Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, J.. skrev:

Det der er det jammen mange som sier!

 

"Vi er gravide."

"Vi fødte på søndag."

"Vi har valgt å amme."

 

Sorry - dette er ting kun kvinnen kan gjøre,gitt..

 

5 minutter siden, Speedmaster skrev:

Disse uttrykkene handler jo ikke om biologi, men om å bygge lagfølelse. 

Det blir vel like mye "lagfølelse" hvis man sier:

"Vi skal blir foreldre" (Det er kun kvinnen som er gravid)

"Vi ble foreldre på Søndag"

"Vi har valgt at barnet skal ammes"

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Diamant skrev:

 

Det blir vel like mye "lagfølelse" hvis man sier:

"Vi skal blir foreldre" (Det er kun kvinnen som er gravid)

"Vi ble foreldre på Søndag"

"Vi har valgt at barnet skal ammes"

så da er ikke barnet faren sin da det du mener eller? :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Diamant said:

 

Det blir vel like mye "lagfølelse" hvis man sier:

"Vi skal blir foreldre" (Det er kun kvinnen som er gravid)

"Vi ble foreldre på Søndag"

"Vi har valgt at barnet skal ammes"

*Sukk*

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Elevbruker skrev:

så da er ikke barnet faren sin da det du mener eller? :))

Hvor står det at barnet ikke er faren sin?

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Diamant skrev:

Hvor står det at barnet ikke er faren sin?

 

Slik jeg tolker det så er det kun kvinnen alt liksom ja når paret sier vi skal bli foreldre så skal jo begge men i mine øyne kommer det fram at barnet er kun kvinnen sin som er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elevbruker skrev:

Slik jeg tolker det så er det kun kvinnen alt liksom ja når paret sier vi skal bli foreldre så skal jo begge men i mine øyne kommer det fram at barnet er kun kvinnen sin som er feil.

🤔

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Elevbruker said:

Slik jeg tolker det så er det kun kvinnen alt liksom ja når paret sier vi skal bli foreldre så skal jo begge men i mine øyne kommer det fram at barnet er kun kvinnen sin som er feil.

Hæ?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Elevbruker skrev:

Slik jeg tolker det så er det kun kvinnen alt liksom ja når paret sier vi skal bli foreldre så skal jo begge men i mine øyne kommer det fram at barnet er kun kvinnen sin som er feil.

Jeg forstår ikke hvordan du kan si at disse setningene får det til å se ut som det kun er kvinnen sitt barn?

Les en gang til:

VI skal bli foreldre

VI har blitt foreldre

VI har valgt at barnet skal ammes

Det står VI hele veien, altså er det begge sitt barn!

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor diskuterer dere dette i denne tråden? det er kun kvinnen som føder og ammer. vi føder ikke, kvinnen føder. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, enirt skrev:

hvorfor diskuterer dere dette i denne tråden? det er kun kvinnen som føder og ammer. vi føder ikke, kvinnen føder. 

Enig, det er i grunn ingenting å diskutere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Olsen

Venter i spenning på det første blogginnlegget etter fødsel. Men hun må ta seg den tiden hun trenger, gjerne 2 uker. 

Ryddet for persondebatt. Edie, mod.

Endret av Fru Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg, det er jo vanlig at det er den som er kjendis som har blitt far/mor i media! For en kjedelig diskusjon...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå starter en ny tid for frua. Mange har fulgt bloggen på grunn av prøving/graviditet, og nå vil det kreve en større innsats å holde seg på bloggtoppen. Særlig hvis det skal gjøres uten å eksponere barnet.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då trur eg bloggen går ad undas, for det er liksom ikkje så mykje anna ho har å koma med. Men håpar sjølvsagt at ungen vert skjerma frå bloggen, og ho klarer å finna noko anna å byggja bloggen på. Må innrømma at et ikkje har så mykje trur på det, sidan ein har erfaring med at andre bloggarar som har sagt dei ikkje skal eksponera har gått tilbake på det.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det starter med lite eksponering. Bilde av bakhode, fot, hånd.. men at det veldig kjapt blir mer og mer. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir spennende å se hvordan det går fremover. Det var pga prøvingen hun kom langt opp på bloggtoppen, men nå er det over, så hun nok ikke så veldig mye å komme med 

25 minutter siden, Irja skrev:

Tipper det starter med lite eksponering. Bilde av bakhode, fot, hånd.. men at det veldig kjapt blir mer og mer. 

Ja, så kan jeg tenke flere maser om å få se barnet

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at dette blir vanskelig for Julianne og u. De lever av å dele livet sitt og er nok fryktelig stolte nå. I tillegg er det vanlig for de anonyme av oss å dele et babybilde eller to og det oppleves nok som urettferdig å ikke kunne gjøre det samme. 

Ryddet for persondebatt. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes det står stor respekt av er at hun ikke har laget forhåndslagde (sorry for en klønete formulering) innlegg med annonser. Store begivenheter som f eks fødsler og bryllup genererer jo mange klikk på de bloggene som troner på toppen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Irja skrev:

Tipper det starter med lite eksponering. Bilde av bakhode, fot, hånd.. men at det veldig kjapt blir mer og mer. 

Er også i mot eksponering av barn, men å dele ett babybilde av ansiktet når han er nyfødt ser jeg på som helt innafor.. Det har jo blitt gjort i alle landets aviser av privatpersoner i en årrekke, og er vel neppe skadelig. Det er den daglige eksponerigen over flere år som er farlig tror jeg. 

Blir i hvert fall utrolig teit å ikke dele ett eneste bilde. Det kan bli litt for hysterisk også dette anti-eksponerigsmaset. 

Endret av Unika
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...