Gå til innhold

Julekalender på TV


Angelheart2

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Kom på en tanke.... Jeg tror Winter og Ruth møtes og blir forelsket. De to passer jo sammen! Typiske to karakterer som faller for hverandre. 

Den tanken hadde jeg også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Den Lille Heksa
1 time siden, Kara W skrev:

Ja da, her i huset skjønte de det.  Men det kan jo hende det hjelper at vi voksne sitter i sofaen sammen med dem og heier :fnise: De har også en teori om at Selma kan gå uskadet gjennom sovetåken ettersom hun er så god til å holde pusten.  Og med tanke på åpningsmusikken er det nok ikke lenge til barna begynner å undersøke mørket.  Her i huset spekuleres det høylytt!

Jeg liker ideen om Winter og Ruth sammen.  Jeg tror Winter hadde trivdes godt i antikvariatet, hvis han nå bare klarer å komme igjennom dette uten alt for mye men.

Ellers elsker jeg Håkon!  Har er bare den kuleste i hele serien.

Utrolig bra teori haha :) 

Da hadde det kanskje blitt ryddgig nok for Ruth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin julekalender! ❤️ det er første gang min 8-åring selv etterspør og setter på neste episode av en julekalender. De andre årene har vi falt av lasset underveis, men denne gangen følger vi med hele familien! 4-åringen er også ivrig fan! 

Anonymkode: e129e...265

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker serien veldig godt, og ser den selv om det ikke bor noen barn hos oss! ;)

Syns Winter er morsom, ler av den øyerykningen han får når han blir sint. Men han er jo egentlig ikke ond, han bare var villig til å la seg fylle med det onde. Noe som ikke akkurat er så bra karaktertrekk, men! :P Virker som han ble litt blendet av makt og ikke tenkte på at man måtte ha mye med barn og jul å gjøre, haha!

Litt morsomt at alle bare tar det han sier for sannheten, og ikke spør feks hvor han fant brevet. 

Jeg lurer mer på hvordan han klarte å lure nissen med seg innefra, ut i hagen og ut i Mørke og til sovetåka. Og så slepe ham fra sovetåka og inn i hulen. Men den slags er det vel ikke meninga at barna skal lure på! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett hver eneste episode nå, og liker serien veldig godt. Ingen barn i huset, men det der er like mye julekalender for voksne. Jeg liker også første og siste sangen, Selma og hun som Selma bor hos, og så julenissen da :) Håper han snart blir funnet :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rainbow skrev:

Liker serien veldig godt, og ser den selv om det ikke bor noen barn hos oss! ;)

Syns Winter er morsom, ler av den øyerykningen han får når han blir sint. Men han er jo egentlig ikke ond, han bare var villig til å la seg fylle med det onde. Noe som ikke akkurat er så bra karaktertrekk, men! :P Virker som han ble litt blendet av makt og ikke tenkte på at man måtte ha mye med barn og jul å gjøre, haha!

Litt morsomt at alle bare tar det han sier for sannheten, og ikke spør feks hvor han fant brevet. 

Jeg lurer mer på hvordan han klarte å lure nissen med seg innefra, ut i hagen og ut i Mørke og til sovetåka. Og så slepe ham fra sovetåka og inn i hulen. Men den slags er det vel ikke meninga at barna skal lure på! 

Ja, det er liksom ikke måte på hvor naive alle i Snøfall er ovenfor Winter :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja merkelig at ingen spekulerer i det. De må jo finne ut av det snart men de finner det sikkert ikke ut før 23 desember

Hehe ogf topic litt. Men litt morsomt. Så intervju av han som spiller Winter. Klipp fra p3 som var lagt ut på fb. At han har fått sinte brev. Et var av en voksen dame faktisk som hadde kjefta pga det med julius og skrevet at han var teit. Haha hallo liksom. Snakk om å ikke klare å skille film fra virkelighet.

Alle barna hylte når de så han da han skulle hente ungen på skolen. Hehe. Ikke lett å spille badguy på barnetv

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Kjenner jeg begynner å bli litt utålmodig nå. 

Hvorfor finner de ikke ut at Winter er ond snart?
Hvorfor gikk de ikke inn i hagen? De kunne ha sneket seg ut om natten.

Jeg håper den beskjeden fra Winter, gjør at de nå forstår at det er noen i Snøfall som kan for det. Og at de slutter å snakke om hagen, dagboken, julenissen og alt det der offentlig! Det begynner å bli litt frustrerende. Jeg sitter å tenker "Hold kjeft, nå kommer Winter! Slutt å snakk om det!" :bond:
Jeg håper det begynner å løsne seg i morgen. At de går uti hagen, og forstår at Winter, om ikke så bare noen, står bak Julius' forsvinning. 

Smugtitt hva som står at skal skje i de neste episodene...se om det står utdypet i "dekoder-info", altså utvid "informasjon" for programmet på dekoderen. Selma kommer til å gå ut i hagen sammen med Pil og Frida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Millimani skrev:

Smugtitt hva som står at skal skje i de neste episodene...se om det står utdypet i "dekoder-info", altså utvid "informasjon" for programmet på dekoderen. Selma kommer til å gå ut i hagen sammen med Pil og Frida

Dette ser vi vel og i innledningen på hver episode. Der ser vi jo Selma, Frida og Pil på leting i Mørke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Elanor skrev:

Artig at Klaus Hagerup var innom antikvariatet i dag og kjøpte sin egen bok. "Ikke mer???" :fnise:

Ja! Han så litt snurt ut etter det :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
15 timer siden, Rainbow skrev:

Litt morsomt at alle bare tar det han sier for sannheten, og ikke spør feks hvor han fant brevet. 

Dette er igrunn veldig vanlig, man stoler på autoritetspersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Elanor skrev:

Artig at Klaus Hagerup var innom antikvariatet i dag og kjøpte sin egen bok. "Ikke mer???" :fnise:

Var det hans egen bok? Haha, det la jeg ikke merke til. Syns det var morsomt nok at han var med (siden han har skrevet manuset med familien). Hvilken bok var det? (Og hvordan så dere det?)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at det skjer litt lite.... Det er mange episoder igjen - skal alle episodene bygge opp og bygge opp spenningen, og i siste episode redder de julenissen?

24 episoder er så mange at jeg føler man burde hatt flere ting som skjedde. Ikke bare EN stor sak som det tar 24 episoder å løse. De kunne funnet julenissen i episode 6, for eksempel, men så skjedde det noe mer, en ny og større utfordring, som drev handlingen framover.

Men det er vel meningen at dette er en barneserie, og for barn fungerer det kanskje å dra ut handlingen på denne måten, så lenge man krydrer med en snøballkamp, eller vedstabling, eller andre ting i ny og ne...

Anonymkode: 90b73...c6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rainbow skrev:

Var det hans egen bok? Haha, det la jeg ikke merke til. Syns det var morsomt nok at han var med (siden han har skrevet manuset med familien). Hvilken bok var det? (Og hvordan så dere det?)

Det står Klaus Hagerup på coveret på boka han blar i (og fryder seg over), men jeg kan ikke se hvilken tittel det er. :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at det skjer litt lite.... Det er mange episoder igjen - skal alle episodene bygge opp og bygge opp spenningen, og i siste episode redder de julenissen?

24 episoder er så mange at jeg føler man burde hatt flere ting som skjedde. Ikke bare EN stor sak som det tar 24 episoder å løse. De kunne funnet julenissen i episode 6, for eksempel, men så skjedde det noe mer, en ny og større utfordring, som drev handlingen framover.

Men det er vel meningen at dette er en barneserie, og for barn fungerer det kanskje å dra ut handlingen på denne måten, så lenge man krydrer med en snøballkamp, eller vedstabling, eller andre ting i ny og ne...

Anonymkode: 90b73...c6f

Akkurat det tenkte jeg på igår også.  Serien er veldig koselig, men det er virkelig på tide at de begynner å lete litt mer aktivt. 

Ellers var jeg sikker på at vesenet i hagen var Dunkel først, men det ser det ikke ut til å være lengre.  Kan det være orakelet tro?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...