Gå til innhold

Færre som kan kjøre manuelt...billigere bruktbiler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bensin- og diselbiler skal fases ut....hva skjer hvis vi får et massivt strømbrudd med el-biler?

Anonymkode: b8c4e...59e

http://elbil.no/selvforsynt-med-solenergi-og-batteribank/

Men sånn alvorlig ment, får vi et massivt og utbredt strømbrudd, er det da noen vits i å pendle til jobben? De fleste har vel en arbeidsplass som også er avhengig av strøm for å i det hele tatt fungere? Strømavhengigheten er her allerede.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min kjøpte automatbil til meg sist. Det er gørrkjedelig, den gjør stort sett hva den vil, og en kollega sier at forbruket er høyere også.

Nå ser jeg at færre og færre kan kjøre bil med manuell girkasse:

https://www.nrk.no/rogaland/flere-tar-forerkort-kun-for-automatgir-1.13233748

Kan det bety at brukte manuelle biler snart blir billigere? Eller blir det mer press på de fra før, fordi hvermannsen kjøper automat?

Anonymkode: a0f68...057

Etterhvert kommer kun nisje modeller og sportsbiler til å tilby manuell. Dette vil som regel være dyre produsenter som Alfa, BMW, Porsche, o.l. Så de kommer til å bli dyrere.

Anonymkode: 674f2...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bensin- og diselbiler skal fases ut....hva skjer hvis vi får et massivt strømbrudd med el-biler?

Anonymkode: b8c4e...59e

For det første blir ikke bensin/diesel faset ut i overskuelig framtid, for det andre er det ingen som kjører elbil den dagen det er massestrømbrudd, da er alle goder borte og ingen vil da ha de lengre😂😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...