Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er sjeldent jeg forsvarer Fotballfruen i noe av det hun gjør, men i mine øyne er det å avvente en positiv graviditetstest en bra ting. Frøken Pilotfrue vet akkurat hva hun gjør og avventer derfor resultatet akkurat lenge nok til at leserne klikker seg inn på bloggen/parets Instagamprofiler, noe som virker manipulerende når de allerede har avslørt datoene for egginnsett og dermed også for testing og resultatet av innsettet. Det kan i mitt hode ikke sammenlignes med en kvinne som kommer inn på en klesbutikk og krever at den ansatte viser henne siste skrik innenfor mote, slik pilotfruen prøver å skissere det... Det er klart at leserne ikke kan "kreve" noe som helst av en blogger, men har hun først sagt A burde hun som regel inkludere B i samme slengen, og unngå å snakke om X, Y og Z kommende innlegget.

Edit: Jeg synes at det er helt innafor å dele slik informasjon kun når en/de selv er komfortabel med det, men når de fortsetter å dele en konrete innesettdatoer deler de bevisst også datoen når de vet om forsøket sitter eller ikke (e.g. at de besitter denne kunnskapen gjennom en graviditetstest 14 dager senere). Det virker derved utspekulert å ikke meddele resultatet når 14 dager har gått og du i stedet for å diskutere resultatet pjatter rundt svigerfars bursdag og kaker og pynt til egen bursdag. 

Endret av lenebu
  • Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt at folk hisser seg opp over at Julianne venter et par dager med å fortelle om graviditetstesten. De har vel lyst til å ha et par dager hvor de bare deler det med familie og venner, da. Eller kanskje de brant seg på det som skjedde sist, hvor de delte det med alle, og to dager etterpå gikk alt til h.... Kanskje de føler de jinxet graviditeten ved å dele den med en gang og vil vente til tidspunktet for spontanaborten sist gang er passert. Ikke vet jeg. Men jeg synes hun får lite rom når et par dagers tilbakehold får så mye kritikk. 

• Liker 7
Skrevet
15 timer siden, nurse07 skrev:

Syns han er ganske pen jeg! Og virker både intelligent og morsom! (Derfor litt overraskende at han har valgt seg henne som kone......) 

Hvorfor sier du sånn? 

• Liker 6
Skrevet

Ryddet for personangrep, krenkende utsagn og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet
10 timer siden, CecilieX skrev:

Å bruke spekulasjoner rundt graviditet er lavmål. Jeg kunne ikke brydd meg mindre, men det er litt kynisk å gjøre dette mot leserne som hun jo har lokket til seg og som jo er blitt veldig involvert i hennes prosess. Nå pumper hun altså opp klikktallene på bloggen, på egen Insta OG mannens. Spekulativt.

Jeg kaller det horeri på sosiale media.

Skrevet
1 time siden, Bloggleseren skrev:

Jeg skjønner ikke helt at folk hisser seg opp over at Julianne venter et par dager med å fortelle om graviditetstesten. De har vel lyst til å ha et par dager hvor de bare deler det med familie og venner, da. Eller kanskje de brant seg på det som skjedde sist, hvor de delte det med alle, og to dager etterpå gikk alt til h.... Kanskje de føler de jinxet graviditeten ved å dele den med en gang og vil vente til tidspunktet for spontanaborten sist gang er passert. Ikke vet jeg. Men jeg synes hun får lite rom når et par dagers tilbakehold får så mye kritikk. 

Thank you, exactly my point!

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, Clarity skrev:

Thank you, exactly my point!

Helt enig! Kan jo være hun vil evt vente på at de har hørt at hjertet slår. Sist gang hadde hun vel et rent reklameinnlegg på testdatoen, det har hun vel ikke nå? 

Er jo bare for folk og droppe å gå innom bloggen.. 

• Liker 2
Gjest eksiltronder
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk klikker seg inn på bloggen uansett jeg, om det bare er for å få testresultatet. Det har de jo sagt kommer på IG.

Skrevet

Sist prøverørsforsøk mistet jeg dagen før ultralydtimen for å sjekke plassering og hjerteslag. Hvis hun ønsker å vente til etter den timen, har jeg med andre ord veldig stor forståelse for dét. På den andre siden hadde jeg nok ikke offentliggjort dato for uttak og innsett dersom jeg var innstilt på å vente til etter uke 7 med å fortelle, for når folk kjenner til de datoene er det jo lett å regne seg frem til når hun vet hvorvidt hun er gravid.

Det er rimelig urealistisk å tro at ingen kommer til å spekulere på hvordan det har gått, så dersom hun synes det er en belastning på psyken at folk spekulerer, er det best å bare holde hele forløpet mer ullent . Derfor er min teori definitivt at måten hun gjør det på skal fremprovosere at folk skal spekulere (og klikke), fremfor at dette er et slags forsøk på å beskytte seg selv.

Det betyr imidlertid ikke at jeg a) kritiserer henne for å ikke dele det med meg umiddelbart, jeg har ingen rett til å vite, eller b) kritiserer henne for å gjør noe som nok er en relativt strategisk lur avgjørelse forretningsmessig. At man kritiserer folk som har bloggen som jobb for å drive bloggen som en jobb blir litt rart, så sant alle regler for merking av innlegg med spons eller annonser følges. Sure beskjeder i kommentarfeltet eller ei - personene som skriver dem har jo klikket seg inn på bloggen hennes for å skrive dem, så det blir penger i kassen læll. Når betalingen kommer via tredjepart (annonsører) er det litt vanskelig å stille krav til "kundeservice" / opplysningsplikt fra "selger"/Julianne til sluttbruker (leserne) når de som betaler og hun som mottar betalingen tjener mest på at hun oppfører seg som hun gjør. 

• Liker 16
Gjest Ms. Daisy
Skrevet

Helt fantastisk at folk blir fornærma fordi hun ikke oppdaterer. Ingen som tvinger en person å klikke seg på en blogg - er jo kun ens egen nysgjerrighet man vil tilfredsstille. Seff vil hun tjene penger - hun er da blogger for søren.....

Skrevet
13 minutter siden, Ms. Daisy skrev:

Helt fantastisk at folk blir fornærma fordi hun ikke oppdaterer. Ingen som tvinger en person å klikke seg på en blogg - er jo kun ens egen nysgjerrighet man vil tilfredsstille. Seff vil hun tjene penger - hun er da blogger for søren.....

er det noen som er fornærma da?

• Liker 4
Skrevet

Jeg blir ikke fornærma av at hun ikke deler.  Jeg blir bare mer og mer sikker på at dette gjør de kun for klikk og penger. Hele baby prosessen er en pengemaskin for de og alt times til mest mulig penger. Det er forskjell på å være åpen om prosessen og å selge prosessen. Disse selger prosessen for alt det er verdt. Trist at de ikke istedet legger fokuset på noe annet. 

Jeg svarer som en prøver selv her i denne tråden. 

• Liker 23
Skrevet

Hvis hun ønsker ro rundt prosessen, burde hun rett og slett ikke blogge om den slik hun gjør. Klart folk blir nysgjerrige. Og hele konseptet tjene-penger-på-blogg handler jo om å skape en relasjon til leserne - hun deler livet sitt - de gir henne klikk og reklameinntekter. Jeg tenker at denne forventningen om at hun skal dele, skaper hun helt selv ved å dele alt fra bilder av mannen med sædglass til seg sjæl i gynekologstolen. 

Forøvrig litt interessant med leseren som skriver og støtter flyverfruen i at det er sykt at folk blir sure, og at det blir omtrent som om folk skulle storme inn i klesbutikken hennes og kjefte på henne for at hun selger klær. Det er jo ikke sånn. Det er mer som om hun hadde solgt en hel masse klær gladelig hver eneste dag for så plutselig å bli sur for at folk forventer å få kjøpe klær slik de pleier.

Det forundrer med at de fleste bloggerne har et så fiendtlig forhold til leserne sine. Det er jo som å gang på gang bite den hånden som forer dem. Eller sage av den grenen man sitter på.

• Liker 25
Gjest Ms. Daisy
Skrevet
39 minutter siden, O.G. skrev:

Du virker ganske oppjaget selv, sikker på at alt er bra?

Hahha ååå ? Ikke jeg som syter over St hun IKKE deler. Har det helt topp. Virker som du har noe issues generelt da.

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.
/lillesky (mod)

Skrevet
2 timer siden, Ms. Daisy skrev:

Hahha ååå ? Ikke jeg som syter over St hun IKKE deler. Har det helt topp. Virker som du har noe issues generelt da.

Je, je.

Skrevet
På 27.4.2017 den 21.55, Loveheartx skrev:

Nå, hva tror dere? Gravid eller ikke? 

Selv er jeg usikker. De seneste innleggene hennes er positive, og hun virker i godt humør, noe som tyder på at hun kan være gravid. Samtidig er de ikke så positive som jeg tenker de ville vært dersom hun faktisk var gravid. Dessuten skriver hun mye om hvor godt det er å ha familien rundt seg osv., noe man gjerne skriver dersom noe vondt har skjedd.

Håper uansett på det beste - nemlig at frua og mannen er gravide.

Spekulasjoner

Skrevet

Men jeg tror det er utaktisk av dem å vente for lenge. SÅ nysgjerrig er ikke folk, at de klikker seg inn i dagesvis? Se bare denne tråden har jo dalt i interesse f.eks.

• Liker 3
Skrevet

Hva om de bare venter fordi at de er redd for å miste? Alt handler ikke om penger.

• Liker 7
Skrevet
På 28.4.2017 den 12.54, marthes skrev:

Jeg blir ikke fornærma av at hun ikke deler.  Jeg blir bare mer og mer sikker på at dette gjør de kun for klikk og penger. Hele baby prosessen er en pengemaskin for de og alt times til mest mulig penger. Det er forskjell på å være åpen om prosessen og å selge prosessen. Disse selger prosessen for alt det er verdt. Trist at de ikke istedet legger fokuset på noe annet. 

Jeg svarer som en prøver selv her i denne tråden. 

Tror du virkelig at hun kun får et barn for pengenes skyld? Det for være grenser. Det er for faen ikke uvanlig å ville ha barn i den alderen. Ærlig talt altså..

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...