supermamma05 Skrevet 7. november 2021 #10621 Del Skrevet 7. november 2021 Havnefogden skrev (1 time siden): Tonen er en helt annen, ja. Men hovedbudskapet hans er, gjentakende, at man ikke skal bruke et kommentarfelt under en syk baby til å kritisere. Jeg tror ikke det ville ha vært ansett passende for LKE at noe kritikk uansett framføres. Det kan ligne litt på empati den uttalelsen hans, men jeg tviler... Følger de ikke, men tenker at de la ut en syk baby i utgangspunktet så får ikke folk reagere. De blir som de skal eie SoMe og kontrollere ytringsfriheten. Håper de virkelig skjerper seg, de starte jo dette. Bare dropp og legg ut ! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehammeren Skrevet 7. november 2021 #10622 Del Skrevet 7. november 2021 non_stop skrev (På 3.11.2021 den 18.52): Jeg er målløs. Hadde faktisk trodd at disse småbarnsinfluencerne satte grensa her altså når det kommer til å utlevere et stakkars barn til hele verden. Det er så drøyt, og jeg forstår ikke hvordan de tenker. Enkelte andre "kjendiser" har aldri hatt så mye som et vanlig bilde av barna sine på some. Ikke engang et sladdet bilde. Og disse to knipser bilder av sitt sårbare syke barn og dytter ut på sosiale medier. Pilotpappa; de fleste andre pappaer i din situasjon hadde BEDT OM RO når Dagbladet ringer for å høre om sønnen din. Og der sitter du å plaprer i vei om privatlivet hans Jeg er også målløs. Dette er den verste eksponeringen av bloggerbarna jeg har sett noen sinne. 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckie Skrevet 7. november 2021 #10623 Del Skrevet 7. november 2021 Der var kommentarene borte gitt. Godt ungen er friskere da, så de kan gå inn å slette og blokkere igjen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippio Skrevet 7. november 2021 #10624 Del Skrevet 7. november 2021 Pilotfrue hadde litt å komme med. Men nå er det på tide å skaffe seg en normal jobb. Det er så drøyt at de publiserte bilde og tekst om helsetilstanden til barnet sitt. Tenk å være så pr kåt! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 8. november 2021 #10625 Del Skrevet 8. november 2021 Pippio skrev (12 timer siden): Pilotfrue hadde litt å komme med. Men nå er det på tide å skaffe seg en normal jobb. Det er så drøyt at de publiserte bilde og tekst om helsetilstanden til barnet sitt. Tenk å være så pr kåt! BildeR (i flertall) og filmsnutter! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 8. november 2021 #10626 Del Skrevet 8. november 2021 Pippio skrev (14 timer siden): Pilotfrue hadde litt å komme med. Men nå er det på tide å skaffe seg en normal jobb. Det er så drøyt at de publiserte bilde og tekst om helsetilstanden til barnet sitt. Tenk å være så pr kåt! Pilotfrue har da aldri hatt noe vettugt å komme med. Og da mener jeg ALDRI. Eksponering av barna er vel det halmstrået de klamrer seg fast i. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippio Skrevet 8. november 2021 #10627 Del Skrevet 8. november 2021 Hummingbird2 skrev (1 time siden): Pilotfrue har da aldri hatt noe vettugt å komme med. Og da mener jeg ALDRI. Eksponering av barna er vel det halmstrået de klamrer seg fast i. Jeg kan bare snakke for meg. Men jeg likte bryllupet (men hadde aldri fått min mann til å gifte seg i tights). Tankene og prosessen rundt ivf var også interresant. Litt for mye deling der og. Men det skjønte de tilslutt. Å publisere det de har gjort i det siste er utilgivelig! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 8. november 2021 #10628 Del Skrevet 8. november 2021 Tragisk det de driver med nå! Helt ufattelig at det går an, nesten så man vil ta til tårene av Pilotfrues siste story😭 Samtidig som man blir så sint at man nesten har lyst til å smekke til henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 8. november 2021 #10629 Del Skrevet 8. november 2021 Finlay skrev (11 minutter siden): Tragisk det de driver med nå! Helt ufattelig at det går an, nesten så man vil ta til tårene av Pilotfrues siste story😭 Samtidig som man blir så sint at man nesten har lyst til å smekke til henne. Hun er jo bare ute etter å provosere. Hun har ikke annet innhold å komme med enn provokasjon, og reklame. Dette skaper engasjement og klikk. Akkurat som hun håper. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 8. november 2021 #10630 Del Skrevet 8. november 2021 panzerpølsa skrev (1 minutt siden): Hun er jo bare ute etter å provosere. Hun har ikke annet innhold å komme med enn provokasjon, og reklame. Dette skaper engasjement og klikk. Akkurat som hun håper. Hva er "bare" ved det egentlig? Om man bruker sitt syke barn for engasjement, sympati, likes eller provokasjon er ett fett. Det er like uakseptabelt uansett. At hun eventuelt håper det kan provosere noen gjør det jo bare enda mer ufyselig🤢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 8. november 2021 #10631 Del Skrevet 8. november 2021 Finlay skrev (2 minutter siden): Hva er "bare" ved det egentlig? Om man bruker sitt syke barn for engasjement, sympati, likes eller provokasjon er ett fett. Det er like uakseptabelt uansett. At hun eventuelt håper det kan provosere noen gjør det jo bare enda mer ufyselig🤢 Er helt enig, men disse to skyr ingen midler. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckie Skrevet 8. november 2021 #10632 Del Skrevet 8. november 2021 Godt å se ungen begynner å bli frisk igjen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 8. november 2021 #10633 Del Skrevet 8. november 2021 Luckie skrev (1 time siden): Godt å se ungen begynner å bli frisk igjen. Selvsagt godt at lille er på bedringens vei, men vi burde ikke hatt all denne infoen! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SigridElise Skrevet 9. november 2021 #10634 Del Skrevet 9. november 2021 Ingen story idag? Må bety at barnet er på bedringens vei- heldigvis. Jeg er sjokkert over hvordan de har melket sykdommen til minste. At de ikke skjemmes. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. november 2021 #10635 Del Skrevet 9. november 2021 SigridElise skrev (32 minutter siden): Ingen story idag? Må bety at barnet er på bedringens vei- heldigvis. Jeg er sjokkert over hvordan de har melket sykdommen til minste. At de ikke skjemmes. Dette er jeg enig i. Jeg fatter ikke at man kan holde på slik. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 10. november 2021 #10636 Del Skrevet 10. november 2021 At de kunne dra hjem er godt dokumentert🥴 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariiihøna Skrevet 10. november 2021 #10637 Del Skrevet 10. november 2021 Diamant20 skrev (10 timer siden): At de kunne dra hjem er godt dokumentert🥴 Hele 9 poster på instastory! Helt ekstremt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 10. november 2021 #10638 Del Skrevet 10. november 2021 Mariiihøna skrev (9 minutter siden): Hele 9 poster på instastory! Helt ekstremt Følger ingen men enig i at det er jo helt ekstremt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lija Skrevet 10. november 2021 #10639 Del Skrevet 10. november 2021 (endret) Her var det etter min mening mye overdramatisering. Hvilke traumer tenker dere at denne gutten kommer til å få i fremtiden, fordi foreldrene hans delte bilder, korte videoer og fortalte om at han hadde RS-virus som baby? «Alle» får RS, det er helt vanlig.. men noen blir ekstra dårlig.. Her valgte de å dele sin historie om hvor viktig det er å stole på magefølelsen sin.. noe som kanskje kan hjelpe andre til å tørre og si i fra. Stole på at man kjenner sitt barn best. Stressa leger vet ikke alt. Så slipper man at barn slutter å puste i bilen på vei til legevakta for 4. gang. ❣️ Endret 26. september 2022 av Lija Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solaire Skrevet 11. november 2021 #10640 Del Skrevet 11. november 2021 (endret) Lija skrev (7 timer siden): Her var det etter min mening mye overdramatisering. Hvilke traumer tenker dere at denne gutten kommer til å få i fremtiden, fordi foreldrene hans delte bilder, korte videoer og fortalte om at han hadde RS-virus som baby? «Alle» får RS, det er helt vanlig.. men noen blir ekstra dårlig.. Her valgte de å dele sin historie om hvor viktig det er å stole på magefølelsen sin.. noe som kanskje kan hjelpe andre til å tørre og si i fra. Stole på at man kjenner sitt barn best. Stressa leger vet ikke alt. Så slipper man at barn slutter å puste i bilen på vei til legevakta for 4. gang. Har selv vært nærmere 200 døgn på sykehus med 4 åringen min som er lungesyk. Dagene på sykehus kan være sykt trege. Man sitter innesperret (gjerne isolert) på et rom med altfor god tid til å tenke og bekymre seg. Jeg synes overhode ikke de har delt for mye. Og jeg tror at de fleste som har vært innesperret på sykehus med barn over tid, vet hvor godt det er å slippe ut❣️ Men dette handler ikke om foreldrene. Det handler om barnet de utleverer. Barnet er for lite til å gi samtykke til at taushetsbelagt helseinformasjon i form av både tekster og bilder spres av ham på offentlig internett. Barnet er åpenlyst sykt og sårbart på disse bildene. Og alle disse bildene kan f eks kopieres av hvem som helst og brukes til egen forlystelse, jamfør advarsler fra Kripos og Datatilsynet. Og når det gjelder nøyaktig hva som skjedde og ikke i kontakten deres med helsevesenet, vel det vet vi faktisk ikke. Helsevesenet har taushetsplikt og vi vil aldri få to sider av saken eller det hele og fulle bildet. Jeg har selv både lest og hørt kritiske historier fra helsevesenet som åpenbart er rent oppspinn. Endret 11. november 2021 av Solaire Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå