Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 timer siden, Squill skrev:

Jeg blir skikkelig deppa av dette samfunnet, jeg. Her bruker gnistrende talentfulle forfatterspirer måneder og år på å skrive strålende bøker. Svært få slipper gjennom hos forlagene, og de få som gjør det, støver ned bakerst hos bokhandlerne. Det er ikke plass til ordentlig kultur lenger.

Samtidig selger altså bloggere som -overhodet- ikke kan skrive, bøker til månen og tilbake. Altså: Fotballfrue, Sophie Elise, Mamma til Michelle, og nå også Pilotfrue? De to sistnevnte ligger jo alvorlig talt på barneskolenivå hva gjelder språkføring og formuleringer. Men det er klart, med ghostwriter slipper de gjennom med et (nød)skrik. Resultatet blir navlebeskuende, elendige bøker som altså selger i hopetall. Lenge leve idiotien.

Jeg skjønner at forlagene for lengst har sluttet å bry seg om kvalitet, og kun tenker kjendiser og profitt. 

Det stopper ikke der "frøkna" har fortalt på bloggen at hun også vil skrive bok når hun er klar. Neppe en stor leseropplevelse og god språkføring der heller. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
48 minutter siden, pinkessie skrev:

Med tanke på at pilotfrue skal skrive en bok om å være ufrivillig barnløs osv, er ikke dette litt merkelig med tanke på at de faktisk ikke har prøvd SÅ lenge med å få barn og at de faktisk fikk det til også.... Det er jo normalt å prøve en god stund før det klaffer, så føler de drar det litt langt noen ganger. Bruker det for alt det er verdt. Nesten litt trist når det er faktisk folk som ER ufrivillig barnløse og aldri kan få barn... Hun er 27 år og er gravid, så føler det blir litt feil. Det er bare min mening.

Hun er jo ganske ung da. Vet om folk som prøver i flere år og er relativt gamle når de endelig blir gravide. De har prøvd i 1 år, som er veldig vanlig tid. Mamma prøvde i 8 år (!!) før hun ble gravid med lillebroren min. Synes det er litt teit hun skal skrive bok om nettopp dette temaet. 

• Liker 14
Skrevet

Jeg har ikke hatt noen problemer med Pilotfrua før. Fryktelig enkel underholdning. Men altså, har hun fått skikkelig gravidhjerne de siste ukene, eller? Melke alt som melkes kan? Dubaigreiene. Mammatilmichelle som forbilde. Og NÅ skrive denne boka? Hva skjer?

• Liker 14
Skrevet

Vi prøvde å bli gravide i 6 år før vi fikk det til på egen hånd. Om noen skulle skrevet en bok om ufrivillig barnløshet så burde det vært oss som bruker litt mer enn i underkant av et år på å få det til.

• Liker 33
Skrevet
1 time siden, MarianneE skrev:

Vi prøvde å bli gravide i 6 år før vi fikk det til på egen hånd. Om noen skulle skrevet en bok om ufrivillig barnløshet så burde det vært oss som bruker litt mer enn i underkant av et år på å få det til.

Enig !

• Liker 4
Skrevet

Svoger og svigerinne var ufrivillig barnløse med utallige forsøk før de etter ti år gav opp den biologiske måten og fikk to herlige barn fra sør-amerika! Mannen min ble stum da jeg fortalte at pilotfruen skulle skrive bok om emnet etter ETT år som ufrivillig barnløs...

• Liker 19
Skrevet
2 hours ago, LeilaS said:

Hun er jo ganske ung da. Vet om folk som prøver i flere år og er relativt gamle når de endelig blir gravide. De har prøvd i 1 år, som er veldig vanlig tid. Mamma prøvde i 8 år (!!) før hun ble gravid med lillebroren min. Synes det er litt teit hun skal skrive bok om nettopp dette temaet. 

Mine foreldre var gift i seks år før min søster ble født, ytterligere fem år før jeg ble født. Vi var nok etterlengtet...

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, Pås skrev:

Mannen min ble stum da jeg fortalte at pilotfruen skulle skrive bok om emnet etter ETT år som ufrivillig barnløs...

Synes det er latterlig jeg. Alt for penger 🙄

• Liker 10
Skrevet

Tragisk og et hån mot de som virkelig har prøvd lenge...

• Liker 16
Skrevet
10 timer siden, MarianneE skrev:

Rett skal rett, de har prøvd siden februar/mars 2016. Men ja, jeg er helt enig. 

• Liker 1
Skrevet

Tragisk at de skal fronte de barnløsessak.. altså hallo? De ble gravide på naturlig måte. Ikke no julemirakel der i gården. Det gjør vondt at så mange forfatterspirer sitter der ute og venter på sin sjanse og så kommer pilotfuckingfrue og stjeler sjansen til alle talentfulle spirer der ute som vente på sin sjanse. 

• Liker 14
Skrevet

Skjønner ikke helt hva som er så provoserende med at hun skriver en bok jeg. Det er jo opp til hver enkelt om man kjøper den eller ikke 🙈 Er ingen fan av denne fruen, men finnes det et marked for den boken, så skjønner jeg jo at hun prøver seg. 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Skjønner ikke helt hva som er så provoserende med at hun skriver en bok jeg. Det er jo opp til hver enkelt om man kjøper den eller ikke 🙈 Er ingen fan av denne fruen, men finnes det et marked for den boken, så skjønner jeg jo at hun prøver seg. 

Det provoserende er vel at hun ikke var barnløs i utgangspunktet. 

• Liker 11
Skrevet

At Pilotfrue skal skrive bok om prøvere og ufrivillig barnløse blir som at Anna Rasmussen skal skrive bok om livet som tobarnsmor. Begge var det i brøkdelen av ett sekund, og ingen av de som «faktisk» er i den situasjonen vil assosieres med disse bloggerene. 

• Liker 27
Skrevet
3 timer siden, Jolanda skrev:

Rett skal rett, de har prøvd siden februar/mars 2016. Men ja, jeg er helt enig. 

Derfor setningen "I underkant av et år" ☺

Skrevet
20 minutter siden, MarianneE skrev:

Derfor setningen "I underkant av et år" ☺

Det er jo i hvert fall halvannet.

• Liker 5
Skrevet

Strengt talt skal hun ikke bli forfatter eller skrive bok. Det er en dame som skal skrive en bok hvor hun skal skrive mye generelt om barnløshet og prøving med fakta og intervjuer med eksperter. Også skal hun intervjue pilotfrue i tillegg. Pulotfruen er jo bare en liten del av en bok. 

• Liker 6
Skrevet
25 minutter siden, Jolanda skrev:

Det er jo i hvert fall halvannet.

Du... Du har selvfølgelig rett. Mars/ april 2016 og til nå er halvannet. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg sendte henne en kritisk melding på bloggen, men kommentaren ble så klart ikke godkjent :roll: Jeg får helt fnatt av fansen som må kjefte på de som kommer med konstruktiv kritikk og sier vi bare er sjalu. Ærlig talt da....... hva er det å være sjalu på? :klo:

• Liker 6
Skrevet

Altså, jeg skjønner at jeg stikker hodet inn i et bol sinte veps. Men jeg leste innlegget hennes og ser ikke at hun skriver at hun skal lage bok om livet som barnløs, hun skriver at det skal handle om  "vår babydrøm, hvor jeg beskriver det vondeste og det fine med prosessen, mine ærlige følelser og de innerste tankene mye nærere enn hva jeg har gjort på bloggen. Tone tar for seg historien bak prøverør i.."

Er det lov å sitere så mye fra bloggen? Ut fra det jeg leser forstår jeg at denne forfatteren skal skrive om prøving, prøverør og ufrivillig barnløshet. Og hun har jo litt å bidra med mtp prøverør. Det finnes jo de som har mer å bidra med, men det kan nesten høres ut som det er forfatter som har kontaktet henne for utsagn og dybdeintervju til et prosjekt - ikke at det er hennes biografi. Men det er bare min tolkning. 

Ser de siste sidene her så reagerer folk som om hun har erklært at hun selv skal skrive egen bok om livet som barnløs og langtidsprøver... Og det stemmer i så fall ikke 100%.

Sånn, da kan dere forsette å være sinte. 

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...