smalls Skrevet 9. august 2019 #7881 Skrevet 9. august 2019 Jeg klarer ikke å fatte hva de skal med en au pair etter. Hva skal hun gjøre? Lage mat? Massasje? Vaske bilen? Feie inngangspartiet? De har allerede vaskehjelp og nanny? 12
Nicco Skrevet 9. august 2019 #7882 Skrevet 9. august 2019 1 time siden, J.. skrev: Når man har 100% barnehageplass og strengt tatt ikke har en jobb å gå til engang,så synes jeg au pair er helt overflødig. Etter barnehage er det ikke mange timene til X skal legges uansett,de fleste foreldre vil vel ha de timene med X selv. Synes det er flott at de gir en ung, kanskje fattig pike muligheten jeg! 1
Nicco Skrevet 9. august 2019 #7883 Skrevet 9. august 2019 19 minutter siden, smalls skrev: Jeg klarer ikke å fatte hva de skal med en au pair etter. Hva skal hun gjøre? Lage mat? Massasje? Vaske bilen? Feie inngangspartiet? De har allerede vaskehjelp og nanny? Nanny? Hvor i all verden har du det ifra?
J.. Skrevet 9. august 2019 #7884 Skrevet 9. august 2019 1 minutt siden, Nicco skrev: Synes det er flott at de gir en ung, kanskje fattig pike muligheten jeg! Okei. 4
smalls Skrevet 9. august 2019 #7885 Skrevet 9. august 2019 11 minutter siden, Nicco skrev: Nanny? Hvor i all verden har du det ifra? Så de har ikke barnevakt?
J.. Skrevet 9. august 2019 #7886 Skrevet 9. august 2019 (endret) Hvem drømmer ikke om 2 uker ferie pr år,og 650 kr betalt lønn i uka.. Endret 9. august 2019 av J.. 12
smalls Skrevet 9. august 2019 #7887 Skrevet 9. august 2019 12 minutter siden, J.. skrev: Hvem drømmer ikke om 2 uker ferie pr år,og 650 kr betalt lønn i uka.. Hva mener du? 1
Nicco Skrevet 9. august 2019 #7888 Skrevet 9. august 2019 3 minutter siden, smalls skrev: Så de har ikke barnevakt? Altså at de har hatt hennes kusine og mor som barnevakt kaller du for nanny? 3
J.. Skrevet 9. august 2019 #7889 Skrevet 9. august 2019 Akkurat nå, smalls skrev: Hva mener du? Au pair'en. De hjelper jo en "stakkars fattig pike i nød" eller noe. Synes 2 uker ferie pr år og ca 650 kr betalt lønn i uka er dårlig ift hvor mye jobb man gjør. 9
smalls Skrevet 9. august 2019 #7890 Skrevet 9. august 2019 13 minutter siden, Nicco skrev: Altså at de har hatt hennes kusine og mor som barnevakt kaller du for nanny? My bad men lurer fortsatt på hva denne au pairen skal gjøre som de ikke kan gjøre selv 1
smalls Skrevet 9. august 2019 #7891 Skrevet 9. august 2019 14 minutter siden, J.. skrev: Au pair'en. De hjelper jo en "stakkars fattig pike i nød" eller noe. Synes 2 uker ferie pr år og ca 650 kr betalt lønn i uka er dårlig ift hvor mye jobb man gjør. Aha ok 🙂
J.. Skrevet 9. august 2019 #7892 Skrevet 9. august 2019 Akkurat nå, smalls skrev: My bad men lurer fortsatt på hva denne au pairen skal gjøre som de ikke kan gjøre selv Samme her.. Se på at hun leker/steller å følger barnet til/fra barnehage?.... 3
J.. Skrevet 9. august 2019 #7893 Skrevet 9. august 2019 (endret) 2 minutter siden, Cati skrev: Fri? Er det ikke det pilotfrue har de fleste timene i døgnet? Innlegget ditt henger ikke på grep. Det finnes jo ingen oppgaver igjen til au pairen der i huset, alle dagligdagse oppgaver er allerede satt bort til andre. DET er det vi lurer på... ikke din egen opplevelse om spontanaborter og tilbakemeldinger til deg. Enig. Ingen grunn til å ta Fruas kritikk til seg selv å egen situasjon,da det ikke er det som diskuteres. Endret 9. august 2019 av J.. 5
MaleficentAurora Skrevet 9. august 2019 #7894 Skrevet 9. august 2019 Linke denne siden etter som Au pair er blitt et tema i tråden her ift Pilotfruen. 《Au pairens oppgaver skal i hovedsak være knyttet til barn, men kan også bestå av lettere husarbeid.》 https://atlantis.no/au-pair-i-norge/arbeidsoppgaver-for-au-pair/ 3
Gjest nicecar Skrevet 9. august 2019 #7895 Skrevet 9. august 2019 (endret) 2 timer siden, Nicco skrev: Synes det er flott at de gir en ung, kanskje fattig pike muligheten jeg! Ja, for det er nok det de tenkte på da de bestemte seg for å ha en au pair i heimen Endret 9. august 2019 av nicecar
MaleficentAurora Skrevet 9. august 2019 #7896 Skrevet 9. august 2019 1 time siden, Nicco skrev: Synes det er flott at de gir en ung, kanskje fattig pike muligheten jeg! Seriøst? Dette gjelder ikke direkte til Pilotfrue og hennes mann. Men vil likevel linke til denne siden med godt skrevet fakta om hvordan mange norske familier faktisk misbruker au pair ordningen og muligheten med ekstra hjelp i huset. https://aupairforsikring.no/nyheder/slikmisbruker-norske-familier-au-p.3472.html?gclid=Cj0KCQjws7TqBRDgARIsAAHLHP7JfwssSqVA6nDiXDlQ2r5nNaDdpCXo8WgYlDtmETNDo_PMbBQpzHcaAinoEALw_wcB 19
Snurrepurre Skrevet 9. august 2019 #7897 Skrevet 9. august 2019 Syntes hele livssituasjonen deres virker kald og trist. Flott å ha litt ekstra arvepenger, men det å bruke dem på å kjøpe seg ytterligere fri fra barnet, utover bhgplass.. det er en avgjørelse jeg tror de kommer til å angre på, om 20-30 år. 24
Gjest nicecar Skrevet 9. august 2019 #7898 Skrevet 9. august 2019 (endret) 12 timer siden, Uglesjel skrev: Seriøst? Dette gjelder ikke direkte til Pilotfrue og hennes mann. Men vil likevel linke til denne siden med godt skrevet fakta om hvordan mange norske familier faktisk misbruker au pair ordningen og muligheten med ekstra hjelp i huset. https://aupairforsikring.no/nyheder/slikmisbruker-norske-familier-au-p.3472.html?gclid=Cj0KCQjws7TqBRDgARIsAAHLHP7JfwssSqVA6nDiXDlQ2r5nNaDdpCXo8WgYlDtmETNDo_PMbBQpzHcaAinoEALw_wcB Dette! Jeg har selv sett med mine egne øyne hvordan flere utnytter au pair-ordningen. For flere bemidlede familier så er en au pair en billig hushjelp som skal ta seg av alt annet i tillegg til å passe på barn. Endret 10. august 2019 av nicecar
MaleficentAurora Skrevet 9. august 2019 #7899 Skrevet 9. august 2019 1 minutt siden, Snurrepurre skrev: Syntes hele livssituasjonen deres virker kald og trist. Flott å ha litt ekstra arvepenger, men det å bruke dem på å kjøpe seg ytterligere fri fra barnet, utover bhgplass.. det er en avgjørelse jeg tror de kommer til å angre på, om 20-30 år. Hadde dem hatt flere barn som var tette i alders gruppe, så ville jeg hat forstått hvorfor dem tok det valget. Men ikke på et så svakt grunnlag. 11
J.. Skrevet 9. august 2019 #7900 Skrevet 9. august 2019 1 minutt siden, Snurrepurre skrev: Syntes hele livssituasjonen deres virker kald og trist. Flott å ha litt ekstra arvepenger, men det å bruke dem på å kjøpe seg ytterligere fri fra barnet, utover bhgplass.. det er en avgjørelse jeg tror de kommer til å angre på, om 20-30 år. Nettopp dette jeg ville frem til. Barndom er en veldig kort tid av livet,hva med å bruke disse årene på å forme,blir kjent med,å lage minner med dette barnet? Når barnet er i barnehage har man allerede mye avlastning,dernest har man hverandre,så egne foreldre/søsken til barnevakt.. Man må på ingen måte ha au pair,for annet enn å kjøpe seg mer fri fra foreldrerollen/barnet. Hvor trist er ikke det... 14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå