Gå til innhold

Til dere blogglesere/kritikere.

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, jabx skrev:

Hvilke folk er dette?

Du skrev "dere", altså de som kritiserer blogger. Men det viser seg jo at de som kritiserer ikke gjør det du påstår. Det er forskjell på å f.eks. ta en statistisk gjennomgang av blogginnlegg i en periode for å se på merking av reklame, og å følge med på haugevis av blogger og lese dem inngående hver dag.

Innse det, du dreit deg ut. Du angrep de som kommer med velbegrunnet kritikk av blogger og prøvde å ta dem på noe. Det viser seg at det bare er du som er ute etter å sverte folk som prøver å holde denne maktfaktoren ansvarlig.

Nei, jeg dreit meg ikke ut, men du må jo gjerne tenke det, hvis du vil. 

Å komme her å påstå at de som kritiserer bloggere, kun kritiserer dem for manglende merking av reklame, har virkelig ikke fulgt med. De kritiseres for den minste lille ting, som fargevalg på vegger, at det ser så kaldt og trist ut, at øyenbrynene deres ikke er fine, eller at de ikke trener så mye som de påstår, bare for å ta noen eksempler.
Det er det jeg synes er merkelig. Helt fair å kritisere de som ikke merker reklame, men all den andre kritikken, blir kun for å kritisere. 

Jeg er heller ikke ute etter å sverte noen - du tar voldsomt i her - føler du deg truffet på noen måte? Jeg lurer oppriktig på fenomenet. Hvis du leser tråden om f.eks Helene Drage, ser du at hun blir kritisert for det aller meste av folk som tydeligvis følger henne både på bloggen, snap og instagram. Hvis hun er så irriterende, hvorfor følge henne? Jeg forstår det ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Mythic skrev:

Nei, jeg dreit meg ikke ut, men du må jo gjerne tenke det, hvis du vil. 

Å komme her å påstå at de som kritiserer bloggere, kun kritiserer dem for manglende merking av reklame, har virkelig ikke fulgt med. De kritiseres for den minste lille ting, som fargevalg på vegger, at det ser så kaldt og trist ut, at øyenbrynene deres ikke er fine, eller at de ikke trener så mye som de påstår, bare for å ta noen eksempler.
Det er det jeg synes er merkelig. Helt fair å kritisere de som ikke merker reklame, men all den andre kritikken, blir kun for å kritisere. 

Jeg er heller ikke ute etter å sverte noen - du tar voldsomt i her - føler du deg truffet på noen måte? Jeg lurer oppriktig på fenomenet. Hvis du leser tråden om f.eks Helene Drage, ser du at hun blir kritisert for det aller meste av folk som tydeligvis følger henne både på bloggen, snap og instagram. Hvis hun er så irriterende, hvorfor følge henne? Jeg forstår det ikke.

Herregud. Du er virkelig desperat.

Jeg skrev ikke at kritikken kun går på manglende merking av reklame. Jeg brukte det som et eksempel. Slå opp "eksempel" i ordboka.

Det du gjør nå er å være ekstremt uærlig og late som alle representerer hverandre. Det vil si at du påstår at en person som kritiserer øyenbryn representerer en som kritiserer manglende reklamemerking.

Og du forsetter med tåpeligheten om at de som kritiserer er de samme som sitter og følger haugevis av blogger.

Faktum er at du bare sitter og angriper og lyver om de som kritiserer bloggere. Du påstår at en som kritiserer manglende reklamemerking er ansvarlig for en som kritiserer formen på øyenbryn. Du setter dem i samme kategori. Samme gruppe. Men det er mange forskjellige personer som kritiserer forskjellige aspekter.

Det nytter ikke å samle sammen alle som sier noe kritisk eller negativt i en enkelt haug og så diskreditere den velbegrunnede kritikken ved å peke på andre som gjør noe annet. For det er det du gjør nå.

Skjerp deg.

• Liker 1
Skrevet (endret)
52 minutter siden, jabx skrev:

Det er da irrelevant. Du liker å kritisere. Du sitter her og gjør det.

Irrelevant? Dette er en tråd som omhandler det å kritisere blogger. Sånn sett bort i fra det så er det stor forskjell på å kritisere noen og diskutere saker på et diskusjonsforum.

Sånn som å diskutere med deg her inne f.eks. Nå er det ganske slitsomt da, blir aldri ferdig😄

Endret av Tutte
Skrevet

Du vet, disse kritikerne er så perfekt selv at de må moralisere over andre og bestemme hva disse skal gjøre

Skrevet (endret)

Jeg leser en del blogger og syns blogging som både fenomen og plattform er spennende. Jeg mener ikke at alle blogger er hverken dårlige eller begår store feil. 

Jeg mener imidlertid at det er viktig å påpeke kritikkverdige forhold ved bloggingen. Dette kan være alt fra markedsføring, at leserne lures, manglende troverdighet, dobbelmoral, fusk, lovbrudd osv. Noen av diskusjonene som har vært her på KG har også kommet ut av KG, feks redigeringsskandalen som ble oppdaget her på forumet. Videre mener jeg diskusjon rundt det som ikke er bra, feks barn i bloggere, kan føre til å opplyse andre lesere. 

Det er en del fjas som kommer også, og noen tråder er kanskje hovedsakelig fjas. Men det er mye bra som blir diskutert, og det mener jeg er viktig. 

Jeg kan også legge til at jeg slett ikke ser på meg selv som perfekt, og at jeg aldri gjør feil. Når man driver en bedrift er det visse retningslinjer man skal følge, det er også ikke greit å lure kundene sine feks. Det mener jeg må være helt legitimt og både mene og kritisere, uten at man selv må være helt perfekt. Om ikke hadde ingen kunne kritisert noen, for noe. 

Endret av Newroz
Gjest Mallory
Skrevet (endret)

Glem det

Endret av Mallory

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...