Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jegserdeg
1 time siden, Dizzy skrev:

Ser ho får ganske mykje pes av Snapkollektivet for den posten i dag. 

Ser den. Hun legger ut og sier mye tåpelig, så det sikkert ikke noe vondt ment men! Jeg stopper der😂 Snapkollektivet ja, misliker at hun drar opp Herman Flesvik. Han la ut bilde på sin instagram for 2dager siden, og jeg synes det er helt greit at profilerte mennesker lar være. Grunnen er rett å slett fordi der er også mange der ute, som gjør dette for å kjøpe seg bedre samvittighet!

Endret av Jegserdeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gikk på en real blemme her det er det ingen tvil om, men jeg synes nå at enkelte kan moderere seg i hvordan de svarer henne offentlig og i kommentarer. Jeg reagerte også på teksten under bildet og syntes den var usmakelig, men jeg for min del stopper der og har ikke behov for å kalle henne hverdags rasist, tanketom og hjernedød. 
Blacklivesmatter er utrolig viktig og jeg synes det er synd at folk dermed hisser seg opp over de som ikke har lagt ut et bilde eller delt noe. Hva vet vel noen om hva folk støtter ellers? Vi skal være forsiktige det er ikke alt vi vet. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, SansaS said:

så presterer hun å gjøre seg til et offer for dette når hun får kritikk. Og i stedet for å kommentere rasisme som er hele poenget med BLM så kommenterer hun bare demonstrasjonene. 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Leste for en stund siden om «DARVO» - Et slags psykologisk prinsipp om hvordan mennesker som har gjort noe galt forklarer vekk det de har gjort. Jeg tenkte med en gang på en del bloggerbedrifter som for meg ser ut til å bruke noe av det samme «trikset», spesielt det med offerposisjon.

Deny the behaviour

Attack the individual doing the confronting

Reverse the roles of Victim and Offender.

 

 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å ta på seg offerrollen... 

"Uansett hva jeg gjør så blir det galt" 🙄

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Isabella82 said:

Dagbladet har laget en sak om "glippen"

Huff ja. Som de har plassert HELT på toppen som om det er noe breaking news. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Isabella82 skrev:

Dagbladet har laget en sak om "glippen"

Og tittelen er som følger: Pilotfrue beklager etter instagramhets.

Hets? Det var vel legitim og berettiget kritikk? Dagbladet altså 😅

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukker Instagramprofilen, legger ut det mest idiotiske bildet/innlegget som er postet (og det skal litt til). For så å sette seg i offerrollen, havne i de største nettavisene osv. 
Enten er hun virkelig så dum, eller så er dette meget kalkulert. For selv med en gjennomsnittlig IQ forstår man at å legge ut noe slikt vil skape reaksjoner. Men det var kanskje det hun håpet på. For da blir folk nysgjerrige og må inn og sjekke Instagram. Og da må de jo samtidig følge henne..

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
3 timer siden, BuffaloDuck skrev:

Leste for en stund siden om «DARVO» - Et slags psykologisk prinsipp om hvordan mennesker som har gjort noe galt forklarer vekk det de har gjort. Jeg tenkte med en gang på en del bloggerbedrifter som for meg ser ut til å bruke noe av det samme «trikset», spesielt det med offerposisjon.

Deny the behaviour

Attack the individual doing the confronting

Reverse the roles of Victim and Offender.

 

 

Det  er selve definisjonen på hvordan mange av påvirkere reagerer i møte med tilbakemeldinger på situasjoner hvor de har tabbet seg ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«For å spre kjærlighet blant alt hatet» 

Jeg oppfatter ikke sorte instabilder og hjerter i mange farger som hat? 
Tvert i mot kjærlighet, støtte og mangfold. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
11 timer siden, MiominMio skrev:

Hun gikk på en real blemme her det er det ingen tvil om, men jeg synes nå at enkelte kan moderere seg i hvordan de svarer henne offentlig og i kommentarer. Jeg reagerte også på teksten under bildet og syntes den var usmakelig, men jeg for min del stopper der og har ikke behov for å kalle henne hverdags rasist, tanketom og hjernedød. 
Blacklivesmatter er utrolig viktig og jeg synes det er synd at folk dermed hisser seg opp over de som ikke har lagt ut et bilde eller delt noe. Hva vet vel noen om hva folk støtter ellers? Vi skal være forsiktige det er ikke alt vi vet. 

Men det er jo nettopp det hun er? Tanketom! 
Det sier utrolig mye om en person når hun poster det hun postet og skrev det hun skrev. Da tenker man ikke særlig mye på hva det er man ytrer på en offentlig plattform. 
Hun,som er en offentlig person burde skjønne såpass. Og man fortjener det man får servert i en såpass alvorlig tid som er nå. 
Man skal passe seg for hva man gjør og sier på et sånn et tema. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var lavmål selv til Julianne å være!

Jeg tror også at dette ble gjort med viten og vilje. Kan noen som følger henne fortelle meg hvilke sponsorer/samarbeidspartnere hun har om dagen? Jeg nekter å følge henne, men ønsker samtidig å informere disse om hva jeg tenker om dama (og boikotte dersom de fortsetter å samarbeide). Oppfordrer alle til å gjøre det samme!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sausedyret

Dette er kanskje brannfakkel av meg å skrive men jeg er ikke helt enig i denne cancelkulturen på Julianne pga det bildet. Er det tonedøvt, ignorant og selvsentrert? Definitivt. Er det kritikkverdig at hun setter seg selv i offerrollen for noe som egentlig ikke handler om henne? Absolutt. Er unnskyldningen hennes en "sorry I got caught" etterfulgt av en "whataboutism"? Oooh yess, og alle disse tingene fortjener definitivt kritikk! MEN jeg velger å legge godvilja til og gå ut ifra at hun ikke visste om BlackouTuesday, og i værste fall ikke er særlig informert om opptøyene som skjer i USA. Selve unnskyldningen hennes minner meg veldig om en som bare har googlet raskt for å se hva som foregår og ikke helt vet hva hun sier unnskyld til (I og med at hun fokuserer på protestene kontra politivold og rasistisk vold). Hele denne svarte firkanten har blusset opp en ganske ekkel aktivismekultur hvor folk som ikke legger ut slike demonstrasjonsbilder blir stemplet som rasister som ikke bryr seg om det som foregår i verden. Så at bl.a Fredrik Solvang fikk kritikk fordi han valgte å ikke poste en firkant og folk drar konklusjoner om at folk ikke bryr seg fordi de ikke kan se at noen har posta et bildet på SoMe. Det virker dessverre som at hvite folk generelt har greid å vri også denne kampen som handler om svarte over på seg selv for å "bevise" hvem som er rasister og ikke, og har pålagt seg selv rollen som "aktivismepoliti" hvor de skal "ta" andre som ikke liker og deler alt en selv gjør. Jeg ser jo bare på CBE-tråden hvor hun får kritikk (igjen, dette er sakelig og jeg er helt enig i kritikken) etter deltakelsen på BlackouTuesday, hvor det var rett tilbake til kropp, NetFit og reklame igjen som om ingenting hadde skjedd. Det sier jo egentlig sitt da at denne firkanten ikke har vært noe særlig til hjelp fordi den slukte opp hele instagram hvor white guilt tapetserte alle sine telefoner. På ingen måte synes jeg Julianne burde bli fraskrevet sitt ansvar som influenser, hun kan påvirke folk til å bry seg, absolutt, og kritikken for en veldig upassende post er velfortjent, men jeg vil på ingen måte si at det bildet avgjør om hun er rasist eller ikke, men heller bare veldig ignorant og korttenkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke visste om blackouttuesday ville hun aldri skrevet b l a c k, med vilje for å understreke/provosere🙃

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, Sausedyret said:

Dette er kanskje brannfakkel av meg å skrive men jeg er ikke helt enig i denne cancelkulturen på Julianne pga det bildet. Er det tonedøvt, ignorant og selvsentrert? Definitivt. Er det kritikkverdig at hun setter seg selv i offerrollen for noe som egentlig ikke handler om henne? Absolutt. Er unnskyldningen hennes en "sorry I got caught" etterfulgt av en "whataboutism"? Oooh yess, og alle disse tingene fortjener definitivt kritikk! MEN jeg velger å legge godvilja til og gå ut ifra at hun ikke visste om BlackouTuesday, og i værste fall ikke er særlig informert om opptøyene som skjer i USA. Selve unnskyldningen hennes minner meg veldig om en som bare har googlet raskt for å se hva som foregår og ikke helt vet hva hun sier unnskyld til (I og med at hun fokuserer på protestene kontra politivold og rasistisk vold). Hele denne svarte firkanten har blusset opp en ganske ekkel aktivismekultur hvor folk som ikke legger ut slike demonstrasjonsbilder blir stemplet som rasister som ikke bryr seg om det som foregår i verden. Så at bl.a Fredrik Solvang fikk kritikk fordi han valgte å ikke poste en firkant og folk drar konklusjoner om at folk ikke bryr seg fordi de ikke kan se at noen har posta et bildet på SoMe. Det virker dessverre som at hvite folk generelt har greid å vri også denne kampen som handler om svarte over på seg selv for å "bevise" hvem som er rasister og ikke, og har pålagt seg selv rollen som "aktivismepoliti" hvor de skal "ta" andre som ikke liker og deler alt en selv gjør. Jeg ser jo bare på CBE-tråden hvor hun får kritikk (igjen, dette er sakelig og jeg er helt enig i kritikken) etter deltakelsen på BlackouTuesday, hvor det var rett tilbake til kropp, NetFit og reklame igjen som om ingenting hadde skjedd. Det sier jo egentlig sitt da at denne firkanten ikke har vært noe særlig til hjelp fordi den slukte opp hele instagram hvor white guilt tapetserte alle sine telefoner. På ingen måte synes jeg Julianne burde bli fraskrevet sitt ansvar som influenser, hun kan påvirke folk til å bry seg, absolutt, og kritikken for en veldig upassende post er velfortjent, men jeg vil på ingen måte si at det bildet avgjør om hun er rasist eller ikke, men heller bare veldig ignorant og korttenkt. 

Delvis enig i dette, og for meg personlig har det virkelig fått meg til å reflektere over hva slags mennesker jeg følger på Instagram.
 

For hver selvsentrerte bloggerbedrift som etter mitt syn ikke har noe viktigere å tilføre verden enn selfies og ansiktsmasker har jeg valgt å heller slutte å følge, og begynt å følge aktivister som fokuserer på og inspirerer til å gjøre verden til et bedre sted istedenfor. 

Jeg fulgte flere bare for lols og underholdning, men etter Pilotfrues tonedøve bidrag orket jeg ikke mer. Den bedriften (og flere andre) er som den er. Føler ikke at vi forbrukere skal prøve å tvinge bedriften til å være noe annet enn det den er, da bruker jeg heller min forbrukermakt og avfølger. 

Endret av BuffaloDuck
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Blitzy said:

Kan noen som følger henne fortelle meg hvilke sponsorer/samarbeidspartnere hun har om dagen? Jeg nekter å følge henne, men ønsker samtidig å informere disse om hva jeg tenker om dama (og boikotte dersom de fortsetter å samarbeide). Oppfordrer alle til å gjøre det samme!

Yes. Dette er forbrukermakt! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Lin11 said:

Det  er selve definisjonen på hvordan mange av påvirkere reagerer i møte med tilbakemeldinger på situasjoner hvor de har tabbet seg ut. 

Ja ikke sant? Så det først da noen nevnte det om en eller annen tonedøv amerikansk influenser. Googlet det etterpå og det er jo sånn mange influencer-bedrifter er.
 

«Jeg mente jo bare å ditt og datt, det er alle andre som har misforstått, kan tydeligvis ikke gjøre noe rett, og nå har jeg fått så mye hat fra slemme folk, og grått i hele dag»*

*oppdiktet, dette er bare et eksempel på hvordan jeg leser de fleste bortforklaringer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...