Gå til innhold

hva har du spist idag? 😊

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva syntes dere om dette

Frokost - En bolle salat med kylling og 50 gram pasta. En spiseskje hvitløksdressing. En flaske smoothie fra bama

Lunsj - 12 biter sushi 

Middag - 3 kyllingpølser med brød

Jeg er veldig overvektig og er på diett, men er for tiden veldig dårlig og legen har anbefalt meg å legge slanking på hylla til kroppen min tåler det. Så jeg har ikke peiling på hvor mye kalorier jeg har fått i meg i det siste. Jeg vil jo ikke ligge i overskudd heller. Spiste jeg for mye, for dårlig eller det greit? Burde vel ha kutta ut i hvertfall en av de kyllingpølsene

Anonymkode: f6314...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva syntes dere om dette

Frokost - En bolle salat med kylling og 50 gram pasta. En spiseskje hvitløksdressing. En flaske smoothie fra bama

Lunsj - 12 biter sushi 

Middag - 3 kyllingpølser med brød

Jeg er veldig overvektig og er på diett, men er for tiden veldig dårlig og legen har anbefalt meg å legge slanking på hylla til kroppen min tåler det. Så jeg har ikke peiling på hvor mye kalorier jeg har fått i meg i det siste. Jeg vil jo ikke ligge i overskudd heller. Spiste jeg for mye, for dårlig eller det greit? Burde vel ha kutta ut i hvertfall en av de kyllingpølsene

Grovt regnet får jeg dette til å bli 1564 kalorier på lifesum. Men mulig du har valgt sunnere pølsebrød og jeg har beregnet mer dressing enn du spiste. Ser vel helt ok ut nå som du er syk. Om du er sugen på pølser er det lurere å spise med hjemmelaget potetmos som du for eksempel moser blomkål og sellerirot i, for å øke vitamininntaket, eventuelt velge lompe. Det er vanvittig mye sukker og tomme kalorier i pølsebrød. 

Anonymkode: 65823...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, FantasDick skrev:

- Rugsprø med avokado/krydder og violife-ost/spisspaprika. Soya-sjokolademelk. Mandelmelk-latte. 

- Rugsprø med peanøttsmør og nøttepålegg. Mandelmelk. 

Thai-inspirert gryte med kokosmelk, kikerter, røde linser, gulrøtter, sukkererter, spinat, tomat, løk, ingefær, hvitløk, chili og krydder. Couscous til. Vann. 

- Tørket frukt og nøtter, en eske Läkerol og vann. 

Syk i dag og bare lyst å spise drittmat. Vurderte å gafle hele glasset med nøttepålegg i formiddag. 

Takk for svar angående soya-spørsmålet mitt! Så en dokumentar på Netflix angående dette og det med at vannforbruket vårt egentlig burde handle om husdyrholdningen/kjøttindustrien (men det vil ingen snakke om😬). Håper jeg etter hvert klarer å bli en fullbyrdig veggis! Kan ikke du starte en blogg?😄 Blir såå inspirert av kostholdet ditt!

Anonymkode: a16fc...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Rugsprø med nøttepålegg. Mandelmelk. Et eple. 

- Rugsprø med nøttepålegg. Kaffe med mandelmelk. 

- Byggrynsalat med linser og bønner. En eske bringebær. Vann. 

- Wraps med soyamince, spinat, tomat, rødløk, agurk, mais, violife-ost, jalapeñorelish og salsa. Cola-x. 

- Litt smågodt (lakris) og Sørlandschips. 

Spiser alltid mer på fredager for da er jeg oppe allerede kl. 04.45. :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 1 banan 

mellommål: smoothie 

lunsj: 1 brødskive med karbonade og erterstuing

middag: taco

kvelds: potetgull og dipp

Anonymkode: 4eaf7...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FantasDick skrev:

- Rugsprø med nøttepålegg. Mandelmelk. Et eple. 

- Rugsprø med nøttepålegg. Kaffe med mandelmelk. 

- Byggrynsalat med linser og bønner. En eske bringebær. Vann. 

- Wraps med soyamince, spinat, tomat, rødløk, agurk, mais, violife-ost, jalapeñorelish og salsa. Cola-x. 

- Litt smågodt (lakris) og Sørlandschips. 

Spiser alltid mer på fredager for da er jeg oppe allerede kl. 04.45. :o 

Dette var jo ikke mye i det hele tatt? Virker som om du ofte skal unnskylde det du spiser i denne tråden?  

Anonymkode: 7d2b0...9e3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smoothie(mango, banan, mandelmelk, sesamfrø, mandler, chiafrø, proteinpulver, udos choice, sirup). Ca 2 dl. 

1 brødskive med ost og paprika 

Ost- og skinkesalat med dressing + litt sjokomelk

Resten av sjokomelka etter styrketrening

1 lefse vegetarfajita

Ca 200 gram smågodt 😳

Føler jeg spiser altfor lite mtp at jeg vil bli sterkere, men matlysta er ikke helt på topp😬

Anonymkode: a16fc...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Havregrøt med banan og havremelk 

Lunsj: Rester fra middag i går, spaghetti med brokkoli 

Snack: Freia kjeks (den myke i midten) 

Middag: Taco 

Kvelds: Banan 

Matlysten er ikke på topp, men har fått sansen for banan igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: To rislapper
Lunsj: En brødskive, to rislapper
Middag: Burger og fries på resturant
Kvelds: En brødskive
Snacks: Popcorn, kanelgifler, smågodt, sjokolade,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grovt regnet får jeg dette til å bli 1564 kalorier på lifesum. Men mulig du har valgt sunnere pølsebrød og jeg har beregnet mer dressing enn du spiste. Ser vel helt ok ut nå som du er syk. Om du er sugen på pølser er det lurere å spise med hjemmelaget potetmos som du for eksempel moser blomkål og sellerirot i, for å øke vitamininntaket, eventuelt velge lompe. Det er vanvittig mye sukker og tomme kalorier i pølsebrød. 

Anonymkode: 65823...f88

Hei takk for svar. 

Var vanlige pølsebrød, burde nok ha valgt noe annet. Merker jo at jeg ikke blir lenge mett av de pølsene. Spiser det heldigvis ikke så ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette var jo ikke mye i det hele tatt? Virker som om du ofte skal unnskylde det du spiser i denne tråden?  

For det første; legg merke til at jeg IKKE oppgir mengde, så om det er lite eller mye vet du egentlig ikke noe om. For det andre var det ikke ment som en unnskyldning, bare opplysning, for jeg spiser mye på fredager. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bringebær og en flaske Imsdal mango (rakk ikke frokost og samboeren skulle handle til meg, haha)

- Byggsalat med diverse bønner og grønnsaker. Blåbær. Vann og kaffe. 

- Soyaburger i grove brød med cheddarstyle-ost, spinat, tomat, agurk, rødløk, jalapeñorelish og ketchup. Potetbåter til. Cola-x. 

- Mandelmelk. Har alvor halsbrann! Mulig jeg tar en rugsprø eller to etterpå. Sikkert med peanøttsmør og banan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost/lunsj/etter trening: ca 1/3 av kesambegeret med frokostblanding (crunsli?) og rosiner. Våknet utrolig sent så ble 1 måltid isteden for 3 på denne tiden av døgnet.

middag: raw springrolls, spiste sinnsykt mye! Burde heller bli spist som fredag/lørdagsmat

kveldsmat: enda mett fra middagen, muligens jeg spiser litt middagsrester om jeg blir sulten senere i kveld.

Ser at en fridag påvirker matrutinene mye.

Anonymkode: 4eaf7...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: Havregrøt med banan og havremelk (God porsjon) 

Lunsj: Smoothie med eplejuice, blåbær, jordbær, mango og banan/Vaniljesnurrer i pose fra Rema, 3 stk (ops)

Middag: Vegetarburger fra  Hoff (må være ny, aldri sett) med spinat, tomat, grovt brød, hjemmelaget hvitløksdressing

Kvelds: Vaniljesnurrer, 2 kjeks fra freia (de med sjokolade i midten) 

Ikke direkte sunt, men når man sliter med matlysten så må man bare prøve seg fram. Har hvertfall fått orden på en stødig frokost de siste ukene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: En skål med tomatsuppe + 1 egg
Mellommåltid 1 proteinbar (Barebells)
Før trening: 1 banan
Etter trening: 5 små skiver med avokado
Snacks: Gulrøtter

Anonymkode: 3aeae...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Grovbrød og knekkebrød med to stekte egg, en yoghurt.

Lunsj: Grove skiver med makrell i tomat og en appelsin.

Mellommåltid: Sjokolade Propud og et eple.

Middag: Ytrefilet av svin med grønnsaker og ris

Etter trening: Litago

Kvelds: Havregrøt med cottage cheese, rosiner og sukkerfritt syltetøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: en brødskive med kremost og paprika og et knekkebrød med det samme

lunsj: laksepasta

Middag: sushi og bær til dessert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: To grove brødskiver.

Lunsj: 2 Egg med løk og paprika.

Middag: Stroganoff med fløtegratinerte poteter.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Rugsprø med tartex/agurk, avokado/krydder og peanøttsmør/banan. Kaffe med havremelk. 

- Etter løpetur; soyamelk sjokolade. 

- Wokgrønnsaker med kikerter, fullkornris og teriyakisaus. Vann. 

- Tørket frukt, nøtter og litt mørk sjokolade med blåbær. 

- Oumph! garlic&thyme, fullkornris, minigulrøtter og rosenkål. Vann. 

- En eske Läkerol salmiak <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...