Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 timer siden, Sialove skrev:

Fikk hun enerom på Bærum fordi hun er den hun er? Eller har de mange enerom på Bærum sykehus og det er lov til at mannen får lov til å overnatte? 

Nei. Bærum har familierom. Har mange venner som har født der, og har vært veldig glade for å ha med barnefar fra start. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 timer siden, Jordbærogfløte skrev:

Holder med deg i dette, men Caroline «skrøt» vel av at hun fødet uten epidural?

Hun skrøt av at hun hadde født uten smertestillende etter 1. Fødsel ja, helt til en av leserne gjorde henne oppmerksom på at lystgass også er en form for smertelindring. Da redigerte hun innlegget sitt.

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, Puny skrev:

Hun skrøt av at hun hadde født uten smertestillende etter 1. Fødsel ja, helt til en av leserne gjorde henne oppmerksom på at lystgass også er en form for smertelindring. Da redigerte hun innlegget sitt.

Syns det er en merkelig ting å skryte av. Er man liksom flinkere til å føde da, eller? 

• Liker 34
Skrevet
Akkurat nå, Milio skrev:

Syns det er en merkelig ting å skryte av. Er man liksom flinkere til å føde da, eller? 

Er visst det :sarkasme: man er visst bedre mor av å ha det vondt🙄

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, Puny skrev:

Er visst det :sarkasme: man er visst bedre mor av å ha det vondt🙄

Merkelig fenomen. Hører aldri om noen som skryter av tannlegebesøk uten bedøvelse, så må ligge noe i det at man rett og slett er en flinkere mamma.

• Liker 15
Skrevet
26 minutter siden, Puny skrev:

Hun gjorde det ja.. Det stemmer vel at lystgass er smertestillende selv om «Doktor LK» mener det motsatte? Mener jeg leste at han hadde ment noe om det i kommentarfeltet en gang.

Angående Pilotfrue og hennes firedelte fødselshistorie; jeg synes CBE slo henne med nerve og intensistet. Jeg ble faktisk rørt av måten hun skrev om den første fødselen på.. Jeg håper at Pilotfrue kommer seg i skrivestilen for jeg synes ofte det blir noe tamt og glatt over innleggene hennes. Jeg sjekker hennes blogg langt oftere enn Caroline sin av en eller annen grunn.

• Liker 4
Skrevet

Enig i at CBE skriver bedre og mer fengende enn Pilotfrue, men Pilotfrue leverer ikke et romantisert og polert magasin som sin bloggsøster. Aldri i verden at CBE hadde vektøkning, ødemer, vonde bein, spiste smågodt, lang og krevende fødsel og behov for barselperm. Jeg mener å huske hun skrev at hun hadde gjort seg fortjent til kjeks etter fødselen. Eller om det var boller fra Shell. Da syns jeg det er bedre med en brutal og usminket fremstilling, selv om språket er dårligere.

• Liker 36
Skrevet
1 minutt siden, Milio skrev:

Enig i at CBE skriver bedre og mer fengende enn Pilotfrue, men Pilotfrue leverer ikke et romantisert og polert magasin som sin bloggsøster. Aldri i verden at CBE hadde vektøkning, ødemer, vonde bein, spiste smågodt, lang og krevende fødsel og behov for barselperm. Jeg mener å huske hun skrev at hun hadde gjort seg fortjent til kjeks etter fødselen. Eller om det var boller fra Shell. Da syns jeg det er bedre med en brutal og usminket fremstilling, selv om språket er dårligere.

Gode poeng!

Synes pilotfruen skildrer virkeligheten og nedturer langt bedre enn CBE. Jeg er sikker på at sistnevnte har sine utfordringer også, men det kommer ikke frem i bloggen hennes. Overhodet 😂. Det som trekker ned med Julianne er at hun og mannen lever et luksusliv, og det fremstår som svært overflatisk på bloggen. Håper hun kommer med mer dybde fremover. 

• Liker 9
Skrevet

Det finnes ikke noe annet enn enerom på Bærum. 

Skrevet
47 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Tror du ikke at det var nettopp det hun mente; at det er et rom til hver fødende/familie? Bare at hun formulerte seg litt feil.

Stemmer :) 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tenkte at et annonseinnlegg var rett rundt hjørnet nå, og det stemte. Annonse om trening og livsstil. Lurer på hvordan reglene er for inntekt når man er i permisjon. Hvis det er fritt frem, og at man kan tjene flere titalls tusen for et innlegg, da sitter bloggerne godt i det.. Og nei, jeg er ikke misunnelig fordi jeg deler den tanken 😉.

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 5
Skrevet
På 14.7.2018 den 18.55, Milio skrev:

Merkelig fenomen. Hører aldri om noen som skryter av tannlegebesøk uten bedøvelse, så må ligge noe i det at man rett og slett er en flinkere mamma.

Enig! SÅ merkelig! For mange fødende er virkelig epidural det helt rette! Dersom fødselen tar lang tid blir de fleste utrolig sliten av å ha rier. Det handler ikke nødvendigvis om å være "flink" eller ikke!

• Liker 7
Skrevet

Får litt dårlig smak i munnen av at man reklamerer for "fit supermamma"-program bare noen uker etter fødselen.

• Liker 37
Skrevet
20 minutter siden, Femilie skrev:

Får litt dårlig smak i munnen av at man reklamerer for "fit supermamma"-program bare noen uker etter fødselen.

Kunne ikke vært mer enig!

• Liker 14
Skrevet
22 minutter siden, Femilie skrev:

Syntes ikke det var så ille jeg. Hun skriver jo at hun ikke lenger vel operere, men trene og spise sunt, og at hun ikke skal sette i gang nå, men vente til kroppen er klar.

Jeg skjønner henne godt. Med en tøff prøverørsperiode bak seg og en graviditet, så er det vel helt naturlig at hun har lyst til å få kroppen sin tilbake.

• Liker 8
Skrevet
15 minutter siden, Puny skrev:

Syntes ikke det var så ille jeg. Hun skriver jo at hun ikke lenger vel operere, men trene og spise sunt, og at hun ikke skal sette i gang nå, men vente til kroppen er klar.

Jeg skjønner henne godt. Med en tøff prøverørsperiode bak seg og en graviditet, så er det vel helt naturlig at hun har lyst til å få kroppen sin tilbake.

Jeg har bare sett videoene hun la ut, ikke innlegget, men jeg tror uansett jeg er uenig med henne i valget om å reklamere for det. Det er forskjell på at Julianne vil ha "kroppen tilbake" og at pilotfrue-bloggen reklamerer for det. Jeg synes uansett at å kalle det "fit supermamma" er uheldig og noe umodent. 

• Liker 23
Skrevet (endret)

Vi leser vel med litt forskjellige «briller» da. Det JEG legger merke til er at hun mener operasjoner er for alvorlig til å brukes til typ lettvinte løsninger. Altså heller trene enn å operere! Er ikke det vi etterlyser hos ørten andre bloggere her?? At hun vil ha et fornuftig kosthold og så trene når helsen tilsier hun er klar for det. At hun samarbeider med noen som selger kostholdsplaner og treningsopplegg? Er ikke det bedre enn å reklamere for fillers,botox og klinikker?? 

Endret av Christina73
  • Liker 16
Skrevet
23 minutter siden, Christina73 skrev:

Vi leser vel med litt forskjellige «briller» da. Det JEG legger merke til er at hun mener operasjoner er for alvorlig til å brukes til typ lettvinte løsninger. Altså heller trene enn å operere! Er ikke det vi etterlyser hos ørten andre bloggere her?? At hun vil ha et fornuftig kosthold og så trene når helsen tilsier hun er klar for det. At hun samarbeider med noen som selger kostholdsplaner og treningsopplegg? Er ikke det bedre enn å reklamere for fillers,botox og klinikker?? 

Jo, slik leser jeg henne og

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...