Pås Skrevet 29. september 2019 #8421 Skrevet 29. september 2019 1 time siden, Gazpacho skrev: Jeg har en veldig stor venne- og bekjentskapskrets, men kjenner kun to stykker som har benyttet seg av au pair. I begge tilfellene er det snakk om to høyt utdannede foreldre som jobber skjorta av seg framfor å prioritere å være sammen med ungene sine. Dyre hus, dyre biler og dyre, tidkrevende hobbyer prioriteres framfor å være sammen med ungene sine. Han ene sa at "barnehagen er oppe til klokka fem", når det skjedde noe spennende som han hadde lyst til å være med på. Barna hans var da 1 og 2 år, noe som sjelden er kompatibelt med 9-10 timer lange barnehagedager.. Så de som har au pair, er noe jeg definitivt forbinder med foreldre som er veldig opptatte av å prioritere seg selv fremfor barna. Jeg er helt enig! Vi hadde helt fint råd til au-pair da barna var små men vi valgte heller at jeg skulle jobbe mindre for å ha tid til barna, jada jeg vet at jeg har tapt pensjonspoeng med tiden sammen med barna da de var var små kan ikke verdsettes i penger! 12
Birdo Skrevet 29. september 2019 #8422 Skrevet 29. september 2019 Litt treig jeg, så har ikke sett episoden fra Kristiansand før nå.. Herregud - det er alt jeg har å si.. Hun virket jo som at hun ble sur for at hun ikke fikk feste, og ikke bekymret over sønnen sin.. 🙄 Ble litt glad da jeg så hvor sur Ulrik ble. 30
Gjest Gazpacho Skrevet 29. september 2019 #8423 Skrevet 29. september 2019 11 minutter siden, Birdo skrev: Litt treig jeg, så har ikke sett episoden fra Kristiansand før nå.. Herregud - det er alt jeg har å si.. Hun virket jo som at hun ble sur for at hun ikke fikk feste, og ikke bekymret over sønnen sin.. 🙄 Ble litt glad da jeg så hvor sur Ulrik ble. Samtidig så er det lett for Ulrik å dømme henne da. Han er borte fra hjem og barn 60 % av tiden. I tillegg til at det var Julianne som måtte amme sønnen annenhver time døgnet rundt i over et år, ikke han. Jeg skjønner godt at Julianne gledet seg til fest. Og hun ble nok påvirket av Ulrik, som har opparbeidet seg et rikelig utvalg av festivalarmbånd rundt håndleddet sitt i sommer... For all del, det er IKKE bra å forlate en syk liten tass. Jeg har en kollega som ble tvunget til å sitte barnevakt for barnebarnet sitt midt i en tøff astmaperiode, og hun syntes det var helt forferdelig tøft og vanskelig med en liten smårolling som knapt fikk luft. Man bør ikke overlate så syke barn til besteforeldre, det er et ekstra tungt ansvar for dem. Julianne dreit seg ut på nasjonalt TV, ingen tvil om det. Men jeg skjønner desperasjonen etter å være noe mer enn bare småbarnsmamma. Og tenker at her var det helt lov for den 12 år eldre Ulrik å være sporty nok til å ta sin del av ansvaret. Ungen var sjuk i over en uke og da går det fint an å styre båten hjem i havn og dele sykeansvaret sammen med kona i stedet for å feste videre. Dette venneparet som skulle sitte på med dem, kunne fint ha kommet seg hjem på diverse andre måter.
Tough cookie Skrevet 29. september 2019 #8424 Skrevet 29. september 2019 Jeg har jobbet ett år som au-pair i England og det var ikke hos overklassefamilie. Barna var 7og 11 år, og jeg fulgte de litt til fritidsaktiviteter, laget en del mat og vasket mye hus. Begge foreldrene hadde i perioder hjemmekontor og jobbet veldig fleksibelt, så de hadde fint klart seg uten, men de hadde hatt au-pair siden barna var små, og hadde det i mange år etter at jeg dro. I mange andre europeiske land er det mye vanligere å ha au-pair selv om man har vanlige jobber. 3
Birdo Skrevet 30. september 2019 #8425 Skrevet 30. september 2019 12 timer siden, Gazpacho skrev: Samtidig så er det lett for Ulrik å dømme henne da. Han er borte fra hjem og barn 60 % av tiden. I tillegg til at det var Julianne som måtte amme sønnen annenhver time døgnet rundt i over et år, ikke han. Jeg skjønner godt at Julianne gledet seg til fest. Og hun ble nok påvirket av Ulrik, som har opparbeidet seg et rikelig utvalg av festivalarmbånd rundt håndleddet sitt i sommer... For all del, det er IKKE bra å forlate en syk liten tass. Jeg har en kollega som ble tvunget til å sitte barnevakt for barnebarnet sitt midt i en tøff astmaperiode, og hun syntes det var helt forferdelig tøft og vanskelig med en liten smårolling som knapt fikk luft. Man bør ikke overlate så syke barn til besteforeldre, det er et ekstra tungt ansvar for dem. Julianne dreit seg ut på nasjonalt TV, ingen tvil om det. Men jeg skjønner desperasjonen etter å være noe mer enn bare småbarnsmamma. Og tenker at her var det helt lov for den 12 år eldre Ulrik å være sporty nok til å ta sin del av ansvaret. Ungen var sjuk i over en uke og da går det fint an å styre båten hjem i havn og dele sykeansvaret sammen med kona i stedet for å feste videre. Dette venneparet som skulle sitte på med dem, kunne fint ha kommet seg hjem på diverse andre måter. Tja, der er vi nok uenige. De har hatt barnevakt en god del siden han var ganske liten, så det er ikke akkurat som at hun har sitti innelåst med en baby i 1 år. Hun virker misfornøyd med morsrollen, at det er for mye for henne.. 39
Gjest Gazpacho Skrevet 30. september 2019 #8426 Skrevet 30. september 2019 (endret) 5 timer siden, Birdo skrev: Tja, der er vi nok uenige. De har hatt barnevakt en god del siden han var ganske liten, så det er ikke akkurat som at hun har sitti innelåst med en baby i 1 år. Hun virker misfornøyd med morsrollen, at det er for mye for henne.. Jeg er enig i at hun virker misfornøyd. I det nyeste innlegget står det at hun kunne tenke seg å bli gravid igjen om et års tid, og jeg bare 😱 De "trenger" tross alt både vaskehjelp, klesvaskehjelp, take away middager, full barnehageplass og au pair med EN unge liksom... Know your limits, Julianne... Endret 30. september 2019 av Gazpacho
smalls Skrevet 30. september 2019 #8427 Skrevet 30. september 2019 1 time siden, Gazpacho skrev: Jeg er enig i at hun virker misfornøyd. I det nyeste innlegget står det at hun kunne tenke seg å bli gravid igjen om et års tid, og jeg bare 😱 De "trenger" tross alt både vaskehjelp, klesvaskehjelp, take away middager, full barnehageplass og au pair med EN unge liksom... Know your limits, Julianne... Hun vil ha enda en unge om et års tid?? Hvordan i all verden skal det gå med 2 barn, for hun virker egentlig litt lei morsrollen allerede og trenger mye hjelp bare med en unge. 30
Paradisio Skrevet 30. september 2019 #8428 Skrevet 30. september 2019 7 timer siden, smalls skrev: Hun vil ha enda en unge om et års tid?? Hvordan i all verden skal det gå med 2 barn, for hun virker egentlig litt lei morsrollen allerede og trenger mye hjelp bare med en unge. Hun tenker vel at med en au pair i hus så vil hun bli avlastet slik at hun bare er mamma når det passer henne å være det. Virker som hun helt har glemt hva formålet med en au pair egentlig er. 17
l86 Skrevet 30. september 2019 #8429 Skrevet 30. september 2019 Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig for henne å leve av bloggen? Fem innlegg forrige uke hvor to er rene reklameinnlegg og ett inneholder reklame, de resterende innleggene er det åpnenbart ikke lagt mye energi og jobb med. Hvem er det som fremdeles leser bloggen og finner den interessant? 15
marthes Skrevet 30. september 2019 #8430 Skrevet 30. september 2019 Ene var vel ellos reklame og, og alle bloggere har jo sånn kode, og reklamerer fast hver søndag... kan ikke være så mye penger i det der 4
Paradisio Skrevet 30. september 2019 #8431 Skrevet 30. september 2019 1 time siden, l86 skrev: Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig for henne å leve av bloggen? Fem innlegg forrige uke hvor to er rene reklameinnlegg og ett inneholder reklame, de resterende innleggene er det åpnenbart ikke lagt mye energi og jobb med. Hvem er det som fremdeles leser bloggen og finner den interessant? Fordi bloggen omtrent er en ren reklameannonse. Så og si alle innleggene hennes innholder et eller annet ræl hun prøver å reklamere for som "verdens beste (sett inn navn)". Derfor klarer hun å leve av bloggen. Hun driver bloggen utelukkende pga pengene som renner inn, og ikke fordi hun verken er spesielt interessert i å blogge eller videreformidle noe som helst som kan være av interesse for gjennomsnittsleseren. 13
l86 Skrevet 30. september 2019 #8432 Skrevet 30. september 2019 6 minutter siden, Paradisio skrev: Fordi bloggen omtrent er en ren reklameannonse. Så og si alle innleggene hennes innholder et eller annet ræl hun prøver å reklamere for som "verdens beste (sett inn navn)". Derfor klarer hun å leve av bloggen. Hun driver bloggen utelukkende pga pengene som renner inn, og ikke fordi hun verken er spesielt interessert i å blogge eller videreformidle noe som helst som kan være av interesse for gjennomsnittsleseren. Ja, ser den. Men samtidig må hun vel ha ett visst antall lesere for at hun skal få annonsører og det er det jeg ikke forstår at hun kan ha. Bloggen er jo så utrolig uinteressant og reklamepreget, tydelig at hun ikke legger ned noen jobb i den. 8
Paradisio Skrevet 30. september 2019 #8433 Skrevet 30. september 2019 Akkurat nå, l86 skrev: Ja, ser den. Men samtidig må hun vel ha ett visst antall lesere for at hun skal få annonsører og det er det jeg ikke forstår at hun kan ha. Bloggen er jo så utrolig uinteressant og reklamepreget, tydelig at hun ikke legger ned noen jobb i den. Jeg tror grunnen til at hun tjener godt til tross for å ikke ha så mange lesere er fordi hun tar seg av hele prosessen selv med kjøp av annonseplass, oppfølging av annonsørene osv. Dette har hun og flyfruemannen tidligere forklart til VG eller Dagbladet. Kan se om jeg ikke finner link til artikkelen. 6
Gjest spaniasol Skrevet 30. september 2019 #8434 Skrevet 30. september 2019 Hun er som oftest topp ti, og det vil si at hun i hvert fall har 10.000++ lesere pr dag. Det tror jeg mange annonsører liker i dag. Så vet ikke vi noe om sammensetningen av lesere, men dette må sikkert også dokumenteres. Har hun mange følgere på instagram er dette også positivt for annonsører.
Rosmarin(ert) Skrevet 1. oktober 2019 #8435 Skrevet 1. oktober 2019 Vet om flere som synes det er bedre med to+ barn, for da har de noen å leke med. 1
Populært innlegg Surikatt Skrevet 6. oktober 2019 Populært innlegg #8436 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg skjønner ærlig talt ikke hva denne bloggeren og mannen driver med som er interessant å lese om? Det lille jeg har sett til dem, så skjønner jeg det ikke. De virker som to helt uinteressante, kjedelige og materialistiske personer som mest av alt vil feste dagen lang. 64
MaleficentAurora Skrevet 6. oktober 2019 #8437 Skrevet 6. oktober 2019 18 timer siden, Surikatt skrev: Jeg skjønner ærlig talt ikke hva denne bloggeren og mannen driver med som er interessant å lese om? Det lille jeg har sett til dem, så skjønner jeg det ikke. De virker som to helt uinteressante, kjedelige og materialistiske personer som mest av alt vil feste dagen lang. Den tanken er du ikke alene om. Det er ingenting i den bloggen som vekker intressant. For få lesertallene opp så blir jo sønnen frontet. 14
Justlooking Skrevet 6. oktober 2019 #8438 Skrevet 6. oktober 2019 20 timer siden, Surikatt skrev: Jeg skjønner ærlig talt ikke hva denne bloggeren og mannen driver med som er interessant å lese om? Det lille jeg har sett til dem, så skjønner jeg det ikke. De virker som to helt uinteressante, kjedelige og materialistiske personer som mest av alt vil feste dagen lang. Jeg leste bloggen litt før men har kuttet ut for lenge siden. Det var bare reklame og kjedelig ellers. 14
Jordbærogfløte Skrevet 8. oktober 2019 #8439 Skrevet 8. oktober 2019 Nå skal herr og fru Pilot starte podkast sammen 🙈 10
Litenoggod Skrevet 8. oktober 2019 #8440 Skrevet 8. oktober 2019 Er det meg eller har Ulrik fikset på utseende sitt? 🙊 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå