Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gazpacho
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Takida skrev:

Jeg tror nok det ble med Drømmen om en baby. Jeg tror at hun er et produkt av bloggere før henne hvor alt har vært så fint og flott. Men så ble det ikke sånn. Og nå har hun ikke så mye å skrive om. Leit

Og da er det jo enda viktigere at bloggere gir f i å rosemale og idyllisere babytiden! Det er utrolig lett å føle seg mislykket i dagens SoMe-samfunn, hvor alt skal fremstå perfekt og med skjønnhetsfilter på.

Endret av Gazpacho
Videoannonse
Annonse
Gjest Gazpacho
Skrevet
2 minutter siden, Takida skrev:

Fra et helt personlig ståsted har jeg null forståelse for hva hun skal med all denne hjelpen i hjemmet og nå også au pair. Men noe sier meg at hun nok er veldig sliten og da tenker jeg at det er bedre for sønnen at han er i barnehagen og har en stabil au pair. Noe sier meg at hverdagen slo J veldig i trynet. 

Jeg tror du har helt rett. Julianne trodde nok at hun skulle få den idylliske og perfekte babytiden som andre stadig gnåler om at de har på sosiale medier. Julianne fremsto som om hun var makelig og lat også før hun fikk barn, og i stedet for å ta seg selv grundig i nakken slik vi andre måtte om vi fikk en baby med lakenskrekk, så har de valgt å kjøpe seg fri med vaskehjelp, klesvaskehjelp, take away og au pair.

Skrevet
Akkurat nå, Gazpacho skrev:

Jeg tror du har helt rett. Julianne trodde nok at hun skulle få den idylliske og perfekte babytiden som andre stadig gnåler om at de har på sosiale medier. Julianne fremsto som om hun var makelig og lat også før hun fikk barn, og i stedet for å ta seg selv grundig i nakken slik vi andre måtte om vi fikk en baby med lakenskrekk, så har de valgt å kjøpe seg fri med vaskehjelp, klesvaskehjelp, take away og au pair.

Jepp. Hun var selve definisjonen på bedagelig. Så får hun en sønn som ammes hele natta og aldri sover og ammingen forsto jeg at var veldig viktig å få frem, nesten som et slags symbol på at NOE var perfekt. Men jeg tror det ble veldig stressende å få et barn og syns hun har virket stressa i alle klipp med han. Jeg har noen tanker om at det nok har vært litt tøft for henne. 

Å bli mamma er ikke alltid så enkelt og når lista ble lagt ved å gi ut bok om et barneønske så tror jeg fallhøyden ble stor når hun ikke fikk en 'bloggerbaby' som sov hele natta fra 19-09. Det ble nok et hardt møte med virkeligheten for askepott.. 

• Liker 26
Skrevet

Husker at piloten uttalte at nattevåk ikke ville bli et problem siden babyen var så ønsket...

• Liker 35
Skrevet

Vil bare legge til at jeg ikke tviler på at hun er en god mor eller ikke bryr seg om sønnen sin. Ingen mom shaming her så håper det ikke oppfattes sånn. Men jeg tror det er mye vanskeligere når man er så offentlig som J å skulle si at 'jeg er sliten/deppa' fordi så mange da kanskje kontrer med at det var jo så høyt ønsket. 

• Liker 18
Skrevet
Akkurat nå, FruRosa skrev:

Husker at piloten uttalte at nattevåk ikke ville bli et problem siden babyen var så ønsket...

Ja, men dette tilskriver jeg at de ikke visste hvordan det ble. Utrolig mange førstegangs sier sånne ting, men som jeg nettopp skrev; fallhøyden er større for offentlige folk enn for deg og meg. 

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, Takida skrev:

Ja, men dette tilskriver jeg at de ikke visste hvordan det ble. Utrolig mange førstegangs sier sånne ting, men som jeg nettopp skrev; fallhøyden er større for offentlige folk enn for deg og meg. 

Det beviser hvilken (urealistisk) forventning de hadde til foreldrerollen.

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, FruRosa skrev:

Det beviser hvilken (urealistisk) forventning de hadde til foreldrerollen.

Men det er ikke helt uvanlig for førstegangs. Husker da jeg var på helsestasjonen med tvillingene mine og en førstegangs kom bort og sa at hun ønska seg tvillinger fordi det var så koselig. Noen mnd senere sto hun der med hestehale og søvnmangel og sa at hun aldri skulle ha flere barn. 

Gravide er ofte veldig lite lydhør for hvordan det kan være å få barn som ikke sover e.l. De vet jo ikke hvor stort ansvar det er før de sitter der med en baby som er helt avhengig av deg. Så akkurat dette reagerer jeg ikke på. 

Er bare å ta er lite dykk i graviddagbøkene her på kg så vil du se de samme kommentarene fra folk som har prøvd i årevis som nå jamrer seg over søvnmangel o.l

• Liker 12
Skrevet
25 minutter siden, Gazpacho skrev:

Og da er det jo enda viktigere at bloggere gir f i å rosemale og idyllisere babytiden! Det er utrolig lett å føle seg mislykket i dagens SoMe-samfunn, hvor alt skal fremstå perfekt og med skjønnhetsfilter på.

Så ikke denne. Er helt enig med deg i dette. Problemet er at ofte når blogger gjør nettopp dette får de kritikk for det òg. Så her gikk Julianne og mannen altfor høyt ut fra start og da tror jeg ikke de greier gi seg heller. 

Men.. Jeg tror de fleste som leser denne bloggen som har barn forstår at det ikke er rosenrødt når man velger å sette bort alt. 

• Liker 4
Skrevet

Det er mange som går i kjelleren når de får barn. Noen tenker at det bare er søvnmangelen som gjør de utslitt, men det er ikke rent få som får en fødselsdepresjon som ikke diagnostiseres med en gang. 

• Liker 5
Gjest Gazpacho
Skrevet (endret)
1 time siden, Takida skrev:

Så ikke denne. Er helt enig med deg i dette. Problemet er at ofte når blogger gjør nettopp dette får de kritikk for det òg. Så her gikk Julianne og mannen altfor høyt ut fra start og da tror jeg ikke de greier gi seg heller. 

Men.. Jeg tror de fleste som leser denne bloggen som har barn forstår at det ikke er rosenrødt når man velger å sette bort alt. 

Jeg syns at Julianne egentlig har vært veldig åpen om at babytiden ikke har vært enkel. Hun har fortalt om lite søvn, lite egentid og at forholdet har vært preget av en slitsom babytid. Hun har vist frem en mammakropp uten skjønnhetsfiltere og innsugd mage. Her i blogg-Norge så syns jeg at Caroline Berg Eriksen viste den ultimate langfingeren til utslitte mødre som ikke fikk enkle svangerskap, ukompliserte fødsler eller sovebabyer. Der var det utrolig viktig å skryte ofte og hemningsløst av en slank kropp gjennom svangerskapene og rett etter fødslene, og å dokumentere en idyllisk sukkerspinn-hverdag med drømmebaby fra a til å. Her syns jeg at Julianne har gjort en utrolig mye bedre jobb med å vise de tøffe sidene. Det er en grunn  til at de fleste har en sterk aversjon mot Caroline Berg Eriksen og fremdeles har mye empati for Julianne. Julianne er i en helt annen økonomisk situasjon enn Caroline, Caroline bor i en gammel villa som ble pusset opp av sponsede firmaer. Julianne bor i splitter ny luksusvilla til 22 mill med drømmeutsikt, og har yacht til 5 mill. Og likevel så får Julianne MYE mindre pepper. Så det handler hvert fall ikke om sjalusi angående penger, men det er rett og slett personlighet.

Endret av Gazpacho
Skrevet
1 time siden, Gazpacho skrev:

Jeg syns at Julianne egentlig har vært veldig åpen om at babytiden ikke har vært enkel. Hun har fortalt om lite søvn, lite egentid og at forholdet har vært preget av en slitsom babytid. Hun har vist frem en mammakropp uten skjønnhetsfiltere og innsugd mage. Her i blogg-Norge så syns jeg at Caroline Berg Eriksen viste den ultimate langfingeren til utslitte mødre som ikke fikk enkle svangerskap, ukompliserte fødsler eller sovebabyer. Der var det utrolig viktig å skryte ofte og hemningsløst av en slank kropp gjennom svangerskapene og rett etter fødslene, og å dokumentere en idyllisk sukkerspinn-hverdag med drømmebaby fra a til å. Her syns jeg at Julianne har gjort en utrolig mye bedre jobb med å vise de tøffe sidene. Det er en grunn  til at de fleste har en sterk aversjon mot Caroline Berg Eriksen og fremdeles har mye empati for Julianne. Julianne er i en helt annen økonomisk situasjon enn Caroline, Caroline bor i en gammel villa som ble pusset opp av sponsede firmaer. Julianne bor i splitter ny luksusvilla til 22 mill med drømmeutsikt, og har yacht til 5 mill. Og likevel så får Julianne MYE mindre pepper. Så det handler hvert fall ikke om sjalusi angående penger, men det er rett og slett personlighet.

La meg si det slik.....ville heller ha bodd i Kullås enn det makkverket Julianne bor i. Og 22 mill er egentlig ikke mye lengre mht bolig. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Pæddan skrev:

La meg si det slik.....ville heller ha bodd i Kullås enn det makkverket Julianne bor i. Og 22 mill er egentlig ikke mye lengre mht bolig. 

Synes huset ser kaldt ut innvendig, men flott ute og nydelig utsikt. Smak og behag. 22 mill er fortsatt mye penger når det gjelder bolig 😊

• Liker 12
Skrevet
1 time siden, Gazpacho skrev:

Julianne mistet mange kilo pga ammingen- noe hun forøvrig gned ut over omtrent hvert eneste innlegg hun skrev de første 6 månedene etter fødsel, så tror ikke det var så problematisk å vise frem kroppen da. Skulle gjerne ha sett om hun turte å vise frem kroppen hvis hun hadde fått hengemage, mange veldig synlige strekkmerker og x-antall kilo for mye, noe hun mest sannsynlig ikke hadde gjort.

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, Pæddan skrev:

La meg si det slik.....ville heller ha bodd i Kullås enn det makkverket Julianne bor i. Og 22 mill er egentlig ikke mye lengre mht bolig

Oi, jøss, hva slags kretser vanker du i..? :overrasket:

• Liker 37
Skrevet
20 minutter siden, Malum skrev:

Oi, jøss, hva slags kretser vanker du i..? :overrasket:

Samme lurer jeg på. Jeg synes 22 millioner kroner for en bolig er veldig mye penger. Hvertfall når man bare har en vanlig 9 to 5 job 

• Liker 12
Skrevet

Huset deres ser helt fantastisk ut, spør du meg. Båten også. Jeg skulle gjerne eid begge deler!

• Liker 4
Gjest Gazpacho
Skrevet
2 timer siden, Pæddan skrev:

Jeg syns huset til Julianne er helt fantastisk! Og tenk, splitter nytt og null utgifter til oppgraderinger og reparasjoner de neste 20 årene 👌 Jeg liker ikke gamle hus med krypeloft, gammeldagse radiatorer og trekkfulle vinduer. 22 millioner er forresten utrolig mye penger, så jeg lurer på hvor du bor som syns det er en nokså vanlig sum.

Skrevet
2 timer siden, Pæddan skrev:

Av 20.905 boliger til salgs på Finn, er det 64 som koster over 22 mill. Så det er fortsatt langt mellom de.

• Liker 30
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
4 timer siden, Gazpacho skrev:

Jeg er enig, at piloten har en normal  jobb trekker absolutt opp. Han virker også mer sympatisk enn LKE, men det skal ikke mye til. Utsikten til pilotfrue er definitivt mer attraktivt enn hus i en offentlig park. 

Endret av lillesnøfnugg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...