Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

De 10 000 de ga til Mads Hansen kan skrives av på neste års skatteoppgjør….så i realiteten har de ikke gitt 10K. Med deres økonomi så kunne de sikkert gitt mere, men det hadde ikke vært skattemessig lønnsomt

Alle som gir penger til en veldedig organisasjon får skattefradrag 

https://e24.no/privatoekonomi/i/kJKxjv/faa-skattefradrag-for-veldedige-gaver

Gaver til frivillige organisasjoner er nemlig fradragsberettiget for beløp opp til 12.000 kroner i året

De donerte via Mads Hansen til organisasjonen Rett Frem Opplevelser, som er en organisasjon som bl.a jobber med å arrangere jul til familier som ikke har råd ril det 

https://www.spleis.no/project/300092 (oppfordrer alle som har mulighet til å gi en skjerv, alle monner drar❤️)

https://rett-fram.no

Jeg har null tro på at de to guttene ikke får kalendergaver; de har bare sluttet å eksponere hva de gir. Hun uttaler at de i tillegg til å donere skal flytte fokuser vekk fra gavene 

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/donerer-bort-alle-kalendergavene-etter-massiv-kritikk/15331511/

– Vi velger å flytte fokuset vekk fra gavene til barna denne julen, nettopp fordi vi har fått tilbakemeldinger på at det gjør vondt å se på for familier som har det tøft økonomisk, sier Nygård

Etter min mening så er dette paret av de mest usmakelige Influencerene i landet. Så høye på seg selv og wannabe-rike. Nyrike russere, er ikke det en betegnelse? Pilotfrue har tidligere vært åpen om at hun fra ung alder gikk etter menn med status, både gifte og single, og en pilot var drømmen. Rett og slett en god, gammeldags golddigger. Og 11 år eldre Ulrik fra lille Måløy gikk fem på. Det startet med et one night-stand, noe de har vært åpne om. Så vinn-vinn for begge; pilotmann til Julianne og 11 år yngre trofekone på piloten.…

https://pilotfrue.blogg.no/1422563041_29012015.html

Og de elsker å flashe merker og provosere (sånn som da de kjøpte LV-toalettmappe til babyen da han skulle sove borte første gangen, han kunne jo ikke ha noe i plastikk til 99kr) Eller iPad i 1-årsgave til å ha i stativ over sprinkelsenga i yachten. Klager over strømregning på 19 000 og kjøper flaskevann

Og nei, jeg følger de ikke. De ble avfulgt etter den berømmelige iPhonen, og jeg har ingen planer om å følge de. Grunnen til at jeg startet å følge Pilotfrue var da de slet med å få barn og hadde IVF-behandling da vi var gjennom det samme selv for mange år siden. Burde slettet henne for lenge siden. 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (På 6.12.2022 den 22.37):

Er tegneapper barnet bruker

Hvor ble det av tegneblyanter og fargebøker som barna mine hadde?

• Liker 14
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (På 7.12.2022 den 0.39):

Det kommer an på nivået til barnet 

Nå får alle mine barn mobil når de fyller 6 år men kun et barn som har fått iPhone nettopp pga nivået hennes. 

Helt sykt at barn får mobil når de går ut porten av barnehagen🙈

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Spyflua skrev (12 timer siden):

Skattelistene på tv2.no viser at piloten tjener i overkant av 600k i året, og hun 500k. 
Det er jo helt vanlig årsinntekt for en husholdning. Jeg forstår ikke hvordan de kan leve slik de gjør? Vi tjener ca 100k mer enn de i året, og hadde blitt ruinert i løpet av en måned om vi skulle holdt tritt med det forbruket 😅

Han som pilot må da tjene mye mer enn 600 tusen.. nekter og tro at dette er riktige tall

• Liker 5
Skrevet
elskersommer skrev (3 minutter siden):

Helt sykt at barn får mobil når de går ut porten av barnehagen🙈

For deg kanskje, men ikke for alle 🙂

Skrevet
elskersommer skrev (5 minutter siden):

Barna har det og, men noen har talenter som bør dyrkes enten i tegning, maling, musikk og ja i idrett og da er det vår oppgave som forelder å la barnet få dyrket det

Skrevet

For et usmakelig par! Hvorfor har disse følgere i SoMe?

• Liker 11
Skrevet
54 minutter siden, Bibbi_ said:

For et usmakelig par! Hvorfor har disse følgere i SoMe?

Fordi de hadde en veldig "smart" start, og fikk masse følgere når de blogget om ufrivillig barnløshet og forsøk på å bli gravide.

• Liker 6
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (3 timer siden):

Barna har det og, men noen har talenter som bør dyrkes enten i tegning, maling, musikk og ja i idrett og da er det vår oppgave som forelder å la barnet få dyrket det

Jeg dyrker talent via kulturskolen fremfor ipad 🤔 hvordan dyrkes idrett på ipad? 

• Liker 11
  • Nyttig 9
Skrevet
skruf skrev (11 timer siden):

De 10 000 de ga til Mads Hansen kan skrives av på neste års skatteoppgjør….så i realiteten har de ikke gitt 10K. Med deres økonomi så kunne de sikkert gitt mere, men det hadde ikke vært skattemessig lønnsomt

Jeg er sikker på at den eneste grunnen til at de ga 10 000 kroner til en god sak er pga all den kritikken de fikk, pluss det med at de sa de ville donere bort kalender-gavene.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Møkkalei skrev (På 5.12.2022 den 21.24):

Det var godt hun fikk eksponert seg litt igjen. Dette var jo selvfølgelig planlagt, først gjøre noe sjokkerende og deretter vise frem hvor godt hjerte hun egentlig har med å snu det til at hun er en giver. Det er bare det at en sann giver gir uten å vise det frem for andre. De gjør det ikke for å få honnør selv eller noe form for beundring/ oppmerksomhet. Denne damen er ei kynisk forretningskvinne som har blitt kjent ene og alene pga sin ekstravagante livsstil. Det lyser overfladisk av henne og det eneste som er beundringsverdig er at denne egentlig talentløse ( kan hun noe egentlig utover å eksponere seg selv til det patetiske?) damen med et ufordragelig falskt smil har klart å få en hel masse nyttige idioter til å støtte henne og innkassere grovt på det. Sitter på en stol i luksusvillaen sin og promper i vei om ting vi burde drite i alle sammen. Denne dama fortjener ikke mer oppmerksomhet,  hun er en nobody. Irriterende og ufyselig i mine øyner. Håper dere alle boikotter. Sjeldent jeg går så hardt ut. Har ikke angrepet andre influensaen, ikke Sophie Elise en gang. Men hun her synes jeg oppriktig talt er et ufyselig menneske og hun irriterer meg virkelig. 

100 % ENIG. Hvorfor i all verden gidder noen som helst å følge henne? Sånn seriøst? Hun/ de har jo INGEN talenter, kunnskaper eller er noen inspirasjon for noen??

En golddigger som fløy rundt på oslo vestkant med et mål; få en rik mann (dette har hun skrevet selv på bloggen). Og så startet "bloggeventyret" hvor hun raskt skjønte at hun måtte provosere for å få clickbaita. De gikk så langt at mannen stilte opp i damestrømpebukse fra H&M i bryllupet.. Så hun fikk "drømmebryllupet2 i en ekstremt instagram/bloggfokusert versjon. Viktigere hvordan dette fremstiltes i SoMe enn noe annet. Ingenting forble privat. Alt ble -og skal - deles.

Bloggen var ok i en periode når hun delte om ivf og sin ufrivillige "banløshet" (som det viste seg hun definitivt IKKE slet med -gravid 2 ganger helt naturlig..) Men alt etter dette?? Hva i all verden har egentlig vært interesant for andre en nærmeste familie å lese/følge??

Sannheten er jo at de er noen ekte miljøsvin med den ville  sløsingen og overforbruket, ekstremshoppingen og millionbåten som sluker bensin. Og de gjør ALT for å holde seg aktuelle i SoMe; provoserende ammebilder, bilsete feil vei, klager på strømutgifter mens de har bolig og båt for over 20 mill og nå iphone i kALENDERGAVE til et lite barn  som OPPLAGT var KUN for å få mest mulig PR. Noe de jo fikk både i media og forumer. Beste sendetid på tv 2 osv. Og når de blir kontaktet for intervju, så presiserer de at da skal de ha bETALT for å stille opp?? Da avslørte hun jo glatt hvor planlagt dette var!! Og hvor desperat hun ønsket å melke oppmerksomheten for mest mulig penger. ALLL fokus er penger og likes. Ikke hvor skadelig dette faktisk er for barna - det er det jo ingen oppmerksomhet rundt..

Jeg mener; ingen voksne mennesker er så DUMME at de tenker en 2 åring har glede av en iphone!! Come on!! Det er jo forsket på og beviselig veldig skadelig for små barn med skjermtid og stimuli!! "For at 2 åringen skal få bruke facetime?? really? Som OM den 2 åringen noensinne skal være alene og i et behov for det?? Hva med å bruke mor/fars tlf til det?? 

Og bare det at de PLANLAGT bruker 2 åringen  (og barna generelt) i de ulike clickbaitshistoriene sine/ PR- stuntene er forkastelig! Og fullstendig uforsvarlig.. FOR noen dårlige foreldre de er!! I tillegg er de så ekstremt harry med det overforbruket og merkeflashingenb at det er ekstremt kleint -verre enn nyrike russere på speed..

Men jeg synes faktisk at alle dere som følger pilotparet er like ille, om ikke verre. Det er DERE som holder henne aktuell og sørger for at hun kan le hele veien til banken. Og for hva da? Hva i all verden er spennende med de? Seriøst?? Det må jo være tusenvis av mer spennende mennesker å følge???

Nei ærlig talt; gå inn i dere selv dere som følger og/eller i det hele tatt er innom IG til pilotparet (hvert klikk telles) og reflekter over at dere bare gir de næring til å fortsette. Til å bruke små uskyldige barn til kynisk utlevering i SoMe. Om folk faktisk bare droppet å gi henne klikk og følgere, så kan man kanskje bidra til at barna hennes skånes fra å brukes som clikcbaits for likes og inntekt.

Avfølg og dropp å søke henne opp. Bare avfølg..

Endret av Tonjemor74
  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (12 timer siden):

Å kjære vene. La barn være barn.. la barna klatre i trær.la barna utforske ting ute. Ikke for de med mobiler og PlayStation når de går i barnehage 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Jeg tenker at de gav 10.000 for da gav de mest av de som allerede hadde gitt store summer. Nå vokser stadig listen med donasjoner over 10 000. En person (antar at det er en privatperson, ikke firma) har gitt 200 000 kr! 

(kilde: Mads Hansen instragram, men finnes også på spleisen til innsamlingen)

Endret av Pasha
  • Liker 5
Skrevet

Jeg klarer ikke å finne én eneste grunn til å følge herr og fru. 
Kom gjerne med argumenter, de av dere som fortsatt følger. 

• Liker 8
Skrevet (endret)
miss spjåk skrev (På 6.12.2022 den 23.06):

Fremdeles forvirret. Som bare er tilgjengelig på iphone? Hadde gitt ungene fargeblyanter og tegneblokk fremfor å betale svimlende summer for en overpriset mobil. Uansett, verdiene bloggerparet viser er helt på jordet og føyer seg inn i rekken av merkelige og hodeløse valg influensere tar. Dette paret overrasker meg ikke lenger og jeg håper mange følgere avfølger.

Feil sitering

Endret av Fru Uperfekt
Annonse
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (På 8.12.2022 den 11.31):

Vipser skrev (På 8.12.2022 den 15.30):

Jeg dyrker talent via kulturskolen fremfor ipad 🤔 hvordan dyrkes idrett på ipad? 

Hvor skrev jeg at idrett dyrkes på iPad? Og hvordan forhindrer deltagelse på kulturskole videre dyrking av talentet hjemme?

elskersommer skrev (16 timer siden):

Å kjære vene. La barn være barn.. la barna klatre i trær.la barna utforske ting ute. Ikke for de med mobiler og PlayStation når de går i barnehage 

Det å ha mobil eller PS5 er ikke det samme som ikke å være fysisk aktiv og forhindrer ikke å være utendørs. 
Siden de driver med litt geospill som feks PoGo så er det no sånn at en faktisk må ut og bevege seg for å spille

Det er begrenset hva barnet kan få til med penn og papir, maling og lerret, tilogmed om de tegner med kull så er det en forskjell. Om IPhone er overpriset er en annen diskusjon. Skal sies at jeg ikke legger ut slikt i SOME, mine barn er og de eneste i sine klasser som ikke får ta med seg mobil på småtrinnene

Å ikke dyrke kunstneriske talenter hjemme blir som om jeg skulle nektet barna mine å feks øve på musikkinstrumenter hjemme eller Jupp jeg går der få gjøre lekser hjemme

Endret av Fru Uperfekt
  • Liker 1
Skrevet
elskersommer skrev (På 8.12.2022 den 11.33):

Han som pilot må da tjene mye mer enn 600 tusen.. nekter og tro at dette er riktige tall

Skrev de ikke at han var permittert en periode? Under pandemien. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lubbetutt skrev (2 timer siden):

Skrev de ikke at han var permittert en periode? Under pandemien. 

Og så vidt jeg har forstått (rett på meg hvis jeg sier feil) så er tallene som står oppført i skattelistene netto inntekt. En nettolønn på 600 000 er kanskje 800-850 000 brutto?

Gjest _Falkor_
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (6 timer siden):

mine barn er og de eneste i sine klasser som ikke får ta med seg mobil på småtrinnene

Å ikke dyrke kunstneriske talenter hjemme blir som om jeg skulle nektet barna mine å feks øve på musikkinstrumenter hjemme eller Jupp jeg går der få gjøre lekser hjemme

Mobil på småtrinnet høres egentlig trist ut når man tenker på det.

Når jeg var barn hadde vi en PC hjemme til å gjøre skolearbeid og andre prosjekt på son ca. Fra jeg gikk i 5.klassen. 
Det var mer enn nok det, og den ble som regel brukt til å enten google ting vi lærte oss på skolen, eller for min del verdensrommet for det var det jeg var mest opptatt av i en alder av 10-11 år. Denne PC’en var det eneste jeg hadde å bruke (og den var ikke min, var hele familien sin) frem til jeg fikk min første mobil i en alder av 13. Gikk da helt fint med meg, jeg gikk for eksempel på dans etter skolen.

Å dyrke kunstneriske talenter hjemme er da fullt mulig uten iPhone, jeg ser ikke hvordan det ikke skal være mulig. Før i tiden hadde man ikke samme teknologien som i dag, men det fantes da veldig flinke kunstnere der ute da også. Eneste forskjellen er at kunsten ikke var digital - that’s it.

Når det gjelder Pilotfruen, synes jeg at det at en 2 åring skal få mobil er feil på alle måter, i mine øyne, og når man i tillegg poster det på nett for flere tusen mennesker, nei vet du hva🤦🏼‍♀️

Skrevet
_Falkor_ skrev (7 minutter siden):

Mobil på småtrinnet høres egentlig trist ut når man tenker på det.

Når jeg var barn hadde vi en PC hjemme til å gjøre skolearbeid og andre prosjekt på son ca. Fra jeg gikk i 5.klassen. 
Det var mer enn nok det, og den ble som regel brukt til å enten google ting vi lærte oss på skolen, eller for min del verdensrommet for det var det jeg var mest opptatt av i en alder av 10-11 år. Denne PC’en var det eneste jeg hadde å bruke (og den var ikke min, var hele familien sin) frem til jeg fikk min første mobil i en alder av 13. Gikk da helt fint med meg, jeg gikk for eksempel på dans etter skolen.

Å dyrke kunstneriske talenter hjemme er da fullt mulig uten iPhone, jeg ser ikke hvordan det ikke skal være mulig. Før i tiden hadde man ikke samme teknologien som i dag, men det fantes da veldig flinke kunstnere der ute da også. Eneste forskjellen er at kunsten ikke var digital - that’s it.

Når det gjelder Pilotfruen, synes jeg at det at en 2 åring skal få mobil er feil på alle måter, i mine øyne, og når man i tillegg poster det på nett for flere tusen mennesker, nei vet du hva🤦🏼‍♀️

Nå er faktisk mine de eneste i sine småtrinnene som har med sine på skolen. Mine eldste hadde felles pc og var eldre når de fikk sin første, da det ikke var normalt å ha dengang da. Tidene endrer seg.

Som sagt er det kun 1 av mine barn som hadde IPhone som sin første tlf og ja for det barnet var/er det rett tlf. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...