Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Jeg ser noen ganger hjemmesykepleien (antar det er de) går innom butikken i arbeidsklær, men det er nok fordi at de skal kjøpe lunsj og da er de jo på jobb. Men sært å gå på restaurant f.eks i arbeidsklær. Jeg hadde hevet bryna om en lege kom inn på en restaurant med legefrakken liksom. Bare for å vise alle at han er lege. 

Endret av Christy89
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en tullete diskusjon. Det hender vel at man er innom et sted på vei til eller fra jobb, og at man derfor er i arbeidsantrekk? Jeg kjenner ingen piloter, jeg, men det er da sånn at de har med uniformen hjem, og da er det vel naturlig at de skifter hjemme? Eller er det garderobe og skifterom for de ansatte på flyplassen hvor de kan oppbevare og få vasket og renset arbeidsklær og skifte før og etter jobb, som på f.eks sykehus og brannstasjoner? Aner ikke , jeg, men opplys meg gjerne!

Det er sånt som dette som ødelegger for den mer saklige debattten. Enkelte har veldig lite konstruktivt å bidra med, og henger seg opp i trivialiteter som farger tråden negativt. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilotfrue er jo glad i «statusen» til mannen sin, før han ble kaptein så skrev hun ikke så mye om det, men når han ble kaptein så endret hun... da var det plutselig veldig viktig ;) er vel ikke mer enn ett års tid siden eller noe.  Jeg bryr meg ikke så mye om hva han har på seg (følger de kun her inne nå), men hun derimot... hun lever i en verden hvor hun tror at uniformen er litt status 😂 😂😂

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, marthes skrev:

Pilotfrue er jo glad i «statusen» til mannen sin, før han ble kaptein så skrev hun ikke så mye om det, men når han ble kaptein så endret hun... da var det plutselig veldig viktig ;) er vel ikke mer enn ett års tid siden eller noe.  Jeg bryr meg ikke så mye om hva han har på seg (følger de kun her inne nå), men hun derimot... hun lever i en verden hvor hun tror at uniformen er litt status 😂 😂😂

Sant det. Når hun ikke byr på så mye innhold er det jo lett å ty til å vise frem mannens uniform og flashe merkevarer ;-) 

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies

Jeg følger dem ikke aktivt,men har kikket noen ganger og da har han hatt på seg den uniformen.

At han har den på seg mens han holder opp et leketøy er kanskje morsomt,men han later til å gå rundt med den uniformen ofte.

Da tenker i alle fall jeg at det kun er for å flashe status. På kafé med kona i pilotuniformen,bilde ut på blogg osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ricecrispies skrev:
4 timer siden, Vitting skrev:

Hahaha, har tenkt samme tanke... Vanligvis river piloter av seg den svette og ubehagelige uniformen så fort de kommer seg av flyet, når de er ferdig med arbeidsdagen.

Har dere ingenting annet og ta paret på. Om han kommer fra jobb å kjører forbi en butikk han skal handle I, må han da reise hjem,skifte så dra tilbake til aktuelle butikk for å handle?

Jeg drar aldri hjem å skifter fra uniform til vanlig tøy før jeg handler. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for latterliggjøring , persondebatt og  brukerdebatt.

Papirfly, mod.

Endret av Papirfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i Oslo og kommer inn til Oslo S hver morgen og ettermiddag, der ser jeg piloter nesten hver dag de er sikkert til/fra Gardermoen. De gjør jo som oss andre stikker innom butikker og handler, så at han har på seg uniformen og  handler synes jeg ikke kan være noe å kritisere.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun publisert et nytt «spørsmål og svar»-innlegg. Hva er greia med å ikke lese gjennom innlegget før hun poster det? Skrivefeil både her og der.. Det gjelder forøvrig flere bloggere. 

Hun presterer å både være bastant og skråsikker når det gjelder å ikke ha ungen i sengen om natten, i tillegg til at hun skriver at hun ikke vet hvordan det vil bli før ungen er født.. Ikke rart at folk kommenterer.. 

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så oppgitt av samsovingsmaset. Hvorfor kan hun ikke være litt bastant og skråsikker på hva hun ønsker for seg selv og barnet sitt? Jeg har heller ingen intensjon om å ha barnet i sengen med oss, det betyr vel ikke at jeg er en heks av den grunn? Alle gjør seg opp noen tanker om hvordan de skal bli som foreldre, og særlig som gravid er dette noe som opptar en. Men man får jo knapt tenkt tanken før "alle" skal mene noe om ens planer for fremtiden. Hvis man leser kommentarene så er det like mange erfaringer som det er foreldre der ute. La nå en førstegangs gravid få gjøre seg opp en hel haug med tanker og planer om hvordan ting skal bli, og så erfarer en til slutt hva som fungerer og ikke med ens eget barn. De fleste forstår jo at det blir justeringer etter hvert som man lærer barnet å kjenne. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, LoveTrain skrev:

Jeg blir så oppgitt av samsovingsmaset. Hvorfor kan hun ikke være litt bastant og skråsikker på hva hun ønsker for seg selv og barnet sitt? Jeg har heller ingen intensjon om å ha barnet i sengen med oss, det betyr vel ikke at jeg er en heks av den grunn? Alle gjør seg opp noen tanker om hvordan de skal bli som foreldre, og særlig som gravid er dette noe som opptar en. Men man får jo knapt tenkt tanken før "alle" skal mene noe om ens planer for fremtiden. Hvis man leser kommentarene så er det like mange erfaringer som det er foreldre der ute. La nå en førstegangs gravid få gjøre seg opp en hel haug med tanker og planer om hvordan ting skal bli, og så erfarer en til slutt hva som fungerer og ikke med ens eget barn. De fleste forstår jo at det blir justeringer etter hvert som man lærer barnet å kjenne. 

Jeg er enig. La henne (og andre førstegngsforeldre) tro at de skal ha det «sånn og slik», men jeg synes IKKE man skal kombinere barn på soverommet/i bedside crib med hunder i sengen. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg sovnet under amming og baby ble liggende i sengen en stund før jeg våknet og fikk flyttet henne tilbake til sin plass. Hvorfor ikke ta til seg noen tips og kanskje vurdere å avvenne hundene å sove i sengen, for man vet faktisk ikke. Noen barn godtar ikke å ligge noe annet sted enn oppå mor eller i midten av sengen. Hundene kan ikke være der samtidig - det håper jeg alle er enige i.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Jordbærogfløte skrev:

Nå har hun publisert et nytt «spørsmål og svar»-innlegg. Hva er greia med å ikke lese gjennom innlegget før hun poster det? Skrivefeil både her og der.. Det gjelder forøvrig flere bloggere. 

Hun presterer å både være bastant og skråsikker når det gjelder å ikke ha ungen i sengen om natten, i tillegg til at hun skriver at hun ikke vet hvordan det vil bli før ungen er født.. Ikke rart at folk kommenterer.. 

Jeg var skråsikker å bastant på ting jeg skulle gjennomføre når vi fikk vårt 1 barn. Men virkeigheten traff meg brått og fort når hun ble født.

La henne få ha disse følelsene nå så tror jeg nok at mye av det hun mener nå kan bli gjort på en annen måte når veslefar er født😀

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LoveTrain skrev:

Jeg blir så oppgitt av samsovingsmaset. Hvorfor kan hun ikke være litt bastant og skråsikker på hva hun ønsker for seg selv og barnet sitt? Jeg har heller ingen intensjon om å ha barnet i sengen med oss, det betyr vel ikke at jeg er en heks av den grunn? Alle gjør seg opp noen tanker om hvordan de skal bli som foreldre, og særlig som gravid er dette noe som opptar en. Men man får jo knapt tenkt tanken før "alle" skal mene noe om ens planer for fremtiden. Hvis man leser kommentarene så er det like mange erfaringer som det er foreldre der ute. La nå en førstegangs gravid få gjøre seg opp en hel haug med tanker og planer om hvordan ting skal bli, og så erfarer en til slutt hva som fungerer og ikke med ens eget barn. De fleste forstår jo at det blir justeringer etter hvert som man lærer barnet å kjenne. 

Det jeg synes var mest slitsomt før jeg fikk nr 1 var alle rådene jeg fikk av alle som kunne og visste best.

"Du må gjøre slik,dette er den beste måten, ikke la barnet ligge inntl deg på sykehuset, du må få Guds skyld få henne til å sove i sin seng på sykeuset osv osv" jeg satt på barsel og gråt fordi jeg fikk ikke til noe av alle disse rådene jeg fikk av andre. Til slutt ga jeg blaffen i alt det andre mente var rett  å gjorde det som var best for oss. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Daisy

Det er vel opp til dem å finne ut hva som er best her. De er førstegangsforeldre. Ikke kom her og si at dere alle her hadde oppskriften på hvordan man skulle sove, mate og stelle et barn i forkant? Javisst hadde man kanskje planer, men som de fleste vet så er barn forskjellige. Man må svelge noen kameler underveis, men det er jo det det handler om. Man lærer sitt eget barn å kjenne - det betyr ikke særlig hvordan alle andre mener man skal gjøre ting. Er sikker på at de kommer til å klare seg bra og så kan man bare håpe at barnet ikke blir eksponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe fan av de i det hele tatt, men jeg synes de får litt vel mye pes for dette med samsoving altså. De virker veldig bastante og det nytter ikke alle kommer med råd, at de må gjøre sånn og sånn. Må jo være irriterende for de, men de får heller finne ut av det selv når babyen kommer. Sånn er det vel for alle.

Endret av LeilaS
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ms. Daisy skrev:

Det er vel opp til dem å finne ut hva som er best her. De er førstegangsforeldre. Ikke kom her og si at dere alle her hadde oppskriften på hvordan man skulle sove, mate og stelle et barn i forkant? Javisst hadde man kanskje planer, men som de fleste vet så er barn forskjellige. Man må svelge noen kameler underveis, men det er jo det det handler om. Man lærer sitt eget barn å kjenne - det betyr ikke særlig hvordan alle andre mener man skal gjøre ting. Er sikker på at de kommer til å klare seg bra og så kan man bare håpe at barnet ikke blir eksponert.

Så bra skrevet 😉 jeg hadde også masse meninger på hva jeg skulle gjøre den dagen babyen kom. Men mye av det fungerte ikke. 

Å folk som kritiserer mest.. jeg er sikker på at mye av det dere sa dere skulle gjennomføre ikke ble slik?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

La de finne ut av ting selv! Det er så irriterende når mamma-politiet skal synse og mene noe om alt! Dette er deres første barn, la de prøve og feile som oss andre. Husker det godt fra jeg fikk førstemann , «alle» skal presse sin mening på deg. Nesten like irriterende som barnløse som skal gi råd om barneoppdragelse 😉

Jeg er mer bekymret for den eksponeringen jeg tror barnet vil bli utsatt for.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avocado

Det blir slitsomt for dem å avvise triste hunder hver kveld og natt dersom mini ikke vil sove alene hele natten i egen seng fra den er nyfødt. Men dette finner de ut av. Mange nyfødte våkner kun for litt pupp hver fjerde time døgnet rundt virker det som, hvert fall ut i fra mødrene jeg kjenner (men sånn har ingen av mine babyer vært dessverre 😂).

Virker som om de er redde for å skjemme bort barnet med nærhet og varme, men da bør de heller roe ned på å kjøpe masse dyre ting. Det finnes ikke bortskjemte babyer men det finnes mer enn nok av bortskjemte unger som drukner i dyre leker og klær.

Jeg syns de har veldig feil fokus, hvert fall med tanke på at det tok litt tid før babydrømmen ble en realitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Avocado skrev:

Det blir slitsomt for dem å avvise triste hunder hver kveld og natt dersom mini ikke vil sove alene hele natten i egen seng fra den er nyfødt. Men dette finner de ut av. Mange nyfødte våkner kun for litt pupp hver fjerde time døgnet rundt virker det som, hvert fall ut i fra mødrene jeg kjenner (men sånn har ingen av mine babyer vært dessverre 😂).

Virker som om de er redde for å skjemme bort barnet med nærhet og varme, men da bør de heller roe ned på å kjøpe masse dyre ting. Det finnes ikke bortskjemte babyer men det finnes mer enn nok av bortskjemte unger som drukner i dyre leker og klær.

Jeg syns de har veldig feil fokus, hvert fall med tanke på at det tok litt tid før babydrømmen ble en realitet.

Redde for å skjemme bort barnet med nærhet og varme????? Hvor i all verden får du det i fra?.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avocado
14 minutter siden, Lapper skrev:

Redde for å skjemme bort barnet med nærhet og varme????? Hvor i all verden får du det i fra?.

Julianne skriver at hun ikke ser noen fordel med at babyer er avhengige av nærhet om natten og syns det er å gjøre babyen en bjørnetjeneste. Dem om det og kan godt hende det fungerer fint. Men jeg regner med at de har en plan b om de får en baby med magevondt, stivhet, melkeallergi, eksem eller andre plager.

Endret av Avocado
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...