Gå til innhold

Skal starte prøvingen - hva kan jeg forvente


Lauge

Anbefalte innlegg

Gurimalla.. i dag skjer det. Jeg har tatt ut p-ringen og jeg og samboeren skal forsøke å bli gravide. Har ikke greid å konsentrere meg på jobb i hele dag, er bare så spent av tanken! Har gått til innkjøp av PFC Ladycomp for å holde kontroll på eggløsningen, så nå blir det spennende fremover.

Men fra lykke til alvor; hva kan jeg forvente nå? Jeg vet at jeg ikke akkurat blir gravid i neste uke, men hvor lenge er det forventet å prøve?

Også; for dere som sluttet på prevensjon for å prøve; merket dere noen kroppslige/psykiske endringer av det å slutte på hormonprevensjon?

Herregud. Nå skjer det liksom! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ta opp til et år å bli gravid, innen for dette er normalen.

 

Ja det er klart du kan forvente endringer når du slutter på hormonbasert prevansjon. Hvilken er helt individuellt. Kanskje du ikke merker noe heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbered deg på at det kan ta flere mnd før syklusen din blir normal etter hormonell prevensjon... I tillegg kan det ta opptil ett år etter den tid før dere blir gravide.. 

Mener ikke å drepe gleden og trykke deg ned, men synes du virker veldig overivrig noe som ofte resulterer i negative tester.. Du bør absolutt ikke stresse med eggløsningstester osv. allerede nå - bare ha sex og kos dere. Hvis dere starter ''project making baby'' tar det ganske ofte veldig lang tid. IKKE ha sex etter kalenderen...

I tillegg må du tenke over at spesielt menn ofte mister lysten hvis maset om baby blir for stort. Veldig mange syns det å lage baby er skikkelig avtennende, uansett hvor lyst mannen har på barn. Vær forberedt på det hvis du ikke klarer å slappe av. 

Og vær forberedt på at den første negative testen (som de aller fleste får) blir et slag i trynet hvis du er såå gira som du gir uttrykk for.

Anonymkode: 5567b...e55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forbered deg på at det kan ta flere mnd før syklusen din blir normal etter hormonell prevensjon... I tillegg kan det ta opptil ett år etter den tid før dere blir gravide.. 

Mener ikke å drepe gleden og trykke deg ned, men synes du virker veldig overivrig noe som ofte resulterer i negative tester.. Du bør absolutt ikke stresse med eggløsningstester osv. allerede nå - bare ha sex og kos dere. Hvis dere starter ''project making baby'' tar det ganske ofte veldig lang tid. IKKE ha sex etter kalenderen...

I tillegg må du tenke over at spesielt menn ofte mister lysten hvis maset om baby blir for stort. Veldig mange syns det å lage baby er skikkelig avtennende, uansett hvor lyst mannen har på barn. Vær forberedt på det hvis du ikke klarer å slappe av. 

Og vær forberedt på at den første negative testen (som de aller fleste får) blir et slag i trynet hvis du er såå gira som du gir uttrykk for.

Anonymkode: 5567b...e55

Jeg er enig med deg, og jeg er veldig forberedt på at dette kan ta årevis før vi får en positiv test. Poenget med å ha kontroll på eggløsningen for min del blir like mye for å bli kjent med min egen kropp og syklus, som å ha kontroll på fruktbare dager.

Grunnen til at jeg er så gira NÅ handler mest om at nå som jeg har tatt ut p-ringen så har alt liksom blitt en realitet. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket at jeg jeg merket syklusen min på en helt ny måte, har gått på p-piller sammenhengende i 8 år når vi slutter i fjor for å prøve å få baby. Jeg merket hvor mye mer emosjonell jeg ble i deler av syklusen, hvor godt jeg merket eggløsning i form av murring i eggstokk og økt sexlyst og hvor mye mer vondt jeg fikk under mensen. Utrolig slitsomt å være kvinne med de utfordringene, men samtidig ganske fantastisk ;) 

Vi har ikke klart å bli gravide enda da, er i PP19 :( 

Lykke til!! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lauge skrev:

Gurimalla.. i dag skjer det. Jeg har tatt ut p-ringen og jeg og samboeren skal forsøke å bli gravide. Har ikke greid å konsentrere meg på jobb i hele dag, er bare så spent av tanken! Har gått til innkjøp av PFC Ladycomp for å holde kontroll på eggløsningen, så nå blir det spennende fremover.

Men fra lykke til alvor; hva kan jeg forvente nå? Jeg vet at jeg ikke akkurat blir gravid i neste uke, men hvor lenge er det forventet å prøve?

Også; for dere som sluttet på prevensjon for å prøve; merket dere noen kroppslige/psykiske endringer av det å slutte på hormonprevensjon?

Herregud. Nå skjer det liksom! :bolledeig:

Jeg ble gravid måneden etter jeg sluttet med p-ring :) Så her gikk det fort :)

Anonymkode: d5259...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sluttet på prevensjon en stund før vi egentlig hadde tenkt å prøve starting. Så tenkte egentlig ikke noe over det, og hadde litt den "det som skjer, det skjer" holdningen frem til vi evt. skulle starte prøvingen. Planen var da å kartlegge syklus osv. Det viste seg å bli unødvendig, for ble gravid etter to uker! Er overbevist om at det er fordi vi hadde et veldig avslappet forholdt til prøvingen :)

Lykke til!

Anonymkode: 4f643...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er i samme situasjon som deg, TS! Jeg og kjæresten min har pratet om å begynn starte prøvingen til sommeren, når jeg er ferdig med studiene.  Men fikk nylig vite at søsteren min er gravid med sin første og siden kjæresten min jobber på sjøen og er borte lenge om gangen, tenkte vi at det ville være fint om jeg fikk noe permisjon sammen med søsteren min. Så jeg var rask og ringe til lege, og fikk tatt ut P-staven min på fredag. Håper så inderlig at det skal gå på 1. eller 2. forsøk, men vet at sjansen for det er liten. Er redd for å stresse med det når kjæresten min kommer hjem igjen, siden jeg har så lyst at det skal skje med en gang. Vet at stress kan føre til at man ikke lykkes like lett.. 

Har merket at jeg har blitt fort irritabel i går og i dag, noe jeg tror kan komme av at hormonene fra Pstaven begynner å gå ut. Har også hatt menssmerter siden sent i går kveld, uten å få skikkelig mensen enda. 

Lykke til :) Dette er spennende!!

Anonymkode: f95d2...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...