Gå til innhold

Til dere blogglesere/kritikere.


Gjest Mythic

Anbefalte innlegg

Jeg leser ikke en eneste blogg selv, da jeg synes det meste er bare kjedelig, navlebeskuende og selvdiggende. Hvem har et sååååå interessant liv at andre gidder å lese om det hver dag?

Det jeg lurer på er hvorfor dere gidder å lese så masse blogger, for så å sitte på rampelys på KG og kritisere bloggerne sønder og sammen for den minste lille ting? Hvorfor ikke heller la være å lese dem/gi dem klikk? Dere er jo med på å holde liv i dem, og sørge for inntekter til dem. Hvis ingen leste bloggene, ville de jo bare forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis naboen banker kjerringa, trekker du bare for gardinene og skrur opp lyden på TV da? 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skriver netop om det herinde fordi man så kan 'møde' andre med samme holdning, og man kan fortælle hinanden hvad der sker på bloggen, så man undgår at give den flere klik. Og så stænger mange af dem jo også deres kommentarfelt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

Hvis naboen banker kjerringa, trekker du bare for gardinene og skrur opp lyden på TV da? 

Nei, hva har det med saken å gjøre? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ElisabethGD skrev:

Man skriver netop om det herinde fordi man så kan 'møde' andre med samme holdning, og man kan fortælle hinanden hvad der sker på bloggen, så man undgår at give den flere klik. Og så stænger mange af dem jo også deres kommentarfelt. 

Greit nok. Men jeg forstår ikke hvorfor man leser blogger hvis man synes alt de skriver er feil/dumt/idiotisk? Det inntrykket kan man få når man leser på rampelys. De fleste bloggene får gjennomgå så det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser ikke blogger, men har fått med meg et og annet likevel. Jeg misliker den ukritiske måten tredjeparter(barna) blir eksponert, og den spekulative måten de omgår markedsføringsloven på. Blant annet. Det er mer, men det vil bli slettet av moderator (selv om jeg verken banner eller lyver i innleggene mine).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er enig i din pointe i de fleste tilfælde, men synes ikke den holder altid. Når nogle mennesker kan tjene stort på at opføre sig virkelig tragisk, så er der noget galt med samfundet, og det vil jeg hellere snakke om et sted som herinde end på den pågældende blog, for vil jo ikke støtte op om den.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, canacas skrev:

Jeg leser ikke blogger, men har fått med meg et og annet likevel. Jeg misliker den ukritiske måten tredjeparter(barna) blir eksponert, og den spekulative måten de omgår markedsføringsloven på. Blant annet. Det er mer, men det vil bli slettet av moderator (selv om jeg verken banner eller lyver i innleggene mine).

 

Samme her. Det jeg får med meg om bloggverdenen, er det jeg leser her. Jeg undrer meg bare over hvorfor folk leser blogger, når de er så kritiske til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mythic skrev:

Samme her. Det jeg får med meg om bloggverdenen, er det jeg leser her. Jeg undrer meg bare over hvorfor folk leser blogger, når de er så kritiske til dem?

Det er de som ikke leser som er kritiske ;) Det er uten tvil også en del sladder og tøv i disse trådene, de følger alle SoMe kanaler for bloggeren, og gjerne kommenterer ned til minste (unødvendige) detalj. Jeg syns det går for langt når kommentarer om utseendet og lignende dukker opp, det kan man heller ta i sitt eget hode. Det forstyrrer den egentlige debatten, hvor kritikeren faktisk stiller mange gode poenger, men blir avbrutt og stoppet, fordi noen må slenge med leppa om en eller annen leppe(forstørrelse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mythic skrev:

Greit nok. Men jeg forstår ikke hvorfor man leser blogger hvis man synes alt de skriver er feil/dumt/idiotisk? Det inntrykket kan man få når man leser på rampelys. De fleste bloggene får gjennomgå så det holder.

Mange leser ikke blogger for å lese dem, men for å ha noe å sladre om (eller bare for å ha noe å kritisere). Sladder og kritikk har folk holdt på med siden tidenes morgen, og dette har naturligvis også inntatt internett. Det finnes bloggere som fortjener kritikk, men her på Kvinneguiden er det en del som virker veldig opptatte av å kritisere alt bloggere sier og gjør. Dersom man mener at forbrytelser er begått får man ta det opp med rette instanser, men det er kanskje ikke like spennende som å sladre på et forum :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Purple Basil skrev:

Mange leser ikke blogger for å lese dem, men for å ha noe å sladre om (eller bare for å ha noe å kritisere). Sladder og kritikk har folk holdt på med siden tidenes morgen, og dette har naturligvis også inntatt internett. Det finnes bloggere som fortjener kritikk, men her på Kvinneguiden er det en del som virker veldig opptatte av å kritisere alt bloggere sier og gjør. Dersom man mener at forbrytelser er begått får man ta det opp med rette instanser, men det er kanskje ikke like spennende som å sladre på et forum :) 

Her tror jeg du treffer spikeren på hodet. 

Jeg forstår bare ikke hvorfor man gidder å bidra til levebrødet til disse bloggerne, hvis man forakter dem så til de grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, miagunda skrev:

Er faktisk litt fascinert at det faktisk går an å tjene penger på den måten.

Helt enig! Ganske utrolig at vi har kommet dit hen at folk som bare går hjemme og diller, kan leve av å skrive om det på nett, og andre sluker det rått ved å klikke seg inn og sørger for at de tjener penger på det.

Når man i tillegg ser at de som leser bloggene, plukker de i fillebiter og kritiserer dem for det mest utrolige, kan man undres over hele fenomenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men synes bare ikke man kan sige 'synes du ikke om bloggen, lad være at læse den'. Man ved jo stadig den er der. Man siger heller ikke til vegetarer at de ikke skal klage over kødindustrien - de ved den er lige tragisk selvom de ikke bidrager til den. Det er sådan jeg har det med bloggen til SRaad, ligesom 😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper jeg bruker 5 min på blogglesing pr dag, jeg er mye mer bekymret for den synkende avislesningen til folk, hvis vi først er inne på det med å kritisere hverandres tidsbruk og lesevaner. Jeg interesserer meg for bloggfenomenet fordi jeg misliker bløffing, fusk og forføring av massene for å tjene penger. (Og til de som tror at jeg mener at kun bloggere driver med det: nei.)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TulleteKatt
7 timer siden, Mythic skrev:

Jeg leser ikke en eneste blogg selv, da jeg synes det meste er bare kjedelig, navlebeskuende og selvdiggende. Hvem har et sååååå interessant liv at andre gidder å lese om det hver dag?

Det jeg lurer på er hvorfor dere gidder å lese så masse blogger, for så å sitte på rampelys på KG og kritisere bloggerne sønder og sammen for den minste lille ting? Hvorfor ikke heller la være å lese dem/gi dem klikk? Dere er jo med på å holde liv i dem, og sørge for inntekter til dem. Hvis ingen leste bloggene, ville de jo bare forsvinne.

Jeg følger med jevnlig med hos toppbloggerne av interesse for samfunn. Hvordan de pynter huset, hvor ofte de drikker kaffe, eller om eyelineren er 'on fleek' driter jeg i. Engasjementet ligger i hva slags signaler som sendes ut i forhold til merking av reklame, kroppspress og samfunnsengasjament. Jeg har et barn på snart 10 og sosiale medier generelt kommer mer og mer inn i bildet ved gener vs samfunn f.eks.

Rundt diskusjonene om mannegruppa Ottar sa en kompis det greit; 'det er jo bare Facebook, og det er jo bare et nettsted for moro, og jeg klarer ikke ta ting seriøst der'. Han er gamleskolen og har ikke barn. Men det er ikke 'bare' Facebook for yngre og vi som har yngre. Det var kanskje det da det startet, men i dag er FB viktigere enn nyhetene for utrolig mange. Vi bombarderes med politikk, vitenskap, samliv og relasjoner på nett på en helt annen måte enn 'da jeg var ung' og mIRC var kult.

Nett'avisen' lever av 'slik gir du den beste bj'en'-overskrifter, og bloggere lever av skjult reklame og et perfekt ytre. Men slik er faktisk ikke livet, og DET engasjerer. Den evige fasaden, enn om det er forballfrues farligslanke sunne, eller Linneas dype og hatende image. Og det er nettopp en fasade, så hvorfor skal jeg finne meg i at mine barn vokser opp med dette, og tror det er slik det skal være?

Endret av TulleteKatt
Leif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, TulleteKatt skrev:

Jeg følger med jevnlig med hos toppbloggerne av interesse for samfunn. Hvordan de pynter huset, hvor ofte de drikker kaffe, eller om eyelineren er 'on fleek' driter jeg i. Engasjementet ligger i hva slags signaler som sendes ut i forhold til merking av reklame, kroppspress og samfunnsengasjament. Jeg har et barn på snart 10 og sosiale medier generelt kommer mer og mer inn i bildet ved gener vs samfunn f.eks.

Rundt diskusjonene om mannegruppa Ottar sa en kompis det greit; 'det er jo bare Facebook, og det er jo bare et nettsted for moro, og jeg klarer ikke ta ting seriøst der'. Han er gamleskolen og har ikke barn. Men det er ikke 'bare' Facebook for yngre og vi som har yngre. Det var kanskje det da det startet, men i dag er FB viktigere enn nyhetene for utrolig mange. Vi bombarderes med politikk, vitenskap, samliv og relasjoner på nett på en helt annen måte enn 'da jeg var ung' og mIRC var kult.

Nett'avisen' lever av 'slik gir du den beste bj'en'-overskrifter, og bloggere lever av skjult reklame og et perfekt ytre. Men slik er faktisk ikke livet, og DET engasjerer. Den evige fasaden, enn om det er forballfrues farligslanke sunne, eller Linneas dype og hatende image. Og det er nettopp en fasade, så hvorfor skal jeg finne meg i at mine barn vokser opp med dette, og tror det er slik det skal være?

 Enig :tommelopp: Når en blogger blir kåret til Årets mektigste kvinne, syns jeg faktisk det er interessant for samfunnsdebatten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser ingen blogger fast.

På ‎26‎.‎11‎.‎2016 den 19.17, Mythic skrev:

Jeg leser ikke en eneste blogg selv, da jeg synes det meste er bare kjedelig, navlebeskuende og selvdiggende. Hvem har et sååååå interessant liv at andre gidder å lese om det hver dag?

Det jeg lurer på er hvorfor dere gidder å lese så masse blogger, for så å sitte på rampelys på KG og kritisere bloggerne sønder og sammen for den minste lille ting? Hvorfor ikke heller la være å lese dem/gi dem klikk? Dere er jo med på å holde liv i dem, og sørge for inntekter til dem. Hvis ingen leste bloggene, ville de jo bare forsvinne.

Hehehe.  Hvorfor gidder du lese tråder på Rampelys og kritisere de som skriver i trådene? Eh.. Ta en liten titt på deg selv kanskje kjære METAKRITIKER!! :) Hvorfor sitte her å kritisere de som kritiserer?

Ja, hvis INGEN leser bloggene, vil de forsvinne! Hvis 1% som er kritiske her inne, slutter å lese bloggene, forsvinner de ikke! :)Man trenger forresten ikke å gi blogger klikk for å kunne se tekst og bilder i bloggene!

Anonymkode: 3b814...f75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.11.2016 den 19.17, Mythic skrev:

Jeg leser ikke en eneste blogg selv, da jeg synes det meste er bare kjedelig, navlebeskuende og selvdiggende. Hvem har et sååååå interessant liv at andre gidder å lese om det hver dag?

Det jeg lurer på er hvorfor dere gidder å lese så masse blogger, for så å sitte på rampelys på KG og kritisere bloggerne sønder og sammen for den minste lille ting? Hvorfor ikke heller la være å lese dem/gi dem klikk? Dere er jo med på å holde liv i dem, og sørge for inntekter til dem. Hvis ingen leste bloggene, ville de jo bare forsvinne.

Det er vanskelig å ikke mistenke dem for å være delvis motivert av sladderet. Jeg bryr meg null og niks om hva bloggere eller sosiale medier mener. Kanskje vi bare lever i litt ulike verdener. De lever i den verden der bloggere og sosiale medier er viktig, mens personer som oss lever i verdener der slike ting ikke betyr noe. Kanskje folk flest er så lettpåvirkelige, kanskje det er noe vi ikke kan kjenne oss igjen i.

Anonymkode: 435a5...a09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De største bloggerne har stort nedslagsfelt og mange lesere, og selvsagt skal man kunne kritisere disse bloggene som alt annet offentlig i samfunnet! Mange av disse er jo storbedrifter, så det skulle bare mangle!

Her var det mange naive lesere, tror jeg.

Anonymkode: f4f4e...4d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...