Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så bra dere har en god primærkontakt! Vi hadde ingen primærkontakt, og det synes jeg var utrolig dumt. Det er så fint at de hovedsakelig har en person de blir trygge på først! 

Og HVA? Hopper du ikke i Victoria Secret-undertøyet ditt hver kveld altså? Uforståelig for meg, jeg tar til og med på meg vingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2018 den 17.10, Marimba skrev:

Det høres jo egentlig ut som barnehageoppstart går over all forventning :jepp: 

Ja, den rolige jenta mi er ikke pittelitt redd de andre barna engang. Bare litt i sjokk av og til, tror jeg :fnise:

23 timer siden, Beccy87 skrev:

Høres ut som en fin start. 
Gode PKer er så viktig, så bra dere har truffet blink der. :nori:

Midt i blinken, faktisk! :biggrin:

9 timer siden, lille_frosk skrev:

Så bra dere har en god primærkontakt! Vi hadde ingen primærkontakt, og det synes jeg var utrolig dumt. Det er så fint at de hovedsakelig har en person de blir trygge på først! 

Og HVA? Hopper du ikke i Victoria Secret-undertøyet ditt hver kveld altså? Uforståelig for meg, jeg tar til og med på meg vingene!

M har virkelig falt for henne. Da jeg hentet henne i dag trodde jeg hun skulle klore seg fast i meg og aldri slippe tak, men da PK kom for å si god helg så strakk hun ut armene og ville gi henne en kos :rodmer:

Nei, vet du hva. Det blir bare annenhver kveld :sad: Det er rett og slett ikke godt nok! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre tilvenningsdager overstått, nå er det helg! :) Jeg synes egentlig onsdag var en fin dag å begynne med tilvenning. Nå i helgen kan det være hun tenker at "åja, barnehagen var bare en plass vi besøkte litt. Nå er det tilbake til hverdagen med mamma og pappa!" Men neida! Tilvenning mandag og tirsdag også :jepp: Helt supert. Pluss mannen har permisjon neste uke, og jeg jobber ettermiddag. Så vi kan faktisk være med akkurat som det passer oss hele uka :fnise: 

Siden vi er helt usynkroniserte i forhold til resten, troppet vi opp ganske tidlig i morges sånn at hun kunne få sjansen til å sove der. Men da hun ble trøtt var det helt uaktuelt å sove. Hyl og skrik. Jeg trillet rundt og rundt bygningen mens de andre var inne og lekte. Men jeg måtte bare gi opp. Hun brukte lang tid på å roe seg ned etter at vi kom inn igjen. Og siden hun helt klart var trøtt så var det meste ugreit :P De andre satt rundt bordet og spiste. Hun skulle "STÅ, sa jeg!" :fnise: Nå gikk de andre foreldrene. Det kunne selvsagt ikke vi. Da hadde verden hennes rast sammen, stakkar. 

Men hun kviknet til og ville leke på gulvet etter måltidet. En etter en ble de andre barna trøtte og hele gjengen sluknet i hver sin vogn uten noe drama. Vi tenkte at vi måtte jo bare prøve igjen. Denne gangen begynte vi i sittende stilling, og la henne ned etter en stund. Litt protest, men hun ble kjapt rolig og sovnet. Puh! PK sa at vi kunne gå, så skulle de ringe hvis hun ble lei seg når hun våknet.

To timer senere ringte hun. Alt var fint. Hun hadde sovet i halvannen time. Hun digget fortsatt ikke å sitte i stol, men et fang gikk bedre :tongue: Nå tenkte de at vi kunne ta helg. 

Det føltes helt merkelig å gå inn i barnehagen for å hente henne. Herregud, har jeg en barnehageunge? 

Det var ikke skriking da jeg viste meg i døren. Litt tegn til sutring, men det var over sekundet jeg løftet henne opp. Da skulle hun peke og vise meg lyset i taket. Det var dødsfint :Nikke:

Deilig med helg! As we speak er jeg inne og legger henne for andre gang, men nå skal jeg stå opp og se Mesternes Mester :) God helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Weebs skrev:

Tre tilvenningsdager overstått, nå er det helg! :) Jeg synes egentlig onsdag var en fin dag å begynne med tilvenning. Nå i helgen kan det være hun tenker at "åja, barnehagen var bare en plass vi besøkte litt. Nå er det tilbake til hverdagen med mamma og pappa!" Men neida! Tilvenning mandag og tirsdag også :jepp: Helt supert. Pluss mannen har permisjon neste uke, og jeg jobber ettermiddag. Så vi kan faktisk være med akkurat som det passer oss hele uka :fnise: 

Siden vi er helt usynkroniserte i forhold til resten, troppet vi opp ganske tidlig i morges sånn at hun kunne få sjansen til å sove der. Men da hun ble trøtt var det helt uaktuelt å sove. Hyl og skrik. Jeg trillet rundt og rundt bygningen mens de andre var inne og lekte. Men jeg måtte bare gi opp. Hun brukte lang tid på å roe seg ned etter at vi kom inn igjen. Og siden hun helt klart var trøtt så var det meste ugreit :P De andre satt rundt bordet og spiste. Hun skulle "STÅ, sa jeg!" :fnise: Nå gikk de andre foreldrene. Det kunne selvsagt ikke vi. Da hadde verden hennes rast sammen, stakkar. 

Men hun kviknet til og ville leke på gulvet etter måltidet. En etter en ble de andre barna trøtte og hele gjengen sluknet i hver sin vogn uten noe drama. Vi tenkte at vi måtte jo bare prøve igjen. Denne gangen begynte vi i sittende stilling, og la henne ned etter en stund. Litt protest, men hun ble kjapt rolig og sovnet. Puh! PK sa at vi kunne gå, så skulle de ringe hvis hun ble lei seg når hun våknet.

To timer senere ringte hun. Alt var fint. Hun hadde sovet i halvannen time. Hun digget fortsatt ikke å sitte i stol, men et fang gikk bedre :tongue: Nå tenkte de at vi kunne ta helg. 

Det føltes helt merkelig å gå inn i barnehagen for å hente henne. Herregud, har jeg en barnehageunge? 

Det var ikke skriking da jeg viste meg i døren. Litt tegn til sutring, men det var over sekundet jeg løftet henne opp. Da skulle hun peke og vise meg lyset i taket. Det var dødsfint :Nikke:

Deilig med helg! As we speak er jeg inne og legger henne for andre gang, men nå skal jeg stå opp og se Mesternes Mester :) God helg! 

Mesternes mester ja, der sa du noe!  Blir mye NRK nett-tv nå. Både det og Broen, også virker jo familieekspedisjonen veldig koselig og. 

 

Bra soving i barnehagen tilslutt gikk :jepp:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Marimba skrev:

Mesternes mester ja, der sa du noe!  Blir mye NRK nett-tv nå. Både det og Broen, også virker jo familieekspedisjonen veldig koselig og. 

 

Bra soving i barnehagen tilslutt gikk :jepp:  

Broen! :hjerte:

15 timer siden, Sisti skrev:

Høres ut som det alt i alt går veldig bra! Veldig lovende! 

Jess! Neste mål er litt mer chill leggerutine og å si "snakkes!" uten gråt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selene på barnehagevogna dropper vi, ass. De var sykt drit. Men det gikk fint, sa PK. Det var ikke alle som brukte seler, og de hadde alltid sovevakt. 

Siden vi er ferske i gamet (jeg teller ikke med at gutta gikk i samme barnehage, mannen husket ikke at de hadde sovet i vogn der engang) så sjekket vi ut de andre vognene som stod i skuret. En haug av de hadde lammeskinn under posen. En av de ansatte kjente nedi vogna vår og sa den var litt hard, så vi fikk låne et som de hadde liggende. Tilfeldigvis var lammeskinn på tilbud på Jollyroom, så jeg kjøpte det :P 

Men flere hadde også pute i vogna. Store, liksom. Er det ei greie? Det må jo nesten være det siden folk bruker det :fnise: Mannen synes det virket lurt mtp liggestilling, men jeg vet ikke om jeg orker å bry meg. Hun sov jo halvannen time i den i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har verken pute eller lammeskinn... Pute har jeg aldri sett noen bruke, men det kommer vel litt an på vogna man bruker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sisti skrev:

Vi har verken pute eller lammeskinn... Pute har jeg aldri sett noen bruke, men det kommer vel litt an på vogna man bruker? 

Så bra, da er vi ikke helt lost :tongue: Bare litt. Men det går fint. 

Vi har en gedigen Simo-vogn i barnehagen. Den er et helsike å trille. Liker bedre Bugabooen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søte lille M er blitt en snørrmaskin, stakkar. Nyser og surkler i halsen. Må tørke henne under nesa dagen lang. Hun forstår ingenting :fnise:

Dette er vel en forsmak på hvordan det første året i barnehagen skal bli. 

Men jeg er forberedt. Jeg har klippet hull til puppene på en gammel ulltrøye så jeg slipper å dra den opp hele natta! Gleder meg nesten til å legge meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde emmaljungaen som sovevogn i barnehagen til Trollet og hadde verken skinn eller pute når de sov ute 
Vi hadde bare voksipose med et strikka ullteppe inni. 
Vet at mange andre hadde skinn og dyner da, men da inni eller istedenfor voksipose. 
Aldri sett pute... :vetikke:

Også fniste jeg litt når jeg så den ulltrøya di, var egentlig en veldig god ide, håper dere får en fin natt! :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har skinn i begge vognene året rundt :jepp: deilig og mykt å ligge på :hjerte: og så isolerer det på vinteren. Bhg her ba nettopp om å ta med skinn eller pledd til å legge i ryggen på vognene faktisk. 

Gensern var kul :danser:Tror Stormberg har ammeullgenser :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har skinn i vognen, men vi har skinnet oppi posen. Ellers mister det effekten sin. Vi bruker skinn i sengene og. Er først nå for 3 ish måneder siden at storesøster proklamerte at hun ikke ville ha det lenger. Jeg er en del av «nei til pute i vognen» klubben. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pute? Hva skal de med det? Vi har bare easygrowen i vogna vi, men kiddo er varmblods så det holder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at tilvenningen ser ut til å bra! Veldig bra at dere har mulighet til å ha relativt lang tilvenning. Det er gull verdt! :) Det er en veldig rar følelse å plutselig ha et barnehagebarn! En milepæl, voksenpoeng så det suser etter. Litt som å begynne å jobbe heltid. Jeg brukte litt tid med å bli komfortabel med situasjonen, stolte ikke på de ansatte, syntes det var møkkete, dårlig standard osv. Men etterhvert så blir det liksom greit :) Ikke at jeg senker kravene, men forstår mer hvorfor ting er som det er og at det kanskje er for det beste :) 

Pute har jeg aldri sett eller hørt om? Må være et lokalt fenomen hos deg? :fnise: Har sett flere med dyne da, men de fleste ser ut til å bruke vognposer. 

Hull til puppene i ulltrøye? :fnise: Haha, du er kreativ! Men det hørtes kaldt ut for titsa :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig innovativt med hull i ulltrøya da! :ler:

Vi har en ekstra tynn «madrass» i vogna. Den er veldig hard, så når hun ikke sover i pose trengs det litt ekstra. Kjøpte på jollyroom tror jeg, for en billig penge :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle vognsvar! Dere er verdt mer enn gull :Nikke: Da konkluderer vi med at pute er ei lokal greie, eller at hele gjengen var forkjølet og ikke kunne ligge flatt :P 

Og takk for skryt for ammegenser ;) Den var verdt gull og edelstener i natt :pls:

13 timer siden, Carouselle skrev:

 Så bra at tilvenningen ser ut til å bra! Veldig bra at dere har mulighet til å ha relativt lang tilvenning. Det er gull verdt! :) Det er en veldig rar følelse å plutselig ha et barnehagebarn! En milepæl, voksenpoeng så det suser etter. Litt som å begynne å jobbe heltid. Jeg brukte litt tid med å bli komfortabel med situasjonen, stolte ikke på de ansatte, syntes det var møkkete, dårlig standard osv. Men etterhvert så blir det liksom greit :) Ikke at jeg senker kravene, men forstår mer hvorfor ting er som det er og at det kanskje er for det beste :) 

Pute har jeg aldri sett eller hørt om? Må være et lokalt fenomen hos deg? :fnise: Har sett flere med dyne da, men de fleste ser ut til å bruke vognposer. 

Hull til puppene i ulltrøye? :fnise: Haha, du er kreativ! Men det hørtes kaldt ut for titsa :lol:

Sinnsykt mange voksenpoeng! Jeg følte meg som en helt annen person da jeg hentet M. Hvem er denne dama? :klo:

Jeg liker de ansatte, men jeg har allerede "tatt de" i å pynte litt på historien. Hun ene fortalte at M hadde grått litt, og hun andre sa at hun hadde vært en solstråle :tongue: Men, men. De vet hva de gjør osv :Nikke:

Virker som om pute er et lokalt fenomen ja :fnise:

Puppene hadde det veldig greit i natt. De var konstant i bruk :daane: Og jeg slapp å fryse på ryggen. Vet ikke hvorfor, men den blir kald :ler: Anbefaler å klippe hull ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva jeg tenkte med da jeg gledet meg til å legge meg i går :rolleyes: M ble tett som bare juling og kunne ikke ligge flatt. Så vi satt. Vi pleier å amme sittende mage mot mage på dagtid, så vi kjørte samme stil i natt. Så sovnet hun innimellom. Verre med mora :daane: M våknet i full panikk flere ganger. Måtte vandre rundt i huset for at hun skulle bli rolig igjen. Når jeg holdt på å klikke leverte jeg henne til mannen, sånn at jeg fikk sove litt. Men jeg våknet av skrikene hennes, så jeg tok over igjen ganske kjapt :P Motivasjonen var at det var min tur til å sove lenge i dag. Hadde jeg vært alene så hadde jeg grått i panikk jeg også. 

Men ja. Hun er altså ikke i storform. Og da er det kun mamma som gjelder :hjerte: Jeg prøvde å levere henne til moren min for å kjøpe nesespray (må utenbys for å finne søndagsåpent apotek), men det gikk bare ikke. Og som jeg har skrevet tidligere, noen ganger mistenker jeg at M liker mormor bedre enn meg. Men tydeligvis er jeg øverst på lista :tongue: Så moren min skaffet nesespray. Det var skikkelig skuff. Jeg hadde gledet meg til en liten pause :fnise: Neidaa...

Jeg er spent på denne natten. Hun virker bedre i kveld enn hva hun gjorde i går. Snuen renner ikke i strie strømmer lengre. Bare litt :P Så det er lov å håpe! Uansett glad jeg har en fantastisk ammegenser å sove (?) i :nigo:

Men hvordan blir barnehagen i morgen når hun ikke engang vil være hos pappaen?? Jeg blir jo nødt til å være der hele dagen. Så skal jeg på kveldsskift etterpå :P 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...