Gå til innhold

hva har du spist idag? 😊


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En halv squash med "bolognese" av ca 200g kjøttdeig, par tomater og krydder, stekt i rikelig smør og olivenolje,

pluss ca en halv parmesanstick. 1 dl fløte til kaffen. 2 ruter sjokolade 70% kakao. 

Anonymkode: 974b9...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Tine iskaffe av havremelk. 

- Move energidrikk. 

- Salat av spinat, spisspaprika, lima-bønner, vårløk, cherrytomater, marinert hvitløk og krutonger. Grønnsaksmoothie. 

- Couscous med diverse grønnsaker og avokado på toppen. Vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6. november 2018 den 12.18, Inwe skrev:

Hvordan klarer du deg på så lite når du spiser plantebasert? Jeg har ikke sjans til å klare meg uten minst 4 måltider og flere mellommåltider :P 

Hva tror du kroppen din prøver å fortelle deg? 

Anonymkode: 974b9...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du kroppen din prøver å fortelle deg? 

Anonymkode: 974b9...75f

Jeg vet hva du vil frem til her, men jeg har aldri følt meg bedre enn etter jeg sluttet med animalia. Jeg ser bedre ut (hud, hår, negler, tenner), har mer energi og er generelt gladere (min samboer er også bedre etter å ha vært deprimert i mange år). Og for å utelukke at jeg bare innbiller meg dette så har jeg selvsagt dratt til legen og tatt tester, de er også bedre, også jern som jeg har hatt problemer med før (tar kun B12 tilskudd). 

Så jeg tror kroppen min forsøker å fortelle meg at jeg må spise mer! 

Endret av Inwe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går:

Frokost - En eat natural bar, en halv banan, noen plommetomater og en innocent smoothie med ananas

Mellom - pannekaker hos sjefen så da ble det 3 små veganpannekaker med hjemmelaget bringebærsyltetøy

Lunsj - potetmos med brekkbønner, noe saus og sopp med en salat til (vi har catering på jobb mandag-torsdag)

Mellom - en eat natural bar, en klementin og uante mengder plommetomater

Middag - linsesuppe med kokosmelk, chili og gulrot, kasta oppi noen brune bønner og ris som jeg hadde i kjøleskapet også

Kvelds - to brødskiver, en med soyapostei, hummus og sylteagurk og en med peanøttsmør og syltetøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Inwe skrev:

Jeg vet hva du vil frem til her, men jeg har aldri følt meg bedre enn etter jeg sluttet med animalia. Jeg ser bedre ut (hud, hår, negler, tenner), har mer energi og er generelt gladere (min samboer er også bedre etter å ha vært deprimert i mange år). Og for å utelukke at jeg bare innbiller meg dette så har jeg selvsagt dratt til legen og tatt tester, de er også bedre, også jern som jeg har hatt problemer med før (tar kun B12 tilskudd). 

Så jeg tror kroppen min forsøker å fortelle meg at jeg må spise mer! 

Jeg vil ikke frem til at du absolutt må spise animalske produkter. Men med mindre du er et spedbarn er det bare tull å spise konstant. Vi er ikke bygd for å gå å "gresse". Hva skjer i kroppen dersom vi stadig fyller på med karbohydrater? Hva vil skje dersom du spiser større og færre måltider, med vesentlig mer fett og færre karbohydrater? :)

Anonymkode: 974b9...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke frem til at du absolutt må spise animalske produkter. Men med mindre du er et spedbarn er det bare tull å spise konstant. Vi er ikke bygd for å gå å "gresse". Hva skjer i kroppen dersom vi stadig fyller på med karbohydrater? Hva vil skje dersom du spiser større og færre måltider, med vesentlig mer fett og færre karbohydrater? :)

Anonymkode: 974b9...75f

Aldri sagt jeg spiser konstant, jeg sa jeg føler at jeg må spise konstant som en talemåte. 

Når det kommer til karbohydrater og fett anbefaler jeg deg å lese dette: https://www.thelancet.com/journals/lanpub/article/PIIS2468-2667(18)30135-X/fulltext?fbclid=IwAR3fDiwHdTA-iu44t0srXRgg4FkzVTbvrwSQ_nkoZoWXk_B6MaDecZtwMGE eller denne om du vil ha kortversjonen: https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/studie-ekstreme-hy--og-lavkarbodietter-kan-gjre-livet-kortere/3423526720.html?fbclid=IwAR2PifWZTi-LQhLwpeD7OgB7oP8AeRo-5b3qX_EIR-Hqct-CiMEjzM_LfMk

Jeg har ikke et ekstremt høyt inntak av karbohydrater, heller ikke et lavt. Jeg er ikke redd karbohydrater og spiser de til hvert måltid. Om du ser hva jeg skriver her er det heller ingenting i veien med hverken fett eller proteininntaket mitt. Jeg spiser store mengder nøtter og peanøttsmør daglig, i tillegg til iallefall en fettkilde til, i går hadde jeg suppe laget på kokosmelk til middag og hummus til kvelds feks. Jeg kan nok om kosthold til at jeg vet jeg har et sunt og balansert et, og lavkarbo ville jeg aldri begynt på, tenk å kutte en makro som gir deg så mye energi som karbohydrater. Tror virkelig ikke det kan være bra i det lange løp. Jeg har tidligere spist moderate mengder karbo og da var energien betydelig lavere. Trener 6 dager i uken så trenger energien min. 

Sånn, nå skal jeg ikke avspore lenger! Spis det du synes passer deg, så spiser jeg det jeg synes passer meg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Inwe skrev:

Aldri sagt jeg spiser konstant, jeg sa jeg føler at jeg må spise konstant som en talemåte. 

Når det kommer til karbohydrater og fett anbefaler jeg deg å lese dette: https://www.thelancet.com/journals/lanpub/article/PIIS2468-2667(18)30135-X/fulltext?fbclid=IwAR3fDiwHdTA-iu44t0srXRgg4FkzVTbvrwSQ_nkoZoWXk_B6MaDecZtwMGE eller denne om du vil ha kortversjonen: https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/studie-ekstreme-hy--og-lavkarbodietter-kan-gjre-livet-kortere/3423526720.html?fbclid=IwAR2PifWZTi-LQhLwpeD7OgB7oP8AeRo-5b3qX_EIR-Hqct-CiMEjzM_LfMk

Jeg har ikke et ekstremt høyt inntak av karbohydrater, heller ikke et lavt. Jeg er ikke redd karbohydrater og spiser de til hvert måltid. Om du ser hva jeg skriver her er det heller ingenting i veien med hverken fett eller proteininntaket mitt. Jeg spiser store mengder nøtter og peanøttsmør daglig, i tillegg til iallefall en fettkilde til, i går hadde jeg suppe laget på kokosmelk til middag og hummus til kvelds feks. Jeg kan nok om kosthold til at jeg vet jeg har et sunt og balansert et, og lavkarbo ville jeg aldri begynt på, tenk å kutte en makro som gir deg så mye energi som karbohydrater. Tror virkelig ikke det kan være bra i det lange løp. Jeg har tidligere spist moderate mengder karbo og da var energien betydelig lavere. Trener 6 dager i uken så trenger energien min. 

Sånn, nå skal jeg ikke avspore lenger! Spis det du synes passer deg, så spiser jeg det jeg synes passer meg! 

4 måltider pluss snacks imellom er jo å spise konstant. Finnes det forresten noe som heter essensielle karbohydrater? 

Jeg skal heller ikke avspore ytterligere etter dette innlegget, du har bestemt deg for at ditt kosthold er bra og da er det ikke noe jeg kan si for å endre meningen din. Men siden du er interessert i kosthold/helse så avslutter jeg ned denne linken som er en informativ video av dr. Ted Naiman. Han snakker litt fort men transkipt finnes under. Bon appetitt! ;)

 

https://www.dietdoctor.com/member/presentations/naiman 

https://www.dietdoctor.com/wp-content/uploads/2016/07/Naiman-Presentation.pdf 

Anonymkode: 974b9...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en dag.. Syk og hjemme fra jobb. :icon_frown:

- Iskaffe laget på mandel/hasselnøtt og soyamelk, kaffe og agavesirup. 

- Ramen med røkt tofu og diverse grønnsaker. Cola zero. 

- Quinoa-chips og mørk sjokolade. 

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går:

- HK-filét med fullkornscouscous og 1/2 paprika.

- 2 knekkebrød og mange maiskaker med guacemole av to avokadoer + hvitløkspulver og pepper + næringsgjær. 

- 1 stort glass Alpro iskaffe ❤️ 

- Soyayoghurt med havregryn og 1/2 banan. 

- Noen biter mørk sjokolade. To never gresskarkjerner. 

Har ikke stekeovn på hybelen min. Ellers hadde det blitt pizza i går :(  Heldigvis flytter jeg i desember.

Anonymkode: 4d693...646

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går:

- Frokost: Havregrøt laget på havremelk med banan og peanøttsmør

- Lunsj: Salatbolle med quinoa, svart ris, tempeh og masse grønnsaker 

-Middag: Linseloff servert som burgere på fullkornsbrød med hummus, veganmajones, paprika, løk, ananas, ketchup, sennep og sylteagurk

-Kveldsmat: To fullkornsskiver en med soyapostei, veganmajones og sylteagurk og en med peanøttsmør og syltetøy

I tillegg ble det to Heineken på jobb (greit å jobbe i utlandet) og 1 øl hjemme. 

Ingen trening i går, så ikke like sulten :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsk tandoori med agurksalat og rømme. Juanitatomater til dessert. 

Anonymkode: 974b9...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mattie16

Frokost: 2 knekkebrød med pålegg+gresk youghurt og honning

Lunsj: omelett med pølse, ost og grønnsaker + en skive

Middag: salat med pasta og brokkoli+skive og stekt egg

Dessert: en alpro soyasjokopudding

Snacks: 3 ringer fritert løk, 2 fritert chili, en stekt maiskolbe

litt sjokolade, nøtter og druer

er lørdag i dag ja😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 2 knekkebrød med rapskokos og GoVegan-ost. 2 små glass Alpro-iskaffe.

- 2 veganske croissanter fra Meny:P

- 50g sjokolade av kokosmelk

- Sunniva Supri-juice. Masse pistasjnøtter.

- HK-filét med fullkornscoucous, paprika og agurk. 

Spiser også 1-2 paranøtter hver dag (for selen), men glemmer som regel å skrive det.

Anonymkode: 4d693...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16

Frokost: 3 knekkebrød med kokt egg og annet pålegg, 1 glass melk, kaffe

Lunsj: 2 knekkebrød

Mellom: nøtter og en rute mørk sjokolade, 1 gulrot

Middag: litt pasta og pølse, hjemmelaget tomatsaus, salat

Dessert: 1 barneyoughurt fra q-meieriene

kvelds: er stappmett nå så orker ikke helt tanken, men blir enten 1-2 knekkebrød eller en smoothie av 1 egg, banan og nøtter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...