fine tilbakemeldinger om M at jeg ble helt på gråten da jeg oppsummerte det i en melding til mormor. 

Hun var "check" på alle de typiske tingene som gjaldt ettåringer. PK hadde en slags plansje som hun gikk gjennom. "Språk, motorikk, sosialt" osv. Husker ikke om det var akkurat de ordene, men you know. Hun brukte ordet ekstremt når hun fortalte om hvor omsorgsfull hun er overfor de andre barna, og kom med ulike eksempler der hun gir smokken og kos til de som gråter :hjerte: Hun gir tilfeldige klemmer eller stryk på kinnet til store og små.

Den sterke viljen hennes ble også nevnt, og PK hadde samme kommentar som legen. "Med en sånn vilje kommer man langt her i livet" :fnise:

Og selv om hun ser liten ut så er hun tøffere enn toget, og de voksne på andre avdelinger ble alltid overrasket over hvor kvikt hun kommer seg fra A til B og plutselig har kastet seg utfor rutsjebanen uten at noen står klar til å ta i mot. Så jeg måtte bare forberede meg på å få telefoner om at nå er hun på legevakten og syr noen sting :ohmy: PK og de voksne på hennes avdeling er klar over dette her da, så forhåpentligvis passer de litt ekstra på. Hun har like lite forståelse for at høyde = farlig her hjemme, og elsker klatring. Det er litt stress faktisk :tongue:

Og den sykt gode humoren hennes snakket vi også om :Nikke:

En supergod foreldresamtale! :) 

I dag har vi vært hos legen og fått resept på Nexium i stedet for Losec. Det var som ventet ikke bare-bare. Legen vår er skikkelig streng på alle regler, alt skal følges til punkt og prikke. Egentlig burde vi fått time på sykehuset hos samme legen som skrev ut Losec (han teite som egentlig var diabeteslege og foreslo skrikekur), men han gikk med på å ta en telefon til ham i stedet for. Jeg var mildt sagt skeptisk, men jammen meg ble de enige om at fastlegen kunne skrive ut en resept til oss. Puh. 

Påkledning og sitte i bilstol var like klikkos i dag også! Blir svett jeg :P For å ikke plage de andre på venterommet prøvde jeg heller å kle på henne ute i gangen. Men da jeg satt henne ned tok hun fart og løp mot dørene som åpnet seg automatisk og var på vei ut. Hun begynner rett og slett å bli halvfarlig :daane:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...