Gå til innhold

Til dere blogglesere/kritikere.

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De største bloggerne har stort nedslagsfelt og mange lesere, og selvsagt skal man kunne kritisere disse bloggene som alt annet offentlig i samfunnet! Mange av disse er jo storbedrifter, så det skulle bare mangle!

Her var det mange naive lesere, tror jeg.

Anonymkode: f4f4e...4d3

Det er vel mer at det er vanskelig å forstå at mennesker som som barn og lar seg påvirke av alt rundt dem som skinner. Man vil jo tro at mennesker vokser opp og klarer tenke selvstendig, men så viser det seg at mange aldri utvikler seg forbi tenårene. Må være lett for politikere osv å utnytte denne naive og enkle tankegangen

Anonymkode: 435a5...a09

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel mer at det er vanskelig å forstå at mennesker som som barn og lar seg påvirke av alt rundt dem som skinner. Man vil jo tro at mennesker vokser opp og klarer tenke selvstendig, men så viser det seg at mange aldri utvikler seg forbi tenårene. Må være lett for politikere osv å utnytte denne naive og enkle tankegangen

Reklame, plassering og synlighet virker som bare det. Ellers hadde det ikke vært milliardbusiness. Alt du ser av butikkskilt, bæreposer, alt handler om eksponering av produkter. Bloggen carolinebergeriksen.no er f eks registrert som en nettbutikk som selger annonseplass. 

Anonymkode: 80a2d...d72

• Liker 2
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reklame, plassering og synlighet virker som bare det. Ellers hadde det ikke vært milliardbusiness. Alt du ser av butikkskilt, bæreposer, alt handler om eksponering av produkter. Bloggen carolinebergeriksen.no er f eks registrert som en nettbutikk som selger annonseplass. 

Det er irrelevant til mitt poeng

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er irrelevant til mitt poeng

Du skriver:

Sitat

"Det er vel mer at det er vanskelig å forstå at mennesker som som barn og lar seg påvirke av alt rundt dem som skinner. Man vil jo tro at mennesker vokser opp og klarer tenke selvstendig, men så viser det seg at mange aldri utvikler seg forbi tenårene. Må være lett for politikere osv å utnytte denne naive og enkle tankegangen"

Du skriver som om de som lar seg påvirke av samfunnet rundt seg er naive og enkle. Men ingen, ikke engang du er immun mot verdenen du lever i. Reklame er milliardbusiness verden rundt fordi det fungerer som bare rakker'n, både på deg, på meg og absolutt alle andre. Inntrykk skapt av annonsører og reklameformidlere som tv-reklame, blogger, hesteskoreklamen rundt nettavisen osv planter ting inn i underbevisstheten vår enten vi vil eller ikke.

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å ikke mistenke dem for å være delvis motivert av sladderet. Jeg bryr meg null og niks om hva bloggere eller sosiale medier mener. Kanskje vi bare lever i litt ulike verdener. De lever i den verden der bloggere og sosiale medier er viktig, mens personer som oss lever i verdener der slike ting ikke betyr noe. Kanskje folk flest er så lettpåvirkelige, kanskje det er noe vi ikke kan kjenne oss igjen i.

Vil også presisere at de fleste konstruktive kritikere fokuserer på etablerte millionbedrifter som f eks carolinebergeriksen.no. Dette er en kommersiell bloggvirksomhet som er registrert som en nettbutikk som selger annonseplass. Du kan mene at mange lar seg forføre av sladder, noe som helt sikkert stemmer, men de saklige, kritiske røstene tar for seg disse etablerte toppbloggene for hva de er; nemlig kommersielle bedrifter med stor påvirkningskraft. Å avskrive f eks carolinebergeriksen.no som sukkerspinn og pludring, når de i virkeligheten selger reklameplass for sekssifrede summer hver måned, nå DET er naivt.

• Liker 3
Skrevet

Men å diskuter disse bloggerne her, øker jo trafikken deres! Jeg begynte å lese på dette forumet da jeg kom over en tråd om en blogger jeg kjente i virkeligheten (ikke venner). Jeg begynte deretter å lese andre tråder og når dere diskuterte tema så måtte jeg inn på bloggen for å se hva dere snakket om.

Skrevet

Det er veeeeldig sjeldent jeg leser blogger, men blir oppgitt over oppmerksomheten de får. Rampelys er ikke mitt mest besøkte underforum, men nå tenker jeg heller på der nettaviser gir bloggere gratis PR

Mammatilmichelle: 20 år, tre barn med tre forskjellige menn. Hva faen?

Sophie Elise: nei, bare nei.

Millonærarvingen som ikke vil ha likestilling og som synes menn med brunkrem er mer mannlig enn fedre på pappaperm 

Så er det alle sakene og "skandalene" knytta opp mot dem. Klikker ikke på sakene, men jeg kan ikke unngå å legge merke til disse "nyhetene".

Men hva er det verste!? De kan ikke skrive! Her skal man leve av å skrive, så får man det ikke til, men nei, det er ikke så farlig. Hvil i fred, norsk. Ikke at jeg har doktorgrad i norsk språk, men ærlig talt. 

Jeg bare sliter med å forstå hvorfor vi skal bry oss?

• Liker 1
Skrevet
På 26.11.2016 den 19.17, Mythic skrev:

Jeg leser ikke en eneste blogg selv, da jeg synes det meste er bare kjedelig, navlebeskuende og selvdiggende. Hvem har et sååååå interessant liv at andre gidder å lese om det hver dag?

Det jeg lurer på er hvorfor dere gidder å lese så masse blogger, for så å sitte på rampelys på KG og kritisere bloggerne sønder og sammen for den minste lille ting? Hvorfor ikke heller la være å lese dem/gi dem klikk? Dere er jo med på å holde liv i dem, og sørge for inntekter til dem. Hvis ingen leste bloggene, ville de jo bare forsvinne.

Hva får deg til å tro at alle som diskuterer disse bloggene leser dem jevnlig? Jeg har deltatt i flere diskusjoner om disse bloggene, men besøker dem omtrent aldri. Det er kun når jeg selv vil se noe andre nevner (som jeg ofte ikke gidder).

• Liker 3
Skrevet
På Saturday, November 26, 2016 den 19.37, Mythic skrev:

Samme her. Det jeg får med meg om bloggverdenen, er det jeg leser her. Jeg undrer meg bare over hvorfor folk leser blogger, når de er så kritiske til dem?

Det er så enkelt som at mange faktisk bare liker å kritisere.

Skrevet
10 timer siden, Tutte skrev:

Det er så enkelt som at mange faktisk bare liker å kritisere.

Som f.eks. du.

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver:

Du skriver som om de som lar seg påvirke av samfunnet rundt seg er naive og enkle. Men ingen, ikke engang du er immun mot verdenen du lever i. Reklame er milliardbusiness verden rundt fordi det fungerer som bare rakker'n, både på deg, på meg og absolutt alle andre. Inntrykk skapt av annonsører og reklameformidlere som tv-reklame, blogger, hesteskoreklamen rundt nettavisen osv planter ting inn i underbevisstheten vår enten vi vil eller ikke.

Jeg bruker ikke kroppspleieprodukter, sminke, shampoo. Bruker deodorant som jeg kjøper 1 gang i halvåret og da velger jeg ikke grunnet reklame, har prøvd å gå uten men det lukter. Handler klær 1-2 ganger i året og da er det på nærmeste klesbutikk. Kjøper ellers veldig sjeldent nye ting. Så ser ikke hvordan jeg er så påvirket av reklame.

Uansett så setter du opp en stråmann når du begynner å snakke om at "alle blir påvirket". Jeg snakket selvsagt om blogging og en type påvirkning der man går rundt og er deprimert fordi man ikke har perfekt hår, har celulitter eller andre bagateller. Der man lar bloggere avgjøre hvordan man skal leve livet sitt. Det er noe helt annet enn å kjøpe en riskoker fordi man så det på reklame og syntes det virket praktisk (jeg har ikke riskoker, var et eksempel). Det er en type logikk der man legger fra seg all skyld og selvstendig tenkning, for det er jo slik "alle er". Nei, det er ikke det. Alle er ikke sånn i det hele tatt eller i like stor grad. Litt som når barn sier "men alle andre fikk lov".

Skrevet (endret)
4 timer siden, jabx skrev:

Som f.eks. du.

Jeg kritiserer aldri blogger. Leser ikke blogger en gang

Endret av Tutte
Skrevet
På 27.11.2016 den 20.01, AnonymBruker skrev:

Leser ingen blogger fast.

Hehehe.  Hvorfor gidder du lese tråder på Rampelys og kritisere de som skriver i trådene? Eh.. Ta en liten titt på deg selv kanskje kjære METAKRITIKER!! :) Hvorfor sitte her å kritisere de som kritiserer?

Ja, hvis INGEN leser bloggene, vil de forsvinne! Hvis 1% som er kritiske her inne, slutter å lese bloggene, forsvinner de ikke! :)Man trenger forresten ikke å gi blogger klikk for å kunne se tekst og bilder i bloggene!

Anonymkode: 3b814...f75

Hvor har jeg kritisert noen? Jeg spør hvorfor folk leser blogger, når de rakker ned på bloggerne så det står etter her inne. Det er da et fullstendig legitimt spørsmål. Tror du har misforstått noe her. 

Skrevet
19 timer siden, Ginavn skrev:

Det er veeeeldig sjeldent jeg leser blogger, men blir oppgitt over oppmerksomheten de får. Rampelys er ikke mitt mest besøkte underforum, men nå tenker jeg heller på der nettaviser gir bloggere gratis PR

Mammatilmichelle: 20 år, tre barn med tre forskjellige menn. Hva faen?

Sophie Elise: nei, bare nei.

Millonærarvingen som ikke vil ha likestilling og som synes menn med brunkrem er mer mannlig enn fedre på pappaperm 

Så er det alle sakene og "skandalene" knytta opp mot dem. Klikker ikke på sakene, men jeg kan ikke unngå å legge merke til disse "nyhetene".

Men hva er det verste!? De kan ikke skrive! Her skal man leve av å skrive, så får man det ikke til, men nei, det er ikke så farlig. Hvil i fred, norsk. Ikke at jeg har doktorgrad i norsk språk, men ærlig talt. 

Jeg bare sliter med å forstå hvorfor vi skal bry oss?

Nettopp mitt poeng! 

Skrevet
19 timer siden, jabx skrev:

Hva får deg til å tro at alle som diskuterer disse bloggene leser dem jevnlig? Jeg har deltatt i flere diskusjoner om disse bloggene, men besøker dem omtrent aldri. Det er kun når jeg selv vil se noe andre nevner (som jeg ofte ikke gidder).

Hvor har jeg sagt det? Jeg lurer på hvorfor folk leser blogger, for så å kritisere dem sønder og sammen. Det virker i mine øyne veldig rart. Hvis jeg ikke liker Game of Thrones (bare et eksempel, jeg elsker GoT!), så sitter jeg da ikke og ser på hver eneste episode, for så å kritisere det etterpå.

Skrevet

Og hvorfor er tråden flyttet til Skråblikk? :klo: Det oppdaget jeg nå...

Skrevet
8 minutter siden, Mythic skrev:

Og hvorfor er tråden flyttet til Skråblikk? :klo: Det oppdaget jeg nå...

Sikkert så de slapp å slette den..for på rampelys hadde hele denne tråden vært "brukerdebatt og svar til dette."

Anonymkode: 80bd7...0d7

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert så de slapp å slette den..for på rampelys hadde hele denne tråden vært "brukerdebatt og svar til dette."

Anonymkode: 80bd7...0d7

Mulig. Nå la jeg opp til en generell debatt om fenomenet, så det skulle gå helt fint å unngå brukerdebatt i dette tilfellet.

Skrevet
22 timer siden, Tutte skrev:

Jeg kritiserer aldri blogger. Leser ikke blogger en gang

Det er da irrelevant. Du liker å kritisere. Du sitter her og gjør det.

• Liker 2
Skrevet (endret)
16 timer siden, Mythic skrev:

Hvor har jeg sagt det? Jeg lurer på hvorfor folk leser blogger, for så å kritisere dem sønder og sammen. Det virker i mine øyne veldig rart. Hvis jeg ikke liker Game of Thrones (bare et eksempel, jeg elsker GoT!), så sitter jeg da ikke og ser på hver eneste episode, for så å kritisere det etterpå.

Hvilke folk er dette?

Du skrev "dere", altså de som kritiserer blogger. Men det viser seg jo at de som kritiserer ikke gjør det du påstår. Det er forskjell på å f.eks. ta en statistisk gjennomgang av blogginnlegg i en periode for å se på merking av reklame, og å følge med på haugevis av blogger og lese dem inngående hver dag.

Innse det, du dreit deg ut. Du angrep de som kommer med velbegrunnet kritikk av blogger og prøvde å ta dem på noe. Det viser seg at det bare er du som er ute etter å sverte folk som prøver å holde denne maktfaktoren ansvarlig.

Endret av jabx
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...