Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ligger jo over snittet i pris fordi den er ny. Da blir det feil å se på de 62 k per kvm. Men jeg er enig i at det er latterlig dyrt. Jeg har fulgt boligmarkedet i Oslo svært nøye de 3 siste årene og har sett mange som har måttet kutte prisen godt. Hvis de får 11 mill for denne, så er det på grunn av hvem de er. For 11 mill hadde jeg personlig kjøpt et oppussingsobjekt av et hus enn å bo så nært hovedfartsårer til byen. Nei takk.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overpriset leilighet og de har virkelig fått skrudd opp prisen. Latterlig å overprise en leilighet fordi noen "kjendiser" har bodd der. Den hadde gått for halve pisen her jeg bor. Kan godt være de må skru ned prisen litt

• Liker 4
Skrevet (endret)
1 time siden, Milio skrev:

Den ligger jo over snittet i pris fordi den er ny. Da blir det feil å se på de 62 k per kvm. Men jeg er enig i at det er latterlig dyrt. Jeg har fulgt boligmarkedet i Oslo svært nøye de 3 siste årene og har sett mange som har måttet kutte prisen godt. Hvis de får 11 mill for denne, så er det på grunn av hvem de er. For 11 mill hadde jeg personlig kjøpt et oppussingsobjekt av et hus enn å bo så nært hovedfartsårer til byen. Nei takk.

Jeg følger også med og har gjort det ganske lenge.  Jeg tenker umiddelbart at den kvadratmeterprisen der er veldig høy. Vinderen er jo en dyr bydel, men det er forskjell i pris på utsikteiendommer og ikke-utsiktseiendommer. Det er jo mange av de førstnevnte  på Vinderen, og det er jo de som drar opp gjennomsnittsprisene. At pilotparets bolig skal være så bra at den skal ligge så høyt, er jeg veldig i tvil om. Beliggenheten er jo ikke prima, veldig nær Ring 3. 

Samtidig har det vært noen budrunder igjen i Oslo hvor ting har gått over priasntydning - men det må legges til at prisantydningen har vært litt mer edruelig enn den er for huset til pilotparet. Det blir spennende å se hva de får. :)

Endret av pøbelsara
  • Liker 5
Skrevet
2 timer siden, smalls skrev:

Overpriset leilighet og de har virkelig fått skrudd opp prisen. Latterlig å overprise en leilighet fordi noen "kjendiser" har bodd der. Den hadde gått for halve pisen her jeg bor. Kan godt være de må skru ned prisen litt

De trenger pengene og prøver seg.

Skrevet (endret)

Rekkehusleiligheten er verdt det markedet er villig til å betale for det. Man kan mene at det er mye penger, at det er for dyrt osv.,men dersom noen er villige til å betale den summen så må de vel få lov til det. Hvis ikke blir prisen muligens skrudd ned, og så selges det senere. Det går nok bra for de uansett.

Endret av Sandin
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Det blir jo helt meningsløst å sammenligne hva et tilsvarende hus ville kostet et annet sted.

Denne prisen er nok satt i samråd med megler som kjenner markedet godt og en teknisk verdivurdering fra takstmann.

Denne blokkleiligheten et steinkast unna ble solgt for 11.250.000,- i fjor sommer for eksempel:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=94350489&fks=94350489

Endret av LadyBlaBla
  • Liker 13
Skrevet
15 timer siden, ti10 skrev:

En ting er at jeg ikke har samme smak som dem, men stusser veldig på bildene fra denne takterrassen. Hadde ikke de fått profesjonell hjelp til styling før bildene til annonsen ble tatt? Hvorfor ser takterrassen ut som de har glemt å rydde etter siste sommerfest? Champagnekjøler, lysestaker, nedsnødde solsenger osv... En ting er at det ser fryktelig rotete ut, men møblene må vel bli ødelagte ..?

Det tenkte jeg også på. Stusset på denne såkalte boligstylingen. Ser jo bare ut som om de har fjernet sitt eget «rot», nips og naps. Spisestolene la hun ut for salg på Snap. I kjelleren har de «showroom» for sine LV produkter og Hermés belter... Tror de at slike produkter og bloggernavnet skal dra opp prisen hele 3,5 mill? Lurer på hvorfor de har latt hagemøbler stå ute og bli nedsnødd. De har hatt nok av plass til å ta dem inn, med tanke på at de har tre etasjer. Julianne bloggbilder blir stort sett tatt i stua eller gangen, en sjelden gang på soverommet. Håper hun kommer til å ta bedre og mer forskjellige bilder i nye huset. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg gikk forbi der i dag. Like ved Ring 3 og t-banen går dundrende forbi.. Rekkehuset ligger et lite stykke fra det flotte området på Vinderen.

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes prisen er helt riktig. Ja, prisen er høy, men tilsvarende boliger i Oslo vest ligger på samme prisnivå. Jeg tror de kommer til å få solgt uten problemer. Og hvorfor snakker dere om at dette er en leilighet? Det er jo et rekkehus, ikke en leilighet i en blokk :P

• Liker 6
Skrevet
9 timer siden, Riskrem skrev:

Jeg synes prisen er helt riktig. Ja, prisen er høy, men tilsvarende boliger i Oslo vest ligger på samme prisnivå. Jeg tror de kommer til å få solgt uten problemer. Og hvorfor snakker dere om at dette er en leilighet? Det er jo et rekkehus, ikke en leilighet i en blokk :P

Leilighet i rekke - hus i rekke - rekkehus- rekkehusleilighet. Kjært hus med mange navn :) 

• Liker 5
Gjest Skogrose
Skrevet
20 timer siden, O.G. skrev:

De trenger pengene og prøver seg.

Så vidt jeg vet er det ikke pilotparet som har satt prisen.

Skrevet
1 time siden, Skogrose skrev:

Så vidt jeg vet er det ikke pilotparet som har satt prisen.

Men nu snakket jeg kanskje ikke spesifikt om dem heller, jeg sa dem. 

Gjest Avocado
Skrevet

Aldri i livet om jeg hadde gitt 11 mill for en rekkehusleilighet ved siden av en trafikkert vei og T-bane. Leiligheten fremsto i tillegg som mye mindre enn 135 kvadrat fordi det var så mørkt. Men den ligger jo i et populært strøk og de kommer sikkert til å tjene masse på den. Enorm oppgradering for dem med nye huset. Men det gjenstår å se om Julianne orker å gripe tak i den utrolig gode muligheten hun har nå på bloggen. Flott funkisvilla som skal innredes, hun burde ta fotokurs og få interiørhjelp for ikke å gå i samme "jeg vet best"-fella som Caroline Berg Eriksen som nå har pusset opp to ganger på et år. Håper Julianne kan ta et skritt opp og satse på interiør og bolig med det huset,fremfor å utlevere barnet og gli inn i harry-bloggingen med Anne Brith og Anna Rasmussen (som var forbildene hennes grøss og gru).

Gjest Skogrose
Skrevet
4 minutter siden, O.G. skrev:

Men nu snakket jeg kanskje ikke spesifikt om dem heller, jeg sa dem. 

Ettersom dette er en tråd om pilotfruen regnet jeg med at vi snakket om dem. Uansett er det vel ikke selger som setter pris? Trodde prisen ble fastsatt basert på takstmann og eiendomsmeglers vurderinger.

Skrevet
10 minutter siden, Skogrose skrev:

Ettersom dette er en tråd om pilotfruen regnet jeg med at vi snakket om dem. Uansett er det vel ikke selger som setter pris? Trodde prisen ble fastsatt basert på takstmann og eiendomsmeglers vurderinger.

Selger kan ønske prisantydning selv jo. Kan gå i mot meglers pris og forlange mer. Er lov å prøve seg. 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, Avocado skrev:

Aldri i livet om jeg hadde gitt 11 mill for en rekkehusleilighet ved siden av en trafikkert vei og T-bane. Leiligheten fremsto i tillegg som mye mindre enn 135 kvadrat fordi det var så mørkt. Men den ligger jo i et populært strøk og de kommer sikkert til å tjene masse på den. Enorm oppgradering for dem med nye huset. Men det gjenstår å se om Julianne orker å gripe tak i den utrolig gode muligheten hun har nå på bloggen. Flott funkisvilla som skal innredes, hun burde ta fotokurs og få interiørhjelp for ikke å gå i samme "jeg vet best"-fella som Caroline Berg Eriksen som nå har pusset opp to ganger på et år. Håper Julianne kan ta et skritt opp og satse på interiør og bolig med det huset,fremfor å utlevere barnet og gli inn i harry-bloggingen med Anne Brith og Anna Rasmussen (som var forbildene hennes grøss og gru).

Du synes det ser ut som det er interiørblogging hun bør satse på?

Gjest Avocado
Skrevet
8 minutter siden, ti10 skrev:

Du synes det ser ut som det er interiørblogging hun bør satse på?

Mye heller det enn å utlevere barnet sitt ☺ Mammabloggere går det tretten av på dusinet og de stoppes forhåpentligvis snart av at flere og flere er kritiske til det. Men nå flytter Julianne inn i en ny funkisvilla som få i Norge har råd til og det bør hun utnytte for alt det er verdt. Om hun gidder å legge nok tid og energi i å sikre framtiden sin som toppblogger er jo en annen sak. 

Skrevet

Heilt Fair pris å gå ut på. Bedre å gå ut "for høyt" i starten, enn for lavt i dagens marked. Er ikke sikkert de får den prisen, men det er bedre å "prøve seg," enn å angre i ettertid.

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, Viking-girl skrev:

Leilighet i rekke - hus i rekke - rekkehus- rekkehusleilighet. Kjært hus med mange navn :) 

Det er da helt feil. Her er rekkehus og hus i rekke riktig å bruke. 

Leilighet i rekke og rekkehusleilighet er gjerne når et rekkehus består av en øvre og en nedre leilighet. Altså delt i to eller flere.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...