Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

Havnefogden skrev (1 time siden):

Tonen er en helt annen, ja. Men hovedbudskapet hans er, gjentakende, at man ikke skal bruke et kommentarfelt under en syk baby til å kritisere. Jeg tror ikke det ville ha vært ansett passende for LKE at noe kritikk uansett framføres. Det kan ligne litt på empati den uttalelsen hans, men jeg tviler...

Følger de ikke, men tenker at de la ut en syk baby i utgangspunktet så får ikke folk reagere. De blir som de skal eie SoMe og kontrollere  ytringsfriheten. Håper de virkelig skjerper seg,  de starte jo dette. Bare dropp og legg ut ! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

non_stop skrev (På 3.11.2021 den 18.52):

Jeg er målløs. Hadde faktisk trodd at disse småbarnsinfluencerne satte grensa her altså når det kommer til å utlevere et stakkars barn til hele verden. Det er så drøyt, og jeg forstår ikke hvordan de tenker. Enkelte andre "kjendiser" har aldri hatt så mye som et vanlig bilde av barna sine på some. Ikke engang et sladdet bilde. Og disse to knipser bilder av sitt sårbare syke barn og dytter ut på sosiale medier. Pilotpappa; de fleste andre pappaer i din situasjon hadde BEDT OM RO når Dagbladet ringer for å høre om sønnen din. Og der sitter du å plaprer i vei om privatlivet hans

Jeg er også målløs. Dette er den verste eksponeringen av bloggerbarna jeg har sett noen sinne. 

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilotfrue hadde litt å komme med. Men nå er det på tide å skaffe seg en normal jobb. Det er så drøyt at de publiserte bilde og tekst om helsetilstanden til barnet sitt. Tenk å være så pr kåt! 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippio skrev (12 timer siden):

Pilotfrue hadde litt å komme med. Men nå er det på tide å skaffe seg en normal jobb. Det er så drøyt at de publiserte bilde og tekst om helsetilstanden til barnet sitt. Tenk å være så pr kåt! 

BildeR (i flertall) og filmsnutter!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippio skrev (14 timer siden):

Pilotfrue har da aldri hatt noe vettugt å komme med. Og da mener jeg ALDRI. Eksponering av barna er vel det halmstrået de klamrer seg fast i. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hummingbird2 skrev (1 time siden):

Pilotfrue har da aldri hatt noe vettugt å komme med. Og da mener jeg ALDRI. Eksponering av barna er vel det halmstrået de klamrer seg fast i. 

Jeg kan bare snakke for meg. Men jeg likte bryllupet (men hadde aldri fått min mann til å gifte seg i tights). Tankene og prosessen rundt ivf var også interresant. Litt for mye deling der og. Men det skjønte de tilslutt.

Å publisere det de har gjort i det siste er utilgivelig! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk det de driver med nå! Helt ufattelig at det går an, nesten så man vil ta til tårene av Pilotfrues siste story😭

Samtidig som man blir så sint at man nesten har lyst til å smekke til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (11 minutter siden):

Tragisk det de driver med nå! Helt ufattelig at det går an, nesten så man vil ta til tårene av Pilotfrues siste story😭

Samtidig som man blir så sint at man nesten har lyst til å smekke til henne.

Hun er jo bare ute etter å provosere. Hun har ikke annet innhold å komme med enn provokasjon, og reklame. Dette skaper engasjement og klikk. Akkurat som hun håper. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (1 minutt siden):

Hun er jo bare ute etter å provosere. Hun har ikke annet innhold å komme med enn provokasjon, og reklame. Dette skaper engasjement og klikk. Akkurat som hun håper. 

Hva er "bare" ved det egentlig?

Om man bruker sitt syke barn for engasjement, sympati, likes eller provokasjon er ett fett. Det er like uakseptabelt uansett. At hun eventuelt håper det kan provosere noen gjør det jo bare enda mer ufyselig🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (2 minutter siden):

Hva er "bare" ved det egentlig?

Om man bruker sitt syke barn for engasjement, sympati, likes eller provokasjon er ett fett. Det er like uakseptabelt uansett. At hun eventuelt håper det kan provosere noen gjør det jo bare enda mer ufyselig🤢

Er helt enig, men disse to skyr ingen midler. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luckie skrev (1 time siden):

Godt å se ungen begynner å bli frisk igjen. 

Selvsagt godt at lille er på bedringens vei, men vi burde ikke hatt all denne infoen!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen story idag? Må bety at barnet er på bedringens vei- heldigvis. Jeg er sjokkert over hvordan de har melket sykdommen til minste. At de ikke skjemmes. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SigridElise skrev (32 minutter siden):

Ingen story idag? Må bety at barnet er på bedringens vei- heldigvis. Jeg er sjokkert over hvordan de har melket sykdommen til minste. At de ikke skjemmes. 

Dette er jeg enig i. Jeg fatter ikke at man kan holde på slik. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Diamant20 skrev (10 timer siden):

At de kunne dra hjem er godt dokumentert🥴

Hele 9 poster på instastory! Helt ekstremt 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariiihøna skrev (9 minutter siden):

Hele 9 poster på instastory! Helt ekstremt 

Følger ingen men enig i at det er jo helt ekstremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det etter min mening mye overdramatisering. Hvilke traumer tenker dere at denne gutten kommer til å få i fremtiden, fordi foreldrene hans delte bilder, korte videoer og fortalte om at han hadde RS-virus som baby? 

«Alle» får RS, det er helt vanlig.. men noen blir ekstra dårlig.. Her valgte de å dele sin historie om hvor viktig det er å stole på magefølelsen sin.. noe som kanskje kan hjelpe andre til å tørre og si i fra. Stole på at man kjenner sitt barn best. Stressa leger vet ikke alt. Så slipper man at barn slutter å puste i bilen på vei til legevakta for 4. gang. 

❣️

Endret av Lija
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lija skrev (7 timer siden):

Her var det etter min mening mye overdramatisering. Hvilke traumer tenker dere at denne gutten kommer til å få i fremtiden, fordi foreldrene hans delte bilder, korte videoer og fortalte om at han hadde RS-virus som baby? 

«Alle» får RS, det er helt vanlig.. men noen blir ekstra dårlig.. Her valgte de å dele sin historie om hvor viktig det er å stole på magefølelsen sin.. noe som kanskje kan hjelpe andre til å tørre og si i fra. Stole på at man kjenner sitt barn best. Stressa leger vet ikke alt. Så slipper man at barn slutter å puste i bilen på vei til legevakta for 4. gang. 

Har selv vært nærmere 200 døgn på sykehus med 4 åringen min som er lungesyk. Dagene på sykehus kan være sykt trege. Man sitter innesperret (gjerne isolert) på et rom med altfor god tid til å tenke og bekymre seg. Jeg synes overhode ikke de har delt for mye. Og jeg tror at de fleste som har vært innesperret på sykehus med barn over tid, vet hvor godt det er å slippe ut❣️

Men dette handler ikke om foreldrene. Det handler om barnet de utleverer. Barnet er for lite til å gi samtykke til at taushetsbelagt helseinformasjon i form av både tekster og bilder spres av ham på offentlig internett. Barnet er åpenlyst sykt og sårbart på disse bildene. Og alle disse bildene kan f eks kopieres av hvem som helst og brukes til egen forlystelse, jamfør advarsler fra Kripos og Datatilsynet. 

Og når det gjelder nøyaktig hva som skjedde og ikke i kontakten deres med helsevesenet, vel det vet vi faktisk ikke. Helsevesenet har taushetsplikt og vi vil aldri få to sider av saken eller det hele og fulle bildet. Jeg har selv både lest og hørt kritiske historier fra helsevesenet som åpenbart er rent oppspinn.

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...