Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Bustefisk skrev:

Jeg vil helst ikke ha på meg "folk som deg", for jeg har sagt gang på gang nå at amming over alt og hvor som helst er helt fint!
Det jeg sier er at OM man har muligheten, så er det greit å være litt diskret når man sitter på en restaurant. Er det ikke slik at man skal prøve å respektere alle? Det er greit at pupp er naturlig og alt det der, men man kommer fortsatt ikke unna de som mener det er litt ubehagelig og ha en naken pupp midt i blinken mens man spiser middag (gjelder ikke meg). Og det går faktisk an å respektere dem også dersom man har muligheten til det. Det skader hverken mor eller barn. 

Vi må nok bare være enig i og være uenige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Bustefisk skrev:

Jeg vil helst ikke ha på meg "folk som deg", for jeg har sagt gang på gang nå at amming over alt og hvor som helst er helt fint!
Det jeg sier er at OM man har muligheten, så er det greit å være litt diskret når man sitter på en restaurant. Er det ikke slik at man skal prøve å respektere alle? Det er greit at pupp er naturlig og alt det der, men man kommer fortsatt ikke unna de som mener det er litt ubehagelig og ha en naken pupp midt i blinken mens man spiser middag (gjelder ikke meg). Og det går faktisk an å respektere dem også dersom man har muligheten til det. Det skader hverken mor eller barn. 

Enig. Med matbordet og på restaurant kan man dekke seg litt til og ikke sitte med matbordet hvor folk spiser med puppene på vift. Jeg har egentlig ikke noe problem med det, men er nok folk som synes det er ubehagelig. Jada, amming er naturlig blabla, men synes man kan ra litt hensyn i en slik setting.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BordetErSnudd
2 timer siden, Aurora** skrev:

Enig. Med matbordet og på restaurant kan man dekke seg litt til og ikke sitte med matbordet hvor folk spiser med puppene på vift. Jeg har egentlig ikke noe problem med det, men er nok folk som synes det er ubehagelig. Jada, amming er naturlig blabla, men synes man kan ra litt hensyn i en slik setting.

Jeg er enig jeg også. Amming er topp men det er forstyrrende for veldig mange (og da spesielt menn) når puppene vises. Noen har gode teknikker på å holde brystet skjult med ammetopp og kanskje en klut, mens andre sliter med urolig baby som snur seg ofte slik at melka spruter, de sliter med teknikk osv. Ammesjalet til Julianne ser veldig fint ut og det er supert at hun ammer 🤗 Det er mange som sliter med å få til ammingen etter keisersnitt så det er fint å se at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er skremmende at folk mener det er nødvendig at ammende dekker seg til når man er på restaurant, cafe o.l.  Det viser hvor lang vei vi fortsatt har å gå med tanke på feminisme og ab seksualisering av det kvinnelige bryst. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thejohan
20 minutter siden, Metzili skrev:

Synes det er skremmende at folk mener det er nødvendig at ammende dekker seg til når man er på restaurant, cafe o.l.  Det viser hvor lang vei vi fortsatt har å gå med tanke på feminisme og ab seksualisering av det kvinnelige bryst. 

Jeg dekka meg alltid til de få gangene jeg ammet i offentligheten. Amming kan være så naturlig det bare vil, men jeg var ikke interresert i at mange ukjente mennesker skulle se puppene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, thejohan skrev:

Jeg dekka meg alltid til de få gangene jeg ammet i offentligheten. Amming kan være så naturlig det bare vil, men jeg var ikke interresert i at mange ukjente mennesker skulle se puppene mine. 

Så er det et valg du tok og du snakker ut fra hva du var/ikke var interessert i. Det er det ingenting galt i, på samme måte som det ikke behøver å være noe galt i de som ikke dekker seg til.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest thejohan
4 minutter siden, Moi04 skrev:

Så er det et valg du tok og du snakker ut fra hva du var/ikke var interessert i. Det er det ingenting galt i, på samme måte som det ikke behøver å være noe galt i de som ikke dekker seg til.

Enig! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Bustefisk skrev:

Det føles flaut å være medlem av KG når man leser ting som har dukket opp i denne tråden de siste ukene, for ikke å snakke om mange andre tråder. Jeg sier igjen, er det rart KG får er dårlig rykte? Og flere som henger seg opp i hvorfor noen bloggere velger å støtte andre bloggere når det kommer til kritiseringen av KG, men er det rart? Bloggere leser vel stort sett sine egne tråder her inne, og når det dukker opp så mye useriøst svada og unødvendig kritikk som det gjør i denne tråden, er det nettopp det inntrykket de sitter igjen med, uten å nødvendigvis gå inn på de trådene og de sidene der det er seriøs og saklig kritikk. 

Men dette er toppen av lavmål. Som en annen nevnte her, hva skal en blogger gjøre for å gjøre få en tommel opp herfra? Være en superfeminist og kritisere alt? 
Jeg tror mange her har glemt at blogging faktisk har blitt en business, og det innebærer faktisk arbeid. Det er ikke lengre kun klikk som gir en inntekt, det er stort sett reklame. Og selvfølgelig jo mer klikk, jo flere lesere, og jo flere sponsoravtaler. 
SELVFØLGELIG vil en blogger ønske at folk klikker seg inn, og det Julianne gjør med fødselshistorien gjør at hun skaper rikelig med klikk over flere dager. Ganske smart i grunn, spesielt siden hun kommer seg etter en fødsel og ikke lengre oppdaterer daglig.Ala MTM med løgnaktige overskrifter er verdt å kritisere, men å kritisere en blogger for å skape klikk på en ærlig måte... Hun gjør bare jobben sin. Og gud så mye kritikk siden den babyen kom? Å bruke et ammesjal er 100% innafor når man sitter på en restaurant og spiser blant andre folk. Jeg er for at man skal kunne amme hvor som hest, men akkurat en restaurant syntes jeg faktisk man skal dekke seg til så godt som mulig (om mulig), og da er et slikt sjal, poncho eller hva enn hun har på seg helt perfekt. Vippestol? Alle jeg kjenner har brukt vippestol fra fødsel av. Babybjørn kan man legge såpass langt ned at babyen ligger helt fantastisk fint. Pleier en baby å ligge på gulvet eller i en seng hele dagen? Den blir bært rundt på, ligger på fang, blir ammet, løftet og det alt i forskjellige stillinger. Man må slutte å høre på alt hysteriet, det er helt utrolig. 

Hva blir de neste diskusjonene her inne? Bruk av smokk? Hva hvis hun slutter og amme (da kommer det vel x antall sider om hvor egoistisk hun er)? Leggerutiner? Tenk om hun filmer at hundene ligger sammen babyen, eller sleiker på den, blir det baluba da? Eller gud forby om de skaffer seg barnefri en kveld før gutten er 6 mnd.... DA, da blir kaos her inne da.

Kan ikke dere som er så opptatt av livet med en nyfødt finne veien inn til dinbaby og nyfødttråden? Der er det flere tråder om temaene, og dere kan diskutere til dere blir blå. La Julianne få være en stolt og nybakt mamma. Hun gjør det som er best for seg og sin familie. Hun utsetter ikke barnet sitt for fare, og hun elsker den lille gutten over alt på jord, til tross for at hun aldri i livet vil kunne tilfredsstille visse individer på KG. Hun kommer til å bli en fantastisk mor, og hun vil kunne gi barnet alt det trenger, og mer til. 

Helt enig, minus det med ammingen. Det kunne du spart deg for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Metzili skrev:

Synes det er skremmende at folk mener det er nødvendig at ammende dekker seg til når man er på restaurant, cafe o.l.  Det viser hvor lang vei vi fortsatt har å gå med tanke på feminisme og ab seksualisering av det kvinnelige bryst. 

Enig. Men ingen blunker to ganger om de ser halvnakne damer i undertøy på reklameplakater🙄

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt gøyalt at hun skriver «foreldrene til Ulrik (farmor og farfar til X)» :fnise:

jasså, så foreldrene hans er besteforeldrene til ungen. Men hun er vel bare ikke vant til å bruke titlene deres enda kanskje. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det bli flere sider med diskusjon om man bør dekke seg til eller ikke når en ammer?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Omo skrev:

Synes det er litt gøyalt at hun skriver «foreldrene til Ulrik (farmor og farfar til X)» :fnise:

jasså, så foreldrene hans er besteforeldrene til ungen. Men hun er vel bare ikke vant til å bruke titlene deres enda kanskje. 

Hæ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Omo skrev:

Hva var uklart?

Alt,egentlig.

Var det teit at hun omtalte de som foreldrene til U og ikke bare farmor/farfar?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
5 timer siden, BordetErSnudd skrev:

Jeg er enig jeg også. Amming er topp men det er forstyrrende for veldig mange (og da spesielt menn) når puppene vises. Noen har gode teknikker på å holde brystet skjult med ammetopp og kanskje en klut, mens andre sliter med urolig baby som snur seg ofte slik at melka spruter, de sliter med teknikk osv. Ammesjalet til Julianne ser veldig fint ut og det er supert at hun ammer 🤗 Det er mange som sliter med å få til ammingen etter keisersnitt så det er fint å se at det går bra.

Men ærlig talt. Da får de mennene som måtte synes det er støtende trekke blikket til seg da. Det er babyens mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, J.. skrev:

Alt,egentlig.

Var det teit at hun omtalte de som foreldrene til U og ikke bare farmor/farfar?

Jeg synes det er morsomt at hun spesifiserer at foreldrene hans er besteforeldrene til ungen. Det er selvforklarende liksom.  

Og det er ikke kritikk. Bare noe jeg synes var litt morsomt. Og som jeg skrev, sikkert litt uvant for dem å bruke titlene forløig, så da blir det smør på flesk. 

Endret av Omo
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Omo skrev:

Jeg synes det er morsomt at hun spesifiserer at foreldrene hans er besteforeldrene til ungen. Det er selvforklarende liksom.  

Og det er ikke kritikk. Bare noe jeg synes var litt morsomt. Og som jeg skrev, sikkert litt uvant for dem å bruke titlene forløig, så da blir det smør på flesk. 

Hun skriver det om mammaen sin også, "mammaen min, mormor til Severin". Litt merkelig, vet ikke hvorfor hun gjør det. Alle skjønner jo at mammaen hennes er mormoren til Severin. Det er jo som du sier 100% selvforklarende liksom :)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LeilaS skrev:

Skal det bli flere sider med diskusjon om man bør dekke seg til eller ikke når en ammer?

Neida, er jo ingenting å diskutere - ingen må dekke seg til når de spiser😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo at ammedebatten bør komme opp i dagslys igjen når man leser her inne. «Ikke at jeg syns det er feil men» - JO, tydeligvis er det fortsatt et problem med offentlig amming hvis man føler man må unnskylde seg med sjal, enten det er for blikk fra andre eller egen usikkerhet. Sjal er fint for baby som er ufokusert, men vær da ærlig.. De fleste gjør det fordi de vil unngå en ubehagelig situasjon. 

Som ei sier over her: Ingen ser på dama i undertøy på reklameplakat, men med én gang man vipper ut puppen så baby skal få mat, DA skal det stirres. Noe sier meg at puppen bør henge ute oftere, slik at folk blir like herdet av å se babyer som ammes som damer i undertøy. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Milio skrev:

Ser jo at ammedebatten bør komme opp i dagslys igjen når man leser her inne. «Ikke at jeg syns det er feil men» - JO, tydeligvis er det fortsatt et problem med offentlig amming hvis man føler man må unnskylde seg med sjal, enten det er for blikk fra andre eller egen usikkerhet. Sjal er fint for baby som er ufokusert, men vær da ærlig.. De fleste gjør det fordi de vil unngå en ubehagelig situasjon. 

Som ei sier over her: Ingen ser på dama i undertøy på reklameplakat, men med én gang man vipper ut puppen så baby skal få mat, DA skal det stirres. Noe sier meg at puppen bør henge ute oftere, slik at folk blir like herdet av å se babyer som ammes som damer i undertøy. 

Diskuter gjerne ammedebatten i egen tråd😁

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...