AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #1 Skrevet 28. november 2016 Vet ikke om denne burde plasseres under seksualitet, kjærlighet og samliv eller singelliv da dette innlegget omhandler alle, men fokuserer mest på det seksuelle så plasserer det her. Obs. rotete og langt innlegg. Jeg er en 24 år gammel jente som aldri har hatt kjæreste før. Har vært på noen dater, men avviser alltid etter et par tre møter. Som regel før hjemmedate da mannfolka ofte ønsker sex. Problemet mitt er at jeg har hatt vestibulitt hele livet. Har hatt store smerter i underlivet siden 13-års alderen. Nå har det nok blitt en kronisk tilstand og har hatt dette i ca 12 år. Oppsummert er penetrering alt for smertefullt og hvis jeg skal ha sex må jeg ta en bedøvelsessprøyte på forhånd. Denne tilstanden har gjort at jeg har hatt veldig negative holdninger til sex og synes det er skummelt og litt ekkelt. Noe jeg gir for å la noen andre tilfredstille seg selv. Har jobbet mye med dette for å bedre denne holdningen og synes jeg har kommet veldig langt med å koble smerte og sex fra hverandre. På grunn av den tilstanden har jeg holdt meg unna menn hele livet. Det har gått greit tidvis, men har alltid merket et behov for å få noe mer verdifullt tilføyet i livet mitt. Jeg trives godt alene og har ikke noe problem med å finne på ting med venner, men savner å ha én spesiell person å elske, stole på, reise på ferie sammen med; rett og slett noen å dele livet mitt med. Føler ofte på ensomhet til tross for å trives alene. Spesielt nå som venninner etablerer seg med kjærester og trekker seg litt unna "ungdomslivet" for å bygge opp et liv sammen med sin utkårende. Ser at de kjøper leilighet, forlover seg og planlegger fremtid. Synes det er en trist tanke å være alene resten av livet. Mitt største ønske er lage en liten familie og ha mann/barn å elske og ta vare på. Noen å komme hjem til og tilbringe resten av livet med. Tror at det som holder meg igjen er fokuset på sex. At det er limet i forholdet og at mangelen på sex er dumpegrunn hos nesten alle. Føler det nesten ikke er noe vits i å prøve fordi jeg allerede har tapt. Til slutt vil nok mannen dumpe meg for å finne en kvinne som han kan ha et fullverdig sexliv med. Hadde jeg vært mann hadde jeg nok avvist meg og funnet en kvinne uten vestibulitt. Spesielt i 20-årene. Som ung ønsker man helst en jente som kan tilby et bra, spontant og spennende sexliv. Ikke bedøvelse og smerte. I tillegg er det vanskelig å skille mellom menn med lav og høy sexlyst. I en eventyrverden hadde jeg bare kunne gått etter mannfolka med lav sexlyst, men de er jo umulig å finne. Er jo ingen som reklamerer om dette overalt. Når det gjelder å treffe menn er ikke det noe problem. Blir sjekket opp et par ganger i uken og akkurat nå har tre stykker bedt meg på date. Har ikke svart noen enda. En liten del av meg har lyst til å si ja, men opplever at menn ofte skal ta ting så fort og det blir ofte tre-fire dater i løpet av de to første ukene. Altså kommer sex inn i bildet alt for tidlig og jeg avviser de fordi det er tryggere. Merker også at tankene mine ikke er i "nuet" med en menn. Hvis han kysser meg eller lignende tenker jeg bare "å nei, nå prøver han seg snart. Hva kan jeg gjøre for å unngå det". Klarer liksom ikke å nyte et vanlig kyss engang fordi jeg er redd det skal ende med sex. Stivner og blir synlig ukomfortabel. Føler meg bare som en dum liten jente på en måte. Er 24, men har ikke noe erfaring. Har også et utseende som gjør at folk tror jeg har mye erfaring. Noe som gjør det verre. Vet ikke helt hvordan jeg kan formulere meg til en jeg dater og fortelle om vestibulitten. Burde jeg fortelle det på første date, slik at de slipper å kaste bort tiden sin? Burde jeg vente og bli kjent med de først slik at det blir enklere å fortelle om det. Ønsker ikke at alle skal vite om problemene mine og synes det er rart å ta det opp med en jeg knapt kjenner? I tillegg til alt dette er jeg ekstrem uerfaren når det kommer til sex. Har bare prøvd misjonær og suging med én person. Ikke noe mer. Avviste han fordi han pushet på med sex hele tiden og til slutt gikk jeg med konstante smerter og grudde meg til å se han igjen. Det gjør det også litt mer skummelt fordi jeg ikke liker å se han jeg dater bli skuffet over lite sex. Noen vil sikkert tipse meg om at sexlivet består av mer enn vaginal penetrering, men analsex og alle de greiene der høres bare skummelt ut og noe jeg sikkert hadde brukt veldig lang tid på å bli komfortabel med. Så da må jo mannen vente uansett. Åpent forhold så han kan få sex et annet sted er ikke noe for meg. Vil jo dele livet mitt med en jeg elsker og (kanskje naivt) ønsker en mann som vil holde seg til meg. Kan suge, men synes at et sexliv med bare suging høres litt kjedelig ut? Kan som sagt bruke bedøvelse, men den må virke ganske lenge og den vil sikkert også påvirke penis fordi det er så mye bedøvelse som må til. Også må man huske på å kjøpe inn bedøvelse hele tiden. Vet egentlig ikke helt hva slags tilbakemeldinger jeg er ute etter. Er det noen i samme situasjon? Er det et spesielt sted (tinder-lignende) man kan finne menn med veldig lav sexlyst? Bør jeg la være å prøve å finne en mann og heller fokusere på et bra liv alene? Hvordan skal man skape seg et godt liv alene når det egentlig er ufrivillig? Hvordan og når skal jeg fortelle en mann om vestibulitten og alt det fører med seg? Noen som har noen gode råd? Setter pris på alt! Kanskje jeg også har blitt litt for negativ og gravd meg litt ned i tryggheten med å være negativ og ikke prøve, så bare godt å få innspill fra noen som ser situasjonen min fra utsiden. Kan legge til at ingen behandling har fungert, så har egentlig gitt opp det. Koster så mye penger og blir så skuffet når ingenting blir bedre. Liker ikke tanken på å aldri få barn, barnebarn og en god kjæreste. Vil ikke gå gjennom de neste 70 årene alene. Jeg har faktisk ganske stor sexlyst og kan ofte bli frustrert, men vet at smerten er for stor, så er ikke noe vits. Bedøvelsen tar også vekk alt av følelser der nede. Har klitorisvibrator som jeg kan bruke flere ganger om dagen. Det er er viktig for meg får å klare å bryte assisjonen mellom smerte og sex (og for å ikke dø av frustrasjon, haha.) Anonymkode: a206c...cdc
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #2 Skrevet 28. november 2016 At du er skeptisk til menn er veldig forståelig. Kunnskapen blant menn om vestibulitt er tilnærmet fraværende. Sjansen for at de bagatelliserer problemet og bare kjører inn penisen er derfor stor. Med de konsekvensene det har for deg. Hvis tilstanden er kronisk, har du ikke annet valg enn å informere en eventuell partner om at penetrering er uaktuelt, men at sex er mer enn bare penetrasjon. Noen menn vil nok ikke bli skremt av det. Noen foretrekker til og med bj og slikking. Jeg hadde i hvert fall ikke hatt noe i mot et sexliv som var basert på oralsex. Anonymkode: 140fb...129 2
Rakelmaki Skrevet 28. november 2016 #3 Skrevet 28. november 2016 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis tilstanden er kronisk, har du ikke annet valg enn å informere en eventuell partner om at penetrering er uaktuelt, men at sex er mer enn bare penetrasjon. Noen menn vil nok ikke bli skremt av det. Noen foretrekker til og med bj og slikking. Jeg hadde i hvert fall ikke hatt noe i mot et sexliv som var basert på oralsex. Anonymkode: 140fb...129 Hvordan informerer man om dette da? Synes det er litt vanskelig å snakke om, spesielt til noen jeg ikke kjenner ordentlig enda. Vil ikke at noen skal spre det videre eller gjøre narr. Hvor tidlig hadde du informert om noe slikt? De første datene er jo ofte offentlig og da blir det litt ubehagelig å snakke om noe privat. Hjemmedate legger ofte opp til sex. Da blir det kanskje for sent å ta det opp. Dette er kanskje ikke noe man sier over sms. Edit: Der røk anonymiteten. Men det går bra. Har skrevet litt i en tråd her om vestibulitt. Virker som det er ganske vanlig. For den er lang. Lurer på om alle de er single også. Endret 28. november 2016 av Rakelmaki
Gjest Newroz Skrevet 28. november 2016 #4 Skrevet 28. november 2016 Det finnes menn med lav sexlyst, noen personer er jo også aseksuelle - det blir jo så klart noe annet enn lav sexlyst/ikke har lyst på sex på grunn av smerter/kan ikke ha sex. Jeg er usikker på hvordan du bør gå frem, forstår godt at det ikke er noe du vil dele så tidlig uten å kjenne noen. Når det gjelder tinder så kan du enten skrive noe om det i selve profilteksten din (trenger ikke å si hvorfor, men bare at du ikke er så interessert i sex feks, og ønsker en mann som deler den manglende interessen). Eller du kan sende en melding etter du har blitt bedt på date. Det gjør jeg. Jeg har et handicap, og sier i fra om det før jeg treffer en person. Jeg vil ikke bruke tiden min på en person om det uansatt da ikke er aktuelt - og da slipper den andre personen også å bruke tiden sin på meg. Det har fungert ganske greit. Har du noen venninner/kamerater du kan snakke med om dette? Kanskje de kan hjelpe deg med å finne ut hvordan du bør gå frem, hva du eventuelt kan skrive på en profil/melding eller om det er best å vente/si det med en gang osv?
Gjest Vevila Skrevet 28. november 2016 #5 Skrevet 28. november 2016 Jeg sliter med mye av det samme TS, bare at for meg kommer det etter selve sexen. Har gitt opp dating helt, men håper at du/vi kan få noen gode råd i tråden her. Jeg tror/håper at om man møter en som virkelig liker en, og som man liker tilbake, så klarer man å finne ut av det
Rakelmaki Skrevet 28. november 2016 #6 Skrevet 28. november 2016 20 minutter siden, Newroz skrev: Det finnes menn med lav sexlyst, noen personer er jo også aseksuelle - det blir jo så klart noe annet enn lav sexlyst/ikke har lyst på sex på grunn av smerter/kan ikke ha sex. Jeg er usikker på hvordan du bør gå frem, forstår godt at det ikke er noe du vil dele så tidlig uten å kjenne noen. Når det gjelder tinder så kan du enten skrive noe om det i selve profilteksten din (trenger ikke å si hvorfor, men bare at du ikke er så interessert i sex feks, og ønsker en mann som deler den manglende interessen). Eller du kan sende en melding etter du har blitt bedt på date. Det gjør jeg. Jeg har et handicap, og sier i fra om det før jeg treffer en person. Jeg vil ikke bruke tiden min på en person om det uansatt da ikke er aktuelt - og da slipper den andre personen også å bruke tiden sin på meg. Det har fungert ganske greit. Har du noen venninner/kamerater du kan snakke med om dette? Kanskje de kan hjelpe deg med å finne ut hvordan du bør gå frem, hva du eventuelt kan skrive på en profil/melding eller om det er best å vente/si det med en gang osv? Hvordan pleier du å formulere en slik melding da? Om jeg kan spørre. Det mest logiske er nok som du sier å fortelle det så tidlig som mulig. Hvis jeg lager tinder. Tror du en kort kommentar, type "Ikke interessert i sex" gjør at menn tror jeg bare ikke er interessert i ons og sexvenn eller er det beskrivende nok? Det var faktisk en god ide å skrive noe kort og ikke-utleverende i profilteksten, men tinder er kanskje hovedsakelig en sex-app. Så bør kanskje ikke forvente mye respons. Det burde vært en datingside for de med lav sexlyst o.l. som likevel ønsket kjæreste og kjærlighet. Faktisk er det ingen av mine venner som vet om det. Har holdt det hemmelig og sagt at jeg liker singellivet best. Fortalte det til én venninne i år, men mottagelsen var ganske laber og deretter forsøkte hun å hooke meg med en kompis (som absolutt ikke har lav sexlyst). Så tror ikke hun forstod helt. Ingen av mine venninner har hatt tinder eller drevet med nettdating. De møtte typen sin på ung.skolen eller videregående. Er klar over at det er en del der ute som av ulike grunner "sliter" litt mer med kjærligheten enn andre, men samtidig føler man seg ganske alene om det. Derfor liker jeg å holde det for meg selv.
Rakelmaki Skrevet 28. november 2016 #7 Skrevet 28. november 2016 8 minutter siden, Vevila skrev: Jeg sliter med mye av det samme TS, bare at for meg kommer det etter selve sexen. Har gitt opp dating helt, men håper at du/vi kan få noen gode råd i tråden her. Jeg tror/håper at om man møter en som virkelig liker en, og som man liker tilbake, så klarer man å finne ut av det Huff da! Er veldig kjipt. Føles urettferdig å ha et slikt problem. Håper det løser seg for deg også! Forhåpentligvis dukker det opp flere gode råd her inne. Pleier du å lete etter menn på andre steder enn "vanlig"?
Gjest Newroz Skrevet 28. november 2016 #8 Skrevet 28. november 2016 1 minutt siden, Rakelmaki skrev: Hvordan pleier du å formulere en slik melding da? Om jeg kan spørre. Det mest logiske er nok som du sier å fortelle det så tidlig som mulig. Hvis jeg lager tinder. Tror du en kort kommentar, type "Ikke interessert i sex" gjør at menn tror jeg bare ikke er interessert i ons og sexvenn eller er det beskrivende nok? Det var faktisk en god ide å skrive noe kort og ikke-utleverende i profilteksten, men tinder er kanskje hovedsakelig en sex-app. Så bør kanskje ikke forvente mye respons. Det burde vært en datingside for de med lav sexlyst o.l. som likevel ønsket kjæreste og kjærlighet. Faktisk er det ingen av mine venner som vet om det. Har holdt det hemmelig og sagt at jeg liker singellivet best. Fortalte det til én venninne i år, men mottagelsen var ganske laber og deretter forsøkte hun å hooke meg med en kompis (som absolutt ikke har lav sexlyst). Så tror ikke hun forstod helt. Ingen av mine venninner har hatt tinder eller drevet med nettdating. De møtte typen sin på ung.skolen eller videregående. Er klar over at det er en del der ute som av ulike grunner "sliter" litt mer med kjærligheten enn andre, men samtidig føler man seg ganske alene om det. Derfor liker jeg å holde det for meg selv. Jeg syns absolutt du bør snakke med noen av dine nære venner om dette, og veldig trist at da du gjorde det fikk du en slik respons - kanskje noen andre vil forstå deg bedre? Det kan være godt for deg å få luftet det litt, og det er godt med støtten du kan få. Det kan også være praktisk fint, med tanke på råd når du treffer noen, hva du kan skrive osv Jeg har ikke inntrykket av at Tinder i all hovedsak er for å få sex, mange der som skriver at de er ute etter noe seriøst. Men nå er jeg litt eldre enn deg, så kanskje det har noe med alder å gjøre også. Det jeg pleier å gjøre er at jeg sender en melding med noe alla dette: "før vi treffes er det noe jeg bør fortelle deg, så du kan ta et valg om du vil treffe meg eller ikke bla, bla, bla" Responsen på det er alt fra at jeg ikke hører noe tilbake, at jeg får beskjed om at det spiller da ingen rolle
Rakelmaki Skrevet 28. november 2016 #9 Skrevet 28. november 2016 (endret) 2 timer siden, Newroz skrev: Jeg syns absolutt du bør snakke med noen av dine nære venner om dette, og veldig trist at da du gjorde det fikk du en slik respons - kanskje noen andre vil forstå deg bedre? Det kan være godt for deg å få luftet det litt, og det er godt med støtten du kan få. Det kan også være praktisk fint, med tanke på råd når du treffer noen, hva du kan skrive osv Jeg har ikke inntrykket av at Tinder i all hovedsak er for å få sex, mange der som skriver at de er ute etter noe seriøst. Men nå er jeg litt eldre enn deg, så kanskje det har noe med alder å gjøre også. Det jeg pleier å gjøre er at jeg sender en melding med noe alla dette: "før vi treffes er det noe jeg bør fortelle deg, så du kan ta et valg om du vil treffe meg eller ikke bla, bla, bla" Responsen på det er alt fra at jeg ikke hører noe tilbake, at jeg får beskjed om at det spiller da ingen rolle Ja, det du har helt rett. Skal ta det opp med en annen venninne også. Skader jo egentlig ikke. Er jo ikke en smittsom sykdom som må hemmeligholdes Jeg kvinnet meg litt opp og lagde tinderprofil. Skrev litt om meg selv og deretter at jeg ikke er interessert i sex. Skrev ikke noe utdypende mer enn "ikke interessert i sex". Fikk 5 super likes og matchet med de siden det er litt enklere. Så nå gjenstår det å se om noen av de faktisk leste hva som sto i profilen min da, og ikke bare sveipet til høyre. Mange sveiper jo nesten alle til høyre uten å sjekke profilen. Og i tillegg at de skjønte hva jeg mente med det. Skal ikke håpe for mye. Hvis jeg kommer i samtale med noen så skal jeg prøve å utdype det relativt raskt. Håper at noen spør om det også, slik at det blir mer naturlig å ta opp. Edit: Føler det hjalp å lage denne tråden. Har tenkt veldig mye på det med kjæreste og sex i det siste. Spesielt fordi jeg har fokusert mer på boligsparing og tanker om fremtiden. Håper det løser seg. Mest sannsynlig vil jeg alltid ha vestibulitt, så dumt å gi opp allerede i 20-årene og være bekymret for å være evig singel. Setter pris på mer inputt om andre også har noen tanker rundt det. Særlig menn, om hvor mye de vektlegger sex. Endret 28. november 2016 av Rakelmaki
Gjest Newroz Skrevet 28. november 2016 #10 Skrevet 28. november 2016 6 minutter siden, Rakelmaki skrev: Ja, det du har helt rett. Skal ta det opp med en annen venninne også. Skader jo egentlig ikke. Er jo ikke en smittsom sykdom som må hemmeligholdes Jeg kvinnet meg litt opp og lagde tinderprofil. Skrev litt om meg selv og deretter at jeg ikke er interessert i sex. Skrev ikke noe utdypende mer enn "ikke interessert i sex". Fikk 5 super likes og matchet med de siden det er litt enklere. Så nå gjenstår det å se om noen av de faktisk leste hva som sto i profilen min da, og ikke bare sveipet til høyre. Mange sveiper jo nesten alle til høyre uten å sjekke profilen. Og i tillegg at de skjønte hva jeg mente med det. Skal ikke håpe for mye. Hvis jeg kommer i samtale med noen så skal jeg prøve å utdype det relativt raskt. Håper at noen spør om det også, slik at det blir mer naturlig å ta opp. Ja, det blir spennende å se! Noen kan kanskje tolke det dit hen at du ikke er ute etter bare et ligg, og ikke noe utover det, men nå har du jo faktisk sagt i fra Og som du sier så kan du jo utdype det Kjempefint at du tar det opp med noen venner. Tror det bra - Kanskje noen biter for dem også faller på plass Masse lykke til! Håper det ordner seg for deg på alle måter
Rakelmaki Skrevet 28. november 2016 #11 Skrevet 28. november 2016 48 minutter siden, Newroz skrev: Ja, det blir spennende å se! Noen kan kanskje tolke det dit hen at du ikke er ute etter bare et ligg, og ikke noe utover det, men nå har du jo faktisk sagt i fra Og som du sier så kan du jo utdype det Kjempefint at du tar det opp med noen venner. Tror det bra - Kanskje noen biter for dem også faller på plass Masse lykke til! Håper det ordner seg for deg på alle måter Tusen takk for gode ord og oppmuntring Hjalp mye å skrive et innlegg om tankene mine!
Gjest Newroz Skrevet 28. november 2016 #12 Skrevet 28. november 2016 1 minutt siden, Rakelmaki skrev: Tusen takk for gode ord og oppmuntring Hjalp mye å skrive et innlegg om tankene mine! Så bra!
lokmeister2016 Skrevet 28. november 2016 #13 Skrevet 28. november 2016 de finnes mye mer og gjøre en sex da, bj og slikking, så kjipt me kroniske smerter!:S
lokmeister2016 Skrevet 28. november 2016 #14 Skrevet 28. november 2016 leste om at de er ofte stress relatert også , har du vert i terapi? prøve og begynne me yoga kansje, kansje de kan hjelpe deg? slappe av ordentlig? kansje prøve en healer? jeg vet ikke jeg asså men alt håp er kansje ikke ute for deg:O
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #15 Skrevet 28. november 2016 Har du helt gitt opp behandling? Hvor i landet bor du? Du har sikkert hørt om Josef Ekgren i Oslo, er det aktuelt? Han skal være ekspert på vestibulitt og vaginisme. Er ganske forskjell på gynekologer, noen har ikke hørt om det eller avfeier det som reelt, andre vet mye og er flinke å behandle det. Jeg var plaget med vestibulitt, så kjenner meg godt igjen i tankene dine. Jeg var ikke så kraftig plaget, så for meg hjalp det med p-pillestopp, bedøvende krem og fuktighetskrem. Ser du nevner vestibulitt-tråden, der finnes det mange historier og måter man har blitt frisk, eller bedre på. Syns det er veldig dumt om du gir opp, jeg skjønner at det økonomiske er en faktor, men dette er vel kanskje noe som er verdt å bruke litt penger på og? Anonymkode: 5eda9...5df
Gjest Jacklost Skrevet 29. november 2016 #16 Skrevet 29. november 2016 11 timer siden, Vevila skrev: Jeg sliter med mye av det samme TS, bare at for meg kommer det etter selve sexen. Har gitt opp dating helt, men håper at du/vi kan få noen gode råd i tråden her. Jeg tror/håper at om man møter en som virkelig liker en, og som man liker tilbake, så klarer man å finne ut av det Ble trist av å lese at du med sliter med noe lignende Du virker som en fantastisk person Til Ts, trist å høre at du sliter med dette Og at mange menn ikke forstår det, jeg personlig hadde ikke brydd meg om jeg ikke kunne ha mye eller noe sex i et forhold Når du møter den rette så vil ikke han bry seg heller fordi det å være nær deg vil være nok til å bli lykkelig^^
stine40 Skrevet 29. november 2016 #17 Skrevet 29. november 2016 hei trist at du har slitt så lenge med vestibulitt; eg har hatt det kun to år, og er veldig bra no. har perioder det kjem tilbake. fekk ikkje hjelp før eg kom til spesialist(ekgren) i oslo. har også tatt mykje tilskudd av membrasin, som skal styrke slimhinner. og kalciumcitrat, etter å ha lest om lav oksalat diett. du har sikkert kunnskaper om alt dette. einaste eg kan sei er at eg fekk beskjed om at det var håp for ALLE. det tok berre mange år i dei verste tilfella. håper du har ein god fysioterapeut som hjelper deg. og husk at du ikkje er aleine; berre det at dette er noko som ikkje vert snakka mykje om. var lettare for meg å gå på krykker etter beinbrudd enn å forklare vestibulitt. den dagen du møter ein mann som fortjener deg, vert han glad i deg uansett. og ja-det er fleire enn ein måte å ha sex på. så lenge du liker/tenner på ein mann, så kan dere få eit fint sex-liv. det viktigaste er å aldri ha sex om ein ikkje har lyst/er komfortabel. ønsker gode ting for deg☺️
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #18 Skrevet 29. november 2016 Jeg vil bare si at jeg har hatt vestibulitt før, og er helt kvitt det. Vet ikke helt når jeg fikk det, men jeg ble voldatt første gang jeg hadde sex, det var jo vondt så klart, men siden det har jeg hvert fall hatt smerter, vet ikke om jeg hadde det før dette også. Fikk meg kjæreste to år senere, og da begynte jeg å ha sex, ble vondere og vondere for hver gang, til slutt så vondt at bare han var nær meg med en finger så føltes det ut som han stakk meg med en sto kniv inn i underlivet. Kom meg endelig til lege og var veldig heldig med gynekologen min, han hadde mye erfaring med vestibulitt så skjønte raskt hva det var. Vet mange går flere år uten å finne ut hva det er. Nå høres det ut som du har det ekstremt mye verre enn det jeg hadde, men kanskje det kan hjelpe deg litt likevel om du ikke har prøvd. Jeg fikk en smertestillende krem jeg skulle smøre meg med hver dag, morgen og kveld, og hver gang etter jeg hadde smurt meg skulle jeg ligge på ryggen, slappe helt av, holde pusten rolig, og masserer i punktene (du har sikkert hørt om de "klokkepunktene" der nervene sitter, 2,4,8 og 10 eller noe), nok til at det gjør vondt, men ikke mer enn at du fremdeles har kontroll over smertene og klarer å slappe av. I tillegg smurte jeg meg med jojoba olje nedentil hver kveld og prøvde å massere området som var vondt. I starten klarte jeg så vidt å røre, selv med smertestillende krem, men ble gradvis bedre, etter et halvt år kunne vi ha et normalt sexliv så lenge vi brukte kremen før samleie, og etter et år uten smertestillende krem. Nå er jeg helt kvitt det! Bare å spørre om det er noe mer du lurer på, jeg får ikke svart før senere i dag, men skal lagre tråden på favoritter hvert fall. Anonymkode: 2a266...fa8
Rakelmaki Skrevet 29. november 2016 #19 Skrevet 29. november 2016 (endret) 12 timer siden, lokmeister2016 skrev: leste om at de er ofte stress relatert også , har du vert i terapi? prøve og begynne me yoga kansje, kansje de kan hjelpe deg? slappe av ordentlig? kansje prøve en healer? jeg vet ikke jeg asså men alt håp er kansje ikke ute for deg:O Nei, mest fordi det er ingenting i livet mitt som egentlig gir utslag som stress. Er ikke en flink-pike og opplever særdeles lite stress i livet nå. Har kvittet meg med de fleste ytre stressfaktorer. Jeg har derimot vært hos fysioterapeut og jobbet mye med dette alene siden jeg studerer psykologi selv også. Har sluttet i jobben, har sluttet med sukker og lagt om kosthold til mat som ikke er stressutløsende eller inflammatorisk. Går på anti-inflammatorisk medisin, jobber med bekkenmuskulatur, bedøvelsesmassasje, jobber med å ikke assosiere smerte og sex, tar mange fridager i uken og gjør egentlig det jeg kan for å ikke utløse stress. Har prøvd yoga og meditasjon tidligere, men skader ikke å forsøke igjen. Blir litt kjedelig når man må gjøre det alene og ikke har råd til treningssenter osv, så faller ofte ut etterhvert. Har ikke forsøkt healer nei. veldig skeptisk til alternativ medisin. Spesielt når jeg risikerer å kaste vekk penger jeg egentlig ikke har Edit: Skolen har et par gratis psykologitimer, så skal se om jeg kan få bruke de. Endret 29. november 2016 av Rakelmaki 1
Rakelmaki Skrevet 29. november 2016 #20 Skrevet 29. november 2016 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du helt gitt opp behandling? Hvor i landet bor du? Du har sikkert hørt om Josef Ekgren i Oslo, er det aktuelt? Han skal være ekspert på vestibulitt og vaginisme. Er ganske forskjell på gynekologer, noen har ikke hørt om det eller avfeier det som reelt, andre vet mye og er flinke å behandle det. Jeg var plaget med vestibulitt, så kjenner meg godt igjen i tankene dine. Jeg var ikke så kraftig plaget, så for meg hjalp det med p-pillestopp, bedøvende krem og fuktighetskrem. Ser du nevner vestibulitt-tråden, der finnes det mange historier og måter man har blitt frisk, eller bedre på. Syns det er veldig dumt om du gir opp, jeg skjønner at det økonomiske er en faktor, men dette er vel kanskje noe som er verdt å bruke litt penger på og? Anonymkode: 5eda9...5df Nei, kanskje ikke for alltid, men akkurat nå orker jeg ikke å prøve ut noe nytt. Man blir så lei av alle de hundre tiltakene som man må gjøre flere ganger om dagen. Også ender ingenting opp med å gjøre noe bedre. Skulle ønske det bare fantes en operasjon eller noe. Ja, har hørt om han, men leste gjennom behandlingsregimet hans og utenom hans egen remedie har jeg allerede forsøkt det meste i hans behandling uten hell. Har også forsøkt det du nevner her, men uten forandring. Tror jeg egentlig har hatt det for lenge til at slike små endringer kan fungere. I tillegg koster han 2500 kr per 90 min, så er redd for å reise dit og få høre alt jeg allerede har hørt og prøvd. Men skal vurdere det igjen når jeg har råd neste år. Bor i Oslo så har heldigvis litt mer utvalg i behandling nå enn tidligere. Takk for råd! Endret 29. november 2016 av Rakelmaki
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå