Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

22 timer siden, A4-livet skrev:

Jeg har ikke lagt merke til noen utviklingstrinn hittil. Nå har jeg ikke den oversikten over springende heller, kanskje jeg hadde tolket en del ting annerledes om jeg visst at hun skulle være midt i et sprang. I dag turte jeg ikke la M ligge på stellematta på gulvet, var redd hun skulle skyve seg utfor kanten og skalle bakhodet i gulvet :fnise: Ikke mye stilleligging her heller med andre ord, med en gang bleia er av er det ned med beina i underlaget og vrikke på rumpa :ler: 

Jeg merket godt til det forrige trinnet. Nå i ammetåka husker jeg ikke hva som var galt, men jeg husker at jeg klaget på det her inne :fnise:

Det er så moro å se hvordan hun turner! Jeg dauer :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har vår kjære M vært vanskelig å få til å sove. Mannen hadde "ansvar" for henne i kveld mens jeg ryddet klær. Plutselig hører jeg at han snakker strengt til henne om at "vi kan ikke alltid gjøre som du vil! Bare gå og gå og gå!" mens hun kom med klagelyder. Det viste seg at hun ikke hadde gitt beskjed om å bli gått med, men at hun var trøtt. Og hun var sååå overtrøtt! Stakkar. Det ble masse tårer, så jeg la oss på senga mens jeg var sur på mannen for at han ikke klarte å forstå litt tidligere at hun var trøtt. Det er så kjedelig når det går for langt. Hun hikstet og spiste en stund før hun roet seg. Men hun sloss mot søvnen (det samme gjorde hun tidligere i dag. Øynene gled igjen, men hun sperret de opp igjen hver gang :P) så vi stod opp og tok kveldsstellet. Ikke noe hell med å vandre rundt i stua heller. Jeg satt meg ned med puppen ute og hun fikk den såvidt i munnen før hun sovnet. Stakkars lille trøtte babyen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp stått opp for å bytte bleie på M. Nå er det tredje gangen på kort tid at hun får tiss opp på den ene siden av bleia! Hva i alle dager gjør jeg feil??

Ifølge Google - for liten bleie eller for løs bleie. Siden vi nettopp har byttet til 3 får jeg passe på å stramme mer da :P Ikke lett dette her :tongue:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi byttet til toer-bleier litt vel tidlig (mini var jo blitt såååå stor... trodde vi), og da hadde vi masse tisselekkasjer ut fra beina. De var noen tynne pipestilker da mini-m ble født!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miore skrev:

Vi byttet til toer-bleier litt vel tidlig (mini var jo blitt såååå stor... trodde vi), og da hadde vi masse tisselekkasjer ut fra beina. De var noen tynne pipestilker da mini-m ble født!

Her har vi omvendt "problem". M har såå tjukkaslår :ler: Vi har måttet droppe pyjamaser fra H&M av den grunn. Ikke stretchy nok! Hun har tre sett med valker fra skrittet til knærne liksom :P 

Lekkasjen er opp mot ryggen (på siden), så hvis jeg hadde tenkt meg om i tre sekund hadde jeg kanskje kommet frem til at mer stramming er svaret på vårt problem. Håper jeg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker babylår! Og babykropper! Åhhh... er så synd at de er født på denne tiden av året hvor de er så mye påkledd. Deilig-deilige små lubne babykropper! :ninuskapus:   (....ok..jeg er offisielt koko)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, miore skrev:

Det der hørtes ut som tidenes herligste lår :hjerte: 

Hun får komplimenter på de låra der ja ;) 

2 timer siden, Carouselle skrev:

Jeg elsker babylår! Og babykropper! Åhhh... er så synd at de er født på denne tiden av året hvor de er så mye påkledd. Deilig-deilige små lubne babykropper! :ninuskapus:   (....ok..jeg er offisielt koko)

 :fnise: Nå minner du meg om Jules fra Cougar Town (:hjerte:). Hun snakker noen ganger om hvor mye hun elsker babykropper og kommer med litt halvveis creepy eksempler som at hun vil ha et smykke av små babyhender :babysmokk: Babyhender er jo ganske søte da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. snik leser som vinner sjenert fra sidelinjen her :)

Har et spørsmål litt utenom det som blir pratet om nå, håper det går bra. Hva het den berømte "hønesprayen" du brukte? Har et gammelt piercing arr i navlen som strekker og gjør vondt som jeg tenkte kanskje kunne forebygges.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, HarleyQuinn skrev:

Hei.. snik leser som vinner sjenert fra sidelinjen her :)

Har et spørsmål litt utenom det som blir pratet om nå, håper det går bra. Hva het den berømte "hønesprayen" du brukte? Har et gammelt piercing arr i navlen som strekker og gjør vondt som jeg tenkte kanskje kunne forebygges.. 

Heisann! Hyggelig, hyggelig :)

Hønesprayen ble bestilt på iherb.com og heter New Mama Bottom Spray :biggrin: Hvis du vil ha den kjapt så finnes den nok på norske sider også.

Aner ikke om den hjelper på vonde arr, men uansett greit å ha i skapet. Jeg var jo heldig med fødselen og slapp kløende sting, men sprayen har blitt brukt litt likevel :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er ute med jobben og M fant da ut at hun skulle ta kveld klokka åtte :hakeslepp: Stadig noe nytt :P Så jeg har sittet her jeg da... Hun har våknet av og til, men bare i noen sekunder for å sutte seg selv i søvn igjen. 

Plutselig var det gått seks timer siden forrige måltid, så da måtte jeg legge henne fra meg. Fikk spist to knekkebrød før hun fant ut at noe manglet. Spiste to til med henne i fanget så nå er hun full av smuler :ler:

Hva ellers er nytt...? Jo, jeg er begynt å ta laktulose! TMI, kanskje. Jeg var heldig under hele graviditeten og slapp unna den fæle forstoppelsen som jeg hadde hørt gjetord om. Mistenker at det er fordi jeg var flink jente og spiste yoghurt med to spiseskjeer linfrø hver morgen. Men etter at baby kom til verden og føkka med hele spisinga mi har det gått downhill altså. Selv om jeg drikker MENGDER med vann! Jeg har ei flaske som jeg fyller på flere ganger daglig. Mannen ler/er irritert over at han også må gjøre det fordi jeg akutt føler at jeg dør av tørst. Alt vannet må jo bli gjort om til morsmelk?! :bond: Så de siste dagene har jeg tatt en dose hver morgen. Jeg har også kjøpt inn yoghurt og skal bli flinkere med de magiske linfrøene. Fy fader altså. 

Cerazette har ikke vært så jævlig bitch i det siste. Litt spotting her og der, men aldri full blown mensen. 

M er blitt flink på å gripe ting. Jeg vet ikke hva som er vanlig. Kanskje det bare er random. At hånda tilfeldigvis lukker seg :fnise: Men hun veiver rundt med en liten tøybok og en froskebamse. Hun har prøvd med giraffen (Sophie) også, men den mister hun. Litt tung enda kanskje. 

Jeg er nå 4-5 kg unna startvekt. Med tanke på at jeg la på meg 22 kg så synes jeg det er bra altså :fnise: Jeg får nå på meg én av de gamle buksene mine. Men den er tight! Den funker bra å gå med, ikke så veldig bra å sitte med :P Men gravidbuksa sklir av meg, så det går ikke lenger. Tre skritt så henger ræva på knærne. Not hot. Da er det bedre med et pølseskinn. Slankende da ;) 

Nei, nå vil mora også ta kveld. Siden jeg er alene må jeg planlegge i hvilken rekkefølge jeg skal gjøre ting før M våkner opp og skjønner at hun plutselig ligger for seg selv. Sette ost i kjøleskapet, fylle på vann, ta medisiner og hive ut katten. Katten først kanskje. Han gjemmer seg når han forstår at det er leggetid :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby med smuler - et kjent fenomen! :fnise:

Og hurra for gamle bukser som passer da, pølseskinn eller ei, på er på! :5:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 kg på tre måneder, her går det unna! :5: Mini-m var også alltid full av knekkebrødsmuler da hun var liten og bare ville sove på puppen :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Beccy87 skrev:

Baby med smuler - et kjent fenomen! :fnise:

Og hurra for gamle bukser som passer da, pølseskinn eller ei, på er på! :5:
 

Jeg fant ut at pølseskinn er bedre enn hengerompe :fnise:

8 timer siden, miore skrev:

18 kg på tre måneder, her går det unna! :5: Mini-m var også alltid full av knekkebrødsmuler da hun var liten og bare ville sove på puppen :fnise: 

Det gikk veldig unna i starten, nå går det saktere og saktere :tongue: Men, men. Getting there! 

------

I dag har det vært fint vær. Jeg og mannen tok en trøtt M med på trilletur da vi skulle handle inn til middag. Søvn var dessverre ikke på to do-lista i dag så hun lå lys våken og glodde. Men så begynte hun å protestere noe veldig da vi nærmet oss butikken. Inne i butikken kjeftet hun noe sinnsykt. Aldri hørt de lydene før :P Da vi stod i kø for å betale begynte hun med skikkelig gråting. "Dette går ikke. Jeg får bare gå. Snakkes!" sa jeg høyt til mannen. Jeg var stressa. Det var ikke en eneste person som flyttet seg så jeg kjørte på noen tær på vei ut :fnise: De fortjente det. Fem skritt utenfor butikken spontansovnet hun :ohmy: Jeg måtte sjekke om hun pustet. Babyer altså. De er crazy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan, at folk ikke flytter seg når man febrilsk prøver å redde ut en skrikende baby? Da fortjener man nesten et hjul over tåa altså :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M er sånn at jo mer hun hyler når jeg legger henne i vogna jo bedre er det. Da sovner hun gjerne i det jeg triller vogna ut så jeg kan bare sette henne utafor døra. De er søte når de sovner midt i et vræl :fnise: Og de folka fortjente å bli påkjørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.2.2017 den 17.23, Marimba skrev:

Makan, at folk ikke flytter seg når man febrilsk prøver å redde ut en skrikende baby? Da fortjener man nesten et hjul over tåa altså :P 

 

På 17.2.2017 den 17.45, A4-livet skrev:

M er sånn at jo mer hun hyler når jeg legger henne i vogna jo bedre er det. Da sovner hun gjerne i det jeg triller vogna ut så jeg kan bare sette henne utafor døra. De er søte når de sovner midt i et vræl :fnise: Og de folka fortjente å bli påkjørt

Takk for støtten! :biggrin: Jeg var litt usikker på om jeg burde sagt "unnskyld, unnskyld, unnskyld" til alle som stod i veien, men en skrikende baby er jo omtrent det samme?! 

Min M klarer ikke helt å bestemme seg hva hun synes om vogn :tongue: Jeg har etterhvert blitt god på å time det rett med tanke på søvn, men det varierer veldig hvor sint hun blir før hun endelig sovner :fnise:

------

Jeg er kanskje sykt teit, men jeg er så ekstremt misunnelig på alle gravide. Akkurat nå er det flere Facebook-venner som driver å legger ut ultralydbilder. Og jeg klarer nesten ikke å være glad på deres vegne fordi jeg har lyst å være der selv. Jeg vil ikke ha en ny baby, men alt med graviditet og baby er så spennende! Jeg må skjerpe meg. Jeg trenger jo ikke å være misunnelig. Jeg har søte gode fantastiske M :nordvesta: Ingenting kan måle seg med henne. Hjertet mitt sprenges hver gang hun smiler.

I kveld var jeg litt rask på avtrekkeren når det gjaldt leggetid. Endte opp med å ligge i senga med henne i halvannen time :fnise: Kunne liksom ikke gi opp heller. Hun driver jo med sånn spontansoving iblant.  

Nå knitrer det veldig på babycallen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tall på hvor mange legger jeg har kjørt inni med vogna fordi folk står midt i veien og ikke tar hensyn. På bussen for eksempel, da har jeg ikke dårlig samvittighet en gang, bare sier ''oi, beklager'' og later som det ikke var med vilje, men det ER det fordi folk er så utrolig egoistiske og ignorante i blant! :raven:

Har du planer om å bli gravid igjen en eller annen gang da, eller holder det med denne ene med tanke på at dere allerede ha tvillingene? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg har ikke tall på hvor mange legger jeg har kjørt inni med vogna fordi folk står midt i veien og ikke tar hensyn. På bussen for eksempel, da har jeg ikke dårlig samvittighet en gang, bare sier ''oi, beklager'' og later som det ikke var med vilje, men det ER det fordi folk er så utrolig egoistiske og ignorante i blant! :raven:

Har du planer om å bli gravid igjen en eller annen gang da, eller holder det med denne ene med tanke på at dere allerede ha tvillingene? :) 

Folk var mer opptatte av å bestemme seg for hvilken tyggis de skulle kjøpe enn å flytte seg for Sinna-M :P Folk er weirdos!

Det holder (dessverre) med tre unger. Jeg forstår jo det, men det er trist å tenke på at jeg ikke skal få oppleve dette her igjen :sukk: Det er nok derfor jeg er misunnelig og teit. Det er sikkert bare en fase siden jeg er så tett oppi det akkurat nå. Kan jo ikke være misunnelig på alle gravide i verden. Det blir sykt travelt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå fikk jeg melding om at en venninne er gravid. Og jeg ble skikkelig glad! Så jeg blir tydeligvis ikke misunnelig (på en negativ måte) når det er folk jeg virkelig liker som blir gravide. Puh! :fnise:

Ellers er M tre måneder i dag og det er kjempemye. Jeg har hørt at når babyer blir tre måneder skjer det noe magisk som gjør at de plutselig sover alene og alle slags fantastiske ting. Well! Jeg vandrer rundt i stua for å frembringe litt søvn as we speak, så jeg vet nå ikke det! 

Jeg får også snapper av babyer yngre enn M som sover i vugge, som kun trenger "kosen" for å sove, osv osv. Jeg har prøvd å tvinge flere kosegreier på M siden fødselen men hun er helt whatever til alt. "Kun kropp, sier jeg!!!" (Sier M.) Flaks hun er søt, ass ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...